شناسه خبر : 50166
چهارشنبه 05 آبان 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با معاون حقوقی بنیاد

نشست"شورای عالی انجمن های جانبازان" با حضور معاون و مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

فاش نیوز - نشست"شورای عالی انجمن های جانبازان" با حضور معاون و مدیران کل معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش فاش نیوز، در ابتدا این نشست که روز شنبه برگزار شد، رئیس شورا به معرفی اعضای پرداخت و برآمادگی شورا برای همکاری کارشناسی با معاونت حقوقی بنیاد تاکید کرد، سپس یوسف مجتهد به عنوان معاون حقوقی شورا موضوعات مرتبط به حوزه حقوقی بنیاد را به شکل مشروح توضیح داد.
مجتهد گفت: معاونت حقوقی بنیاد به عنوان یک حوزه ای که ارتباط مستقیم با مجلس و دولت دارد باید حداکثری توان کارشناسی خود برای پیگیری و  رفع مشکلات حقوقی ایثارگران را بکار گیرد که تاکنون متاسفانه در این بخش ضعیف عمل نموده و بجای دفاع از مسائل حقوقی ایثارگران به شکل دیگری عمل کرده است.

وی افزود: انتظار می رود اولویت در انجام امور سلامت، عدالت  و سرعت باشد. جلوگیری از کاغذ بازی و فرایند های طولانی اداری، حمایت های درست و به موقع قضایی از ایثارگران، جلوگیری از آرای خلاف قانون کمیسیون ماده 16، جلوگیری از موازی کاری و نا هماهنگ عمل کردن حوزه های بنیاد، توجیه عدم پیگیری مسائل با عنوان نداشتن منابع مالی، چرا که درخواست شورا تغییر روش ها می باشد که نیاز به منابع مالی ندارد. منابع مالی می بایست مدیریت شودند؛ شفاف سازی در انجام تمام فعالیت ها، انجام کار کارشناسی حقوقی و ارائه آن به ریاست عالی بنیاد از این معاونت مورد انتظار است.

دراین نشست موضوع پیگیری برنامه ششم توسعه توسط این معاونت بایدجدی گرفته شود. جلوگیری از ارائه آمار و ارقام اشتباه، اصلاح رویه ها درخصوص دفاع از قوانین از قییل مناسب سازی که حتی در ساختمان های بنیاد هم رعایت نمی شود، پیگیری امور تمامی ایثارگران بجای مقطعی و موردی پیگیری کردن مسائل، رفع اشکالات قانون جامع ایثارگران مثل حقوق حالت اشتغال و سهمیه دانشگاه ها، شفاف سازی در ارائه خدمات به جامعه ایثارگری و.... از سوی معون حقوقی شورا مطرح شد.
 پس از آن عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد نیز ضمن پذیرش وجود برخی مشکلات مطروحه، آمادگی لازم برای همکاری با شورای عالی انجمن های جانبازان به منظور رفع موانع را اعلام و گزارشی از موارد مرتبط و اینکه در یک سال و هفت ماه مسئولیت خود تلاش زیادی برای اصلاح رویه ها انجام داده اند ارائه کرد و نهایتاً قول داد که نسبت به رفع دغدغه های بجای شورای عالی و جبران ضعف ها اقدام نماید.
         در پایان مصوب شد حداکثر ظرف دو روز آینده نسخه نهایی قانون جامع ایثارگران پس از اعمال اصلاحات مورد نظر بنیاد، برای اعلام نظر کارشناسی در اختیار"شورای عالی انجمن های جانبازان"  قرار گیرد.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بسمه تعالی با سلام خدمت اقای مجتهد که زحمات زیادی بربی ایثارگران میکشند و پیگیر رفع مشکلات هستند با توجه به اینکه جانبازان زیر 25 درصدتا کنون مورد بی مهری قرار گرفته اند لذا خواهشمند است در قانون جامع جانبازان زیر 25 درصد را فراموش نکنید وفرزندان این عزیزان هم امتیازاتی داشته باشند چرا که در همه کارها به این فرزندان گفته میشود شما فرزند جانباز زیر 25 درصد هستید و قانون شامل شما نمیشود و حال اینکه بسیاری از این جانبازان بخصوص شیمیایی وضعیت بسیار وخیمی دارند ولی در کمیسیون به دلایلی که شما هم میدانید شرکت نمیکنندو انتظار میرود لا اقل مواردی که بار مالی ندارد را هر چه سریعتر برای این سرمایه های اینده انقلاب تصویب نمایید از جمله سهمیه ورود به دانشگاه .با تشکر مجدد.
آقای مجتهدی تشکر می کنم ازشما که ازحق حقوق جانبازان دفاع می کنید به اطلاع شمابه رسانم سازمان تامین اجتماعی 25درفوق العاد شغل جانبازان رااجرا نمی کند واین وتا به حال چندبارپیگیری کردیم ولی هیچ گونه اقدامی نشدباتشکر جانباز45دربازنشته
با سلام خدمت همه اعضاء شورا ،دوست گرامی ، جناب اقای مجتهد ؛
لطفا"در مورد حقوق قانونی ایثارگرن شاغل که با هزاران رنج و مشقت برای خانوده خود تلاش میکنند وبر سر با وضعیت جسمانی که دارند حاضر میشوند ، در این قانون که در حال برسی ان هستند راه کار و چاره اندیشی کنید .چون این دسته از ایثارگران فقط و فقط نام ایثارگری را به یدک می کشند و از هیچ گونه حقوق و مزایایی با منشاء و عنوان ایثارگری بر خوردار نیستند !!!
با سلام خدمت همه اعضاء شورا ،دوست گرامی ، جناب اقای مجتهد ؛
لطفا"در مورد حقوق قانونی ایثارگرن شاغل که با هزاران رنج و مشقت برای خانوده خود تلاش میکنند وبر سر با وضعیت جسمانی که دارند حاضر میشوند ، در این قانون که در حال برسی ان هستند راه کار و چاره اندیشی کنید .چون این دسته از ایثارگران فقط و فقط نام ایثارگری را به یدک می کشند و از هیچ گونه حقوق و مزایایی با منشاء و عنوان ایثارگری بر خوردار نیستند !!!
سلام از رياست کمسيون تقاضا داريم يک نفر هم از جانبازان زير 25 درصد در کمسيون باشد تا ما هم فراموش نشويم . شما که خودتان خيلي مشکل داريد ... ايضا که وقت به زير 25 درصدي ها نرسد ...ميدانم حق با شماست ولي خب ... ما هم انسانيم ...موفق باشيد
جانبازان زیر 25%درصد ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس فراموش نشوند. این فراموش شدگان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi