شناسه خبر : 34619
چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزگار سخت یک مادر شهید...

پول یک عصا هم بنیاد شهید دریغ کرد!

مادر شهید علی کوهی در فیلم می گوید: وقتی افتاد و دست و پایش شکست و دکتر گفت از عصا استفاده کند پول خرید عصای ۳۰ هزار تومانی را هم بنیاد شهید از او دریغ کرده و بجای عصا؛تکه چوبی را شکسته و با همان آرام آرام راه رفته است.

در میان تجملات و زرق و برق های روزانه و وقتی بسیاری از مسئولین سرشان به قول و وعده و وعید گرم است و بسیاری هم سوار ماشین های آنچنانی می شوند و مسیر های خانه شان هم همگی رو به شمال شهر است؛ یک آدرس ما را به مکانی می برد که اسمش خانه است اما کلبه ای است که مادر یک شهید والا مقام در آن زندگی می کند.

مادر شهید علی کوهی در ۲ اتاق ۹ متری با یک راهرو بسیار تنگ و تاریک در منطقه ۲۱ شهرداری تهران یعنی همانجایی که شهردارش خیلی زیاد عشق فوتبال داشته و حتی برای افتتاح گلزار های شهدایش از فوتبالیست ها بجای خانواده شهدا دعوت می کند، به صورت شراکتی با وراث زندگی می کند و به دلیل نداشتن حمام در خانه مجبور است با ۹۲ سال سن به حمام عمومی برود. هرچند پول حمام رفتن را هم ندارد و حاج حسین صاحب حمام مردانگی اش از همه مسئولین بیشتر بوده که گفته است نمی خواهد پولی بدهی مادر شهید؛ از شیر مادر حلالتر.

فیلم زیر گوشه ای از گلایه های مادر شهید علی کوهی است که در ۲۱ سالگی فرزند بسیجی اش به شهادت رسیده است و حالا تنها نگرانی اش این است که اگر بمیرد آبرویش می رود چون خانه اش کلبه است و راهرو ورودی خانه اش از بس تنگ و تاریک است که نمی شود در آن صاف راه رفت و حتی جنازه اش را نمی توانند با تابوت از آنجا بیرون بیاورند و مهمانان مراسم ختمش مجبور می شوند کفش هایشان را در کوچه در آورند.

 

 


مادر شهید کوهی در این فیلم می گوید: وقتی افتاد و دست و پایش شکست و دکتر گفت از عصا استفاده کند پول خرید عصای ۳۰ هزار تومانی را هم بنیاد شهید از او دریغ کرده و بجای عصا؛تکه چوبی را شکسته و با همان آرام آرام راه رفته است.

مظلومیت این مادر شهید آنقدر اشک ها را در می آورد که حتی معوقات خانواده شهدا که مسئولین بنیاد شهید در بوق و کرنا کرده و با هزاران تبلیغات رسانه ای اعلام کردند به خانواده شهدا داده اند، به این مادر شهید داده نشده و آنگونه که خودش تعریف می کند، بنیاد شهید به او گفته است: پولی بوده که فقط به باسواد ها تعلق گرفته است.

آری آنچه می بینید زندگی یک مادر شهید است که فقط با دیدنش باید گفت به راستی مسئولین چه می کنند؟!
 

 
download

منبع: شهید نیوز
اینستاگرام
پول عصا که چه عرض کنم پول یک ماسک هم بهم ندادند درجواب گفتند تواگر جانباز کارافتاده شیمیایی بودی چطور 24 سال برای دولت کار کردی برو معلوم است که فیلم بازی میکنی اصلا به بنیادشهید مربوط نیست چون اصلا تحت پوشش بنیادشهید نیستی
سلام ..برادران شاید بنیاد در بعضی از مواقع در کارها قسور کرده باشد .....
اما به این شکل هم که این نویسنده محترم نگارش کرده نیست اخر برادران عزیز دروغ هم یک اندازه ای داره ...
من نمیدانم این داستانسرایی را کی سر هم کرده دوست عزیز اگر میخواهی داستان بنویسی لااقل کمی حقیقت هم وارد ماجرا کن تا به عقل جور دربیاد ....
اولا خانواده معزز شهدا را اینقدر خرد نکن چون شخصیت خانواده شهدا بالاتر از این حرفهاست و باید بیشتر دقت کنید....
دوم .مگر مادر شهید حقوق نمیگیرد تا از پس هزینه های زندگی بر بیاد و در ضمن یک پیر زن 92ساله چقدر خرج داره حتی اگر خانواده ای هم داشته باشد . وبه حمامی محله شان بگو بذل و بخشش نکنه چون مادر شهید صدقه نمیگیرد.
نویسنده از یک اصتلاحاتی با جملات بازی کرده خیلی غیر حرفه ای در این داستان فقط نظرش این بوده اینکه نظرها و ایده ها را مخشوش کند .
البته احترام مادر شهید بسیار واجب است و هیچ شخصی اجازه این را ندارد به مقام والای مادر شهید کوچکترین بی حرمتی را بکند...
اما این نویسنده با کمال تعجب این بی حرمتی را روا داشته است نویسنده عزیز شما چگونه بخود اجازه دادی شخصبت مادر گرامی شهید را زیر سئوال ببری..
البته شما سایت فاش نیوز را هم زیر سئوال بردید
من از فاش نیوز سئوالی دارم چرا این داستانی که اصلا شکل واقعی ندارد را به روئیت مردم میرسانید...
با این داستانی که این نویسنده سر هم کرده شاید جنجالی راه بندازد ودر قبال ثابت کردنش باید دلایل محکمی داشته باشد که ندارد چون تمامی خانواده شهدا از حقوق ماهیانه استفاده میکنند مگر اینکه عده ای که وضع مالی شان خوب است و نیازی به حقوق ندارند و از طرف خودشان انصراف داده شده است...
حال نمیدانم این نویسنده این حرفها را از کجا اورده است امید وارم ایشان تجدید نظر کند البته این گفته های من صرف بر حمایت از مقام وشخصیت مادر شهید است نه چیزی دیگر همه مردم موظفند حرمت مادر شهید را نگه دارند.واگر میخواهند گله ای هم از بنیاد شهید انجام دهند بر اساس واقعیت نوشته شود فقط بخاطر حرمت خانواده معزم شهدا ...در ضمن این نویسنده چرا اسم ندارد یا چه نسبتی با خانواده شهید دارد اینها باید مشخص شود ایشان خیلی با حرارت بالا سخن گفته است...
فاش نیوز متشکرم








نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi