شناسه خبر : 38282
دوشنبه 20 مهر 1394 , 13:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیاست یک بام و دوهوای آموزش و پرورش!

یک بام و دوهوای آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

سیاست یک بام و دوهوای آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

اسماعیل زاده -  آموزش و پرورش در اجرای ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران، سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته ومقرر شده از مهر ماه برای جانبازان شاغل اجرایی گردد. دراین میان فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمی رسد . فرزندان شهدای شاغل در آموزش و پرورش درنامه ای به فاش نیوز به عدم اجرای ماده 51 برای فرزندان شهدا تاکید داشته اند ودرخواست رفع ابهام در اجرای این ماده قانونی در قانون خدمات جامع ایثاگران شده اند. متن نامه ارسالی بدین شرح می باشد :

ابتدا پس از سلام وعرض وادب توجه شما رو معطوف می دارم به بخشی از مصاحبه مدیرکل دفتر حقوقی طرح ها و لوایح معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید در گفت و گو با شهیدنیوز به تاریخ 14 مرداد سال 1393، در خصوص موانع اجرای برخی از مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله ماده 51 : برخی از مواد قانون جامع همانطور که گفتم منشاء اختلاف بین شورای محترم نگهبان و مجلس بود به جهت مغایرت با اصل 75 قانون اساسی.

این موارد به لحاظ عدم پیش بینی بودجه و بار مالی، کماکان مشکلاتی برای اجرا دارند. از جمله آن مواد شاید بشود به ماده 51 اشاره کرد. بر اساس ماده 51 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در رابطه با برقراری و پرداخت فوق العاده ایثارگری، باید هر ساله به میزان 25 درصد حداقل حقوق کارکنان دولت که توسط دولت تعیین می شود، به حقوق بخشی از ایثارگران اضافه شود. بر این اساس به نسبت حداقل حقوقی که دولت در سال 1395برای کارکنان دولت تعیین شده یعنی 750 هزار تومان ، ماهانه 187 هزارتومان باید به حقوق ایثارگران مشمول اضافه شود.

مشمولان قانون عبارتند از شهدا، جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان شاغل در دستگاه های دولتی که از حقوق حالت اشتغال بهره مند نیستند و فرزندان شهدا هم به استناد بند «الف» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب دی ماه 1389 به استثناء سه مورد تسهیلات خودرو، حق پرستاری و کاهش ساعت کاری که تصریح و قید شده، از کلیه مزایا و امتیازات مقرر برای جانبازان 50 درصد و بالاتر در قوانین و مقررات مختلف برخوردار می شوند و به اعتبار حکم مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اعتبار قوانین مصوب سال 1386 به این طرف، فرزندان شهدا هم مشمول فوق العاده ایثارگری موضوع ماده 51 قانون هستند.

در حال حاضر فرزندان شهدا شاغل در آموزش و پرورش از فوق العاده ایثارگری برخوردار نمی باشند میخواهیم پاسخ شفافی در این باره بشنویم. حالا آموزش و پرورش نسبت به اجرای ماده 51 سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته و تنها لیست جانبازان شاغل را از استانها برای صدور حکم گرفته است و مقرر شده از مهر ماه برای جانبازان شاغل اجرایی گردد و فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمیرسد. از مسئولین سایت فاش نیوز درخواست داریم همانطور که از اولین سایتهایی بودند که به این مهم پرداختند اکنون نیز پیگیر این مورد باشند و جواب قانع کننده ای از مسئولین آموزش و پرورش بخواهند و در سایت منعکس نمایند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
بازم قانون شکنی آخه چندتا ضد ایثارگر جمع شدند دارن تفرقه مندازن
چرا نظرات را درج نمیکنید
از فاش نیوز بعیده
پس فرزندان شهدا رو چرا حذف کردن؟. چرا این قانون برای دیگر فرزندان شاهد در دیگر وزارتخانه ها اجرا شده ولی آموزش و پرورش ممانعت میکند؟مگه میشه قانون را در جایی اجرا کرد و در جای دیگه همان قانون را اجرا نکرد،؟ چه کسی باید از حق ما دفاع کتد؟ کسانی که مسئول امور شاهد وزارت آموزش و پرورش هستید کار شما دقیقا در آنجا چیه؟
فرزندان شاهد را حذف نکرده اند کلاً ماده 51 برای هیچ ایثارگری در آموزش و پرورش اجرا نمی شود. چون آقایان دوست ندارند
پس آقایون چی دوست دارن مگه از جیب خودشون میدن اگه این حقه ایثارگراست چرا عملی نمی کنن.
از مولامون حدیث داریم که آدامای خسیسو راس قرار ندین
اینا همون حسودا هستن
یا حق
سلام
مثل اینکه فرزند شهیدا رو حذف نکردن چون من خبر را رو خوندم آقای کفراشی گفتند حدود 14هزار فرزند شهید و9500 نفر جانباز عزیز تو آموزش پرورش داریم تعدا کسای شامل این قانون در آ.پ میشن حدود 25000 نفر میشن. پس شامل فرزندان معظم شهدا نیز خواهد شد.
آموزش و پرورش نسبت به اجرای ماده 51 سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته و تنها لیست جانبازان شاغل را از استانها برای صدور حکم گرفته است و مقرر شده از مهر ماه برای جانبازان شاغل اجرایی گردد و فرزندان شهدا فریادشان به جایی نمیرسد.
جالب این است که اخیرا آموزش و پرورش به عنوان دستگاه برتر د ر حدمت رسانی به ایثارگران معرفی شده ،حالا چه خدماتی خدا می داند ..........
سلام ماده 51خلاف قانون خداست اجرای ان به ایثارگران اسیب می زندنبایداجراشود
منظورش چیه مثل اینکه حالش خوب نیست
سلام چرا اين ماده ٥١ شامل حال زير٢٥/. نمى شود مگر اينها چه گناهى كرده اند مگر آنها همرزم شهدا ايثارگران نبودند
آقایان آ.پ گفته بودن به زودی ماده 51 را اجرا می کنن پس این زودی کیه!!!؟؟
با سلام مثل اینکه صحبت های مسئولین آموزش و پرورش فصلی شده چونکه حدودا آبان 93 در مورد اجرایی 51 صبحت های شد و هیچ کار مفیدی در موردش انجام نشد و امسالم آ خر مهر دوبار همین طور... که دوباره فراموش شده حالا فکر کنم دوباره موند برا روز معلم یه چیزای میگن دوباره به فراموشی سپرده می شود
اگر قرار باشد یک چیزی رو از احکام کارمندا حذف کنند یک روز هم مهلت نمی دهند ولی برای اجرا ......مثل حذف طبقه تشویقی برای ارزشیابی آخر سال
واقعا برا این دولت تاسف مخورم چرا به فکر ایثارگرا و آموزش پرورشها نیست این مسئله تا کی ادامه دارد!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi