شناسه خبر : 48821
شنبه 06 شهريور 1395 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گلزار شهدای بندرعباس نیازمند بهسازی

محمدرضا پاکدامن با اشاره به اقدامات موزه ایثار  و شهادت هرمزگان اظهار داشت: بنیاد شهید هرمزگان یک موزه مشتمل بر مختصر آثاری از شهدا را در محل ملکوتی گلزار شهدای بندرعباس ایجاد کرده که خیلی محدود است.
 
وی بیان داشت: با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از مناطق جنگی در 8 سال دفاع مقدس بوده و از طرفی هم جنایت بزرگ سانحه سقوط هواپیما توسط ناوجنگی آمریکا در این استان اتفاق افتاده، ضرورت دارد تا موزه شهدا در هرمزگان مورد اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان تصریح‌کرد: متاسفانه با وجود تلاش و پیگیری‌های خوب بنیاد حفظ ارزش‌ها و نشر دفاع مقدس هرمزگان برای ایجاد موزه شهدا در استان و انجام مقدمات احداث این موزه، هنوز اقداماتی برای احداث آن صورت نگرفته است.
 
پاکدامن با تاکید بر ضرورت معرفی و شناساندن بیش از پیش شهدا و آرمان‌های این بزرگواران به عموم به ویژه نسل جوان تصریح‌کرد: با توجه به گذر زمان و نیاز جامعه امروزی به معرفی شهدا و ارزشهای دفاع مقدس، طرح ایجاد موزه شهدا در هرمزگان به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان محسوب می‌شود.
 
وی خواستار حمایت و مشارکت مسئولان استانی و شهرستانی و تمامی افراد موثر در اجرای این طرح، برای تسریع و اجرای طرح موزه شهدای استان هرمزگان آن شد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به ایجاد موزه شهدا گفت: این موضوع باید از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری شود چرا که اعتبارات این طرح به بنیاد شهید استان اعلام نمی‌شود.
 
پاکدامن با اشاره به همسویی اقدامات بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید استان در ایجاد موزه شهدا گفت:  هر بخش از این طرح بر عهده یک سازمان نهاده شده و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز عهده‌دار نظارت و اجرای این طرح است.
 
وی تصریح‌کرد: به عنوان مثال تشییع و تدفین شهدای گمنام و گلزار شهدا بر عهده بنیاد حفظ آثار بوده و بنیاد شهید در کنار خانواده شهدا و ایثارگران است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به مطرح شدن گزارشاتی مبنی اقامه نمازجمعه در گلزار شهدای بندرعباس و عدم ارائه خدمات مناسب در این خصوص گفت: اگر گزارشی مطرح شده قطعا در جهت تعجیل و تسریع در روند ارائه خدمات بوده، چراکه بنیاد شهید و امور ایثارگران با شهرداری و شورای شهر جلسه ای برگزار و مواردی را برای بهسازی گلزار شهدا تدوین شده است.
 
پاکدامن ادامه داد: محوطه سازی درون و بیرونی گلزار شهدا، تعمیرات سرویس های بهداشتی و دیگر موارد الزامی در تفاهم نامه منعقد شده با شورای شهر و شهرداری بندرعباس بیان شده است.
 
وی با اظهار امیدواری بر تعجیل در اقدام و عمل برای اجرای این طرح گفت: تدابیر لازم برای اجرای طرح بهسازی گلزار شهدای بندرعباس اندیشیده شده که بنیاد شهید نیز بر تسریع عملیاتی شدن این طرح تاکید جدی دارد.
 
مدیرکل بیناد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با بیان اینکه نقشه بهسازی گلزار شهدا تهیه و طراحی شده است، اظهار داشت: اجرا و تکمیل کارهای عمرانی اعم از تهیه نقشه مناسب، تامین اعتبارات لازم و دیگر موارد مهم در مباحث عمرانی نیازمند یک پروسه زمانی است.
 
پاکدامن ادامه داد: پروسه زمانی اجرای طرح بهسازی گلزار شهدا در حال گذر بوده و امید است امسال شاهد تحولاتی خوب در ارائه خدمات گلزار شهدای بندرعباس باشیم.
 
وی گفت: بخشی از این طرح بر عهده مدیریت گلزار شهدا و بخشی دیگر نیز به همت ستاد اقامه نماز استان هرمزگان است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی موزه شهدا در گلزار شهدای بندرعباس گفت: باتوجه به آنچه به عنوان موزه شهدا در این محل ملکوتی ایجاد شده، باید گفت که حق مطلب ادا نشده و به دلیل کمبود فضا نتوانستیم بیشتر از این توسعه دهیم و این را نمادی از موزه شهدا می‌دانیم.
 
وی با تاکید بر همکاری و تعامل مسئولان در جهت تسریع در ایجاد موزه شهدا و نصب المان‌های شهدا گفت: شناساندن شهدا همت مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد زیرا که اعتبارات بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای این طرح‌ها محدود است.
 
پاکدامن گفت: همه مسئولان باید با توجه به نیاز جامعه و ارتقاء سطح خواسته‌ها و انتظارات جامعه، تلاش بیش از پیش در جهت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان با اشاره به نقش این نهاد در تصمیمات فرهنگی سطح شهر تصریح‌کرد: در جلسه بنیاد شهید استان با شهرداری و شورای شهر بندرعباس مقرر شد امسال نصب 30 سردیس شهید و المان میدان شهدا در اولویت قرار گیرد.
منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi