شناسه خبر : 55039
دوشنبه 06 شهريور 1396 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیلم/«حاج مهدی» به روایت «امام»

«محمدمهدی حاج ابراهیم عراقی» معروف به «حاج مهدی عراقی» به سال ۱۳۰۹ در تهران متولد شد. وی از مسلمانان مبارز و متعهدی بود که پس از شهریور ۱۳۲۰ در کنار «فداییان اسلام» قرار گرفت و در همان سال‏ ها به زندان افتاد و دو بار تبعید شد. وی همچنین در جریان «نهضت ملی شدن نفت»به رهبری «آیت‏ اللَّه کاشانی»  حضوری بسیار فعالی داشت. پس از سرکوب و اعدام اعضای اصلی «فداییان اسلام»، «حاج مهدی عراقی» و همرزمانش، با تاسیس «هیئت های موتلفه اسلامی» به مبارزات خود ادامه دادند و  پس از سرکوبِ خونین نهضت «خرداد  ۱۳۴۲»، در سال ۱۳۴۴ شمسی ، دست به اعدام انقلابی «حسنعلی منصور» نخست وزیر پهلوی، زدند که پس از آن، دستگیر و محکوم به حبس ابد گردید.

 «حاج مهدی عراقی»، در ماه‏ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از ۱۳ سال از زندان آزاد شد و بلافاصله به «نوفل شاتو» رفته و در کنارِ مرادش «امام خمینی» قرار گرفت و به همراه او به ایران بازگشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی به ریاست «زندان قصر» منصوب گردید و در آخرین روزهای حیاتش،  مدیریت مالی «موسسه ی کیهان» بر عهده اش نهاده شد.

 سرانجام این مجاهدِ پیر، به آرزوی خود که فدا شدن در راه «اسلام ناب محمدی(صلوات الله علیه) بود رسید و در ساعت هفت صبح روز چهارم شهریور ۱۳۵۹ شمسی، دو عضو گروهک ضاله ی «فرقان»، او و فرزندش «احسان» را با رگبار مسلسل های خود به شهادت رسیدند.

download

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi