شناسه خبر : 43473
چهارشنبه 19 اسفند 1394 , 13:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی درباب دیدار شهیدی با مراجع

محسن ناطق -  سلام. متأسفانه تجربه ی ملاقات مسئولان بنیاد با مراجع تقلید بجز چند شعار قدیمی تجلیل از ایثارگران که در حقیقت تجلیل از بنیاد است، با وجود رواج عملی انواع تحقیر و کارشکنی، هیچگونه نتیجه مثبت و پاسخگویی به شکایات و اعتراضات نداشته است.

در گزارش ملاقات مسئولان بنیاد با مراجع تقلید برخی اشکالات بنظر می رسد که بشرح زیر می باشند:

1- هیچگونه روایتی مبنی بر اینکه بالاتر از شهادت درجه ای نیست وجود ندارد؛ در حالی که در ادامه ی مصاحبه گفته شده مداد علما بالاتر از درجه شهداست.

2- کشورهای غربی بسیار بیش از مسئولان ما برای کشته های جنگ ارزش و قداست قائل هستند.

3- موضوع ارتزاق خانواده شهدا مطرح نیست زیرا روزی مومن و کافر مقدر است؛ بلکه مشکل ایثارگران حفظ شأن و منزلت اجتماعی است. لذا نباید ایثارگران را ماجرا جو و اخراجی معرفی کنند.

4- قابل توجه رزمندگان و جانبازانی که با بهانه ی بار مالی زیر 25 درصد نگهداشته شدند اینکه اقدامات قابل تقدیر بنیاد در ارتباط با کمک های مالی بنیاد در امور فرهنگی و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت می باشد؛ در حالی که مشکل کمبود بودجه و تامین اعتبار درمانی حاملان اصلی فرهنگ ایثار و شهادت برای تهیه کپسول اکسیژن جانباز شیمیایی و تهیه داروهای اعصاب و روان جانبازان اعصاب و روان ساکن روستاها و شهرهای کوچک بهانه همیشگی مسئولان بنیاد است.

5- اکسیر اعظم طبق آیات و احادیث شیعه دستگیری از مستضعفین و حفظ آبروی ایتام و فرزندان شهدا است؛ در حالی که مواردی وجود داشته که فرزندان شهید از تحقیر و اهانت برخی مسئولان شاکی بوده اند.

6- شهید مطهری و امیر کبیر فرزند شهید نبودند بلکه آنها معتقد به اجرای قسط و عدالت و مبارزه جدی و عملی با فساد و بطور کلی امر به معروف و نهی از منکر بودند.

7- امیدواریم نماینده محترم ولی فقیه تا روز شهید گزارشی از اقدامات بعمل آمده در راستای تجلیل و تکریم و شأن و منزلت ایثارگران و رفع مشکلات مادی و معنوی و اجرای عدالت در کمیسیون های پزشکی و تعیین درصد واقعی جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان فاقد مدارک پزشکی - که بارها قول داده اند - با اخبار خوش ارائه نمایند.
 

اینستاگرام
اين ديدارها بيشتر جنبه تشريفاتي وتبليغاتي داشته و مديران بنياد در گذشته و حال به منظور تثبيت جايگاه خود و تبليغ اين ديدگاه كه مثلا علما و مراجع عملكرد ما را تاييد مي كنند به اين ديدارها مي روند. اگر مديران بنياد از اين ديدارها به عنوان فرصت استفاده مي كردند و از جايگاه رفيع مراجع و علما كه همواره مدافع حقوق مردم و ايثارگران هستند به خوبي بهره مي بردند شايد مشكلات جامعه ايثارگري از امروز بسيار كمتر بود. بديهي است وقتي شعارگونه از جايگاه ايثارگران و از فرهنگ ايثار و شهادت صحبت شود همه مي دانند يكي از عوامل موثر در پايداري كشور همين روحيه و فرهنگ بوده است لكن اگر از مشكلات بيكاري ،‌ معيشت ،‌درمان ،‌مسكن و ... ايثارگران گفته شود و از شرايطي كه اكنون دولت و دستگاههاي اجرايي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به وجود آورده اند ، سخن حقي به ميان بيايد ديگر شاهد تشريفاتي بودن اين ملاقاتها نخواهيم بود. اگر بگوييم نهاد رياست جمهوري با تعدادي ايثارگر شاغل در نهاد چه رفتارتحقير آميزي داشت و چگونه آنان را از اين نهاد بيرون انداخت اگر بگوييم دستگاههاي اجرايي چه رفتار زننده اي با ايثارگران و فرزندان آنان دارند و اگر بگوييم دفاع از ارزشها و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت لقلقه زبان مسئولين شده است قطعا مراجع به فكر فرو خواهند رفت و تدبيري اتخاذ خواهند فرمود. اگر بگوييم ما نمايشي به ديدار ايثارگران و خانواده آنها مي رويم ولي خودمان در كميسيون ماده 16 سر آنها را مي بريم شايد مراجع به شما و رييس جمهور تذكر دهند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi