شناسه خبر : 40406
پنجشنبه 11 دي 1348 , 03:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت وحدت حوزه و دانشگاه

مقام معظم رهبری فرمودند: شهید مفتح، علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و آشنای به نیاز زمان بود و آن قدرت ارتباط‌‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند.

وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته، مستقل، جامعه الگو و ... حرکت کنیم.

روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است. این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان بوده و هست و ان‌شاءالله خواهد بود.

یکی از این برکات وحدت حوزه و دانشگاه است. شهید مفتح پس از انقلاب اسلامی علاوه بر عضویت در شورای انقلاب با درخواست دانشجویان دانشکده الهیات و بعد از مشورت با استاد مطهری سرپرست دانشکده الهیات شد. علاوه بر این سرپرستی کمیته منطقه 4 تهران را هم بر عهده گرفت.

دکتر مفتح برای وحدت فیضیه و دانشگاه که اسلام بر جامعه حاکم و کشور تحت رهبری‌های حضرت امام(ره) به پیش می رفت به کوشش در این زمینه افزود. در سالگرد شهادت آیت الله حاج سیدمصطفی خمینی اقدام به تشکیل سمینار وحدت حوزه و دانشگاه در دانشکده الهیات نمود که این اولین سمیناری بود که تحت این عنوان برگزار می‌شد.

ترور شهید آیت الله دکتر مفتح - 27 آذر 1358

وی در 27آذر 1358 در حیاط دانشکده الهیات دانشگاه تهران ترور شده و همان روز در بیمارستان به شهادت می‌رسد.

مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و دانشجویان در 28 آذر 69 با اشاره تاثیر حضور شهید مفتح در وحدت حوزه و دانشگاه، فرمودند: مرحوم شهید مفتح، علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان بود، خصوصیتی داشت که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان این خصوصیت وجود داشت؛ و آن قدرت ارتباط‌‌گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند ... تصادفی هم نیست که روز اتحاد دانشجو و روحانی، یا حوزه و دانشگاه روز شهادت ایشان قرار داده شده است، چون انصافا حلقه وصلی بود متناسب با چنین خصوصیتی. خدای متعال پاداش این شهید عزیز را داد و آن شهادت بود. شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمی است و خدای متعال بندگان صالح خود – از جمله این بنده صالح – را از این اجر محروم نکرد؛ امیدواریم درجاتش روزبه‌روز عالی باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi