شناسه خبر : 48968
سه شنبه 09 شهريور 1395 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی بیش از ۴ هزار مزار شهید در لرستان

 مراد روشنی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه خدمت به خانواده شهدا وظیفه اساسی ماست، افزود: استقلال و آزادی کشور مرهون خون مطهر شهدا و رشادت رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز است و همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که هیچ‌گاه نباید جانفشانی این عزیزان و ایثارگری خانواده‌هایشان را فراموش کرد.
 
وی در خصوص قرائت وصایای شهدا در ابتدای جلسات اداری، اظهارکرد: قرائت وصایای شهدا به کار برکت خاصی می‌دهد و باعث تطهیر قلوب می‌شود و به لطف خدا مدتی است که این امر در اکثر جلسات اداری انجام می‌شود.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزار شهدای لرستان، اضافه کرد: بنیاد شهید در حوزه گلزارها از مجموع 6297 مزار که در استان وجود دارد تاکنون توانسته 4305 مزار را ساماندهی کند، ۳۰۰ مزار نیز در دست ساماندهی است و ۱۶۹۲ مزار باقی مانده که به مرور ساماندهی می‌شوند.
 
روشنی ادامه داد: در شهرستان بروجرد که دومین شهرستان در لرستان از نظر آمار شهدا است با وجود ۱۳۶۶ شهید گرانقدر ۹۸۲ مزار تاکنون ساماندهی شده و در سال ۹۴ نیز ۸۷ مزار اجرا شده که ۲۴۳ مزار باقی مانده که نسبت به کل آمار استان کمتر از ۲۰ درصد است.
 
وی با اشاره به ساماندهی ۹ مزار شهید منا، یک شهید مدافع حرم و ۲۳ مزار در جوار امامزاده جعفر(ع) بروجرد، گفت: کارگروه گلزارها در استان فعال شده و با تعاملی که با اکثر ادارات از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم، نوسازی مدارس انجام گرفته و طبق مصوبات صورت گرفته هر اداره موظف شده که با اعتبار خود تعدادی از گلزارها را ساماندهی کنند که کار ساماندهی گلزارها در سراسر استان به‌زودی به پایان برسد.
 
 
خبرگزاری ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi