شناسه خبر : 50793
دوشنبه 15 آذر 1395 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دریچه های شهادت و جهان های موازی

دنیای مدرن، لم دادن روی مبل راحتی و محو شدن در تلویزیون، شنا کردن در دریا و تفریح با خانواده، غرق شدن در رفاه و به آغوش کشیدن خوشبختی و... کافی است که هر انسانی را در دنیای امروز از فکر کردن به مرگ و پایان یافتن زندگی باز بدارد.

محمد رضا مرادی - دنیای مدرن، لم دادن روی مبل راحتی و محو شدن در تلویزیون، شنا کردن در دریا و تفریح با خانواده، غرق شدن در رفاه و به آغوش کشیدن خوشبختی و... کافی است که هر انسانی را در دنیای امروز از فکر کردن به مرگ و پایان یافتن زندگی باز بدارد. دنیای ماشینی با قواعدی که بر بشریت تحمیل کرده، با گذشت زمان روح و معنویت را از زندگی انسان ها گرفته و آنها را به ماشین هایی از گوشت و خون تبدیل کرده است. در این دنیای مدرن و ماشینی عواطف و فداکاری به سرعت در حال رخت بربستن از زندگی ها است و همزمان باآن خودخواهی و منفعت پرستی روز به روز پررنگ تر می شود.مردم در حال فراموش کردن معنای انسانیت هستند و زمان زیادی تا حذف کامل این واژه از قاموس زندگی بشر باقی نمانده است، درست همانند فیلم های آخرالزمانی.

اما در این دنیای ماشینی هنوز هستند انسان هایی که در برابر سیطره بی معنایی بر زندگی خود مقاومت کرده و همچنان انسان باقی مانده اند. این انسان ها که عشق به معبود و خالق، روح آنها را از زمین جدا کرده و همواره منتظر پرواز به ساحت ملکوتی هستند به صورت مستمر به دنبال دریچه ای برای ورود به دنیای ابدیت هستند. در زمان جنگ دروازه ای برای ورود به دنیای ابدی وجود داشت اما رفته رفته این دروازه کوچک و کوچک تر شد و امروز به دریچه ای کوچک تبدیل شده است. این دریچه ثابت نیست و همواره از نقطه ای به نقطه دیگر در حال تغییر است. این دریچه های کوچک همانند نورهایی در این جهان ظلمانی می درخشند اما تنها افراد خاصی که روح خود را پرورش داده اند این دریچه ها را می توانند ببینند و به سمت آن بروند. این تلاش انسان ها برای پیدا کردن دریچه های شهادت، ذهن ها را به سمت فیلمی هالیوودی می برد که هرچند با این موضوع تفاوت ماهوی دارد اما به عنوان مثالی در جهت تقریب به ذهن مناسب است.

فرینج (Fringe) نام یک سریال تلویزیونی علمی-تخیلی درآمریکااست که به مسائل مربوط به علوم غریبه می پردازد. در این فیلم ماجراهای غیر طبیعی رخ می دهد و رفته رفته بازیگر اصلی این فیلم متوجه می‌شودکه منشاء بسیاری از اتفاقاتی که رخ می‌دهد، وجود ارتباط‌هایی با جهان‌های موازی (نظریه هیواورت) می‌باشد. در واقع یکی از موضوعات اصلی این فیلم این است که چند فیزیکدان تمام تلاش خود را بر پیداکردن و یافتن دریچه ای به سمت جهان های دیگر متمرکز کرده اند و در نهایت، این دریچه پیدا می شود.

در موضوع شهادت نیز اگر بخواهیم آن را با این فیلم شبیه سازی کنیم اینچنین وضعیتی وجود دارد. انسان ها با پرورش روح خود به تدریج توانایی های خاصی را کسب می کنند تا در اثر تهذیب نفس بتوانند با چشم دل آن دریچه های شهادت را پیدا کنند. همانند فیزیکدان هایی که با تمرین و بررسی فرمول های مختلف سرانجام دریچه ورود به جهان های موازی را پیدا می کنند. این دریچه های شهادت در کره زمین ثابت نیستند و همواره از جایی به جای دیگر تغییر مکان می دهند. یک روز در ایران این دریچه باز است و روز دیگر در عراق و اکنون نیز در سوریه. بنابراین جوانان مخلص که چشم دل خود را بینا کرده اند به سرعت مکان دریچه شهادت را شناسایی کرده و به سمت سوریه رهسپار شده اند و به آرزوی دیرینه خود جامه عمل می پوشانند و از دریچه می گذرند و وارد دنیای ابدیت و روحانی می شوند. این بلندپروازان در نهایت موفق می شوند از محدودیت های عالم خاکی خود را به بهشت الهی برسانند. اما دریچه های شهادت همیشه به این صورت باز نیست و روز به روز تنگ تر خواهد؛ شد تا زمانی که منجی موعود ظهور کند و دوباره دروازه های ورود به دنیای ابدیت را باز کند.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
مابه حریت وآستقلال میهن احترام وخود فدایی دفع تجاوز شده ودرانزوا عمری را با درد گذراندیم شاهد شدیم که با معلولیت نخاعی امروز مدیران ارشد تا بیست میلیون حق دارند ازخزانه بگیرند وحتی اگر تذکر دیگران نبود حاضر به افزون طلبی بودند ولی حقوق یک سرباز جانباز از بیمه با حق تاهل کمتر از یک ونیم میلیونه باز مسایل معیشتی با کمک بنیاد تاحدودی رفع اما ترا بخدا اسب چاپار غیر از آذوقه به محبت نیاز دارد برآوردن آرزوها محبتی است لازمه زندگی مصدومان جبهه مقاومت ازمشکلات آنها مسیولین مطلع وبا اجرای قوانین مدون چندصباح زندگی را به کام درراه ماندگان را شیرین تر نمایند من الله التوفیق
با سلام
تعبیر ذوقی حالبی بود ،البته علمی (علم تجربی) نیست و می توان هر گونه مردن و انتقال به جهان دیگر را هم اینگونه تفسیر کرد و اینکه به دنیای دیگری که خود آن را ساخته ایم وارد خواهیم شد وآن را خواهیم دید .
البته گویا لم دادن نویسنده جلوی تلویزیون و دیدن سریال دوبله نشده چندان هم او را از مرگ و ... غافل نکرده است .
ممنون از جناب مرادی عزیز
نظریه هیو اورت بیشتر به آموزه های اسلام در مورد وجود چندین طبقه از دنیا بیشتر نزدیک است که توسط اکثر دانشمندان فیزیک امروزه بعد از گذشت ۶۰ سال مورد تایید قرار گرفته و واقعا باعث مباههات هست که دینی را اختیار کرده ایم که امروز اکثر مجهولات آن توسط همان دانشمندان غربی و با کمک تکنولوژی در حال اثبات و درک است و بی جهت نیست که در چند دهه اخیر شاهد این همه هجمه و افترا به دین اسلام و پیامبر گرامی اسلام هستیم و این خصومتها نه از سر دشمنی و کینه که بعلت حقانیت و ترس از گرایش مردم دنیا به اسلام صورت میگیرد از طرفی هم جناب مرادی میخواسته اند عظمت ذهنیت و تفکر افرادی را نشان دهند که به آنچنان درجه ای از رشد فکری میرسند که بدون لحطه ای شک در تصمیم خود برای حفظ ارزشهای جامعه به استقبال مرگ میروند و میتونه این بحث در حیطه جامعه شناسی هم مورد بحث قرار بگیره و به واقع شهدا و رزمندگان فرشتگان زمینی اند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi