شناسه خبر : 35361
یکشنبه 07 تير 1394 , 14:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشینه شناسی پیوندیهود، بنی امیه و آل سعود

نوشته حاضر بررسی ماهیت آل سعود و پیوند آن با یهودیت تاریخی می باشد که به قلم استاد جانبازبصیر وعضوشورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی به رشته تحریردرآمده است.

دکتر اعلی تورانی -  موضوع مقاله حاضر بررسی ماهیت آل سعود و پیوند آن با یهودیت تاریخی است. این مقاله موضوع فوق را از چند جهت مورد بررسی قرار داده است. در قسمت نخست ما به خاندان بنی امیه و سلسله انصاب ایشان که به عبد الشمس می‌رسد و امیه فرزند خوانده عبد شمس بوده است و اینکه این گروه با هاشم جد پیامبر اکرم (ص) هیچ نسبت حقیقی ندارد، می پردازیم.
سپس به همسویی یهود و بنی امیه اشاره می‌نماییم. نخستین این همسویی، حمله مشترک روم و اعراب در صدر اسلام علی رغم تمجید پیامبر (ص) از فارس به ایران و دومین این همسویی، تقابل یهود و بنی امیه با اهل بیت بوده است.
در قسمت بعد پیوند یهود و بنی امیه در حدیثی از امام صادق (ع) در مورد تفسیر فساد بنی اسراییل در زمین بیان شده است. و در انتهای مقاله به بیان شواهد تاریخی و شواهد تجربی پیوند یهود و آل سعود در روزگار معاصر می‌پردازیم .

الف)ماهیت خاندان بنی امیه
سابقه دشمنی دو خاندان بنی امیه و بنی هاشم در زمان پیامبر موضوع مشهوری بود که همچنان نیز در تاریخ باقی مانده است .
امیه فرزند عبد شمس فرزند عبدمناف بود . هاشم نیز فرزند دیگر عبد مناف و عموی امیه بود. در اینکه سبب این دشمنی دیرینه و دیرپا چه بوده است، در تاریخ داستانی نقل شده که به نظر می رسد بیشتر برای پوشش یک واقعیت بزرگتر بوده باشد . بر اساس این داستان هاشم و عبدشمس دوقلوهایی بودند که از ناحیه انگشت دست به هم چسبیده بودند . با جدا نمودن آن دو با شمشیر ، کاهنان این گونه پیش بینی کردند که میان این دو برادر خونریزی برقرار خواهد بود. البته گذر زمان نشان داد که نه میان این دو برادر ، که میان یکی و فرزند دیگری این اختلاف رخ داد.
امام صادق (ع) در روایتی سبب این دشمنی را اینگونه بیان می فرمایند :
انا و آل ابی سفیان اهل بیتین تعادینا فی الله قلنا صدق الله و قالوا کذب الله قاتل ابوسفیان رسول الله (ص) و قاتل معاویه علی بن ابی طالب (ع) و قاتل یزید بن معاویه الحسین بن علی (ع) و السفیانی یقاتل القائم.
ما و فرزندان ابوسفیان افراد دو خانواده هستیم ، دشمنی ما با هم در راه خداست ، ما میگوییم : خدا راست گفته، ولی آنان می گویند : خدا دروغ گفته است . ابوسفیان با پیغمبر (ص) جنگید و معاویه با علی بن ابی طالب پیکار نمود ، و یزید پسر معاویه با حسین بن علی (ع) جنگید و او را بشهادت رسانید و سفیانی با قائم آل محمد (ص) خواهد جنگید. (صدوق، معانی الاخبار، ص346 نقل از: همایون، تاریخ تمدن و ملک مهدوی، ص391)
اسناد تاریخی در توضیح حدیث بالا دلالت می کند بر اینکه امیه، نه فرزند عبد شمس که فرزند خوانده وی بود و از روم آمده بود. (همایون، تاریخ تمدن و ملک مهدوی، ص391)


ب) همسویی یهود و بنی امیه
1- جهت گیری مشترک یهود و خاندان امیه علیه ایرانیان: در بینابین آشوب و هجوم حوادث پس از پیامبر (ص) در میان امت اسلامی و مسائل و مشکلات داخلی که خلیفه با آن درگیر بود، و در حالی که هنوز خطر تهدید جامعه اسلامی از سوی روم منتفی نشده بود ، حمله به فارس قدری عجولانه می نمود، به ویژه هنگامی که رابطه روم و یهود و سوابق تاریخی آن را در نظر گرفته و نقش آخرالزمانی ایرانیان و تمجیدهای پیامبر (ص) را از آنان در خاطر آوریم . (همایون ، تاریخ تمدن و ملک مهدوی ، ص388 )
2- تقابل یهود و بنی امیه با اهل بیت پیامبر (ص): گروهی از افراد جامعه اسلامی بودند که بعد از فتح مکه چون خود را در زیر سایۀ شمشیر مسلمانان دیدند، اسلام آوردند. سر دسته این گروه ابوسفیان بود. این فرد و همراهان وی، معروف به طلقا می‌باشند. پیامبر (ص) دو راه را به ایشان پیشنهاد فرمود: از جامعه اسلامی مهاجرت کنند و اگر نمی خواهند اسلام بیاورند، جزیه بدهند. این گروه به طلقا معروف شدند که هرگز در دل به اسلام ایمان نیاوردند.  با توجه به مطالب فوق الذکر لازم به ذکر است اولاً دو گروه بنی امیه و بنی هاشم به طور ریشه ای اختلاف داشته اند. ثانیاً در طول عمر خلافت امویان تا سال 132 بنی امیه با اهل بیت (ع) به شدت در جنگ و ستیز بودند که برخی از ایشان را شهید نموده (امام حسین (ع) )و برخی را مسموم نمودند (امام حسن (ع) ) و برخی را به اسارت بردند (امام سجاد (ع) و خاندان ایشان). شیخ مفید در کتاب ارشاد خود در مورد همدستی معاویه و روم می نویسد: سمی را که برای مسموم نمودن امام مجتبی (ع) معاویه از آن استفاده نمود، توسط مرد رومی به نام سر جونز آورده بودند. (شیخ مفید، ارشاد)
3-آیات و روایات در به شهادت رساندن ائمه معصومین توسط یهود  : قرآن کریم در آیات 4 تا 8 سوره بنی اسرائیل مستقیما به دو فساد بزرگ و یک سرکشی عظیم توسط قوم یهود اشاره می کند: «و در کتاب آسمانی شان به فرزندان اسرائیل خبر دادیم که : قطعا دو بار در زمین فساد خواهید کرد و قطعا به سرکشی بسیار بزرگی برخواهید خاست . پس آن گاه که وعده نخستین آن دو فرا رسد ، بندگانی از خود را که سخت نیرومندند بر شما می گماریم ،تا میان خانه ها یتان برای قتل و غارت شما به جستجو درآیند و این تهدید تحقق یافتنی است . پس از چندی دوباره شما را بر آنان چیره می کنیم و شما را با اموال و پسران یاری می دهیم و تعداد نفرات شما را بیشتر می گردانیم . اگر نیکی کنید به خود نیکی کرده اید ، و اگر بدی کنید به خود بد نموده اید . و چون تهدید آخر فرا رسد بیایند تا شما را اندوهگین کنند و در معبدتان چنان که بار اول داخل شدند به زور درآیند و بر هر چه دست یافتند یکسره آن را نابود کنند . امید است که پروردگارتان شما را رحمت کند ولی اگر به گناه بازگردید ما نیز به کیفر شما باز می گردیم و دوزخ را برای کافران زندان قرار دادیم .» (سوره بنی اسرائیل/ آیه1تا4)


عبدالله بن قاسم در کتاب البرهان درباره لتفسدن فی الارض مرتین ..... از امام صادق (ع) روایت می کند که فرمود : فساد اول به قتل امام علی (ع) و فساد دوم به قتل امام حسن (ع) وآیه ....و لتعلن  علواً کبیرا حاکی از کشته شدن امام حسین (ع) می باشد.
4-بازگشت آل سعود و آل شیخ به یهودیت: در اینجا نسبت یهودیان با آل سعود را مورد بررسی قرار می دهیم . آل سعود به فرزندان محمد ابن سعود و آل شیخ به فرزندان محمد ابن عبدالوهاب اطلاق می شود که یکی از این دو به منزله بال حکومت در عربستان در ساحت سیاست و قدرت و ثروت محسوب می شود ( آل سعود ) و دیگری در حوزه دیانت و تفسیر و احکام صاحب منصب باشد (آل شیخ ) .
با بررسی شجره نامه آل سعود که به ترتیب از سعود بن محمد بن مقرن بن مردخای ابن ابراهیم می باشد ، با جد یهودی آنان یعنی مردخای بن ابراهیم برخورد میکنیم (مجله دشمن شناخت ، ویژه نوزدهمین نمایشگاه قرآن کریم ، ص 27 ) که باعث تعجب می شود .
شواهد تاریخی : یهودیان و اعراب از یک منشا نژادی سامی هستند و وجه اشتراک اعراب و یهودیان فقط و فقط تبار و نژاد سامی آنان می باشد.
5-پیوند صهیونیسم و آل سعود در روزگار معاصر: خاندان آل صباح و آل شیخ و آل سعود به یک نسل سامی یهودی باز می گردد.
در اینجا به چند مورد از پیوند صهیونیسم و آل سعود در روزگار معاصر اشاره می کنیم .
در اخبار شاهد آن بودیم که : 1) قریب 2000تن از سربازان داعش برای معالجه به بیمارستانهای اسرائیل منتقل شدند و نتانیاهو نخست وزیر این رژیم شخصا از جنگجویان داعش دیدار کرد.
2)رسانه ها در تاریخ 15/3/94 خبر دادند که 2 ماه پیش نماینده عربستان در سازمان ملل با وزیر دفاع اسرائیل ملاقات پنهانی داشته است .
3) هواپیماهای اسرائیلی در جریان حمله عربستان به یمن علاوه بر آن که به عنوان کمک چند خلبان را به دولت سعودی انتقال دادند در چند مورد به طور مستقیم هواپیماهای اسرائیلی به بمباران  مردم یمن پرداخت.
4) در برخی از سیاست های منطقه ای شاهد همکاری دولت سعودی با اسرائیل هستیم که می توان هماهنگی بر سر از بین رفتن دولت اخوان المسلمین مصر و سکوت عربستان در سه تجاوز 11روزه ، 22روزه و 33 روزه به لبنان و فلسطین اشاره نمود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
خدمت جناب دکتر سلام واحترام دارم .بی ارتباط نیست که از ناصر السعيدنویسنده معروف عربستان که بعداز نوشتن کتاب آل سعود و یهودیان خود بدست عوامل آل سعود و صهیونیست ها ترورمیشود  و در کتاب خود چگونگي حمايت يهوديان از جنبش «محمد بن عبدالوهاب» را که به تأسيس «انديشه وهابيت» منجر شد، را شرح مي دهد. وي سپس مراحل قرار گرفتن رهبري ديني در دست محمد بن عبدالوهاب و در کنار آن، واگذاري رهبري سياسي عربستان سعودي به خاندان «آل سعود» که توسط يهوديان طراحي و به اجرا درآمد را توضيح مي دهد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi