شناسه خبر : 52067
چهارشنبه 27 بهمن 1395 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حضور در جبهه و درصد جانبازی، ملاک معافیت های فرزندان ایثارگران

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه درقانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه و یا درصد جانبازی و اسارت می توانند از آن استفاده کنند.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه درقانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه و یا درصد جانبازی و اسارت می توانند از آن استفاده کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه از سوی مجلس شورای اسلامی و تائید آن توسط شورای نگهبان اظهار داشت: رزمندگانی که بیش از شش ماه سابقه حضور در دوران دفاع مقدس را با شرایطی که در برنامه ششم توسعه کشور ذکر شده است دارند بنا بر قانون یکی از فرزندان شان از خدمت سربازی معاف است.
عضو کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند تصویب لایحه برنامه ششم و اصلاحات صورت گرفته برای جلب نظر شورای نگهبان از سوی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:شورای نگهبان در ماده 103 خواستار درج عبارت "در صورت اذن فرماندهی کل قوا شده بود و مجلس با همین عبارت که در صورت اذن فرماندهی کل قوا "ان را اصلاح و مجدا به شورای نگهبان برای تائید نهایی ارسال کرد.
ابوترابی یادآور شد:در قانون خدمت سربازی دو نوع معافیت برای فرزندان ایثارگران در نظر گرفته شده است که یکی ار انها برای فرزندان رزمندگان داوطلب بالای شش ماه حضور در جبهه است و دیگری هم برای هر ماه جضور رزمندگان یا درصد جانبازی و اسارت است که کسر خدمت تعلق خواهد گرفت.
نماینده ایثارگر مردم استان اصفهان درمجلس دهم با بیان اینکه این معافیت ها  در ماده 103شامل هر دو حالت می شود تصریح کرد:این معافیت ها شامل فرزندان جانبازان، رزمندگان و آزادگان به طور کلی و بدون در نظر گرفتن تاریخ خاصی صورت گرفته است.
به گفته ابوترابی بهره مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح انتخابی شدن رئیس بنیاد شهید از سوی جامعه ایثارگران توضیح داد:کار کارگروه این طرح به پایان رسیده است اما با روند فعلی دستور جلسات مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال 96 این طرح در سال اینده پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی در صحن علنی ارائه خواهد شد.
کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
درودبه
آقای دکترساقی سنگ صبورمارزمندگان وجانبازان بی کس که واقعاتلاش نمودنداگرطبق همین تصویب هاپیش برودرزمندگان هم بعداز28سال میتوانندکمی ازمشکلات پیش رویشان کم کنندایشاالله رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ که حتی حقوق ودفترچه بیمه درمانی نداردمشکانی
آخر چی شد ؟12 ماه ؟به از هرماه یک ماه کسری؟ خرید خدمت تو ب.دجه 96 برای ایثارگران که تو لایحه بودجه اومده ؟ یا ب ازا هر 6 ماه ی فرزند ؟
طرح تلفیق؟؟؟

...

صوفی نهاد دام و

سر حقه باز کرد ؟!

واقعاً که استادند ؟!

در ظلم ؟!

خدایا .

چه آفریدی ؟!

انسان اشرف مخلوقات ؟!

خدایا .

این اشرف کدام اشرف است ؟!

بگو .

بگو ای خدای مهربان ؟!

بگو .

...

???????مبهم است!!!
ضمن عرض سلام بنظر بنده براى اينكه عدالت بين ايثارگران بر قرار باشه بايدز ردمندگان يا جانبازان وكلاً ايثارگرانى كه داراى پسر ندارندبجاى معافيت سر بازى بفرزندان دختر آنها امتياز ديگرى داده شود ازجمله تسهيلات ويا سهميه دانشگاهى ويا ازامتيازتخفيف شهريهدانشگاهى يااينكه در مورد سهميه استخدام وغير برخوردار شوند تا اينكه حق وعدالت ما بين تمام ايثارگران رعايت شود/
ولله به قران تو این مدت اینقدر قانون جورباجور خوندم دارم دیوونه میشم
خواهش ميكنم يا توضيح بيشتري بدهيد يا اصلاح كنيد خبرو چون با تصويبات مجلس مغايرت دارد
(این طرح در سال اینده پس از بررسی در کمیسیون اجتماعی در صحن علنی ارائه خواهد شد. ) میشه لطف کنین اگه کسی اگاهی داره دقیقا منظور این متن چیه؟
یعنی تا کی میخوان این لایحه رو به تعویق بندازن. چرا اصلا واسشون مهم نیست حتی یک روزم میتونه سرنوشت زندگی ادمو عوض کنه.خواهش میکنم از فاش نیوز به ما توضیح بده این لایحه کی مصوب میشه سال اینده دقیقا یعنی کی
برادر این قسمت از مصاحبه ربطی به خدمت نظام وظیفه ندارد و مرتبط با انتخاب شدن رییس بنیاد شهید می‌باشد
انتخاب رییس بنیاد شهید یعنی اینقدر مهمه؟؟؟!
آخرش معلوم نشد این قانون شامل کسانی که قبلا" از معافیت استفاده کرده اند می شود یا خیر ؟ یا اینکه قانون عطف به ما سبق نمی شود و این قانون ارتباطی با قانون قبلی ندارد لطفا" روشن شود؟
از مسوولین سایت عاجزانه خواهش دارم پیگیری بکنند با نمایندگان مطلع مجلس سوالات مهمو بپرسند نه فقط یه مصاحبه یه طرفه الان همین قانون کسرخدمت این نماینده محترم یه ابهام بهش اضافه کرده که فرزند ایثارگ با شش ماه به بالا معاف میشه آخه این کجای متن اومده؟؟؟ ما که همه خوندیم این نبود تو متن... بگن این قانون سقف کسری هم دارد یاخیر.؟ اصلا واضح توضیح بدن منظورشون چیه ازاین قانون...؟ عنوان معافی میگن ولی فقط گفته کسر خدمت... مسولین خواهشا یک مصاحبه کامل اختصاص بدین به این موضوع افراد زیادی رو آقایون نماینده نزدیکه یک ساله سردرگم کردن...
به خاطر خدا اين قانون معافييت را زودتر تصويب و اجرا كنيد . بيشتر از اين با سرنوشت جوانانمان بازى نكنيد.
بابا دلتونو خوش نکنید داریم به انتخابات نزدیک میشیم هر کسی چیزی میگه ....این چیزی که این آقا میگه اصلا تو قوانین تصویبی مجلس نیست و همچین متنی هم وجود نداره
تنها چیزی که در مورد کسر خدمت فرزندان ایثارگران تصویب شد بند 11 ماده 103 است که مورد تایید شورای نگهبان هم واقع شد ...چیزی هم که ایشون گفتن با 6 ماه جبهه یک نفر معاف میشه اصلا همچین چیزی نیست و چنین قانونی هم وجود نداره و ستاد هم تایید نکرده در برنامه ششم توسعه هم چنین متنی رو من ندیدم حالا این آقا چطور گفته با 6 ماه یه فرزند معاف میشه باید توضیح بدن ایا این قانون جدیده که قبل از ظهور انشاالله اجرایی میشه یا سرخود حرفی زده....
سلام / لطفا از سردار کمالي مصاحبه بگيريد و تکليف کسانيکه يک يا دو فرزندانشان معاف شده ميتوانند فرزند سوم را معاف کنند ؟
مبناي معافيت سومي چگونه محاسبه ميشود ؟

متشکريم فاش نيوز عزيز

...

لطفاً زیادی نخندید که دندوناتون می افته میشکنه ؟!

حقوق خودشون زیاد شد .

حقوق مدیران از ۷ برابر شد ۱۴ برابر حداقل حقوق ؟!

ولی بچه های جبهه و جنگ : یک ریال هم نمی دهند ؟!

می گویند رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% دفاع مقدس

ایثارگر نیستند .

و از بنیاد بیرونشان انداختند .

و حقوق و معیشت و مسکن و نان نمی دهند ؟!

چه به جیب خودشان خدمت می کنند ؟!

چقدر اینان برای خودشان کار می کنند .

واقعاً خسته نباشند ؟!

از این همه پولی که پارو می کنند ؟!

...

آقای خاکپورعزیززیادهم تکراری ننویس همینطورش هم اعصابمان بهم ریخته است اکثرکامنتهای توبایک ریتم است .....دوستداروهمسنگرت

...

همین مقدار را از گوشی موبایل بپذیر .

خانه اجاره ای من تلفن ندارد که از کامپیوتر استفاده کنم .

و این از عوارض حقوق ندادن به بچه های جبهه است .

که خانه ندارند .

خانه چیه :

نان ندارند .

...
برین متنی که مجلس به شورای نگهبان فرستاد و شورا و ستاد بعد از کلی معطلی هنوزم تصویبش نکردن رو بخونین به هیچ وجه چنین چیزی مبنی بر اینکه با 6 ماه یه فرزند معاف میشه نیست انتخالات نزدیکه و همه الان قانون بیخودی از خودشون درمیارن ...انشاالله هر کسی که با احساس ایثارگران و خانواده های انها بازی میکنن رو خدا رسوا کنه همونطوریکه الان جوری رسوا شدین که بین مردم یه ریال اعتبار ندارین ...
بند ط ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه :
دولت نسبت به ساماندهي و برقراري مستمري بسيجيان و رزمندگان معسر دوران دفاع مقدس اعم از بسيجيان تحت فرماندهي سپاه پاسداران، کميته انقلاب اسلامي و جهاد سازندگي اقدام نمايد.
سال 96 اجرا میشه کسی هست جواب بدهتا کی رو کاغذ؟؟؟؟؟؟
سلام برای سن من 75 است کسری خدمت تعلق میگیرد

...

به اذای هر دندون یک ماه .

...
یه امتیازی هم به فرزندان رزمندگان با بیش از 60 ماه حضور داوطلبانه در جبهه بدید‌.
مثل بیمه ی رایگان مثل سهمیه استخدامی مثل وام ازدواج کم بهره مثل بلیط رایگان هواپیما سه بار در سال و...

...

مثل ویزای رایگان امریکا ؟!

هتل ۸ ستاره اروپا ؟!

بلیط نیم بهای کشتی انجلیکا ؟!

پر طاووس ؟!

بره بریان با مرصع پلو زعفرانی ؟!

...

منظور ايشان از بدون. نظر گرفتن تاريخ. زمن گي چيست ؟
الان اين كسريا فقط شامل رزمندگان داوطلب ميشه فقط؟؟پس رزمندگاني كه دوران سربازيشونا توجبهه بودن هيچي شاملشون نميشه؟؟؟؟
سلام خدمت همه
بنده طی تماس تلفنی که با جناب ابوترابی داشتم گفتن که این موضوع و همینطور بحث کسری هر دو در دست بررسی است و مسکه تکلیفش شاید تا اخر سال و شاید اونور سال تو کمیسیون اجتماعی قطعی شه
از طرفیم در تماسی دیگر با جناب نوروزی رییس فراکسیون ایثارگران گفتن دوتاش درحال بررسیه و یکم تاکیدشون رو بحث کسری بیشتر بود(نفهمیدم ک شاید در جریان معافیته ۶ماهه نیستن یا هستن که جواب محکم تری روی کسری داشتن)
ایثارگر۲۵ماه خط مقدم.وتامنون بدون پرونده جانبازی.ک از۳عضومجروح،۱پارگی گوش۲ترکش درپسشانی.۳مهمترازاینهاکلافه شدن عوارض شیمیایی.ک دچارانواع بیماری قبیل،تنگی نفس شدید(آسم)عفونت ریه.ک منجربه "سل"امابااستفاده ازداروتحت نظربهزیستی بهبود.
گشادشدن دریچه قلب وناتوانی دردرامرارمعاش باسابقه بیمه۲۲سال امابیکارودرمانده ک رزق روزیش ازمساجداونم
شبهای جمعه مقداری جمع آوری.یاازطریق نماینده شهرم.ک
بعدازخرج نصف مبلغ شایدبیشتربراکرایه وخواهش تمنا و
خرجحزینه شارژمبایل ونصف جون شدن ونداشتن خریداسپری
آسم.وبغیرازمتحمل توهین یاباالحان قبیل، اقامگه واسه ماجنگیدی
اصلانماینده شماروفرستاده جنگ...ودراخرشرمنده همیشه در
هرموردوشرایط زندگی.وخاهشأدعای ازسوی شمابچه های
چبهه وجنگ ک مردن هرچه زودتر..ومنت وگلایه تابه الان.
ندارم ونخواهم داشت چون به تکلیفم عمل کردم..خدایاخودت
شاهدباچشمان گریان ب همرزمانم درددل وبه اون خون پاک
شهداودررأس آنهاسیددماءوشهداءابی عبدالله رباط پای همسرم
دراستانه بریدن وفلج شدن پنداشتن خدمات بیمه..
تنها خاهشم دعای شمارزمندگا جبهه وجنگ ،مردن زودازموعود
وخسته ازشرمندگی درزندگی..وشفای رباط پای همسرم
حداقل اون نقش پدربچهاش باشه.وخودش سکاندارخانواده
باشد. ازلطف تک تک دوستان ک کتابه بنده مشاهده میکنن
ممنونم مولاعلی یارتون دلاورمردان جبهه وجنگ..
حسبنی الله ونعم الوکیل..نعم المولاونعم النصیر
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر
ياحق وياقيوم..التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi