شناسه خبر : 34748
دوشنبه 04 خرداد 1394 , 15:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تراژدی یک جانباز اعصاب و روان

فاطمه دختر بزرگ جانباز اعصاب و روانی نگران مادرش است که سردرد های میگرنی دارد و خواهرش هم به دلیل اصابت ضربه های چوبی که پدر بر سرش زده مغزش فلج شده و ناتوان ذهنی است.

پایگاه خبری شهدای ایران نوشت: در روزهایی که  مسئولین به دیدار های نمایشی با جانبازان می پردازند حکایت بی توجهی مسئولان به جانباز اعصاب و روانی که در یکی از روستاهای تویسرکان زندگی می کند در نوع خود غم انگیز است.

«ماشاءالله رحمتی» که در روستایی دور در اطراف تویسرکان زندگی می کند روزهای سربازی اش را در جبهه بوده و جانباز شده است که هنوز هم چند ترکش در بدنش باقی مانده و یکی از این ترکش ها در جمجمه سرش وجود دارد که هر از گاهی موج انفجار را به یادش می آورد و دیگر پس از آن کسی از دستش جان سالم به در نخواهد برد.

ماشاالله رحمتی جانباز است با همه ابهت مقام جانبازی  و با 4 فرزند دختر و همسرش که  رنگ شادی و خوشی را در زندگی ندیده در یک روستا و در خانه ای که دیوارهایش از خشت و گل و سقفی چوبی است زندگی می کند که حتی در فصل بارندگی اصلا قابل سکونت نیست!

فاطمه دختر بزرگ ماشاالله رحمتی است که با شنیدن صدای خبرنگار ما بلند بلند گریه می کند و درخواست کمک دارد و می گوید: ما فقط از مسئولان یک جواب قانع کننده می خواهیم. بارها پدرم را معاینه کرده اند و مجروحیت او را تایید کرده، اما تنها حقی که برای او لحاظ شده اند 10 درصد جانبازی است که آن هم فقط در یک تکه کاغذ درج شده است و گفتند مدارک جانبازی اش کافی و کامل نیست. واقعا به غیر از جنگ و جبهه کجا می توانست این همه ترکش در بدنش وارد شود و این حد آسیب به امواج مغزیش وارد شود.

فاطمه می گوید: هیچ کسی از دوست و آشنا پیدا نمی شود که ما از او پول قرض نگرفته باشیم و به دنبال پدرم به این ارگان ها نرفته باشیم اما هیچ اثری نبخشید و تنها کاری که فرماندار برای ما انجام داد معرفی ما به کمیته امداد بود که پس از این همه سال ماهیانه تنها 100 هزار تومان به ما کمک می شود.

فاطمه نگران مادرش است که سردرد های میگرنی دارد و خواهرش هم به دلیل اصابت ضربه های چوبی که پدر بر سرش زده مغزش فلج شده و ناتوان ذهنی است.

 

اینستاگرام
سلام ، شهر تویسرکان از توابع استان همدان است. متاسفانه بنیاد همدان یکی از ارگانهای بسیار مشکل دار کشور است که همیشه در رده بندی کشوری در انتهای لیست استانها جا خوش کرده است. بقول فرمایش خانواده جانباز محترم اگر بنیاد مدارک کاغذی را قبول ندارد ترکشهای فولادین درون بدن جانباز گواهی مستند و انکار ناپذیر بر مظلومیت و محرومیت میلیونها عاشقان شهادت است. مسئولین بنیاد چطور میتوانند شاهد شکنجه جسمی و روحی هزاران خانواده ایثارگر باشند که مدعی تامین منزلت معیشتی و درمان جراحتهای جانباز هستند در حالیکه میبایست خدمتگذار و همیار ایشان باشند زیرا در قبال این وظیفه خطیر و سنگین بیشترین حقوق و مزایای دولتی دریافت میکنند لیکن جانباز مجاهد فی سبیل الله با حق تعالی معامله کرده که در دنیا و آخرت ضامن روزی اوست. قدر این مرتبه نشناخته ای یعنی چه ؟
لعنت الله علی الظالمین.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi