شناسه خبر : 51311
سه شنبه 14 دي 1395 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اصلاحات قانون جامع ایثارگران(۴)

در مواد الحاقی کمیسیون تلفیق به لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مواد و تبصره‌هایی برای رزمندگان پیش‌بینی شده که از نکته مهمی غفلت شده است.

یوسف مجتهد - در مواد الحاقی کمیسیون تلفیق به لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، مواد و تبصره‌هایی برای رزمندگان پیش‌بینی شده که از نکته مهمی غفلت شده است.

 یکی از عوامل مهمی که قوانین حمایتی رزمندگان را در اجرا با مشکل و مانع مواجه می‌کند، عدم‌پیش‌بینی سازمان متولی امور آنان است که این ضعف همچنان در الحاقیه کمیسیون تلفیق وجود دارد. عدم‌سازمان متولی در قانون موجب سرگردانی رزمندگان و عدم‌استفاده آنان از قوانین مصوب می‌شود لذا لازم است این نقص برای همیشه در مصوبه مجلس رفع شود.

در تبصره 2 ماده 104 موضوع تأمین و پرداخت هزینه بیمه‌پایه(سلامت) عبارت «شهدا» ذکر شده که احتمالا اشتباه سهوی است و باید اصلاح شود. در تبصره 3ماده 104 از پایش سلامت مشمولین ماده مذکور سخن به میان آمده است، درحالی‌که در ماده 104 این افراد احصاء نشده‌اند، مشخص نیست اشاره این تبصره به مشمولین کدام ماده است.

ذیل تبصره 3 بند 5 اصلاحی ماده 21 قانون جامع خدمات‌رسانی، عبارتی آمده است که وجود آن بهانه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی خواهد بود تا تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین تبصره را اعمال نکنند. لذا عبارت «حکم این جز شامل سهمیه استخدامی دولت است و از تعداد افراد مشمول تبدیل وضعیت یافته، از مجوزها و سهمیه‌های قانونی استخدام دستگاه‌های مشمول ماده2 کسر می‌شود» حذف شود.

الحاقات کمیسیون تلفیق به لایحه برنامه ششم از توازن و تعادل در وضع قوانین در بخشی از مصوبات برخوردار نیست. در بند7 ماده104موضوع ماده59 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، متن پیشنهادی به‌عنوان ماده59مکرر پیشنهاد شده است، درحالی‌که این متن باید جایگزین ماده59قانون جامع شود، زیرا تکرار آن در قانون موضوعیت نداشته و موجب مغایرت بین 2 ماده می‌شود. علاوه بر آن مشمولین بهره‌مند از تسهیلات این ماده از عدم‌توازن در استفاده از تسهیلات برخوردارند. به‌طوری که فرزندان رزمندگان با 12‌ماه سابقه جبهه از خدمات بهره‌مند شده‌اند ولی فرزندان جانبازان زیر25درصد بدون توجیه و ادله کارشناسی حذف شده‌اند.

از نکات مهمی که در الحاقیه‌های کمیسیون تلفیق نسبت به تسهیلات مشمولین وجود دارد تنوع و تعدد حوزه شمول ایثارگران در بهره‌مندی از تسهیلات است به‌طوری که دستگاه‌های اجرایی را با مشکل مواجه می‌کند. به‌طور مثال برای رزمندگان، در مواد و تبصره‌های مختلف 6ماه، 12ماه، 15ماه و 24ماه سابقه معیار بهره‌مندی از خدمات پیشنهاد شده که امری غیرمعمول است. این موضوع درخصوص جانبازان و آزادگان هم صدق می‌کند.

اجرای قوانین موجد حق ایثارگران باید از پشتوانه محکم قانونی برخوردار باشد درحالی‌که در قوانین کمیسیون ماده 16 رسیدگی به شکایات پیش‌بینی شده و در این الحاقیه حوزه رسیدگی کمیسیون توسعه‌یافته است لکن کمیسیون تلفیق فقط برای عدم‌اعمال سهمیه ایثارگران در هیأت علمی دانشگاه‌ها به صراحت مجازات انفصال تعیین کرده است. درحالی‌که اغلب قوانین ایثارگران با استنکاف مجریان مواجه می‌شود و آرای صادره کمیسیون ماده16 نیز با عدم‌اجرا یا تأخیر در اجرا مواجه است. شایسته است مقنن نسبت به همه قوانین ایثارگران و عدم‌اجرای آرای کمیسیون ماده 16 مجازات انفصال از خدمت برای مستنکفین از اجرای قانون را پیش‌بینی کند.

در بند یک ماده 106 حقوق، پاداش و فوق‌العاده‌های مستمر شاهد که لازم است عبارت «خانواده» در ابتدای آن آورده شود تا رفع مشکل شود مورد بی‌توجهی قرار گرفته و بدون دقت‌های مورد نیاز در قانونگذاری مجددا عنوان همسر و فرزندان شهدا آورده شده که این موضوع نوعی بی‌توجهی در وضع قوانین را تداعی می‌کند. اگر عبارت خانواده در ابتدای شاهد آورده شود، دیگر نیازی به تکرار همسر و فرزندان شهدا نیست.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام درخصوص عدم پرداخت حق مرخصی استفاده نشده شهدا بازنشسته نیروهای مسلح به خانواده شهدا که بنیاد شهید اعلام میکند طبق قانون جامع ایثارگران بعهده دستگاه اجرایی یگان خ متی شهید میباشد به ارتش و امور ایثاگران مراجعه میکنیم میگن بودجه نیست مکاتبه کردیم آیا حضرات میخواهند صدقه بدهند که از پرداخت قانونی و حق مسلم فرزندان شهدا و والدین آنان خودداری میکنند و همه در دیوان عدالت اداری دنبال حق شان باشند.

***منتظر درج درخواست هستیم***
واقعا کارشناسان بنیاد شهید باید خجالت بکشن با این قوانین متناقضی که شما مینویسید ادم در باسواد بودن شما شک میکنه ....اخه این چه وضعیه ...
باسلام اگه کسی فهمید دیگران رو هم توجیح کند ممنون
سلام خسته نباشید لطفا یکی به من بگه
الان بابایه من جانبازه ۲۰ درصده
ایا از سربازی معاف هستم
من متولده ۷۷ ام
عزیزی که منفی زده خدا به قلبت نگاه کند
الان اكثر دستگاهاي اجرايي مدعين كه سهميه 25 درصد استخدامي شامل كارمندان قراردادي نميشه نميدونم چرا جناب اقاي مجتهد معتقدند كه اين بند بايد حذف شود؟
به متن دقت كنيد تبصره ذيل بند كه بهانه اي براي دستگاههاي اجرايي در عمل نكردن به قانون خواهد شد بايد حذف شود
چندسال است که درکمیسیون اجتماعی مجلس مصوب گردیده “کف درصدبرای جانبازان شیمیایی واعصاب وروان 25 میباشد“ اما تاکنون برای تصویب نهایی به صحن علنی نیامده است لطفا به نمایندگان ایقارگر مجلس باداوری کنید که درقالب همبن برنامه ششم توسعه آن را مصوب نمایند.
من یادم هست کار بزرگی انجام شد و قرار شد که برای همه ما ابلاغ عضو افتخاری زده شودن بردن جق ماست ولی ما شما را واگذار به او کردیم ولی حیلی ماهرانه روش تایپ قاطی کرد ئرست مثل این دوسان که کاری فاجعه امیز کردن و زمان را می کشند تا به هدف خود که ار بی
جناب مجتهد،بیچاره رزمنده که سالهاست درپیچ وخم این قوانین سردرگم وناامیدبوده وخواهدبود.چون هرمصوبه ای که مقداری ازمشکلات این عزیزان رامرتفع کنه برای سران ناخوشاینده.به هرصورت فقط بایدخدایک معجزه ای برای رزمندگان وجانبازان معسربکنه.بقول شاعر.....میخانه اگرساقی صاحب نظری داشت میخواری ومستی ره ورسم دگری داشت.
با سلام من که 20%جانبازی دارم و11ماه جبهه هیچ سهمیه تحصیلی برای فرزندم وجود ندارد چه کنم آیا حقم خورده نمی شود
لطفاً برای آن دسته از فرزندان جانبازان که بصورت قراردادی به مدت چند سال مشغول به کار هستندچاره ای اندیشیده شود وآنان را تبديل وضعیت کنند ورسمی شوند
آقای مجنهد عزیز سلام
من قبلا چند مرتبه تلفنی با شما صحبت کردم جانبازی هستم که مانند من زیاد هستند
ما که داوطب به جبهه اعزام شدیم ولی قسمت نبود در خط مقدم جانباز شویم اما امروز شامل ماده 38 نمیشویم چرا که پشت خط مجروح شدیم ایا فکری برای ماخواهد شد ؟ آیا امیدی هست؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدهید
وقتی فراخوان دادن من موًوع را نوشتم و شخصا بردم تهران دفتر حقوقی روبروی لانه جاسوسی تحویل دادم گفتا مشکل شما جنبه عموم نداره !!! ایا چند نفر مثل من هستن در کل کشور که این مشکل را دارند؟ ما بسیجی بودیم و اعزام به حبهه داشتیم
ممنون اگر جواب بدین
واقعا چی باید گفت...اعلان کردند وام مسکن به جانبازان 5 درصد رسید.امروز رفتم بنیاد شهید در این رابطه پاسخ دادند ان شاء الله 5 الی 7 سال دیگر شاید!!!!!!!
پیشنهادهایی به گزارش کمیسیون تلفیق در بخش امور ایثارگران (مواد 101تا 106)
1- مدت جبهه رزمندگان به جای 6 ماه 3 ماه در نظر گرفته شود ( مثل ماده 103 بند 1 و 7 و ماده 104 و...) چون اعزام ها سه ماهه بود و خیلی ها در آن سه ماه در عملیات ها شرکت کرده و مجروح شدند و دیگر نتوانستند اعزام شوند
2- پیشنهاد می شود در ماده 103 بند 4 "فرزندان جانبازان 70 درصد "حذف و فرزندان کلیه جانبازان نوشته شود
3- پیشنهاد می شود در ماده 105 بند 2 "فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر"حذف و فرزندان کلیه جانبازان نوشته شود
4- پیشنهاد می شود در ماده 105 بند 3 جانبازان 15 درصدحذف و کلیه جانبازان نوشته شود و "فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر"حذف و فرزندان کلیه جانبازان نوشته شود.
5- در ماده 105 بند 6 در مورد معافیت فرزندان ایثارگران از انجام خدمت وظیفه عمومی مطابق مصوبه مورخه 28/2/95 مجلس شورای اسلامی و مفاد نامه 64756/32 مورخه 25/8/95 مجلس شورای اسلامی نوشته شود و شورای محترم نگهبان نیز اشکالی نگرفته است .
با سلام در اصلاحیه های فعلی جانبازان زیر 25 درصد پایین تر از رزمندگان 6 یا 12 ماه جبهه قرار گرفته اند خواهشمندیم این مشکل را برطرف نمایید.
سلام آقای مجتهد بررسی نماید که چرا فوقالعاده ماده 51 شامل فرزندان شهید بیکار وبازنشسته نمی شود آیا فرقی بین فرزند شاغل وبازنشسته وبیکار می باشد
آیا فرهنگ ایثار و شهادت متوقف شده؟ آیا فرهنگ ایثار و شهادت در ایستگاه آخر است.؟ آیا فرهنگ ایثار و شهادت به پایان خود نزدیک می شود.؟ ---- در سالهای اخیر و خصوصا چند سال گذشته مشکلات زیادی بوجود آمده که باعث دلسردی خانواده های شاهد و ایثارگر شده است و یا بعضا خانواده شهید دچار بدگمانی گردیده اند . و اما این دلسردی و بدگمانی از چیست؟ بسیاری از این بدگمانی ها از رفتار بعضی مسئولین نشأت می گیرد که با رفتار منافقانه و بعضا از روی غرض باعث این بدگمانی ها گردیده اند. و حال در گوشه و کنار از ایثارگران و فرزندان شهید شنیده می شود که فرهنگ ایثار و شهادت کمرنگ گردیده و یا از بین رفته است. لذا کار فرهنگی ضعیف توسط بنیاد شهید نیز یکی از این عوامل است. که مسئولین بنیاد می بایست با انجام کار صادقانه ، خالصانه ، بدون ریا و نه آمار سازی و کار تشریفاتی، فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان این مرز و بوم اشاعه دهند . چرا که بیاد این مطلب می افتیم « هر سخن کز دل بر آید لاجرم بر دل نشیند...»
مسئول محترم سایت لطفا توجه بفرمایید بند 1 ماده 106اشعار می دارد که: حقوق، پاداش، فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها و پرداختها اعم از مستمر و غیر 1 مستمر شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل 12 ماه سابقه حضور
داوطلبانه در جبهه ها از پرداخت مالیات و بیمه سهم کارمند و کارگر به میزان چهاربرابر معافیت کارمندان مندرج در احکام قوانین بودجه سنواتی معاف میباشد.
این بند خلاف ماده 56 قانون جامع ایثارگران است که سقفی برای مالیات پیش بینی نکرده است.
ماده 59 قانون جامع ایثارگران مشکل اجرا داشت و تکرار آن در قاونو برنامه مشکلی را حل نمیکنه!؟ باید الزام قوه قضائیه و کانون وکلا و کارشناسان بدین طریق حل شود:
1- پذیرش از بین ایثاگران نه در قیاس با سهمیه آزاد
2- نظارت بنیاد شهید و امور ایثار گران بر پذیرش و اعمال سهمیه قانونی این ماده
3- تدوین آئین نامه مربوط بدین ماده بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با قوه قضائیه و کانو های وکلا و کارشناسان.
آقای مجتهد فی الفور اقدام شود تا قبل از اتمام بررسی لایحه و باقی ماند مشکل کما فی السابق.
باتشکر
سلام
آقایان واقعا توجه کنید من جانباز 15% هستم و11 ماه جبهه دارم چند عملیات بودم خودم که پیر شدم فرزند رزمنده 12 ماه سهمیه دانشگاه دارد ولی فرزند من با15%جانبازی و11ماه جبهه من نمی تواند از سهمیه دانشگاه استفاده کند این ظلم بزرگی است به ما وشاید آقایان جبهه 12 ماهی دارند وفرزند کنکوری ...... شرمشان باد ازاین ظلم به ما جانبازان زیر 25 % و11ماه جبهه
با درود به ارواح مطهر شهدا و با سلام به جانبازان و ایثارگران. خواهشمندم در خصوص سوال اینجانب چنانچه ممکن است راهنمایی بفرمایید. اینجانب جانباز 15 درصد و 11 ماه جبهه و برادر شهید هستم. حدود سال 74 از تامین اجتماعی جهت ادامه تحصیل استعفا دادم و اخیرا باستناد قانون اعاده به کار جانبازان، به استخدام سازمان تامین اجتماعی درآمده ام. مدرک فعلی من دکترای روانشناسی است لیکن در سازمان مذکور پستی که مدرک دکترا با آن تطبیق یابد وجود ندارد و می گویند باید بامدرک دیپلم حکم زده شود . خواهشمند است راهنمایی بفرمایید آیا راهی وجود دارد تا از مزایای مدرک تحصیلی در حکم استخدامی بهره مند شوم. با تشکر
امریکا دیروز طرحی رو تصویب کرد که به کهنه سربازان جنگ جهانی خدمات بهتری نسبت به گذشته بده اونوقت تو ایران اگه مردم بفهمن جانبازی اصلا تحویلت نمیگیرن این مسئولین جوری ابروی ما رو بردن که هر کی به من میرسه میگه تمام امکانات این مملکت میره تو جیب شما خدا شاهده من یه جانباز موجی اعصاب و روان هستم که با وجود پارگی شکم و وجود ترکش در دست و پا فقط 15 درصد به بنده جانبازی دادن ...و خداشاهده تو این چند سال کوچکترین امکانات یا تسهیلاتی به من و فرزندانم ندادن و خدا از این مسئولین نگذره که جانبازان زیر 25 درصد رو دور ریختن ....یعنی من جانباز به اندازه ی فرزند جانباز 25 درصد ارزش ندارم که این جور دولت با روح و روان ما بازی میکنه ...
سلام من 10ماه جبهه دارم و15 %جانبازی خودم که پیر شدم ولی فرزندم نمی تواند از سهمیه کنکور استفاده کندولی رزمنده 12ماه جبهه از سهمیه کنکور استفاده میکند آیا این ظلم به ما نیست شما مسوءلین چگونه باید جواب دهید
باسلام درود به تمام ایثارگران وخانواده شهدا ومسولین پاک . مسئولی که جانبازان و رزمندها را به دیق کردن دادین بخدا ول کنید دارین چکار مکنین برین از کشورهای به حساب کافر توجه به ایثارگران وپاک بودن یاد بگیرید شما که خانه تان کاخ وما طویله قدیمی منشینیم وشما با برجی چند ده میلیون تومان وما با 400 وشما مبلهای ولباسهای چند ده میلیونی وما لباس دست دومی های شماها وماشینهای چند صد میلیونی وما خواب دیدن ماشین وشما از روغن وبهترین میوه گوشت گوسفند وما در مراسمات محرم ووو ببینیم که جبهه هایمان وزحماتمان در زمان جنگ از شهاها بیشتره وحال شما با این زندگی شاه هانه یادتان از ما فقیر وبیچاره طویله نشین میاد شما را بخدا به نام کمک به ایثار گران سوئ استفاده نکنید وایثارگران مسخره نکنید بخدا بخاطر سود وکارتان اسم ما جانبازان میبرید وگرنه یادتان از ما نیاد شما که دم از ایثارگران میزنین میتونین با برجی 400 زندگی کنین کاش بنیاد مثل اول زیر نظر رهبر عزیز میبود تا این مسیئولین بنیاد که دشمن ایثارگران است برای ماها تصمیم نمیگرفتن وبه فکر سیر کردن شکم خودشان وبخور بخور خودشان میباشند تا این دزدیها در بانک دی پیش نیاد بخدا خودشانند رزمندها وجانبازان وخانواده شهدا اعتراض کنید تا بنیاد دوباره زیر نظر رهبر عزیز وبا ری خود ایثارگران ریس بنیاد تعیین شود وحال خودشان برای خودشان تشویقی وبهترین اداره تعیین میکنن واین باید از ایثارگران وخانواده شهدا پرسید کاش درد دل جانبازان ورزمندها را مشنیدن بخدا این مسیئولین بنیاد شهید اصلا به فکر ایثارگران نیستن من از نمایندهای مجلس میخواهیم مواظب مسیئولین بنیاد باشید اینها کم کم دارن ایثارگران وخانواده شهدا را با کارهاشان به فراموشی میسپارن وتا رزمندها وجانبازان وخانواده شهدا فراموش شوند . با احترام به ایثارگران وخانواده شهدا ومسیئولین دلسوز وپاک .ودرود به رهبر عزیز.
سلام حالا که نوبت بررسی کمیسیون ایثرگران شده نمایندگان بدانند که آنجایی که قرارگرفته اند از زحمات همین جانبازان است شاید در طول سی وچند سال انفلاب هیچ گروهی مثل جانبازان زیر 25% موردظلم قرارنگرفتندیادتان نرود که ما پیر شدیم هرچه تصویب می کنید برای فرزندانمان باشد تا ما شرمنده آنان نشویم از جمله سهمیه کنکور
همسنگران عزیزسلام وعرض ادب.ازمطالعه مفادتصویبی کمیسیون تلفیق بغیرازسردرگمی وعدم توازن درپیش بینی حقوق حقه ایثارگران هیچ چیزدیگرمعلوم نیست.همه ایثارگران بایدقبل ازتصویب که اونم معلوم نیست توسط لطفی هاتومجلس تصویب بشه مراتب اعتراض خودرابه فاش نیوزاعلام تاشایدبه گوش مجلسیان برسانندوپیشنهادبهتری راتصویب کنند.ماایثارگران ازفراکسیون محترم ایثارگران ازدکترمفتح ودکترمطهری تاحاج آقانوروزی وجناب مهندس جعفری ایمن آبادی ودیگراعضافراکسیون که الحق والانصاف برای اولین بارخیزبزرگی برای خدمت رسانی به ایثارگران برداشتندانتظارداریم که نظرات ایثاذگران راارج نهندودراصلاح موادوتبصره هابکارگیرندچراکه این هادردهاییست که اززبان خودایثارگران گفته میشودوواقعیت داردنه برنامه پیشنهادی بنیاد.چون بنیادبه زعم خودش وبرای فرترازخدمت رسانی طرح ۴۴ ماده ای میدهدتادرآینده خدمت رسانی به ایثارگران رامحدودترکند.اوناخودشون میدونن چه طرحی به نمایندگلن داده اندکه فردامشکل خدمت رسانی براشون نباشه وراحت ازارائه خدمت سرباززنند.اماانتظارماازنمایندگان محترم خصوصأفراکسیون ایثارگران تصویب قانونی ایثارگرشمول وعدالت محوراست که برای همیشه به این مشکلات ایثارگران پایان دهند.باسپاس فراوان ازاستادمجتهدکه واقعأدردهاراباقوانین مقایسه وموشکافانه اشکالات رابیان فرمودند.
سلام و خداقوت..جسارتا خواستار پیگیری مجدد معوقات ایثارگران از سپاه پاسداران هستیم. ممنون
سلام جانبازموجی وترکش وپرده گوش پاره ۳۰ساله دنبال دارو درمانم که جز افسردهگی نیجه ای نگرفتم درصد جانباز ده بدونه مزایا با۵۳سال سن چگونه زندگی کنم داد مرا برای رضای خدا به گوش مسولین یرسان ت‌وجواب
با سلام در لایحه برنامه ششم تشخیص معسر بودن یا نبودن رزمندگان و زیر 25% ها به عهده ارتش گذاشته شده است ولی بهتر بود در قانون مصداق ان روشن و شفاف گفته می شد و براساس سلیقه ،مسئولین تصمیم گیری انجام نمی شد .
با سلام
یکی از خدمات ایثارگران مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره بشرح ذیل به آن اضافه شده بود.
"" در این تغییرات آمده بود که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به 10 درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت‌تر از قبل شد.""
آیا این تغییرات در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منظور شده یا خیر؟ لطفا اطلاع رسانی بفرمائید تشکر
مطالب دوستان را خواندم و باعث تأسف هست که هنوز بعداز ۳ دهه که از اتمام جنگ گذشته نه قانونگذار میتواند متناسب با وضعیت ایثارگران قانون تصویب کند نه مسولان بنیاد حاضر هستند مشکلات را بدرستی رفع کنند و......
بنظر میرسه همتی برای دادن حق ایثارگران نیست اگر هم حرف بزنیم و اعتراض کنیم انواع انگ و تهمت به شخص ایثاگر میزنن تا خودرا تبرئه کنند در کل مسولان ما نمبخواهند مشکلات را حل کنند و الا مگه میشه ار تصمیم یه داعشی برای خرابکاری از مقصد حرکت مسولان ما با خبر باشند و نرسیده به مرز جلوی آنرا بگیرند ولی از اعتراض ایثارگران در داخل کشور مطلع نباشند! حذف ایثارگران از سیستم اداری و در تنگنا گذاشتن این عزیزان و متعاقبا اختلاسهای بزرگ و چپاول بیت المال توسط برخی مسولین حکایت ار خیانتی میکند که از سالها پیش در حق ایثارگران انجام گرفت و امیدی به وضعیت بهتر نیست ولی خدایی هست و اگه انسانها قانون را زیر پا بگذارند قانون دنیا را دیگه نمیتونن در مقابلش ایستادگی کنند این ظلم در نهایت در حق خودشان است گذر زمان همه چیز را مشخص میکند....
کثیفترین کار دنیا پایمال کردن حق معلولان است حالا ایثارگری و جانفشانی به کنار.
سلام .استاد مجتهد عزیز یک سوال از بنده دارم و انتظار جواب صحیح و رک واقعا این اعتراضات و شکایات که از این سایت میشه تا حالا تاثیر گذار بوده در صورت مثبت بودن نمونه ای را بگداریید سپاسگذار میشم ومطلب دوم خواهشا خیلی جدی پیگیری ماده ۵۹ راپیگیری کنید و از سایر مسولان دیگر عاجزانه تقاضا دارم واقعا ایثار و فرهنگ ایثار را کم رنگ میکنند یادمان باشه شهدا و ایثار گران عزیزان و نور چشمی اقا هستند جانم و وجودم فدای یک لحضه دم رهبرم
در برنامه ششم برای حق بیمه بازنشستگی فرزندان بدون شغل شهدا و جانبازان 70% ، دولت مکلف به پرداخت حق بیمه شده است ولی چرا برای رزمندگان و زیر 25% ها که سالیان سال بیکار بوده اند برای بازنشستگی انها هیچ فکری نکرده است ؟ چه می شد ایثارگران خدمت مقدم جبهه را هم در قانون حمایت می کردند ؟
مهمترین نقص قانون ها طی سالهای گذشته بی انصافی قانون گذاران بوده است که متناسب با سلیقه خود قانون نوشته اند
سلام جناب دکتر لاریجانی سلام جناب مفتح سلام جناب نوروزی سلام جناب کریمی سلام فراکسیون ایثار گران فراموش که نکردید زمان بررسی احکام دائمی الحاقی 5 را حذف کردید و گفتید در برنامه ششم همه را میاوریم وکمیسیون تلفیق هم اورده بود ملی جناب لاریجانی با چند کلمه همه زحمات کمیسیون تلفیق وفراکسیون ایثارگران را به کمیسیون ارجاع دادند وهمه نا امید شدند ایا اقای لاریجانی مخالف ایثار گرانی
قانون جامع ایثارگران قانون جامعی نیست چراکه اگرجامع بودبایدگستره آن شامل تمام ایثارگران ومنتسبین ایثارگران بوددراین قانون جانبازان زیر25سال وخانوادهای آنان وهمچنین خواهروبرادرشهدا ورزمندگان وخانوادهای آنان موردبی مهری وحتی ازشمول ایثارگری خارج شده انداگرتسهیلات اداری واستخدامی وآموزشی و....به سایرایثارگران تعلق می گیردبایدمتناسب باوضعیت ایثارگری شامل حال این قشرنیزبشود.
باز هم در قانون برنامه ششم همان اشتباهات قبلی وجود دارد بازهم رزمندگان و زیر 25% ها را معسر نامیده اند معسر یعنی چه ؟ چرا باید قهرمانان و دلیران ایران را معسر نامیده ؟
خوش بحال ازادگان حداقل بعد از چند ماه اسارت ازاد شدند ولی رزمندگان هنوز هم اسیر دست قانون نویسان نا متعادل و بی انصافی هستند که برای ارائه حداقل خدمات نام رزمندگان را معسرین گذاشته اند !
با سلام خدمت همه کسانیکه برای ایثارگران زحمت می کشند به اطلاع مسئولین می رساند که بعد از گذشت 35 سال از دوران دفاع مقدس چرا خانواده و خودرزمندگان را مورد بی مهری قرار میدهید اعضای کمسیون تلفیق بدانند که قانونی را بنویسند که شفاف و روشن و تمام اقشار ایثارگران ا ز رزمنده تا خانواده معزز شهدا را روشن نمایند و از تصویب قوانین کلی و مبهم که فردا در هنگام نوشتن ایین نامه دچار تفسیر های مختلفی نشود جلوگیری بعمل اورید
با سلام واحترام وعرض خسته نباشید خدمت یکایک عزیزان وسروران سایت فاش نیوز که همواره یاروغمخوار اثارگران بوده است. سوالی درباره ی ازکارافتادگی دارم خواهش می کنم هر عزیز رزمنده ای که می داند راهنمایی بفرمایند. پیشاپیش سپاسگزارم واجرتان با خدای بزرگ ومهربان. بنده جانباز وشاغل دولتی هستم.مدتی است که از طریق کمیسیون عالی سپاه گواهی از کارافتادگی (مشمول بند "ج") دریافت نمود ه ام. قبلا" هم هیچ گونه دریافتی از بنیاد نداشته وندارم. 1 - بااین وصف تکلیف من چه می شود؟ یعنی بابت این از کار افتادگی باید بنیاد حقوق مرا بدهد یا سپاه؟ 2 - لطفا" مرا راهنمایی بفرمائید که چکار بکنم وچطور پیگیری بنمایم؟
بند ج یعنی معلولیت
چنددرصد؟
پرداخت معلولیت بایگان خدمتی است
سلام جناب مجتهد
آیامعلول حین خدمت یعنی ایثارگر؟؟
با سلام به همه خوانندگان محترم.من ساکن ماهشهر هستم... شهری که اگر بگویم از تمام ایران در آن شاغل هستند پر بیراه نگفتم. در این شهر و در بنیاد شهیدش.... فرزند شهیدی را دیدم التماس میکردبرای کار وجانباز پیری که خواهش میکرد وتقاضای 15تومان وام..... حال یک سوال واقعا فایده این بنیاد شهید های بی مصرف چیست؟
تا وقتی که به بچه های رزمنده و بسیجی نیاز بود تحویلشان می گرفتند ولی امان از موقعه ای که دیگر نیازی بهشون نباشد مثل ... با آنها برخورد می کنند.
جابناز زیر 25./. اعصاب و روان هستم با این مصوبه ها شما مایه امید ما را خشکاندید. از آن کف 25./. جانبازان شمیایی و اعصاب و روان که هی دم زده می شد جه خبر؟ همه شعار بود من و امثال من شاید 10 سال عمر کنیم ولی بذانید در مقابل خدا مسئول هستید این بود تقدیر از رشادت های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس؟
چرا حق یک جانباز روانی که از موج انفجار حتی زن و فرزندش نمی توانند او را تحمل کنند ادا نمی کنید؟ از شما به امام زمان (عج) شکایت می کنم.
چون بنده ای درراین مملکت جوابگوی ما نیست
بنام خدا با سلام
یکی از خدمات ایثارگران مربوط به ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی بود که با تغییراتی روبرو شد و یک تبصره بشرح ذیل به آن اضافه شده بود.
"" در این تغییرات آمده بود که برای معاف شدن یک نفر از فرزندان آزادگان، جانبازان و رزمندگان دیگر نیازی به سابقه 24 ماه آزادگی نیست و این عدد به 12 ماه تقلیل پیدا کرد. همچنین شرط 25 درصد جانبازی به 10 درصد و 30 ماه حضور در جبهه به 12 ماه حضور تغییر کرد. به این ترتیب شرایط معافیت برای فرزندان خانواده ایثارگران و جانبازان راحت‌تر از قبل شد.""
آیا این تغییرات در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران منظور شده یا خیر؟ لطفا اطلاع رسانی بفرمائید . با احترام وتشکر
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi