شناسه خبر : 109381
شنبه 04 فروردين 1403 , 15:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادداشت مدیر مسئول

قاضی‌زاده هاشمی در سه سال گذشته چه گلی بر سر ایثارگران زده است؟!

فردی که متصدی امور این نهاد مقدس و انقلابی در دولت فعلی شده یکی از کاندیداهای مدعی تصدی جایگاه ریاست جمهوری دوره سیزدهم و در حال زمینه‌چینی برای رسیدن به این هدف در دوره‌های بعد می باشد. اما وی که نایب‌رئیس اول اسبق مجلس یازدهم و نماینده چند دوره مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز ...

فاش نیوز - خبرنگاران پس از آخرین جلسه هیئت دولت در حیاط این نهاد از وزرا و رئیسان سازمان‌ها درباره گل کارهایشان در سال ۱۴۰۲ می‌پرسیدند؛ یکی می‌گفت صادرات تولیدات و تعداد شرکت‌های تحت حمایتش را در اقدامی بی‌سابقه دوبرابر کرده است.

یکی می‌گفت تولید فرآورده های نفت و پتروشیمی را تا سطح بی‌سابقه ۲۰ درصد افزایش داده است.

وزیر کار از چند اقدام بی‌سابقه و کم‌نظیر در سال گذشته گفت.

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی هم تنها یکی از اقداماتش افزایش کم‌نظیر تعداد گردشگران خارجی بود.

وزیر اقتصاد از رشد خوب بسیاری از شاخص‌های اقتصادی خبر داد.

وزارت بهداشت و درمان یک قلم از دستاوردهایش جذب بی‌سابقه حدود دو میلیون گردشگر سلامت بود.

وزیر ارتباطات از پیشرفت چشمگیر واگذاری خطوط فیبر نوری و ساخت بزرگترین پایگاه فضایی به عنوان بخشی از عملکردش گفت.

رئیس بانک مرکزی از رسیدن به هدف کاهش ۲۵ درصدی رشد نقدینگی به عنوان گل عملکردش در سال گذشته گفت.

به همین شکل، دیگر اعضای هیئت دولت هم هریک به یک یا چند نمونه از رئوس عملکرد برجسته خود اشاره کردند.

بسیاری از این وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مورد اشاره و یا آنهایی که در این مقال جای ذکر اسامی همه آنها نیست، از حیث ابعاد و اختیارات و امکانات و بودجه‌ای که دریافت می‌کنند و توجه ویژه‌ای که دولت و نظام و جامعه به آنها دارد قابل مقایسه با سازمان بنیاد شهید امور ایثارگران نیست.

فردی که متصدی امور این نهاد مقدس و انقلابی در دولت فعلی شده یکی از کاندیداهای مدعی تصدی جایگاه ریاست جمهوری دوره سیزدهم و در حال زمینه‌چینی برای رسیدن به این هدف در دوره‌های بعد می باشد. اما وی که نایب‌رئیس اول اسبق مجلس یازدهم و نماینده چند دوره مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز یوده است؛ یعنی دکتر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، تصور می‌کنید با این سابقه، امکانات و اختیارات و ادعایی که دارد، پس از سه سال تصدی مسئولیت اداره چند میلیون ایثارگر - اگرچه بسیاری از مشکلات خود را نیز خودشان با تن دردمند و رنجورشان پیگیری می کنند - در حال حاضر با مشکلات و معضلات عدیده‌ای هم دست و پنجه نرم می کنند، چه و چند گل به سر ایثارگران زده است؟

ایشان در جواب خبرنگار سووال‌کننده، تنها دستاوردی که توانست به عنوان گل عملکردش در سال گذشته به افکار عمومی معرفی نماید این بود که تاخیر در پرداخت هزینه دارو و درمان ایثارگران - که اغلب از جیب خود آن را پرداخت می‌کنند - به ۲۰ روز کاهش یافته است! هرچند همین کاهش زمان پرداخت هزینه‌های دارو و درمان هم که ایشان به عنوان گل خدمات خود بیان کرده، به دلیل تأخیر در پرداخت و عدم پرداخت بخشی از هزینه‌ها با عنوان کسورات نیز با اعتراض ایثارگران مواجه بوده است.

این درحالی است که به عنوان یک نمونه، طبق گفته خود ایشان 5000میلیارد تومان فقط در بانک دی در سال های اخیر فساد از انواع مختلف صورت گرفته است که در بخش های دیگر اقتصادی و بنگاهداری این بنیاد، مثل سازمان اقتصادی کوثر، سازمان املاک کوثر، سازمان فرهنگی - سیاحتی بنیاد، بیمه دی و انواع شرکت ها و موسسه‌های خصولتی وابسته به این بنیاد نیز کم و بیش از این موارد حیف و میل و ریخت و پاش‌ها انجام گرفته و می‌گیرد.

در مقابل، بکارگیری سیاست بگیر و ببند، امنیتی و پلیسی کردن فضای تعامل با ایثارگران، پرونده‌سازی به وسیله زد و بند با دیگر دستگاه‌ها و شکایت و آواره کردن ایثارگران در مسیر و دالان‌های دادگاه‌ها با وجود سن و سال، نقص عضو و مشکلات جسمی و روحی آنان و اتخاذ شیوه چکشی و گازانبری مدیریتی در مقابل ولینعمتان خود و فاصله نجومی در تعامل با آنان، تنها روش مألوف ایشان در این مدت بوده است.

قاعدتا خوشبینانه‌ترین حلقه مفقوده بین موارد متعدد فوق‌الاشاره (امکانات، اختیارات، اعتبارات، عملکردها، ادعاها و غیره) و حل مشکلات عدیده ایثارگران چیزی جز تدبیر و مدیریت نمی‌تواند باشد.

اینستاگرام
گل خدمات ایشان ، گل به خودی بوده .
مارادونا رو ول کن ، غضنفر رو بگیر که بدبخت شدیم .
ایشان فقط دستور داد تحت هیچ شرایطی درصد ها را زیاد نکنید و به کسی درصد ندهید تا پول برای .....بماند خدا از شما نمی گذرد که بعد 4 سال که رای کمیسیون سپاه را گرفتیم ولی کمیسیون ایشان تایید نکرد و بازهم خانواده من و فرزندان من از حقوق خود محروم شدن خدا از ظالم نمی گذرد
اتفاقا دوست عزیز من ۳۰ درصد بودم چند ماه پیش رفتم کمیسیون توی این ماه جوابش اومد شدم ۵۰ درصد
چرا همش معترضید
نمیخوام قضاوتتون کنم شاید در حق شما اجحاف شده باشه
ولی اینطور نگید که دستور داده جلوی درصدارو بگیرید
و لازم به ذکر است یکی از دوستان من درصدشون ۵۰ بود و الان ۶۵ درصد شدن
درصد جانبازان جسمی بهتر قابل بررسی هست اما جانبازان اعصاب و روان اکثرا با درصد کم و.. خانواده در عذاب و بدبختی هستن اما به کی بگن این دردها را؟؟ هر چه هم سنشا ن بالاتر میره بدتره ، به حق امام حسین جلوی ظلم گرفته شود ما که بدشرایطی هستیم پزشکان بنیاد کاری برای اعصاب و روانها کنند دیگه واقعا دنبال درصد افتادن برای خانواده این گروه خیلی سخته ، به خدا خسته شدیم درصد هم نخواستیم فقط بیاید این جانبازا را درمان کنید درصدو امتیاز پیشکش سران بنیاد
در صورتی که آقای قاضی‌زاده هاشمی بخواهد در دوره بعدی ریاست جمهوری فعالیت داشته باشند با توجه به اختلاس‌ها و فساد نهادهای مختلف که در این چند سال اخیر شاهدش بودیم هم اکنون ستاد انتخابی اش فعال و اصلی ترین شعارشان این است که بگویند قاضی‌زاده هاشمی در راستای بگیر و ببند قضایی برای جانبازان و ایثارگران قصد دارند با مهره‌های دانه درشت فساد برخورد کند.
در سال گذشته شاهد بودیم انواع اتهام علیه تشکلهای ایثارگری از جمله شبکه ملی ایثارگران را در رسانه های تحت امر خود را به راه انداختند و با القابی چون پدرخوانده‌هائی که دارای ویلاهای لاکچری می‌باشند و مکررا" حواله های واردات خودرو خارجی با رانت دولتی دریافت نمودند که غیر قابل انجام و غیر قابل باور است ، قاضی‌زاده هاشمی قصد داشته دست این عوامل مفسد را از سفره بیت المال قطع کنند به عبارتی ایثارگران را مانند آقازاده‌ها معرفی نموده که اموال نامشروع کسب کردند و ایشان با همین بگیر و بندها قصد داشته با آنها برخورد نمایند و خود را فردی مبارزعلیه فساد معرفی کنند.
متاسفانه از آنجایی که ایثارگران رسانه هائی برای دفاع از خود نداشته و تشکلهای ایثارگری که با منافع بنیاد شهید تعارض منافع داشته‌اند بنیاد فعالیت آنها را غیرقانونی اعلام و از فعالیت آن جلوگیری کرده و رسانه‌هایی که از سابق فعالیت داشته و دست به افشاگری علیه فساد در نهادهای زیر مجموعه بنیاد شهید زده مانند فاش نیوز با با بهانه‌هایی واهی و انواع و اقسام حربه‌های کثیف از انتشار سخنان جانبازان و ایثارگران علیه اقدامات غیر قانونی بنیاد شهید و در راس آن قاضی‌زاده هاشمی جلوگیری نموده و به همین علت بسیاری از مردم عادی در ریز این اقدامات قرار ندارند و فکر می‌کنند اگر جانبازان از بنیاد شهید گلایه کنند با توجه به مواردی چون واردات خودرو آن هم مدلهای لوکس این جانبازان قدرنشناس هستند و هرچه خدمات از بنیاد شهید به آنها ارائه شود باز آنان نق زده و به هیچ وجه نمی‌توان آنان را راضی نگه داشت و این مردم عادی که دارای هزار و یک مشکل می‌باشند و با توجه به این موارد رسانه ای و تبلیغاتی که در بوق و کرنا آمده برای مردم غیر قابل باور است که در این سه سال چه بر سر جانبازان و ایثارگران آمده که مثنوی هفتاد من است.
در هر صورت این فرصت برای جانبازان و ایثارگران محفوظ است که دست به افشاگری علیه اقدامات فراقانونی و خودسرانه قاضی‌زاده هاشمی و عواملش نزد مردم زده و با شفافیت با مردم سخن بگویند که اصل ماجرا چیست و خدای ناکرده اگر روزی این فرد در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد هیچ بنده ای از مردم از دست او در امان نخواهد بود و در آخر اگر هر فردی تحت امر قاضی‌زاده هاشمی بعنوان بالاترین متولی رسیدگی به امور جانبازان و ایثارگران به هر بهانه ای جانبازان نخاعی را مورد ضرب و شتم قرار دهد غیر قابل توجیه بوده و هیچ وجاهتی نزد مردم نخواهد داشت.
سلام ببخشید اقای قاصی زاذ توان مدیریت این مجمع راندار بنظر بندایشان در مدیریت یک مکان کوچک هم ناتوان هست جه برسد به بنیاد از ریس جمهری محترم تقاضاداریم هرچه سریتر اقای اوحدی مدیر توانمند را جایگذین مدیرفعلی کند
ریس حمهر محتر هرچه سری ترمهندس اوحدی که خود دردکشید هست و مشگلات را میداند جایگذین اقای امیرحسین قاضی زاده هاشمی کند
به نظر نمی آید که این آقای قضایی زاده کاری برای جانبازان کنه چون در زمان خانمی هر سال مانند کارمند جانبازان حقوقشان اضافه می شود برج ۱۱ هرماه والی بعداز خانمی که شد احمدی نژاد بترشد فکر می کنم کسی به فکر جانباز نیست ماجانبازان واقعا در فقر زندگی میکنیم
باسلام ببخشید برادر شما نمی دانید اصلا اقای رییسی عمدا این اقا را گذاشته مسئو ل بنیاد شهید تا ریشه جانبازان را خشک کند من به نوبه خودم به عنوان یک جانباز از اقای رییس جمهور نمی گذرم ودر قیامت یقه اش را می گیرم اشتباه کردم توی عمرم به این اقا رای دادم لطفا پست من راسانسور نکنید
اگر کسی ایمان به خدا داشته باشد.
و از خدا بترسد...
همه مشکلات جامعه حل می‌شود.
اما تا بحال خبری از خدا ترس ها نشده...!!!!!
افراد انقلابی، به تعداد انگشتان دست شده اند!!!
و قدرت هم ندارند...!!!!!
مرگ بر منافقین و کفار..........
یه نمونه خیانت قاضی زاده برنامه هفتم بود، تا جایی که امکان داشت قوانین ایثارگران توسط بنیاد خط خورد ولی تیم قاضیزاده موفق نشدن به نتیجه برسونن!
برای تبدیل وضعیتها هم حتی زحمت نکشید از حق ایثارگران دفاع کند ایشون فقط لب و دهن هستند چه کاری تا به حال انجام دادن؟ کاش جناب اوحدی برمیگشت .چرا آقای رییسی آدمای به دردبخور را عوض کرد؟ آدم قحط هست ؟؟ حالا چرا این آقا را آوردن؟ ی نفر دیگه بیاد جای ایشون ما راضی نیستییییییییییم .
با سلام زمانیکه شایعه اقای دکتر میخواست بیاید واوجی برود در فاش نیوز مطالبی عنوان شد دوستان فاش نیوز بارگذاری کنند تا معلوم بشه چگونه از ماست که بر ماست .......تنها بنیاد نیست ....نظام باید بنیاد را قوی کنه ...بعد هر مسولی باشه خوب کار میکنه
درسته این هم خیلی مهمه که دولت پای کار بایستد مگر همین تبدیل وضعیت شرکتی ها نبود؟ که الان از شورای نگهبان هم تایید شد اما هیئت اجرا دولت جلوش را گرفت آقای رییسی که دم از عدالت و برداشتن شرکتهای واسطه میزد دیگر چرا کاری نمیکند؟ الان دقیقا خود دولت مانع شده چرا حرف نمیزنید آقای رییس جمهور؟ چرا شرکتها حذف نمیشوند؟ نکند زورت به گردنهای کلفت نرسیده؟ با ایثارگران چه کردی؟ حق اینها هم نصفه نیمه ادا شد مگر غیر از این هست که قانون ایثارگران باید هر ساله و برای همه ایثارگرها اجرا شود . پس چرا توقف زدید؟ خدا از سر باعث و بانیان نگذرد فرزندان ایثارگر شغل میخوان دلشان به یک تبدیل وضعیت خوش بود این هم گرفتید بین طرحی های ایثارگر پیراپزشکی فرق گذاشتید باید این احکام دائمی بشود نه که برای یکی اجرا شود و برای یکی نه این کار به دور از انسانیته
آقای قاضی زاده دیگه تموم شد اگر برای انتخابات تایید هم بشه ، حتی برای نمایندگی مجلس هم رای نمیاره چه برسه به ریاست جمهوری .
تمامی نیروهای مسلح کشور ما تحت فرمانده ای مقام معظم رهبری هستند بهتر بود از همان ابتدا ایثارگران هم که بخشی صدمه دیده نیروهای مسلح هستند زیر نظر معظم له قرار گیرند که الان هم دیر نشده . اوایل قشر جانبازان زیر نظر بنیاد شهید بودند بعد آنها را زیر چتر بنیاد مستضعفان بردند و همچنین برای اسرا هم تشکل جداگانه ای تشکیل دادند و باز دوباره همه را جمع کرده و تحویل بنیاد شهید دادند خلاصه اینکه کام این قشر در این چند دهه تلخ است . از حضرت آقا انتظار داریم قبول زحمت فرمایند و خود پا درمیانی کنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi