شناسه خبر : 48974
سه شنبه 09 شهريور 1395 , 09:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خانواده معظم شهدا و ایثارگران توجه کنند

 اگر مدیران یا کارکنان بنیاد به نحوی مانند مورد فوق در احکام یا اسناد مربوط به ایثارگران دخل و تصرف کنند به دو طریق زیر با مراجعه به هیات های رسیدگی به تخلفات کارکنان در بنیاد و دستگاه قضایی علیه فرد دستور دهنده طرح دعوی کنند . هر دو مرجع موظف به رسیدگی می باشند. با صدور حکم هیات تخلفات و مرجع قضایی هیچ مدیر و کارمندی به خود اجازه نخواهد داد به تضییع حقوق ایثارگران اقدام کند.


بند 30 ماده 8 قانون تخلفات اداری - سوء استفاده از مقام و یا موقعیت اداری: هرگونه سوء استفاده از مقام و موقعیت اداری کارمند دولت که موجبات تضییع حقوق معنوی یا مادی دولت یا سایر اشخاص را فراهم نماید تخلف محسوب می گردد.
ماده 532 قانون مجازات اسلامی :  هریک از کارمندان و مسوولان دولتی که در اجرای‌وظیفه خود در احکام و تقریرات و نوشته ها و اسناد و سجلات ودفاتر و غیر آنها از نوشته‌ها و اوراق رسمی تزویر کند اعم از اینکه ‌امضا یا مهری را ساخته یا امضا یا مهر یا خطوط را تحریف کرده یاکلمه‌ای الحاق  کند یا اسامی اشخاص را تغییر دهد علاوه بر مجازاتهای اداری و جبران خسارت وارده به حبس از یک تا پنج سال ‌یا به پرداخت شش تا سی میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهدشد.

اینستاگرام
ماده قانونی داریم که نارضایتی ارباب رجوع خود تخلف اداری محسوب میشه ...کافیه در گوگل سرچ کنید
هرگاه کارمند دولت وظایف محوله خود را در ارتباط با ارباب رجوع انجام نداده و یا تعمدا در انجام این وظایف تعلل یا تاءخیر نماید و هیچ گونه دلیل و یا توجیه قانونی نیز نداشته باشد عمل وی مصداق تخلف فوق است.
ماهیت تخلف
هرگونه رفتار خلاف مقررات با ارباب رجوع، تخلف اداری محسوب می شود چه اینكه نارضایتی وی را باعث شود یا خیر و صرف-نظر از اینكه ارباب رجوع، نارضایتی خود را به صورت علنی ابراز كند یا نه. منظور از مقررات در این بند نیز هم مقررات عمومی (مانند نحوه برخورد با ارباب رجوع) و هم مقررات اختصاصی (ناظر بر شیوه انجام وظیفه) است. به عنوان یكی از مقررات عمومی در زمینه نحوه رفتار با ارباب رجوع، ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری مقرر می دارد كه كارمندانباید وظایف خودرابادقت،سرعت،صداقت،امانت،گشاده رویی وانصاف انجام داده ودرمقابل عموم مراجعین به طوریكسان پاسخ گوباشند و هرگونه بی اعتنایی به امور مراجعین یاتخلف ازقوانین ومقررات در مورد آنان ممنوع می باشد

مصادیق رایج این تخلف
برخی از مصادیق رایج این تخلف اداری به شرح زیر می باشد:
o كندی و تأخیر در اجرای درخواست قانونی ارباب رجوع
o عدم حضور كارمند در محل كار و معطل شدن بی دلیل ارباب رجوع
o كم دقتی و سهل انگاری در انجام درخواست یا اجرای مقررات
o تبعیض بین مراجعان مختلف در انجام مقررات
o بداخلاقی و برخورد ناشایست با ارباب رجوع
o ارجاع غیرضروری كار به مكان یا زمان دیگر
o عدم رعایت صداقت و شفافیت در انجام درخواست
o اجرای ناقص ضوابط قانونی یا نادیده گرفتن برخی از آنها
o خیانت در امانت از قبیل افشای اسرار مراجعه كننده یا از بین بردن سوابق و مدارك پرونده و..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi