شناسه خبر : 33812
شنبه 29 فروردين 1394 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ به یک مطلب لوزانی!

علی(جانباز 70درصد آزاده 8.5 سال اسارت)ابتدایک سوال می کنم بعد یک پیشنهاد؛ سوالم این است که چرا علی رغم تاکید بزرگان مملکت از شخص اول مملکت تانمایندگان واحزاب سیاسی وبعضی از مراجع مبنی بر انتشار گزاره برگ وزارت خارجه طفره می رود وبه تازگی وزیر خارجه فرمودند یک گزاره برگ تهیه شده وریاست جمهور خودشان شخصا" خدمت آقا می برند.

دوم پیشنهاد می کنم دوستان گزاره برگ یکی از سازمان های امنیتی امریکا که تمام متون توافق وپیشنهادات را مطالعه بفرمایند بعد درمورد دستاورد غنی سازی که یکی از دلائلی که تحریم جدیدی تصویب نشده موافقت با غنی سازی 5درصد که به لطف اقایان 3/6درصد شده ودر خصوص سایت غنی سازی فردو تبدیل به یک موزه می شود که فقط 1000سانتریفیوژنسل اول درآنجا می ماند ومرکز تحقیق وپژوهش نمی دانم چه نوعی است که دردانشگاه ها نمی شود.

درباره سایت نطنز هم آنجا بعنوان انباری مورد استفاده قرار می گیرد که 5000سانتریفیوژنوع اول باغنای 3/6باقی بماند وتحقیقات در همین سطح باقی بماند وتحقیق بر روی نسل های جدید آنقدر محدودیت قائل شده اند که عملا" بسیار مشکل آفرین است وتاسیسات اراک را هم با بازطراحی جدید وتعویض قلب راکتور آب سنگین آنقدر سطح تولید به طریق دیگر که خود همین کار میلیاردها تومن برای مملکت هزینه دارد به غیر از هزینه ووقتی که صرف ساخت قبلی شده بود وفکر می کنم که طرف مقابل بیشتر مایل است در آنجا آب معدنی ودوغ تولید شود تا پلوتونیوم.

حالا می گوییم الان سیاست مملکت ووضعیت مملکت اقتضاء می کند این همه امتیاز که نه همه چیز را در عمل متوقف کنیم، لااقل تحریم ها یکجا برداشته شود که اینها حتی کشورهای اروپایی می گویند تعلیق پله به پله یاتخفیف گام به گام، وتازه مشروط براینکه آژانس برراستی آزمایی وبازرسی های نامحدود اعلام وتایید کند تا تحریم ها بدین صورت برداشته شود.

پس برادر عزیز که جناحی تحلیل می کنی! باید عرض کنم مایادمان نرفته که در دوره ریاست جمهوری یکی از سران فتنه که جناب روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بودند آن افتضاح پروتکل الحاقی را قبول وتمام تاسیسات ما به مدت دوسال پلمپ شد بدون کوچکترین عمل به تعهدات طرف مقابل، که الحمدلله با تصویب مجلس ودستور حضرت آقا همه تاسیسات باز شدند.

در مورد وضع تحریم ها هم باید عرض کنم با شروع انتخابات 88امریکا وشرکایش مذاکرات را تعطیل واکثریت تحریم ها بعد از فتنه 88 وضع شد ودر مورد سکه هم باید عرض کنم که خود بعضی از مسئولین عامل این کار شدند. برای نمونه شهرداری چندین میلیارد تومن سکه خرید کرد تاموقع گران شدن بفروشد که مثلا" شهرداری سود ببرد و...البته با عدم نظارت دولت در تمامی امور مسائل ومشکلات بزرگی برای مملکت شد ولی بی انصافی است یک طرفه به قاضی بروید.

ودر انتها خواهش می کنم گزاره برگ این سازمان امریکایی که تمامی متن توافق را برای وزارت خارجه دیکته می کند مطالعه بفرمایید ببینید چه دستاوردی بدست آورده ایم. ولی در کل تمامی مسئولین، چه دولت قبل وچه حال نقاط قوت وضعف دارند که انشاالله باز فریب این شیطان بزرگ رانخورند. چه کلام زیبایی از امام: " شیطان بزرگ"!

موفق وسلامت باشید.

اینستاگرام
خدا پدرتو بیامرزه ...هی منم حرفای شما رو میگم ..اما کو گوش شنوا ....
قنبر خان شما هم شنونده خوبی نیستی شما حرفی نزده ای فقط شعار میدی از شکم سیری
برو بابا ...........من کیم که به حرف من گوش کنید یا نکنید؟؟ خوب حرف بزنم یا خوب حرف نزنم !!!!
ولی شما همونایی هستید انگشتاتونو تا بند آخر کردید تو گوشاتون حتی صدای رهبر رو هم نمی شنوید ...
هم من شما رو خوب می شناسم هم تاریخ صد وچند ساله ایران مظلوم !!!!...
گزاره برگ مسئولیتش با دولت است ولی به سه دلواپسی عمده اینگونه میتوان پاسخ داد قضاوت با عزیزان خواننده است اگر فاش سانسور نکند
۱- می‌گویند مطابق بیانیه سوئیس، قرار نیست که تحریم‌ها "لغو" شود بلکه قرار است تحریم‌ها فقط "تعلیق" شود.

اولاً‌ اینطور نیست! تمام تحریم‌هایی که طرف مذاکره‌کننده اختیار لغو آنها را دارد لغو خواهد شد و تحریم‌هایی که در حوزه اختیارات کنگره قرار دارد تعلیق خواهد شد. اما نکته مهم‌تر اینکه حساسیتی که از سال‌ها پیش در رسانه‌ها و نزد بسیاری از مقامات ایران روی دوگانه "لغو" یا "تعلیق" بوجود آمده، به گمان من، حساسیت درستی نیست.

این حساسیت ناشی از این برداشت نادرست است که "لغو" ماهیتی "دائمی" دارد و تعلیق یک امر موقت است. حال اینکه، در عمل (و نه از منظر "سازوکار حقوقی" که ظاهراً معیار قضاوت‌هاست)، تفاوت چندانی میان لغو و تعلیق وجود ندارد. اگر فضای سیاسی نامساعد شود، همان نهادی که تحریم‌ها را به اصطلاح "لغو" کرده می‌تواند به آسانی همان تحریم‌ها را مجدداً به سرعت وضع کند و تحریم‌هایی نیز بر آن بیافزاید. پس در عمل، "لغو" می‌تواند کم و بیش به همان موقتی‌ِ "تعلیق" باشد.

دست‌کم، در کنگره و اتحادیه اروپا، سازوکار وضع مجدد تحریم (پس از لغو) چندان پیچیده نیست و تنها نیازمند یک اراده سیاسی است. در شورای امنیت البته ایجاد اجماع برای وضع مجدد قطعنامه‌های لغو شده مشکل‌تر است ولی باز هم - از آنجا که عملکرد شورای امنیت نیز تابع شرایط سیاسی است - غیرممکن نیست.

پس حساسیت بیش از حد در مورد دوگانه لغو یا تعلیق به گمانم کمی گمراه‌کننده است. آنچه اهمیت دارد این است که با یک عملکرد درست و یک دیپلماسی هوشمند فضایی پدید آوریم که در آن از نظر "سیاسی" و "مصلحتی" امکان وضع مجدد تحریم از جریان‌های متخاصم گرفته شود. توافق جامع، بستری فراهم می‌آورد که در آن بتوانیم چنین فضایی را ایجاد و نگه‌ داریم.

۲ - می‌گویند با اجرای توافق، بازرسان آژانس به تمام تاسیسات هسته‌ای، معادن، تاسیسات تولید سوخت و نقاط مختلف سراسر ایران دسترسی گسترده‌ای پیدا خواهند کرد و این یک ضعف امنیتی و حتی یک ننگ برای کشور تلقی می‌شود.

حقیقت این است که ۱۴۷ کشور جهان - با تصویب یا امضاء پروتوکل الحاقی و پروتوکل‌های مشابه - به بازرسان آژانس اتمی اجازه چنین دسترسی‌ای را داده‌اند. بنابر این، با پذیرش بازرسی‌های گسترده، در قیاس با سایر کشورهای جهان، ایران خود را در موقعیت استثنائیِ ویژه‌ای قرار نداده است. البته، میزان دسترسی بازرسان آژانس به اماکن مختلف در ایران نسبت به میزان دسترسی آنها در گذشته بیشتر خواهد شد. اما باز هم در مقیاس جهانی موقعیت ایران چندان جای دلواپسی و ترحم ندارد.

۳- می‌گویند صدور قطعنامه جدید فصل هفتمی برای تایید توافق، ایران را در معرض اجرای ماده ۴۲ فصل هفتم (یعنی توسل به زور) قرار خواهد داد و این نیز یک خطر امینی است.

کسانی که این انتقاد را مطرح می‌کنند از این نکته غافل‌اند که پرونده هسته‌ای ایران هفت سال است که در شورای امنیت تحت فصل هفتم منشور باز است و از آن موقع ایران - که هیچ‌یک از قطعنامه‌ها را اجرا نکرده - در معرض اجرای ماده ۴۲ قرار دارد. پس، برخلاف ادعای منتقدین، قطعنامه جدید خطر یا ریسک جدیدی متوجه ایران نمی‌سازذ.

بر عکس، قطعنامه جدید تنها تعهداتی را برای ایران ایجاد می‌کند که بر خلاف تعهداتی که قطعنامه‌های قبلی ایجاد می‌کردند تعهدات "یکسویه و تحمیلی" نیستند و ایران نیز در تعریف تک‌تک آنها طی سال‌ها مذاکره نقش داشته است. در نتیجه، احتمال نقض این تعهدات از جانب ایران بسیار کمتر است و به تبع امکان رجوع به ماده ۴۲ نیز منتفی است.

ضمن اینکه سازوکار حل اختلافی نیز با مشارکت ایران تعریف خواهد شد که به طرفین توافق این فرصت را می‌دهد که مسائل‌شان را در آن چارچوب - پیش از توسل به ابزار قهریه سازمان ملل -حل و فصل نمایند. از طرف دیگر، صدور قطعنامه جدید، توافق جامع را برای همه کشورها الزام‌آور می‌سازد و این امتیاز خوبی است برای ایران که خود به تنهایی از ابزار حقوقی و عملی‌ برای اجرایی کردن (Enforcement) توافق برخوردار نیست.

در تاریخچه سازمان ملل بی سابقه‌ است که کشوری پس از نقض شش قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت، با اعضای دائمی این نهاد به مذاکره بنشیند، بر سر لغو دستورات شورای امنیت به توافق برسد و با مشارکت این شورا تعهدات جدیدی برای خود و ۱۹۳ کشور دیگر جهان بازتعریف نماید. این کار تیم مذاکره کنند ایران یک شاهکار در تاریخ دیپلماسی است و با هیچ منطقی چنین دستآوردی قابل اعتراض نیست!

در هر حال، این نکته نیز مهم است که تمام محدودیت‌هایی که ایران پذیرفته (یا احیاناً خواهد پذیرفت) حساب‌شده، موقت و تا حدود زیادی قابل برگشت است. در نتیجه، لازم است افکار عمومی نسبت به جوسازی‌ها، عوام‌فریبی‌ها و موازی‌سازی‌ها مغرضانه و بی اساس میان این توافق و معاهدات تحمیلی تاریخ‌مان - که این روزها در فضای مجازی باب شده - به شدت هشیار باشد.
آقای جانباز شماره یک شیمیایی : به چه روشی مطالب طولانی را میفرستی که پاک نمی شود و ارسال می شود ؟؟ از طریق ایمیل فاش نیوز یا از طریق ارسال نظر ؟
وقتی زیر " پاسخ به این نظر " جواب طولانی می نویسیم پاک میشود و مطلب دیگر برنمی گردد ! البته اگر زیرِ نظری بگذارید ، مطلب طولانی بنویسیم پاک میشود ولی دوباره برمی گردد { امیدوارم متوجه شده باشی - و گیجت نکرده باشم بزرگوار }
عزیز دل توی مستطیل بزرگ مینویسم وبعد ارسال نظر میزنم با کمی صبر
شاید سرعت اینترنت شما پایین است همان قسمت پاسخ به نظرات کافی است نیازی به ایمیل نیست
ابراهیم متقی متقی در دانشگاه علامه طباطبایی:
فرآیند تصاعدی فشار بر ایران ادامه می‌یابد
خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: با توجه به تجربه‌‌ای که از رژیم‌های تحریم‌های آمریکایی داریم در آینده فرآیند تصاعدی فشار علیه ایران ادامه خواهد داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در تاریخ روابط بین‌الملل و فضای منطقه‌ای آنچه را من پیش‌بینی می‌کنم این است که روند آینده بیش از آنکه معطوف به انعطاف‌پذیری درباره برداشته شدن تحریم‌ها باشد در خصوص افزایش تحریم‌ها یا انتقال تحریم‌ها به فضاهای دیگر است و شاهد تضادهای بیشتری بین نظامیان و سیاسیون خواهیم بود {البته زمان همه چیز را مشخص میکندمانند دوسال پلمپ بودن تمام تاسیسات اتمی ایران ازاده 8.5سال جانباز 70درصد}ویک مطلب هم خدمت برادر عزیزم حمزه عزیز دلم ایا حاضری شکمت سیر شود تازه اگر شود هر کاری را انجام بدهی والله ماهم شکممان همچی سیر نیست ولی ما در جبهه ها بودیم بخاطر عزت اقتدار سربلندی و....نه سیرشدن به طریقی
من جواب اقای قنبر رادادم نگفتم همه از روی شکم سیری حرف میزنند جسارت نباشد چون ننوشتم جانبازم جبهه تان را به رخ ما نکشید شاید بنده چند برابر شما عزیزجبهه بوده ام حرف من این است ما یا به دنبال ساخت بمب اتم هستیم یا نیستیم وقتی مقام رهبری میگوید نیستیم پس یعنی اهل مذاکره هستیم وچرا 20 سال طولش دادیم قبلا کشور های خارجی حتی در سطح معاون وزیر با ما مذاکره نمیکردند حالا که امده اند وصداقت ما را دیده اند هم باید امتیاز بدهیم وهم امتیاز بگیریم من در شرایط بسیار سختی زندگی میکنم ولی مثلا وقتی میشود با 2.5 درصد غنی سازی از نظر پزشکی وموارد دیگر خودکفا شد چرا باید دنبال 7 ویا 10 درصد باشیم وایا شمشیر را درست میکنند که با ان سیب پوست بکنند !!روسیه وچین تمام مملکت ما را بخاطر همین انرژی هسته ای چاپیده اند وروسیه تا الان 150 میلیلرد دلار از ما پول گرفته تا نیروگاه راه بیاندازداین حقارت نیست فقط اگر با غرب مذاکره کنیم عزت نداریم وحقیریم فاش جوابم را کامل چاپ کن
بنام خدا باسلام کس نظرم را هم چاپ میفرمودید ولی ما دلگیر نمیشویم وتازه داریم به شما عادت میکنیم شاید مصلحتی بوده درود برشما برادران زحمت کش
علی اقا جواب حمزه رو بده واقعا شمشیر رادرست میکنند که با هاش سیب پوست بکنند!!
گلم .. جناب حمزه منم جواب دارم...ولی دلم می خواد حق مطلب و رهبر رو درست ادا کنم فقط زمان می بره جواب دادنم ... فقط بدون ما همه جور توهم در ذهن امثال شما رو تجربه کردیم ... این توهم اقتصاد بعد توافقاتم روش ... ؟؟
باسلام عزیزدلم جناب حمزه عزیز بنده در مقابل رزمندگان کوچکتر از انم که جبهه خود را به رخ بکشم بابا ما جبهه مان را به غیر به رخ نمیکشیم اینکه جنابعالی بیشتر از بنده در جبهه بودید خدا انشاالله از شما قبول کند وما را در ان دنیا در جوار شما رزمندگان دلاور بکند بنده عرض کردم ما ونگفتم من که شما ناراحت میشوی وقتی میگویم ما همه جبهه هایی ها را عرض میکنم ما اصلا در مورد اینکه ما اهل مذاکره هستیم یا نه بحثی نداریم فقط لطف بفرمایید سخنان رهبری معظم را تفسیر نفرمایید ما در دولتهای سابق هم مذاکره داشتیم ومذاکره منافی با داشتن یا نداشتن سلاح اتمی نمیباشدصحبت سر این است که مذاکره ونتیجه دادن مذاکره به هر قیمتی درست نیست ولی گویا جنابعالی تحمل شنیدن نظرات دیگران را نداری چون اون بنده خدا هم نظرش را داده بود وشما به جای نظر دادن به ایشان اهانت کردی که شعار میدهی از روی شکم سیری بنده هم عرض کردم ما هم اگر نظری میدهیم از روی شکم سیری نیست حداقل تو قشر رزمندگان وازادگان ایثار گران همچین شکم سیر وجود ندارد مگر کسانی که به جایی وصل باشند واما در مورد غنی سازی جهت اطلاع عرض کنم برای تهیه خیلی از رادیو داروها به غنی سازی بیشتری داریم وجهت سوخت گذاری در راکتور بوشهر با غنای 20نیاز داریم که تا 4.5سال دیگر نیاز به چندین تن سوخت غنی سازی داریم که با قبول کردن این توافقنامه همان روسیه بیشرف وچین نامرد وفرصت طلب انوقت برای دادن سوخت ببینید چه بامبول بازی می کنند باید جسارتا خدمتتان عرض کنم که با سوخت 2/5درصد که فرمودید از نظر پزشکی وموارد دیگر خود کفا وکفایت میکند خواهش میکنم حداقل گزارشهای کارشنان اتمی در دوره فعلی وقبل را مطالعه فرمایید که متوجه شوید که فقط امتیاز غنی سازی دکوری مارا به رسمیت شناخته اند پس وضعیت مملکت اقتضاءمیکند تمام امتیازها را بدهیم حرفی نیست فقط صحبت سر این است که حداقل تحریمها برداشته شود بدون اما واگرها وانشاالله که این حداقل محقق شود زمان مسئله را روشن میکند باز هم از اینکه چنین شبه پیش امد که جبهه را به رخ بکشم بنده خاک پای رزمندگان وجبهه ای های قیمی نیستم ازاده 8.5سال وجانباز 70درصد
علی اقا شما به بزرگیتان ببخشید حمزه عزیز هم منظوری نداشتند از رعایت ادب شما ممنونم همه باید به یکدیگر احترام بگذاریم ولی انصافا روسیه وچین فرصت طلب هم خوب از این اب گل الود ماهی گرفته اند ما باید در مقابل همه این کشور ها به مسئله عزت توجه داشته باشیم امریکا روسیه وانگلیس فقط به منافع خودشان فکر میکنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi