شناسه خبر : 39676
شنبه 07 آذر 1394 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمات بیمه درمانی ایثارگران با شماره ملی

مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان نخاعی از ایجاد امکان بهره مندی ایثارگران و جانبازان از خدمات بیمه درمانی وبیمه طلایی با ارائه شماره ملی در آینده نزدیک خبرداد.

فاش نیوز -  مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان نخاعی از ایجاد امکان بهره مندی ایثارگران و جانبازان از خدمات بیمه درمانی وبیمه طلایی با ارائه شماره ملی  در آینده نزدیک خبرداد.

 بنا براین گزارش، دکتر آ طاهریان مسئول کمیته بهداشت و درمان انجمن جانبازان نخاعی دراین باره گفت: برای حل مشکل بیمه طلایی جانبازان، ارائه شماره ملی ایثارگر به بیمارستانهای طرف قرارداد بیمه ایران کافی است و بیمارستانها موظف شده اند خدمات درمانی را صرفا" با دریافت کدملی ، به جانبازان ارائه نمایند.

 دکتر آطاهریان همچنین در باره بلا تکلیف بودن بیمه درمانی ایثارگران نیز اظهارداشت: منشاء بروز اختلاف بین بنیاد و بیمه ایران در عدم پوشش بیمه ای ایثارگرانی است که  شاغل در دستگاههای دولتی هستند، و با توجه به نص قانون  برنامه پنجم توسعه مبنی بر ارائه خدمات بیمه درمانی توسط خودِ دستگاهها، صرفا" ایثارگران و جانبازانی می توانند تحت پوشش بیمه بنیاد قرارگیرند که شاغل نیستند.

وی در ادامه افزود: البته تعداد این افراد کم است ولی همین تعداد کم باعث شده که تعداد کثیری از ایثارگران قربانی این اختلاف شوند و بعضا" دچار مشکل گردند.

مسئول بهداشت ودرمان انجمن جانبازان گفت: خوشبختانه با تدابیری که اتخاذ شده، مقرر شده که جانبازان و ایثارگران با ارائه شماره ملی خود، در بیمارستانهایی که با بیمه ایران قرارداد دارند بتوانند روند درمان خود را پیگیری کنند.

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
سلام ، با تشکر اولین خیر انجمن جانبازان به دوستان فاش نیوز رسید. چقدر خوب و پسندیده است که خبری از منبع موثق و مورد اعتماد دریافت شود.
منبع موثق خبر در این خصوص یک مقام مسئول در بنیاد یا بیمه ایران است نه ایشان که هیچ مسئولیتی در قبال اجرا یا عدم اجرای این موضوع ندارند.
متاسفانه درمانگاههاي طرف قرارداد قبول نمي كنندو بصورت ازاد حساب مي كنند در حاليكه ممكن است بنياد هزينه زيادي را متحمل شده باشد در اين ميان فقط بيمه ايران سود مي برد . شايد هر ماه حق بيمه زيادي بابت هر ايثارگر پرداخت شود ولي هيچ سوي براي جانبازان ندارد چون اكثريت نيازمند خدمات سرپايي و درمانگاهي هستند .
سلام ، اقا دكتر از اسفند ماه سال گذشته مدارك هزينه درمان خود و خانواده ام را به شعبه بيمه ايران در جلفا آرائه دادم دريغ از يك ريال پرداخت از طرف بيمه ، به بنياد هم كه مراجعه ميكنم ميگويند دست ما نيست ، به بيمه مراجعه كنيد ، اونوقت من جانباز شهرستاني بايد از طريق بيمه استان پيگيري نمايم ، يعني به اندازه هزينه بيمه بايد هزينه كنم برم استان تا ببينم چرا هزينه درماني پرداخت نميشود ، ايا اين روش پرداخت هزينه درمان درست است ? چرا جانبازان نخاعي را اينهمه اذيت ميكنند؟ در شهر جلفا يك داروخانه نيست كه از طريق بنيادشهيد با بيمه قرارداد داشته باشد، و ما مجبور هستيم به شهر هاديشهر مراجعه كنيم.
چرا با علم روز پیش نمی روید کارت الکترونیکی با itبهترین روشکاریست که در کشورهای ارپائی درحال حاظر بکار گرفته شده ونتیجه خوب بوده جانبازان فقط به بیمارستانه که نمی روند دکترهای متخصص ومطبهای خصوصی پس چه میشود اگر قرارهست کاری بنیانی وکلاسیک وراهبردی انجام دهید با کارتهای it بهتر است
سلام . بنده برای زدن امپول به درمانگاه حضرت محمد رسول الله (ص)شیراز مراجعه کردم که تزریقاتی برگه ای را بمن داد وگفت برو حسابداری رفتم حسابداری گفتم جانبازم گفتند برو پذیرش پس از طی کردن صفی طولانی پذیرش گفت کپی کارت جانبازی (که من بعلت 20درصد برگه ای داشتم)و کپی صفحه اول دفترچه بیمه و کپی کارت طلایی (که انهم مربوط به سال گذشته بود)را بگیرید بیاورید 600 تومان دادم و کپی ها را گرفتم و تحویل پذیرش دادم و گفتند برو حسابداری برای دومین بار رفتم حسابداری و برگه ای چاپی را بمن دادند مجددا با سه عدد کپی دیگر به تزریقاتی تحویل دادم تا امپول مسکن بتامتازون را بمن زدند .
در پایان عرض کردم داداش مگر هزینه زدن این امپول بطور ازاد چقدر میشود فرمودند 1500 تومان گفتم مومن خدا من 1200 تومان برای 6 عدد کپی پرداخت کرده ام البته چقدر هم رفت و امد کردم و صف ها بماند ...
درضمن همین سه عدد کپی را برای ویزیت دکتر جداگانه و برای داروخانه جداگانه باید بدهی که کپی برگ نسخه هم اضافه شده و داروخانه 4 عدد کپی گرفته اند ...
ایا در قرن بیستم اینهمه کپی گرفتن خنده دار نیست . پس اینهمه کامپیوتر که روی هر میزی گذاشته اند برای چیه ؟...
برای رفتن به یک دکتر عمومی باید 10 عدد کپی بگیری تازه اگر عکس و تست و ازمایش نخواهی والا باید برای هر کدام سه یا چهار عدد فتوکپی تحویل بدهی ...
بله عزیز برادر!حتی در قرن بیستم هم مسخره بود,
اما فرلموش نشود که الآن در قرن بیست ویکم هستیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi