شناسه خبر : 38133
چهارشنبه 15 مهر 1394 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند نکته درپاسخ به مجتهد

طرح امتیاز بندی بسیار مناسب است و می تواند اصلاح شود تا مثل "طرح غیر جامع خدمت رسانی به قسمتی از ایثارگران" دارای این همه ایراد قانونی نباشد

هموطن -  با سلام حضور محترم استاد گرامی. البته طرح امتیاز بندی بسیار مناسب است و می تواند اصلاح شود تا مثل "طرح غیر جامع خدمت رسانی به قسمتی از ایثارگران" دارای این همه ایراد قانونی نباشد و البته می تواند خیلی بهتر هم شود. ولی چند نکته مهم در این طرح وجود دارد:

1 - برای اولین بار رزمندگان دیده شده اند و بر خلاف گفته جنابعالی در همه کشورهایی که سابقه جنگ داشته اند رزمنده ای که بیش از 6 ماه در جبهه حضور داشته است مشمول دریافت حقوق و تسهیلات است.

 2 - تبعیض قانونی در اختلاف بین امتیاز آزادگان (مدت اسارت) و رزمندگان (مدت حضور درجبهه) برداشته می شود.

3 - در حوزه رزمندگان خیلی کارهای دیگر می توانستند انجام بدهند ولی فقط این طرح به صحن مجلس رفته و نه قانون دیگری.

4 - همه اشکالاتی که شما به آن اشاره کرده اید با یک تبصره و ماده قابل حل و اصلاح است و البته جانبازان با درصد بالا عزیزین نزد همه ملت هستند و کاهش امتیاز این عزیزان با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود.

5 - امام خمینی(ره) برای ایجاد بنیاد شهید وامور ایثارگران با صراحت کامل گفته اند که همه آنهایی که در جنگ نقش داشته اند باید حمایت شوند. البته به تناسب. و هرگز نگفته اند که رزمندگان را بفراموشی بسپارید و یا قانونی بنویسید که هرگز قابلیت اجرایی نداشته باشد. و این کلام بالاترین قانون است.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام

...

4 - همه اشکالاتی که شما به آن اشاره کرده اید با یک تبصره و ماده قابل حل و اصلاح است و البته جانبازان با درصد بالا عزیزین نزد همه ملت هستند و کاهش امتیاز این عزیزان با هیچ منطقی قابل قبول نخواهد بود.

...

به جانبازان عزیز با درصد بالا بیشتر از این هم باید بدهند تا هم خود و هم افراد

خانوادشان در رفاه زندگی کنند .

و به همه رزمندگان و همه جانبازان با درصد کم هم باید همه حقوق و همه

امتیازات جانبازان عزیز با درصد بالا را بدهند .

و اگر و حتماً جانبازان عزیز با درصد بالا احتیاجات بیشتری دارند که حقشان

است که بیشتر هم بگیرند .

و این می شود قانون ایثارگران .

...

با سلام و تشکر از همراهی شما با همه رزمندگان و جانبازان زیر 25%
رزمندگان بخصوص رزمندگان بسیجی مظلوم ترین ومنزوی ترین افراد ایثارگر جامعه ماهستند این مجاهدان فی سبیل اله که روزی مانند عقاب بر سر مزدوزان بعثی فرود می امدند ولرزه بر اندام دشمن تجاوزگر می انداختند اکنون بعد از سی سال از پایان دفاع مقدس می گذرد مورد بی مهری متولیان یگانهای خود قرار می گیرند بطوری که ان نوجوانانی که به علت کمی سن با دستکاری شناسنامه خود به جبهه می رفتند واکنون پا به سن گذاشته اند هنوز هم مورد شدید ترین بی مهریها بخصوص از جانب همرزمان ویگانهای خود قرار میگیرند به طوری که عده ای ازخودمان که از بیت المال تغذیه می شوند نگران بار سنگین بودجه هستند برادران متولی امر چرا بودجه هست که بدزدند اما برای رزمندگانی که در عملیاتها بوده اند نیست آیا شما می دانید که اینها همزرمان همین قواصهای دست بسته ای بودند که چنی روز پیش تشییع شدند ومتولیان ومسولین بدانند که اگر کارشکنی کم کاری وکم محلی کردید بدانید برای رزمندگان وشما تا روز قیامت فرصت زیادی نمانده بیایید تسوه حسابتان را بااین مجاهدان وهمرزمان قواصان شهید به قیامت نیندازید که با این کارهایی که باید می کردید ونکردید اصلا قادر به تسویه حساب نخواهید بود البته اگر به وظایفتان عمل نکردید موجب بار سبک این مجاهدان وبازبسیارسنگین خودتان می شوید
برادر هموطن سلام
به هيچ وجه به دنبال محروم كردن رزمندگان كه حق بزرگي بر همه دارندنيستيم . صبور باشيد مطالب بررسي را تا آخر بخوانيد . وجود چنين طرحهايي آشفتگي قوانين را بيشتر مي كنددر حاليكه با چند اصلاحيه مي توان حقوق رزمندگان را تامين كرد. شما دستگاههاي اجرايي را ببينيد با قانون جامع چه كردند قانوني كه پانزده سال از كار اوليه آن مي گذرد ولي تا كنون اغلب مواد و تبصره هاي آن اجرايي نشده است . حال با اين طرح مجددا قوانين را براي بيست سال آينده آشفته و بلاتكليف خواهند كرد .اين طرح ناقص است و قابليت اجرايي ندارد و در هيچ كجا تجربه نشده . تنها كاري كه اين طرح مي كند زمان را مي گيرد و فوريتي كه الآن رزمندگان براي خدمات دارند و با كمترين اصلاح در قوانين امكان دارد به زمانهاي بسيار طولاني موكول خواهد كرد. اگر آقايان حسن نيت دارند سازمان رزمندگان را مشخص كنند كه چه كسي متولي آنان است و در حوزه هاي درمان ، معيشت ، استخدام ، آموزش و مسكن براي آنان موادي را به قوانين موجود ملحق كنند . اين بازي كه شروع شده بازي نيمه تمامي خواهد بود كه همه را سركار خواهد گذاشت . تجربه هاي قبلي در تصويب قوانين تجربه هاي خوبي با آقايان نيست .

با سلام و احترام. ای آقایان. ای رزمندگان. ای جانبازان. وای خانواده های شهدا.بگوش باشید و بدانید این هم یک ترفند است که با این ترفند میخواهند مدت کوتاهی که از عمر ماها مانده ما سر کار و مشغول کنند. مگر این مسئولین محترم اگه بخواهند خدمتی به ایثارگران و رزمندگان بکنند اینقدر طول و تفسیر میخواهد؟ اینقدر مسئله را پیچیده میکنند که اصلآ قابل انجام نیست. بابا دنبال اصل مسئله باشید. بخدا عده ای در راس کار هستند که بر خلاف میل امام راحل (ر-ه) و رهبری عزیز نمیخواهند ایثارگران هیچ گونه رفاهی داشته باشند. این یک واقعیت محض است که ما خودمان عینآ مشاهده کرده و میکنیم. ما باید واقع بین باشیم و ساده نباشیم. مگر امثال زریبافان و غیرهم در بین مسئولین کم هستند که چشم دیدن ماها را هم ندارند؟ با تشکر.
با سلام شاید در میان همه مطرح کننده های این طرح فقط یک نفر باشد که بخواهد انصاف و عدالت و حق رعایت شود و لذا بنابر گفته رهبرمان باید همیشه امیدوار باشیم .
امیدواری دارای بالاترین انرزی مثبت است
دقت كنيد گفته شده طرح تركيبي سابقه ندارد نه رسيدگي به رزمندگان . رسيدگي به رزمندگان سابقه طولاني در همه كشورها دارد
با سلام در سایر کشورها از ابتدا قانون رسیدگی به شرکت کننده ها در جنگ ترکیبی بوده است و رزمندگی نیز مصداق همان ایثارگری شناخته شده . و همه ایثارگران به تناسب دارای کارت های متفاوت و یا مدالهای افتخاری هستند که به موجب آن همه مردم جامعه از انها به نحوی قدر دانی می کنند و بسیاری از تسهیلات نه با منت بلکه با عزت و حس سپاس گذاری و براساس یک وظیفه خود جوش ارائه می شود . گزارش این موضوع قبلا یک بار در سایت خبرگزاری فارس گذاشته شده بود و خیلی زود برداشته شد؟!

...

ما که میدانستیم .

می خواستیم بدانیم که شما هم دانستید .

...
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تک تک رزمندگان عزیز و جمیع ایثارگران. میخواهم به این هموطن گرامی عرض کنم 90 درصد کسانی که باسارت درآ مده اند قبل از اینکه باسارت در بیایند و اسیر شوند رزمنده بوده اند و در بهبه ی جنگ اسیر شده اند. نه برای گردش و تفریح و خوش گذارنی رفته اند و نه برای تحصیل در خارج که عراقیها در حین این کارها آنها را اسیر کرده باشند. و در ثانی برادر عزیز مگر چه امتیازی به اسرا داده اند که بقیه ی ایثارگران از آن محروم شده اند؟ اگر که حق و حقوقی ضایع شده به تناسب از همه ضایع شده. اگر منطقی باشیم و با دقت به مسئله نگاه کنیم. این طرح عوامل امتیاز بندی هم کما فی سابق به هیچ وجه اجرایی نخواهدشد و مثل طرهها و مصوبه های قبلی نیمه کاره میماند و نا تمام خواهد ماند.چند صباحی هم با این ترفند مشغول مان میکنند و در نهایت بعد از چندین سال میگویند بعلت بار مالی قابل اجرا نیست. میفرمایید نه. صبر کن و ببین. تا کسانی و افرادی امثال ...و دارو دسته اش در راس امور ایثارگران هستند من و شما هیچ خیری از این همه مصوبه و قانون مربوط به ایثارگران را نخواهیم دید و مطمئن باشید. بوضوح معلوم و مشخص است که افرادی مغرض در امور ایثارگران هستند که میخواهند همه ی ماها ایثارگران و خانواده هایمان را از نظام و رهبر و مسئولین واقعی و دلسوز نسبت به همه ی امور مملکتی بد بین و ناراضی کنند. اما در نهایت موفق نخواهند شد. شاید بصورت کوتاه مدت به این هدف شوم خود برسند اما غافل از اینند که ماها ایثارگران جملگی با خلوص نیت و بدون رنگ و ریا به رهبر خود علاقه مند و تا بی نهایت او را دوست میداریم و این مسئله در باطن ماها نهادینه شده است و هیچ قدرتی نمی تواند ما را از رهبر عزیزمان جدا کند. بگذار اینها بدانند که ما جانبازان و ایثارگران با توجه به مجروحیت های متعدد و ناراحتیهای روحی فراوان ناشی از جنگ و جبهه اگر رهبرمان امر بفرمایند و دستور بدهند در هر جا که نیاز باشد با افتخار دستور رهبر خود را اطاعت و جان فدا خواهیم بود.ماها ایثارگران بخوبی خوب از باطن ناپاک آنها خبر داریم و با این کارهای آنها ما از رهبر خود جدا نخواهیم شد و با جان و دل امام خامنه ای ( دام ظل العالی) را دوست میداریم و ما ایثارگران روح و جسممان با روح و جسم رهبر عزیز مان گره خورده و جدا نشدنی است. با تشکر و قدر دانی از مدیر محترم فاش نیوز. خداوند ان شالله شما را برای ماها نگه دارد و به جنابعالی سلامتی عطا فرماید.
سلام ، افرادی در تمام طول و عرض دولت همیشه بدنبال منافع شخصی هستند. اینطور قوانین مثل قوطی بگیر بشین است که معمولا بچه ها را سرگرم میکند.
بنیاد و مسئولان مربوط در حق ایثارگران بخصوص رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد بسیار ظلم کردندو این موضوع قطعی و در تاریخ ثبت شده است. بسیاری از اقشار مملکت تحت پوشش دولت هستند اما بخش کوچکی از قشر ایثارگران محترم تحت پوشش حمایتی قرار دارند. این در حالیست که بودجه تخصیصی به بنیاد میتواند تمام ایثارگران را تحت پوشش قرار دهد مسئولان پیگیری کنند که اعتبارات تخصیصی کجا هزینه میشوند؟
با سلام
دیشب در مصاحبه تلویزیونی بین وزیر محترم رفا و اقای کامران نجف زاده وزیر می گفت در حال حاضر همه روستائیان و عشایر با مبلغ ناچیزی بیمه تامین اجتماعی هستند . البته جانبازان زیر 25% دسترسی به وزیران را ندارند ولی ای کاش می شد سئوال کرد . وزیر محترم رفاه :
- چگونه است که دولت به فکر میلیون ها نفر روستاییان عزیز بوده است و بار مالی مربوطه به راحتی تامین شده است تا در ایام کهولت سن دغدغه حقوق و معیشت نداشته باشند ولی در مورد هزاران نفر جانباز زیر 25% و رزمنده ای که به دلیل اسیب های جنگ بدون شغل مانده اند و هم اکنون عضو هیچ کدام از صندوق های بازنشستگی نیستند بی توجهی کرده است ؟
- چرا بجای اینکه همه سازمانها در دفاع از حق رزمندگان و زیر25% ها قسمتی از خدمت رسانی را با کمال میل بپذیرند و اجرا کنند . بار مالی را بهانه کرده و از مسئولیت هایشان فرار می کنند ؟
حال سئوال آخر این است وزیر محترم رفاه برای رزمندگان و جانبازان زیر 25% در برنامه ششم چه اهدافی دارند ؟
امید انکه در پاسخ مسئولیت نا پذیری سایر سازمانها را بهانه نکنید .
سلام..این طرحبایدبه جانبازان هردرصد۲امتیاز بدهند خوبه
سلام رزمندگانی که بیش از 6 ماه حضور دارند امتیازشان نباید از بعضی آزادگانی که حضور کمتر از 6 ماه داشتند ولی اسیر شدند باشد من کارمندان زیر دست آزاده داشتم که خودشان اعتراف کردندقصور خودشان باعث اسارت شده در حالیکه رزمندگان شجاعانه جنگیده و یا جانباز شد ه اند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi