شناسه خبر : 55078
چهارشنبه 08 شهريور 1396 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محرومیت خانواده های ایثارگران و بیکاری فرزندان ایثارگران!

نماینده مردم خرمشهر خواستار محرومیت زدایی از خانواده های ایثارگران و ایجاد زمینه های اشتغال برای فرزندان آنها از سوی دولت شد.

فاش نیوز -  نماینده مردم خرمشهر خواستار محرومیت زدایی از خانواده های ایثارگران و ایجاد زمینه های اشتغال برای فرزندان آن ها از سوی دولت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عبدالله ثامری نماینده ایثارگر مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حماسه فداکاری و ایثار مردم خرمشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اولین هجمه ارتش رژیم بعثی صدام در ابتدای جنگ تحمیلی به شهرستان قهرمان خرمشهر بود و نخستین شهدای جنگ تحمیلی نیز از بچه های خرمشهر بودند که پس از آن جوانان غیور کشورمان به داد این شهر رسیدند و در آن دوران شهبد و یا جانباز شدند.

نماینده ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در خصوص مسائل ایثارگران شهرستان خرمشهر باید بگویم که نگاه به ایثارگران در استان خوزستان بسیار ضعیف و در خرمشهر هم بی توجهی ها بسیار زیاد است و بطور مثال شما محرومیت گلزار شهدای خرمشهر را ا نگاه کنید چرا که این گلزار در جایی واقع شده است که آن شهرستان پیشانی نظام جمهوری اسلامی است.

ثامری اضافه کرد: هر آن کسی که از کشورهای همسایه و یا سایر جاها به خرمشهر وارد می شود به عینه محرومیت مردم و گلزار شهدا را مشاهده می کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم با یادآوری ایثار و فداکاری مردم و رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی متذکر شد: خانواده های ایثارگران پس از جنگ به این امید بودند که وقتی فرزندانشان بزرگ شوند به سر کار بروند و برای آنها شغل فراهم شود، اما در عمل می بینیم با وجودی که در بین ایثارگران فارع التحصیلانی با رشته های برتر دانشگاهی وجود دارند اما هنوز هم بیکار هستند و کاری هم نمی شود برای آنها کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من نماینده که وظیفه ایجاد اشتغال را برعهده ندارم و وظیفه من اشتغال زایی نیست تا سرمایه گذار را به منطقه بیاورم و او را ترغیب و حمایت کنم تا شرکتی را راه انداخته و از کنار این شرکت 10 تا 15 نفر از این بچه ها را منجمله فرزندان ایثارگران را مشغول به کارکنم.

ثامری با بیان اینکه ایثارگران شهرستان خرمشهر و استان خوزستان واقعا محروم و ضعیف هستند اظهار داشت: ما از بس که در دوره قبل و در دوره فعلی و به دولت در مورد ایثارگران تذکر دادیم خسته شدیم و متاسفانه  باز هم نگاه دولت ها  به خانواده ایثارگران نگاه ضعیفی است.

نماینده ایثارگر مردم خرمشهر ادامه داد: خواهشی که من از آقای رئیس جمهور در این قضیه دارم این است که با توجه به قانون جامعی که برای ایثارگران در برنامه ششم توسعه کشور لحاظ  و ابلاغ شده است آن را عملی  و کار را به جدیت شروع کند؛ چرا که در آن برنامه خوبی  یرای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

نمابنده مردم استان خوزستان در پایان تاکید کرد: امیدوارم دولت آقای روحانی برنامه هایی که برای ایثارگران لحاظ شده است را عملیاتی کند و به داد این خانواده های محروم در جامعه برسد، چرا که خانواده های ایثارگران در نظام جمهوری اسلامی ایران واقعا محروم هستند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
خدا قوت بر همه حامیان ایثارگران گمنام و مظلوم
مرد حسابی خواهش یعنی چی شما نماینده مجلس هستی و قانون نوشته شده ایی را که شما تایید و شورای نگهبان تصویب کرده دولت ملزم به اجرای آن است درست است که احترام رییس جمهور واجب است ولی شما سوگند یاد کرده اید و اگر در جایی کوتاهی دیدید باید فریاد بزنید رییس جمهور خدمتگزار و نوکر مردم است آنوقت بعد از گذشت 6 ماه از سال و اجرا نشدن قانون توسط دولت که تخلف بزرگی است شما از رییس جمهور خواهش میکنید؟واقعا باعث تاسف است مجلس کشور اسلامی نماینده ایی مانند مدرس میخواهد تازه آنموقع نظام طاغوت وستم شاهی بود و ساواک همیشه نمایندگان واقعی را اذیت میکردند ولی الان اینگونه نیست و هم نظام و هم ملت پشتیبان شما هستند
احسنت وافرین بر این برادر حرف دل ما جانباز(زیر25درصد)ورزمندگان رابیان نمود
جای تاسف وشرمندگی داره که ایثارگران ازخانواده محرومین باشند!اگرقبلامحروم بوده اندجای تعجب نیست!اماالان چرابایدازمحرومین باشند!این عزیزان همان هایی هستندکه کشور. اسلام.انقلاب و...را ازدست دشمنان تا دندان مسلح نجات دادند! و الان جای تعصب وتعجب نیست که چرااین عزیزان ازمحرومین باشند؟؟؟!!!این بزرگواران...برادری خودراثابت کرده اندو الان وقت آن است که ادعای ارث کنند$اینان وارثان واقعی انقلاب اند...و................
بایادخدا.شایسته وزینبده ایثارگران دفاع مقدس نیست که برای ابتدایی ترین نیازهای زندگی خودوخانواده درعسرت وکم دستی امورت بگذرانند.دنیادارمکافات است وخداشیرگیرودیرگیر.سلام ودرودخدابرمردانی که فریادهای خاموش من هارافریادگرهستند ان شالله که خون پاک شهدای همرزممان در روزحساب شافعمان باشند.امین دوست آن است که گیردست دوست /درپریشان حالیو درماندگی
بسمه تعالی
اینجانب جانباز 25درصد هستم شغل داشتم کارمند رسمی دستگاه دولتی با25سال سابقه امروز بواسطه اصل 44 خانه نشین شدم ونزد خانواده دوستان واقوام تحقیر شدم وازبسیاری ازحقوق مزایا محروم شدم ومتا سفانه افرادی پارتی داشتند یاازاقوام مدیران وروسا بودند
سرکارهستندوحقوقهای چند میلیونی می گیرند حال نماینده محترم می فرمایند فرزندان بیکار هستند وقتی به خود جانباز که روزی جوان بود وازجان ومالش سرمایه گذاشت وازحیثت وناموس این سرزمین دفاع کرد ودچار صدمات شدیدروحی وجسمی شد هیچگونه ارزشی وبهای نمی دهند آن موقوع برای فرزندان کاری انجام مدهند متا سفانه دستگا ههای نظارتی بسیارضیعیف عمل کردند که این بلاها برسرایثارگران آمده فراکسیون ایثارگران درمجلس باید فعالتر عمل کند وباجدیت بیشتری دنبال رفع مشکل ایثارگران باشد نمی دانم چه برس مملکت آمده فقط هرکسی پو ل وپارتی داره مشکلش حل میشه واقعا درحیرتم چرا مملکت مسیرش عوض شده وهیچ ااهمیتی دیگه به ایثارگران نمی دهند
بنام خدا
من نمیدانم یک نماینده باید التماس کند برای اجرای قانون اونهم برای قشری که همه مدیونشان هستند آقا تذکر . نامه کتبی . نشد استیضاح . تا قوه مجریه بداند که مجلس قدرتمند است زیرا ملت پشتیبان آن هستند واقعا جای تاسف است که کلمه محروم بر خانواده بزرگ ایثارگران اطلاق بشه اونهم در مملکت صاحب الزمان . خداوند نگذرد از کسانیکه چوب لای چرخ ایثارگران میزارند نه این دنیا ونه اون دنیا یوم لاینفع مال ولا بنون الا من اتی الله بقلب سلیم ..
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی
باسلام / احتراما سوالی داشتم خدمتتون و آن اینکه آیا زمانیکه کمیسیون پزشکی نزاجا درصد مشخص میکند و کمیسیون پزشکی بنیاد و کمیسیون ماده 16 نیز ان درصد تخصیص یافته را تائید نمی نماید , طبق مواد مندرج در برنامه توسعه ششم , بنیاد درصد خواهد داد ؟ چون یکی از روسای محترم بنیاد امروز در پاسخ به سوال نگارنده فرمودند : اگر درصد شمارا ماده 16 تائید نکرده باشد شما مشمول ماده مندرج در برنامه ششم نخواهید بود !!! خوب وقتی کمیسیون ماده 16 درصد شمارا تائید کنه دیگه چه ربطی به برنامه ششم دارد. سپاسگزارخواهم بود اگر شفاف سازی گردد . ممنون
بنام خداوند اکرم الاکرمین
با سلام وعرض ادب .
سردار شریفی بزرگوار درود بر شما . در مصاحبه قبلی چنین عنوان فرمودید
در اشل قبلی بنیاد خیلی تفاوتی بین یک جانباز 25% و 70% نبود ولی الان فاصله بیشتر شده و بیشترین افزایش را ما در طیف درصدهای بالا داریم. یعنی به طور میانگین ما تقریباً برای 70درصد بیش از 700هزار تومان افزایش حقوق داشته ایم. این با حق پرستاری متفاوت است.

امیدواریم ان شالله با پیگیری هایی که می کنیم و جداولی که مدنظر ماست مثل سختی شغل، کامل جداول را اعمال کنیم. بعضی از این جداول برای 25% کارکنان اعمال می شود. ما پیشنهاد دادیم که اولا" 100% اجرا شود. ثانیا" برگردیم به سوابق زمان اشتغال این برادران که همگی رزمی بوده یعنی طبیعتا" وقتی فردی در سال 65 جانباز شده، در میدان رزم بوده، بعدش دیگر جایی شاغل نشده؛ همان پست رزمی را برای ایشان لحاظ کنیم که این خیلی در افزایش حقوق ها موثر است که داریم این کار را انجام می دهیم.

حالا ان شالله اگر خدا بخواهد بهمن ماه یک افزایش کلی شاید در حقوق نیروهای مسلح باشد که ما طبیعتا" این افزایش را مجددا" برای جانبازان نیز اعمال خواهیم کرد و احکامشان را تحویل بنیاد شهید می دهیم. این برای خود ماده 38 است، برای جانبازان حالت اشتغال. بعد فرمودید کارت ایثار برای ایثارگران سپاه که فکر کنم ما بسیجیها در شمول قرار میگیریم . پس کی وقتی دار فانی را وداع گفتیم . عند الله انصافا وجدانا اگر قرار کاری انجام شود سریعتر که بتوانیم این چند صباح باقی مانده از عمر استفاده کنیم پا بوس آقا ضامن آهو بریم یا چون شمال آب وهوای خوبی دارد برای حقیر وامثال که بریم چند روزی از هوای پاک استفاده کنیم به ذو الجلال قسم بیش از 50 سال عمر کردم هنوز شمال را ندیدم خوب نمیتونم هزینه این مسافرت تحمل کنم پس کاری بکنید زودتر هرچی که قول دادید .
جانباز 50 درصد جنگ تحمیلی
سلام جانبازان که این همه در این چند سال که به خاطر ناتوانی جسمی که نه بنیاد به خاطر چه چیزی آنها را از کار افتاده اعلام نکرده و حتی جانباز بالای بیست و پنج را بعد از این همه سال هنوز که هنوزم حالت اشتغال نمیکنند ویا حتی به کمیسیون معرفی نمی‌کنند درحالی که با همچین جراحات هیچ جا و هیچ کسی به ما کار نمیدهند تازه بنده که برای خودم که جانباز سی درصد و صعب العلاج ودارای اعصاب و روان وترکش هایی درشکم سر و گردن واز اول مجروحیت درخانه هستم نه کاری تازه یه چند سالی است که کمک معیشت که کجا درد مارا دوا میکنه بدون حق پرستاری با همسر ودوفرزند که سه نفری چهار شیفت به من فداکارانه رسیدگی میکنند به من جانباز نیستند تا برسد به فرزندان که میگویند این همه زخم درد رنج ایثار فقط کمک معیشت ناچیز نسیب ما شده تور خدا پاسخ بدهید جانباز سی درصد کد 0215099653
پس خود رزمنده چی؟ امسال برای کنکور سراسری سال 96 برای همسر و فرزندان جانبازان زیر25درصد وهمسر وفرزندان رزمندگان بالای شش ماه سابقه حضور داوطلبانه سهمیه ای به میزان پنج درصد به سهمیه ایثارگران اضافه شد . در اینجا باز هم خود رزمندگان یک روز تا پنج ماه و بیست ونه روز گم شدند . آیا این افراد نباید برای حداقل یک بار آن هم فقط خودشان در این بین سهمی داشته باشند؟
برای اینکه فرزندان خودشان با خیال راحت به زندگیشان برسند، فرزندان ایثار گران باید زندگی خود را بخطر بیاندازند. چون پدرانشان قبلا ثابت کرده اند که برای این کار مناسبترند!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi