شناسه خبر : 31511
دوشنبه 13 بهمن 1393 , 13:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حذف جانبازان از دانشگاه فنی و حرفه ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در یک سال گذشته ۶۰ رئیس واحد این دانشگاه را تغییر داده است که برخی از این روسا از ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی بودند و پس از برکناری، قانون ایثارگران در مورد آن‌ها اجرا نشده است.

به گزارش فارس، دانشگاه‌های کشور در دولت یازدهم شاهد تغییر و تحولات بسیاری در سطح مدیریتی بودند و دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای نیز از این شرایط مستثنی نیست به طوریکه در یک سال گذشته یعنی پس از تغییر در راس این دانشگاه و انتصاب مسعود شفیعی به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای 60 رئیس واحد این دانشگاه تغییر کرده‌اند.

شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از این روسا از ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی بودند که پس از برکناری حتی قانون ایثارگران نیز در مورد آن‌ها اجرا نشده است.

برای اطمینان از صحت و سقم این موضوع با مسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت‌وگو کردیم.

شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 60 رئیس واحد را برکنار کردم، گفت: برخی روسای برکنار شده بازنشسته بودند، برخی دارای مدرک لیسانس و برخی از آنها دانشجوی مقطع دکترا بودند که با رضایت از کار برکنار شدند و فکر نمی‌کنم جانباز یا ایثارگر بوده باشند.

وی افزود: به تازگی با رئیس واحد خرم آباد در رابطه با تغییرش صحبتی کردم که وی در رشته علوم انسانی مدرک دارد و این رشته با دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای منافات است.

البته طرحانی‌نژاد رئیس واحد خرم‌آباد دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز گفت: من 5 سال معاون هنرستان فنی بودم و در حال حاضر 6 سال رئیس واحد خرم‌آباد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستم که در این سال‌ها به مدرک من و منافات آن با فنی و حرفه‌ای ایرادی نگرفتند و به نظرم تغییر من فقط یک مسئله سیاسی است.

همچنین نخعی رئیس سابق آموزشکده فنی شهید باهنر زاهدان و مسئول استانی در رابطه با برکناری‌اش گفت: شفیعی فردی را برای نظارت و بازدید از مراکز فرستاده بود که وی قبل از آن، در دانشگاهی درس می‌داد که به اصرار دانشجویان مبنی بر عدم شایستگی از کار برکنار شده بود و همچنین فردی بازداشتی بود که شفیعی به استناد گزارش این فرد من را برکنار کرد.

وی افزود: همان زمان به شفیعی گفتم که ببینید آیا این گزارش منطقی است یا وی خواسته‌ای غیرقانونی داشته و من آن را انجام نداده‌ام.

نخعی ادامه داد: البته هر مدیر جدید حق دارد نیروی خود را جابه‌جا کند ولی حداقل قوانین ایثارگران را اجرا می‌کردند.

به گفته وی، در قوانین ایثارگران آمده است که پست هم‌تراز برای جانبازان در نظر بگیرند ولی دانشگاه فنی حرفه‌ای حتی سنوات ارفاقی را هم اجرا نکردند.

وکیلی رئیس واحد اردکان دانشگاه فنی حرفه‌ای نیز گفت: من جانباز هستم و در مراسم تودیع و معارفه من امام جمعه شهرستان و مسئولان به دلیل اعتراض حضور نیافتند.

وی افزود: یکی از نمایندگان که خواهرزاده محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق است شفیعی را مجبور کرد تا من را برکنار کرده و فردی را که برادر شوهر خواهر این نماینده با مدرک پایین تر و سابقه کمتر از من است را به عنوان رئیس واحد منصوب کند.

وی گفت: از عملکرد شفیعی بسیار ناراضی هستم زیرا وی گفت زیر بار حرف نماینده نرفتم ولی فقط به خاطر تنشی که من با نماینده مجلس داشتم من را برکنار کرد و دلیل دیگری نبود.

شایان ذکر است، تعداد دیگری از روسای واحدهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای که اتفاقا جزء ایثارگران هستند هم از کار برکنار شدند که لیست آن‌ها در خبرگزاری فارس محفوظ است.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931112001563#sthash.RnVo0iZ9.dpuf

اینستاگرام
رییس آموزشکده دختران ارومیه به بهانه علوم انسانی بودن رشته اش کنار گذاشته شد و به جای او یک فرد بی تجربه با رشته زمین شناسی که هیچ خبری از فنی و حرفه ای ندارد و فقط به واسطه سیاسی روی کار آمد و اوضاع آموزشکده را به بدترین وضع رسانده
رشته ریاست قبلی آموزشکده دختران ارومیه لیسانس آموزش ابتدایی و ارشد مدیریت بود رییس جدید با رشته زمین شناسی که هیچ کارایی در این سیستم ندارد این مرکز آموزشی را به فنا میبرد کسی که نه میداند مدیریت چیست و نه میداند فنی و حرفه ای چیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi