شناسه خبر : 33150
یکشنبه 09 فروردين 1394 , 12:54
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تظاهرات حامیان فلسطین در تونس/تصاویر

صدها نفر از فعالان جهانی حامی فلسطین شرکت‌کننده در همایش اجتماع جهانی سازمان‌های مردم‌نهاد در تونس با برگزاری راهپیمایی، تجاوز عربستان سعودی به یمن را ظالمانه دانسته و خواستار اجماع اعراب برای رهایی فلسطین از دست اشغالگران صهیونیست شدند.

به گزارش فرهنگ نیوز،‌ عصر روز گذشته صدها نفر از فعالان و سازمانهای مردم نهاد حامی فلسطین و مخالف اشغالگری که در این همایش شرکت کرده بودند با برپایی راهپیمایی تجاوز عربستان به خاک یمن و کشتار مردم بی گناه این کشور عربی را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پارچه نوشته هایی حمله و اشغال یمن توسط عربستان را محکوم و خواستار پایان دادن به اشغالگری اسراییل در فلسطین شدند.

در یکی از این پلاکاردها نوشته شده بود: « از اینجا تونس ما همه همراه باا مردم یمن علیه تجاوز خلیجی- آمریکایی بر ضد یمن هستیم». در پارچه نوشته دیگری تظاهر کنندگان اعلام کردند که « تجاوز به یمن،‌خدمت به منافع آمریکا و خدمت به رژیم صهیونیستی است». همچنین تظاهر کنندگان در این راهپیمایی خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط تجاوز ظالمانه عربستان به خاک یمن شدند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از کشورهای مختلف دنیا از جمله الجزایر،‌تونس، لبنان، اندونزی، انگلیس، ایتالیا، استرالیا، ایران، آفریقای جنوبی، برزیل، فرانسه،‌آمریکاو... بودند مخالفت خود را با تجاوز به یمن و تقسیم این کشور اعلام داشته و خواستار آن شدند که قطب نمای فلسطین را هرگز از یاد نبرند. در این راهپیمایی که به سفارت فلسطین در تونس ختم شد  شرکت کنندگان از اتحادیه عرب خواستند با با اتحاد با یکدیگر مشکل اصلی خود یعنی اشغالگری رژیم صهیونیستی را از بین ببرند نه یک مشکل دیگر بر مشکلات دنیای عرب و منطقه اضافه نمایند.

در پارچه نوشته دیگری که با دست چند جوان تونسی حمل می شد جمله ای از امام راحل (ره) نقل شده بود با این مضمون «کسانی که در برابر جنایات رژیم اسراییل سکوت اختیار کرده اند بدانند که روزی نوبت آنها نیز خواهد رسید».

همایش اجتماع جهانی سازمانهای مردم نهاد در تونس که هرساله در این کشور برگزار می شود از روز چهارم فروردین ماه در تونس آغاز به کار کرد و به موضوعاتی از قبیل صهیونیزم و تروریسم، نظام سلطه جهانی و امپریالیسم و نقش لابی های صهیونیستی در بحران های جهانی پرداخت. این همایش جهانی که در آن دهها سازمان مردم نهاد از نقاط مختلف جهان از جمله آفریقای جنوبی، برزیل، ایتالیا و... حضور دارند روز گذشته پایان یافت.

برگزاری راهپیمایی علیه صهیونیزم، جنگ،‌ فقر و حمایت از فلسطین از جمله برنامه های این همایش جهانی است که میزبانی آن را تونسی ها برعهده دارند. از ایران نیز یک هیات سی نفره از سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله حامیان فلسطین،‌قربانیان ترور و خشونت و نیز در این همایش جهانی شرکت داشتند.

تصاویر زیر گوشه هایی از این تظاهرات ضد صهیونیستی و ضد سعودی در تونس توسط صدها فعال بین المللی حامی فلسطین است:

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi