شناسه خبر : 48905
یکشنبه 07 شهريور 1395 , 12:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

85 درصد گلزارهای شهدا ساماندهی شد

محمد سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد انقلابی و بنیاد فرهنگی و اجتماعی، به 5 هزار و 400 شهید والامقام، 9 هزار جانباز و 840 آزاده در کردستان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به شهدا رسالت همه دستگاه و نهادها بوده و این انتظار را داریم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها یاریگر بنیاد شهید باشند.

سلیمانی به خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدا و امور ایثارگران استان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: مجتمع فرهنگی، ورزشی و خدماتی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سطح کیفی بالایی در سال گذشته با حضور حجت‌الاسلام شهیدی به بهره‌برداری رسید.

وی از اشتعال به تحصیل یک هزار و 50 دانش‌آموز در 53 مدرسه شاهد و طرح پراکنده بنیاد شهید در استان خبر داد و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در حال حاضر به 2 هزار و 700 دانشجو در سر فصل‌های آموزشی، مشاوره و پرداخت شهریه خدمات ارائه می‌کند.

به گفته سلیمانی، به منظور جلوگیری از مخارج ایاب و ذهاب و غیره، 85 درصد از این دانشجویان در دانشگاه آزاد و نزدیک محل زندگی خود تحصیل می‌کنند.

وی از انجام 780 مورد نام‌گذاری اماکن و معابر به نام شهدا به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در استان خبر داد و اظهار داشت: ساخت و نصب 96 تابلو با موضوع شهید و شهادت در معابر مختلف از دیگر اقداماتی بود که ظرف 3 سال گذشته در استان انجام شده است.

به گفته سلیمانی، برای ارائه خدمات بیمه‌ای نیز در حال هزار بیش از 19 هزار و 835 نفر در سطح استان از خدمات بیمه همگانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد: 30 هزار و 254 نفر نیز از خدمات بیمه مکمل و صندوق سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استفاده می‌کنند.

سلیمانی گفت: در طول 3 سال گذشته بیش از 4 هزار نفر از جامعه جانبازان استان کردستان در کمیسیون‌های پزشکی شرکت کرده‌اند.

وی همچنین از پرداخت 5 هزار فقره وام مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان خبر داد و اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات تا قبل از سال گذشته فقط به خانواده شهدا و جانبازان بالای 20 درصد اختصاص می‌یافت که الان جانبازان کمتر از 20 درصد نیز مشمول دریافت تسهیلات مسکن هستند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح سپاس نیز در طول سه سال گذشته با بیش از 35 هزار خانواده شهید و ایثارگر در استان دیدار شده است.

وی با بیان اینکه 5 هزار و 231 شهید استان در یک هزار و 3 گلزار شهید در استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: تاکنون 85 درصد ازاین گلزارهای شهدا ساماندهی شده که از نظر میانگین کشوری 10 درصد بالاتر است.

سلیمانی در پایان گفت: 450 مزار شهید که عموما در روستاها هستند تاکنون ساماندهی نشده است که اعتبار مورد نیاز برای ساماندهی این تعداد مزار باقی‌مانده حدود 1.5 میلیارد میلیون تومان است.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi