شناسه خبر : 36354
چهارشنبه 07 مرداد 1394 , 14:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگید نه!

آزاده جانباز- آزاده جانباز ازاولش هم به معنای نردبان قلمدادمی شد و گاهی هم به پول خرد ته جیب تعبیر گردید! قاطبه ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس را مردان وجوانانی از خانواده های مستضعف شهری وروستایی تشکیل دادند و افرادو گروه هایی هم ازهمان اول در راس قرارگرفته و پیش رفتند و پیش رفتند و به پاگذاشتن روی گرده هایمان عادت کردند، عادت است دیگر ،کاریش هم نمیشه کرد!

 وقتی جنگ تمام شد و همه برگشتند و هرکسی دنبال کارخودش رفت و ماندند جانبازانی که دست وپاقطع بودند و آنانی که تیر و ترکش و موج زمین گیرشان کرد و حدود چهل هزار ازاین رزمندگان هم مجروح و اسیرشدند. درباره این مجروحین و اسرا قوانینی صادر شد و اوایل کار کمی پیش رفت اما وقتی اسرا برگشتند دیگه شلوغ شد و آقایان هم عادت به شلوغی نداشتند.

 ده سال اول هرطوربود کج دار ومریض این آزادگان جانباز را سرگرم کردند تااین که کم کم عده ای که روشن بودند و هوشیارتر، قوانین را بالا وپایین کردند و دیدند اجرانشده و نمی شود. رسانه مجازی بهترین ابزاردست بود برای احقاق حق، و این شد که یکباره مسئولین دیدند موجی ازمطالبات و مطالبه گران برسرشان خراب شدند. آقایان هرروز یک بهانه ای تراشیدند که بگویند مثلا امکانات نیست، مصوبه نیست، این قانون اشکال دارد و .....

 اماوقتی قانون جامع تصویب شد هرچند راه فرار برایش گذاشته بودند یا به خودی خودوجودداشت اما هرجا می رفت چندسالی بایگانی می شد و اصطلاحا" اطاله رسیدگی صورت گرفت تا این که ازسال90 روی ریل افتاد و هرطوربود کم کم راه افتاد و سال 92 هم گفتند اجرامی کنیم و نکردند و سال 93 قراربوداجراشود و نشد و سال 94 هم همینطور. یعنی واقعا" تابحال نداشتیم که قانون جامعی برای طیف وسیعی ازجامعه آن هم ایثارگران وضع شود و اینطور موردبی مهری قرار بگیرد.

 پس، وقتی میگیم نردبان هستیم نگید نه. شاید بعد ازما بگویند عطف بما سبق نمی شود و فرزندانمان هم مثل ما درجریان دقیق کار نیستند و خودشان مشکلات خودشان را دارند و دیگر هیچ. فقط می ماند قیامت و جواب خدارا دادن که الی ماشاا... توجیه دارند برای کارهای خودشان. حالا خداوکیلی اگه حق باماهست که هست و اونا زورشون چربیده و میتونن که اجرانکنن، ماهم خدایی داریم. قیامت هست، از یک ذره هم حساب می کشند، ماکه باورداریم، آقایون رو نمی دونم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi