شناسه خبر : 39584
سه شنبه 03 آذر 1394 , 14:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چراتحقیق و تفحص از بنیادشهیدقرائت نمی شود

روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید پس از مدت زمان تقریبا" دو ساله، با نطق میان دستور رئیس کمیسیون شوراها و واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

فاش نیوز - روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از مدت زمان تقریبا" دو ساله با نطق میان دستور رئیس کمیسیون شوراها و واکنش رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش محمد معرفی خبرنگار پارلمانی فاش نیوز ، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه سوم آذر ماه در نطق میان دستور با انتقاد از روند طولانی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید خاطر نشان کرد، یکی از وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی نظارت از طرق مختلف از جمله سوال، تذکر و تحقیق و تفحص است.

 امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، اعضای هیئت تحقیق به نتایج ملموسی دست یافته اند گفت: در جریان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید، 45 کارشناس و خبره از دیوان محاسبات، بانک ملی و غیره، بیش از صدهزار ساعت کار کردند که در حال حاضر سی هزار برگ سند از آن به دست آمده است.

 وی با انتقاد از طولانی شدن روند تحقیق و تفحص از بنیاد شهید یادآور شد، در حال حاضر می بینیم که خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مردم شریف و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوال می کنند که سرانجام تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به کجا رسیده است و چرا قرائت نمی شود؟! در صورتی که تحقیق و تفحص ( از یک دستگاه ) نباید بیش از این به طول بیانجامد.

ارائه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روند قانونی دارد

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به سخنان رئیس کمیسیون شوراها در تذکر آیین نامه ای گفت: امروز امیر خجسته نماینده مردم همدان و عضو هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید برخی مسائل پیرامون مستندات کار کمیته تحقیق و تفحص از بنیاد شهید را مطرح کردند که بر اساس ماده واحده، ارائه این مطالب ممنوع است.

 رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیر تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در این کمیسیون متذکر شد: به نظر می رسد اعضای هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با یکدیگر به مشکل برخورده اند و مشخص است که قبل از آنکه گزارش تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در صحن قرائت شود، باید از سوی اعضای کمیته در کمیسیون رأی گیری صورت گیرد اما هیچ گونه رأی گیری صورت نگرفته است!

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به این تذکر آیین نامه ای با وارد دانستن آن تصریح کرد که اصل تذکر وارد است و باید ابتدا هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با برگزاری جلسه ای به جمع بندی نهایی برسد و در نهایت آن را به کمیسیون مربوطه ارجاع داده تا این کمیسیون نظر خود را در خصوص تحقیق و تفحص از بنیاد شهید اعلام کند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
يكي از ممانعت كنندگان قرايت تحقيق و تفحص از بنياد همين آقاي عزيزي رييس كميسيون اجتماعي مجل است . آقيان با اداعاهاي واهي به دنبال لوس كردن اين گزارش هستند. رايزني هاي متعدد كه شايبه هاي زيادي را هم دارد باعث شده است گزارش قرائت نشود.
مي ترسند که ايثارگران بگويند چطور براي اختلاس هست براي ما نيست. البته بدون قرائت هم مي گويند.
سلام بر دوستان چه سئوال سختی نمودید ولی جواب آسانی دارد که همه میدانند جز .....؟ و اما جواب چون دیگر آبرو برای بعضی ها نخواهد ماند و جوابی به صاحبان اصلی نظام که خانواده معزز شهدا و جانبازان هستند ندارند ولی خدا بزرگ است راستی از بابک زنجانی خبر دارید
سلام ، یعنی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با رای گیری و طرح موضوع در کمیسیون اجتماعی مخالف است؟ حالا سوال اینجاست هنگامیکه مسیر قانونی با کارشکنی آشکار قطع میشود باید بطور مستقیم به دادگستری مراجعه کنید و شکایت رسمی تنظیم کنید زیرا ضمن دارا بودن حکم تحقیق و تفحص ، مدارک و اسناد در اختیار هیات قرار دارد.
البته اینگونه کارشکنی مخصوص متخصیصن حقوقدان است که با کمال تاسف در دادگاههای استان رضوی شاهد هستیم که بدون توجه به قوانین و ضوابط و اسناد و مدارک قانونی آنچه خودشان تشخیص بدهند عمل میکنند و رای صادر میشود در حالیکه هنگام رجوع به پرونده همه اقدامات قانونی بنظر میرسند. شگردهای حقوقی نیازمند ترفند متقابل است اما یقین داریم هر مکری بکار برود حق تعالی باطل میکند زیرا تحمل و صبر ایثارگران از ظلم و ستم و سیاست محوری حدی معین دارد..
با تشکر و قدرانی از اقای معرفی بخاطر پیگیری های مستمر
بالاخره باید شفاف وروانسازی شود تا اینکه ملت بدانند این بودجه عظیم بییاد شهید بین چه کسانی تقسیم میشود ایا سزوار است به جانباز شیمیایی وهمسز سرطانی اش به بهانه کارمند بودن ریالی کمک نشود لا اقل ازطریق رسانه ها به مردم اعلام نمایند به همه جانبازان حقوق وکمک نمبشود تا از سرما دست بردارند
مردم فکرمیکنند به همه جانبازان ماهی چند میلیون تومان میدهند ولی دریغ از ریالی
بسم الله النور.
اگرمسئولین ونمایندگان مجلس شورای اسلامی بعدازگذشت 27سال ازدفاع مقدس میخواهند.برای عزیزان رزمنده کاری بکنند.
.کلمه معسرازرزمندگان برداشته شود.ورزمندگان.به رزمندگان شاغل ورزمندگان غیرشاغل تقسیم بندی شوند. برای رزمندگان غیرشاغل.حداقل حقوق کارمندان دولت درنظرگرفته شود.که این واقعا کمترازحق وحقوق این عزیزان میباشد.
وبه رزمندگان.شاغل مواد28و51و58قانون خدمات رسانی به ایثارگران.تعلق بگیرد.واین هم عین عدالت وکمترازحق وحقوق این عزیزان میباشد.
واین مواردزمان بر نیست.وفوری میشود.اجرایی شود.وکارهای زمانبررابرای بعدا بگذارنند.با کما ل تشکروقدردانی ازمدیرمحترم وسایت وزین فاش نیوز.
وقتی بخواهند جلوی اختلاس و خلافکاریها را بگیرند همان عده ای که شریک انها بوده اند دارند حمایت میکنند که این کار نشود و دست خودشان هم رو میشود .
اما برای دوا و درمان جانبازان بودجه ندارند حالا قسم حضرت عباس ع را قبول کنیم یا دم خروس را ...
واقعیت همان است که دوستان در بالا ذکر کرده اند
آقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــای دکتر ساقی دوست فرهیخته سلام
از حضــــــــــــــــــــــــــــــــرتعالی بعید است که این مطلب را به چاپ رساندی!
مگـــــــــــــــــــر آن افــــــــــــــــــــــــــــــراد که خـــــــــــــــون ملت را مکیـــــدند و شناسائی شدند مجـــــــــــــــــــــــازات شدند که چپــــــــــــــــــــــــاولگران بنیـــــــــــــــــاد که رحمشــــــــــــــــــان به فرزند ان شهدا و جانبازآن ویلچــــرنشین و جانبازان موجــــــــــــــــــــــــــــــی و شیمـــــــــیائی می شود ؛مجازات شوند
واقعا باید سی سال بیش به مردم اطلاع رسانی میکردند تا ملت بدانند به هر جانبازی حقوق نمیدهند بخدا آنقدر برای مردم قسم خوردیم که به ما حقوق نمیدهند خسته شدیم فقط هزاران دشمن گرفتیم
هر لقمه اي كه از فرزندان يتيم شهدا و از والدين داغديده شهدا واز تن رنجوز جانبازان و از رنجهاي اسيري آزادگان به حرام خورده ايد . در آخرت بلاي جانتان خواهد شد. آناني كه به عنوان مدير ، نماينده مجلس و ... از اين فساد حمايت كردند و تلاش كردند آن را كتمان كنند مشمول عذاب الهي خواهند بود و انشاالله به سزاي اين حمايت ننگين خواهند رسيد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi