شناسه خبر : 45800
دوشنبه 03 خرداد 1395 , 15:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برای خرمشهر دستها و پاها داده شد!

م.ر.ک جانباز- خرمشهر آزاد شد! خرمشهر را ما و امثال ما آزاد کردند. ولی آزادکنندگان خرمشهر و شهرهای دیگر در زندگی روزمره خود گرفتارند. یقیناً فردی سی‌وسه‌ساله که پشت میز ریاست یکی از دوایر خدماتی امرونهی می‌کند. نمی‌داند سی پنج سال پیش چه رشید مردان نمونه‌ای جان خود را فدای آزادی کشور کردند تا امروز ایران و ایرانی سربلند باشند. یقیناً کسانی که چهل سال پیش به دنیا آمده بودند و اکنون با تحصیلات عالیه در منصب‌های بالادستی قرار دارند هم نمی‌دانند چه نوجوانانی از جان خود مایه گذاشتند تا او در امنیت روحی و روانی تحصیل‌کرده پزشکی حاذق شود و در کمیسیون‌ها دست رد بر سینه یکه تازان سرزمین عشق بزند. حتی تاریخ هم شرمنده برخورد خودی‌ها با ایثار گران شده است؛ اما در چنین روزهایی همانان که مارا نفی می‌کنند, می‌گویند خرمشهر آزاد شد!

  نمی‌گویند چه کسانی یازده هزار اسیر گرفتند. نمی‌گویند چه کسانی چند لشگر زرهی و پیاده و ادوات دشمن را در هم کوبیدند. ولی خرمشهر آزاد شد! فلمثل هم‌اکنون از یک فرد سی‌وپنج‌ساله بپرسید جهان‌آرا و موسوی چه کسانی بودند. چرا جهان‌آرا تا لحظه شهادت خرمشهر را ترک نکرد. هیچ‌کس دست‌ها و پاهای جامانده را در اطراف خرمشهر راندید, هیچ‌کس نمی‌داند چگونه بزرگ‌ترین بندر تجاری خاورمیانه که چند سال در دست دشمن بود آزاد شد. ولی خرمشهر آزاد شد! هیچ‌کس صدای گوش‌خراش خمسه‌خمسه دشمن را در بالای پل خرمشهر نشنید. ولی خرمشهر آزاد شد! هیچ‌کس بلم سواران بی‌باک شط خرمشهر را نمی‌شناسد, بلم سوارانی که حتی شنا بلد نبودند ولی بلم ران شط شهر خون و شهادت شدند. یاد شهدا و جانبازان و رزمندگان فاتح خرمشهر گرامی باد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
زیبا بود و واقعیتی تلخ!
سلام علی جان . قربان اون مرام بابات بشم . دست مارو نگرفت همراه خودش ببره تا این روزهای سیلی زدن به ایثار گران رو نبینم . ..... علی جان بابات از من و امثال من به خدا نزدیکتر بود . خدا خیلی خاطرشو می خواست ...مقرب نشین خودش کردش و بهش گفت بیا سر سفره خودم روزی بخور ... تا زیر دست نامردای امروزی نباشی .
علی جان شما هم مثل پدرت مقربی . پیش خدا واقعا عزیزی . که فرزند ایشون شدی,.

از پدر بزرگوارت میخوام یوم الحسره شفاعتمون کنه . علی جان این دفعه واسه ما پارتی بازی کن . عمر و عزتت زیاد . نام و جاه شهدا بلند مرتبه باد . یا علی مددی .
اری خرمشهر ازاد شد ولی در ازای خون دل عزیزان رزمنده وجانباز و ازاده وشهید داده مینویسم برای آن جانبازی که پایش را در میدان مین جا گذاشت وان که قظع نخاع شد ویا دیگری که با ریه های لانه زنبوری وسرفه های خونی وبدن پر از تاول ویا گرفتار موج انفجار برگشت ویا رزمنده ای که مجروح شده ومدرک همزمان ندارد وبا انواع بیماری سروکله میزندهمه اینها در سن پایین رفتند وحالا دیده نمیشوندوبدلیل مشکلات فراوان نمیتوانند زندگی عادی داشته باشند وحالا بعضی ها که روزی شعارهای آسمانی میدادند از افسانه های عدالت میگفتند در نهایت بی عدالتی با فرزندان قهرمان جنگ برخورد کردند طوری که امروز حتی درمان وبیمه وتهیه تجهیزات پزشکی برایشان به کابوس تبدیل شده اری بلافاصله بعد از جنگ ما، ما را به وادی دروغ و دزدی واختلاس بردند و نسل های بعد از ما را از پیش بدهکار دزدی ها و بی لیاقتی هایشان کردند، با این همه درد تو امروز میسوزی ومیسازی در خلوت خویش با این ناسپاسیها . رزمنده گرچه می دانم کسی تورا درک نمیکند میدانم حتی اهت را بلند نمیکشی تا بگوش دشمن نرسد چون ایثار تو نظام را تثبیت کرده ولی از دوستی که در حقت جفا میکند به که باید شکایت ببری. چه میدانند دیگر دارو ومسکن بر درد هایت اثر ندارد این دارو کلیه را به هم میریزد ان یکی روده ها ومعده جراحی شده را مرهم که نیست زهر است از ریه ها که نگو مادر درد هاست از سرفه های همیشگی که هر کدامش جاهایی که عمل شده را همزمان به درد میاورد ازستون فقراتت که همه اش شده پیچ ومهره وقدرت ایستادن ونوشتن را از تودریغ کرده از سردرد ها نگو که امانم را بریده اری من اگر پیدایم نیست از زور درد است چه کسی میداند جمع این دردها چیست انکه درد کشیده .اقایان با ناسپاسی هایتان بر زخم هایمان نمک نپاشید م رک عزیز سلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi