شناسه خبر : 36493
پنجشنبه 15 مرداد 1394 , 13:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد خدمات مشاوره ای می دهد

خدمات بنیاد شهید در 90 مرکز مشاوره

 

 

 

 

 

 

بنیادهای شهید سراسر کشور در 90 مرکز مشاوره، 200 دفتر کارشناسی ارجاع و 200 دفتر خط زندگی، با هدف رفع مشکلات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

 احمد شنائی رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، اظهار کرد: تاکنون 90 دفتر مشاوره بنیاد در کشور راه‌اندازی شده که به خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشاوره‌های لازم را در زمینه‌های مختلف تحصیلی، شغلی، ازدواج، خانواده، مذهبی، روان‌پزشکی، اختلالات یادگیری، انواع مشاوره، شیوه‌های فرزند پروری، تست‌های تخصصی پیش از ازدواج، شخصیت و افسردگی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در همه استان‌های کشور از یک تا 10 مرکز مشاوره وجود دارد، افزود: در استان‌هایی همچون زنجان، قزوین و البرز یک مرکز مشاوره، آذربایجان‌غربی و شرقی پنج مرکز، خراسان رضوی 6 مرکز و فارس 10 مرکز فعالیت دارند و براساس نیازهای استان‌ها تعداد مراکز افزایش می‌یابد.

شنائی اظهار کرد: هر شهرستانی که دفتر بنیاد دارد، نشان‌دهنده این است که خانواده‌های شاهد و ایثارگر در آنجا متمرکز شده و اگر مسئولان مربوطه متقاضی راه‌اندازی مرکز مشاوره باشند، و فضا، تجهیزات و نیروی لازم را براساس استانداردها تامین کنند، ما مجوز تاسیس مرکز فوق را به آن‌ها می‌دهیم.

رئیس اداره مشاوره و تحکیم خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها که تعداد جامعه هدف به حدی نبوده که مرکز مشاوره در آنجا دایر شود، در این شهرستان‌ها نیرویی توسط مسئولان مرتبط در بنیاد مستقر می‌شوند تا در حد توان به جامعه هدف خدمات ارائه دهد.

وی ادامه داد: این نیرو تحت عنوان کارشناسی ارجاع در بنیاد مستقر شده تا جامعه هدف نیازمند به خدمات مشاوره را شناسایی کند، تا فرد را به نزدیک‌ترین مرکز مشاوره‌ای که بنیاد دارد ارجاع ‌دهد یا اینکه نیرویی از مرکز مشاوره به شهرستان اعزام شده و هفته‌ای یک روز درآن جا متمرکز شود تا خدمات مورد نیاز را به خانواده شاهد و ایثارگر ارائه دهد.در بنیاد استان‌های سطح کشور 200 دفتر کارشناسی ارجاع در شهرستان‌هایی که مرکز مشاوره ندارد، وجود دارد.

 

شنائی با اشاره به دفتر خط زندگی و با بیان اینکه در این دفتر نیروهایی هستند که روانشناس بوده و به صورت تلفنی مشاوره‌های لازم را به جامعه هدف ارائه می‌دهند، اظهار کرد: نیروهای ما برای انجام این کار آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند تا با کیفیت مطلوبی خدمات ارائه دهند

اینستاگرام
فقط یکبار مراجعه کنید تا ز رفتنتان پشیمان شوید چند جوان کم سن وسال که تازه مدرک روانشناسی گرفته اند چنان در ذوق شما میزنند که اصلا انگار شما رزمنده وجانباز این اب وخاک نبودی حکم موش ازمایشگاهی را برایشان داری
به نظر من بنياد بجاي کارهاي فانتزي کميسيون ماده 16 را براي همه ايثارگران فراگير کند و از تمام قدرت قانوني آن در جهت احقاق حق ايثارگران استفاده کند اکثريت مشکلات زندگي و روحي رواني اين عزيزان حل مي شود؛ حقا که اين کارها بازي با کلمات است.
دوبار بچه مو فرستادم مشاوره واسه تندی اخلاقش بعد از اون نمازشم گذاشت کنار!!
حق همه ایثارگران این است که برای مشاوره نزد پزشک امین خود بروند و هزینه از سوی بنیاد پرداخت گردد . و گسترش ساختار تشکیلاتی غیر ضروری بر خلاف برنامه های دولت و خصوصی سازی است .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi