شناسه خبر : 47013
سه شنبه 08 تير 1395 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتشار «بشنو از نی» و «حماسه بازی‌دراز»

سرهنگ پاسدار مرادعلی محمدی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان کرمانشاه گفت: کتاب «بشنو از نی» منتشر شد. این کتاب خاطرات شفاهی جانباز 70 درصد، بهروز حقیقی است که آذر آزادی آن را تدوین کرده است.
 
وی درباره محتوای این کتاب افزود: «بشنو از نی» ماجراهایی از بدو تولد بهروز حقیقی را تا درگیری‌های دوران انقلاب اسلامی، حضور در 14 عملیات جنگ تحمیلی و مجروحیت در طول آن را روایت کرده است.
 
به گفته مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های استان کرمانشاه، حقیقی در عملیات‌های والفجر 5، والفجر 9، کربلا 5، عاشورای 3 و مسلم‌ابن عقیل حضور داشته است.

وی همچنین از انتشار کتاب «حماسه بازی‌دراز» خبر داد و گفت: این کتاب به قلم مهرداد رضایی به سرگذشت امیر سرتیپ دوم محمود بدری می‌پردازد. وی اکنون حدود 90 سال سن دارد و در خاطراتش به شیوه استخدام شدنش در ارتش و خدمت در مناطقی چون مسجد سلیمان و پادگان ابوذر می‌پردازد.
 
محمدی ادامه داد: امیر سرتیپ بدری به عنوان فرمانده در بازی‌دراز و سر پل ذهاب مشغول بود و از هم‌رزمان شهید شیرودی محسوب می‌شد.

به گفته وی، این کتاب به سفارش کنگره شهدای استان کرمانشاه نوشته شده و از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است. / ایبنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi