شناسه خبر : 35200
یکشنبه 24 خرداد 1394 , 15:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی اعتنا به اعصاب و روان ها

محسن ناطق-  اگر اعتبار بنیاد از ایثارگران است، چرا ایثارگران اعتبار (بار مالی) ندارند؟ هر روز به جان مدیریت محترم سایت مقدس فاش نیوز هزاران مرتبه دعا می کنیم که موقعیتی ایجاد کرد تا بتوانیم درد دل هایی که هیچ کسی حاضر به شنیدنشان نیست مانند سنگ صبور بشنود و همچنان فی سبیل الله مثل مرغ سر کنده با ویلچر عاشقی دنبال رفع مشکلات جانبازان دوندگی کند.

 ولله ولله ولله مسئولین باید از خجالت سر افکنده باشند که پس از بیش از سی سال فقط بهانه بار مالی و اعتبار را دارند. اینجانب مانند میلیون ها مجاهد فی سبیل الله محروم و مظلوم در شهر مشهد مقدس در شرایطی قرار دارم که با وجود پرونده کامل و عبور از هفت هزار خان موانع صورتجلسه سانحه و مدارک پزشکی همزمان و احراز و کد جانبازی در بنیاد همدان از کلیه تسهیلات جانبازان بویژه رفع مشکلات اعصاب و روان به دلیل خودداری بنیاد همدان از انتقال پرونده به مشهد محروم هستم. آخه این چطور آیین نامه ظالمانه ای است ؟
یک نمونه کوچک برای مثال دشمنی ضد انقلاب با همکاری افراد نفوذی در دادگستری فقط دو راه برای جانباز اعصاب و روان باقی می گذارند که دشمنان و نفوذی هایی که با تبانی مشکلاتی به وسیله سوء استفاده از استرس های غیر قابل کنترل مربوط به اعصاب و روان یا همان موج گرفتگی ایجاد کنند تا جانباز مدام در دادگستری در حال دوندگی و پرداخت خسارت و حبس باشد یا از خجالتی که باید در رخسار مسئولین باشد، از بی تدبیری و ناامیدی خجالت زده عیال و فرزند گاهی وادار به خودکشی شود!

 

 می دانیم جانباز اعصاب و روان هنگام استرس قادر به کنترل خودش نیست. همچنین پس از رفع حمله عصبی چیزی از رفتارش در شرایط حمله عصبی به یاد نمی آورد. لذا کافی ست ضد انقلاب جانباز را تحت فشار روانی قرار دهند تا وارد حمله عصبی شود و در آن حال هرچه بخواهند به جانباز مظلوم بچسبانند و تهمت ناروا نسبت دهند. هیچ گونه تمهیدی برای حمله عصبی جانباز وجود ندارد لذا جانباز اعصاب و روان را مانند افراد سالم در دادگاهی که فتنه گران را از بی مبالاتی عفو می کند، محکوم و به انواع جریمه های نقدی یا حبس مجازات می کنند.
در حقیقت در این وضعیت نحوه شرایط زندگی علویان در دوران سیاه بنی امیه و بنی عباس اسلام نمای کافر را با پوست و گوشت و استخوان و تمام سلول های وجود درک می کنیم.
روی سخن با آن بزرگانی است که از بابت جنگ آن بالاها نشستند و کوچک ترین اعتنائی به شرایط مرگ آور جانبازان اعصاب و روان ندارند. می گویند قانون داریم، دادستان داریم و جانبازان نور چشم مسئولین هستند اما در عمل شاهدیم جانباز و همسر بیچاره اش مدام باید دربه در به دنبال اثبات جانبازی یا تهیه هزینه های درمان و دارو باشد! یا دنبال مشاوران املاک برای جستجوی یک اتاق و آشپزخانه که بتواند کرایه اش را پرداخت کند و سقفی بالای سرش باشد حالا سر سفره مهم نیست همراه داروهای اعصاب قوی چه بخورند تا معده تکه و پاره متورم و عوارض دارو بر سایر اندام مثل دندان های پوسیده و خون ریزی کلیه پس نزند.

 

 می گویند آیین نامه داخلی داریم اما جانبازان می گویند آیین نامه داخلی مخصوص کاهش درصد است تا جانباز برود و مزاحم آن بالا نشین ها نشود. چقدر ننگ آور است عده ای سیر و سواره با علامت اسلام و شیعه بر پیشاانی اینگونه مجاهدین فی سبیل الله را در پیچ و خم انواع بهانه های بنی اسراییلی همچون تشنه حقیقت کربلا نگه دارند.
کافی ست ترفند شاهان بنی عباسی یا بنی امیه در مورد سقف 70 درصد را از پایین به بالا حساب کنند نه سی درصد کاهش ظالمانه را از بالا به پایین کاهش دهند.
در هر صورت او می آید .

اینستاگرام
ناطق جان این بنیادیها اعتقادی به مشکلات اعصاب وروان جانبازها ورزمندگان وازادگان ندارند ان بزرگان هم فعلا دغدغه اب مهمتر از این مشکلات دارند سردارانی که بیشتر ستاره های روی دوششان را از جانفشانی همین عزیزان دارند خودشان را زده اند به ان را ه واگر کارت به یکی از انها بیفتد شما را نمیشناسد!! وفکر میکند امده ای گدایی و10 هزارتومان میگذارد کف دستت تا وجدانش راحت باشد اصلا همه ما را یادشان رفته الا خودمان کم کم خودمان هم داریم همدیگر را از یاد میبریم
صدا و سیما باید برنامه هایی از زندگی جانبازان اعصاب و روان پخش کند و سریال هایی که در ان زندگی و خانواده جانباز اعصاب و روان را به مردم و جامعه نشان بدهد . تا همگان بدانند مظلوم ترین قشر ایثارگران جانبازان و خانواده جانبازان اعصاب و روان هستند و بنیاد هم بخاطر وضع ظاهری انها از رسیدگی به انها عاجز و ناتوان است و اکثر انها از درصد واقعی برخوردار نیستند و حق انها ضایع شده است .
سلام خدمت برادر عزیزم.آقای محسن ناطق واقعا به جا و محکم بیان فرمودید هرچند این درد ها و ناله های ما جانبازان اعصاب وروان گوش شنوای ندارد برادر عزیز .به همه مقدسات قسم یاد میکنم که به قدری آشفته ناراحت و عصبی میشوم وقتی که می بینم ما فرزندان روح الله این گونه برای گرفتن حق قانونی مان .و نه فراتر از آن باید حقیر و از کوره بدر شویم که از شدت عصانیت نمی توان کلمات نوشت .کمسیون پر مدعای پزشکی بنیاد این تصور دارند که من بیمار اعصاب روان باید هیچ یک از اعضای بدن را نداشته باشیم و لال باشیم تا که از سر صدقه حق .حق مان را بدهند بی راه نبود امام فرمودند نگذارید رزمندگان فراموش شوند ابن روزها را پیش بینی کرده بودند ...سرداران از صدقه شهدای به خون غلطیده کربلای 4 و رشادت امثال حضرتعالی ستاره بدوش شدند .آقای شریفی هرگز اطاقش به روی رزمندگان باز نبوده .پاسخ به تلفن که جای خود دارد التماس دعا دارم
جانبازان اعصاب وروان ازمظلومترین جانبازان می باشند وهیچکس مارادرک نمی کند حتی خود برناهپمه ریزان که برای جانبازان طرح وبرنامه می ریزند دارو هم دیگر اثر ندارد داروها هم با ماسرناسازگاری دارند خدابرد بدادجانبازان اعصاب وروان شوک هم زدیم کاری نکرد چه برسد به اقایان دادستان هم سرمن کللاه گذاشت کلانتری هم برام گزارش خلاف واقعه درست کرد وای بر نا مردمی ها اقای دکترساقی خودشماهم به من گفتی جانبازی کارتت راببینم دراولین جلسه عمومی جمعیت جانبازان مرکزفرهنگی سیدالشهدا
سلام دل نازك
اونجا چون بايد فرم خاصي براي كارخاصي پرمي شد موظف بوديم كارت شناسايي ببينيم.
اخه برادر از جان بهترم
جانباز زیر 25 درصد که کارت ندارد . بخاطر بار مالی از صدور کارت مقوایی هم جلو گیری بعمل امده است . احسنت به مدیران بنیاد که اینقدر اقتصادی کار می کنند .
یوسف جان کارت دارم بالای25درصدم ولی جانباز ویلچری مغزی هستم که با چشم غیرمصلح هم دیده نمیشود
ناطق جان ممنون ازبیانات خوب ودلنشینت اماچه فایده که گوش شنوانیست رزمندگان همچنان فراموش شده
باسلام به تمامی کسانی که باافتخاربه هرطریق رفتن واین مرزوبوم بانام رزمندگان اما؟!/بکام یک عده بخصوص ازچنگ مزدوران بی رحم که خودم بادوربین درحین عقب نشینی دیدم یک عده ای که به دام آنهاافتاده بودن حدود۳۰نفربودن سینه خاکریزباچشمان بازبه رگباربستن آیااین آخرین شکنجه روحی نیست که باچشم خودت ببینی همرزمهاواکثراهم شهری هایت رازنده بگورکنندآن موقع توبیایی صحیح وسالم دنبال کارگریت بری/؟بازشکنجه مسولین رابعد۲۵سال بااین گرانیهامجددببینیم چه کسی میداندمن 2۰سال است که به متخصص اعصابوروان میروم بانسخه های سرسام آوروچندسال هم قبل ازاین انواع مسکنهاراکه نمیدانستم ازاعصابم است تادلت بخوادخوردم یک کارگرکه قبلا هم نوشته ام اگریک لایحه بدن بیرون هرکس مردتوزمین خودش دفن کنیدهمان ۱مترراهم ندارم؟بقیه اش رامسولین دلسوزبدونن که چیزی جزیکدست لحاف ولباس ندارم وخیلیهای دیگرمثل من؟آیاحق من وامثال من این است!؟من ۳تاپسردارم که بزرگ آنها۱۴سال سن دارد؟آیابچه من بابچه مسولین ازنظرزندگی درجامعه چه فرقی دارد؟امایک آقازاده برای تفریح بچه اش به اسم حق اولا/ملیون ملیون یک روزاین شهرچندروزیک کشوردیگه؟آیابه نظرشماعدالت عدل علی همین است/ای ولله فیلم اخراجیها/وای ولله آقای ده نمکی باآن تکه کلامی که توکلانتری/آقارسول نام فیلمیش راگفتم که همه متوجه بشندگفت؟آیابعد۳۵سال که امام راحل همه رابیدارکردفکرمیکنندمردم خوابن//من ازآقای خاکپورکه سایت دراختیارداردویایک سایت سینه سوخته مردم/ بخصوص رزمندگان وایثارگران عاجزانه خواهش میکنم صدای من رابه همه سایتهاداخلی برسانند/چون مدتی است که به خاطراعصابم به کارگری هم ماهی اونهم درروستاکه کارگری زیرصفراست به زورمیروم تاالان باقرض وسلف توانستم خرج۵نفرخانواده ام رابدهم؟!اماازاین به بعدهمسرم و۳تابچه هم که مدرسه میروندنمیتوانم پاسخگوی /مدرسه به درگ /نان وماستشان باشم ببینیدزن وبچه های ماتاچه اندازه قانع هستند/مسولین فکرنکنه بعد۲۵سال ماهانه ۲۵۰۰۰۰تومان اونم اگرفلان آقاتاییدکند؟!اگه مخالفت هم کرد که /حرفی درباره رزمندگان بیکس شده/؟نشده/به همین راحتی است که گفتم/مبلغی قابل داری ۲۵۰۰۰۰تومان بعد۲۵سال نیست که هرروزبایک حرفی دهمان را شیرین میکنند/من یکی باغرض هم شده به مجلس /بیت رهبری/ریاست جمهوری/حتی مجلس خبرگان خواهم رفت چون زندگی ومردم عرصه رابرایم تنگترازآن چی که فکرمیکنیدتنگ کرده؟چرامن بایدهرروزشاهدگریه ی بچه هام باشم/چون ارسی ازجنگ بمن رسیده که تامرگ ازمن جدانمیشود؟ایهاالناس دردمن رادواکنندهزینه دکترای فوق تخصص وتخصصی رایکی گردن گیرباشد۲۵۰۰۰۰تومان یک نسخه که به مشهدمیروم/ دوشب بایدکرایه پسترین مسافرخانه رابدهم/خوشبختانه بعضی ازرزمندگان که شکرخداناراحتی روحی روانی ندارند خوشحال هستنداونم بعد۲۵سال درحدحرف/یک باردیگه لایحه دوربزنه بقیه رزمندگان هم رفتن/من زمان جنگ۱۴سال داشتم الان۴۵ساله شدم مابقی چه/؟لطف کنید جوابی به این حقیرحقیرا بدهیدشایدقانع شدم//ماجنگ کردیم ناقص/شهید/جانباز شدیم حق به حقداربرسد/نه بلعکس /والسلام/ ومن الله توفیق خداوندرهبرکبیروجانسوزرابرای مانگهدارد/وخداوندامام راحل راهمنشین باحسین شهیدکندکه مردم رابیدارکردانشاالله==اگرجزدرددل {سخترازسخت }که به دلم{ خال بزرگ }انداخته چیزدیگرطلب کردم….سرکارم باخدای نظارت گربرهمه چیز/رزمنده۲۷ماه بطورداوطلب که پرونده۶ماهم راهم درنیشابورپیدانکردن /۲۱رماه و۵روزکارت ازسبزوارداده/
جانبازان اعصاب وروان در چه زمان باید حالشان بد شود ما بیماران اعصاب و روان که همیشه حالمان بد نیست اما خدا نکند یکی از اعضاء خانواده ..یا فردی از اجتماع..یا راننده ای با حرکت غیر عادی یا خلاف مبل بیمار ..یا همسایه بیچاره ..یا کاسب محل ..ووووووو
حرفی یا کلامی که در ان موقع صحبت کردن با اخلاقیات ما جور در نیاید انوقت است که اتش عصبانیت شعله میکشد و هیچ کس هم جلو دارش نیست حالا شخص مقابل میخواهد زن وبچه خودمان ..فامیل و وابسته ..کاسب محل ..کارمند اداره...شوفر تاکسی یا اتوبوس...هر کس یا هر شخصیتی که میخواهد باشد فرقی نمیکند ان لحظه هیچ قدرتی جلو دارمان نیست من خودم همه این مراحل را تجربه کردم وبعد از ناراحتی پشیمانی فایده ای ندارد طرف مقابل از حرکات و توهینهای انجام شده از من دلگیر شده و سعی میکند دیگر با افرادی مثل من معاشرت نکند ؟
سئوال ایا ما در دل مردم و خانواده هایمان چه جایگاهی داریم ..ایا مردم بی گناه باید من روانی را تحمل کنند ایا خانواده بخصوص زن و بچه های ما چگونه باید با ما مدارا کنند با چه صبر و حوصله ای مگر زن وبچه های ما چه گناهی کردند چرا نباید روح ارامش را ببینند .....اگردکترهای کمسیون بخواهند به ما درصد بدهند باید قبل از صحبت با جانباز با خانواده ما جلسه ای داشته باشند و بعد تایین در صد کنند چون دکتر در حد5دقیقه با جانباز صحبت میکند ودر ان چند دقیقه هم نمیشود تشخیص داد ...
دکترهای کمسیون لطفا با خانواده های ما صحبت کنند و از دل پر درد انها اگاه شوند بعد تایین در صد کنند و یا اینکه یک گروه تفحص تشکیل دهند برای تحقیق با مکانهای که درگیر شدیم و از ان افراد تحقیق بعمل اورند این کار سختی نیست بعد متوجه خواهند شد که جانبازان اعصاب و روان در اجتماع چه جایگاهی دارند ازطرف بنیاد شاید به جانبازان بالای 25درصد توجه شود اما به جانبازان زیر25درصد هیچ توجه ای نیست من از مسئولین بنیاد خواهش میکنم توجه ای به جانبازان زیر25درصد داشته باشند و دکترهای کمسیون هم با توجه بیشتری به این مشکلات نگاه کنند.....
تا اینکه جانبازان زیر 25درصد بحق خود و خانواده هایشان برسندبا تشکراز انهایی که به خدمت صادقانه خود پایبندهستند و حق را به حقدار میدهند ما جانبازان زیر 25 درصد منتظر اجرای عدالت هستیم واز مجریان عدالت تشکر میکنیم.....
فاش نیوز از توجه شما هم متشکریم
سلام خدمت همه ایثارگران بی ادعا و مظلوم .چون در مورد اعصاب و روان بحث هست میخواهم عرض کنم که.از نظر پزشکان کمسیون تعببن درصد بنیاد . ما جانبازان باید علیل و زالیل و با مفلوک باشبم تا ابن آقایان شاید قبول کنند برادران عزیز من قانون و دستور العمل کمسیون پزشکی میکویید برای تعیین درصد وحود گواهی مجروحیت و احراز وصورت سانحه و مدارک بالبنی همزمان.و .یا اینکه مدارک بالینی و سیر درمان مشگلات اعصاب و روان که شامل مدارک بستری و سرپایی از زمان مجروحیت تا کنون بعلاوه خلاصه پرونده بستری ..این موارد صراحت قانون است اما آقایان به چنین مدارک محکم و قانونی و علمی همکاران خودشان را قبول ندارند حالا حی اعلام میکنند که فاقدین بیچاره مراجعه کنند چطور میخواهند تعیین درصد کنند را خدا میداند .احتمالا این بندکان خدا را میخواهند Nd بزنند که دیگر کسی نباشد ادعای بکند چطور با وجود مدارک متقن و محکم حق منو نمی دهید .فراخوان میکنید..مدارک بالینی همزمان با مجروحیت چیست....به مدارکی گفته میشود که با ارائه مدارک بالینی همزمان با مجروحیت .یا ارائه مدارک طول درمان حداگثر با فاصله دو سال از زمان حادثه جنگی...ببخشید سرتان را به درد آوردم...دلایل موجود و قابل ارائه به دوستان گرامی .
تنها راهی که پیش پای ما جانبازان اعصاب و روان گذاشته اند اینه که بذارند به درد خودمان بمیریم چون همه میدانند مشکل موج گرفتگی یک بیماری صعب العلاج است و هیچ درمانی ندارد و روزبروز هم وضع ما بعلت بالا رفتن سن و دوز داروها بدتر میشود . والسلام نامه تمام
خداوندچه به موقع این شهدای عزیزغواص رابرایمان فرستادبایداین عزیزان میماندن تابه امروزوامروزپابه وطنشان بگذارندچون باوروداین ماهییان عزیز همه آحادمردم بخصوص مسولین نیم نگاهی به خودشان بکنندتاببیننددرطول این26سا ل چه بلایی به سررزمندگان وجانبازان زیر25%آورده اندپس درودخدابرشما شهیدان دست بسته غواص که دست بسته هم تسلیم دشمن نشدیدمرحبا به شماغیورمردان تاریخ ..ماجاماندگان ازقطارشهادت محتاج شماشهدای عزیزهستیم تاازاین گرفتاریها ناراحتیهای اعصاب وروان نجات یابیم .خداوندشماشهدای غواص ودیگرشهدای 8سال جنگ تحمیلی را بامولایمان علی{ص}همنشین کند ایشاالله
با سلام و عرض ادب و احترام به همه شما عزیزان بی ادعا . بنده هم بمدت 42 ماه در جبهه های 8 سال دفاع مقدس بودم . ضمن اصابت موج و انفجار و فوران خون از جفت گوشها که در برخی مواقع تعادلم را از دست داده و زمین میخورم و اصابت ترکش و گلوله به پا و بغیر از پاتک عملیات رمضان در 8 عملیات مستقیما حضور داشتم و فدا کاری رزمندگان را بچشم دیدم و .... برادران عزیز گفتنیها را شما گفتید من فقط همینو میتونم بگم ما همه رزمندگان مخصوصا بسیجیها در آینده نزدیک آماده محاکمه هم باشیم مطمئنم در آینده بشرط حیات همه محاکمه خواهیم شد که چرا به جنگ رفتین و از خاک میهن حراست کردید. بلایی بسر ما میارند که... . همدان دور کدوش نزدیک این خط و این هم نشان
ای ولا برادر ح م عزیزاینوگل گفتی فدایی داری
سلام خدمت برادر گرامی جانباز محترم حاج آقای مجتهد .بطوری که استحضار دارید سند راهبردی رزمندگان در هیات دولت مصوب شد استدعا داریم که مزایای این مصوبه را زحمت بکشید و اینکه چگونه و به چه صورت اجرای میشود. التماس دعا از همه مومنین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi