شناسه خبر : 55830
سه شنبه 11 مهر 1396 , 16:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ستاد کل باید به قانون عمل کند

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از دیدار اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی برای نهایی شدن این مصوبه در هفته جاری خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از دیدار  اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگر با رئیس مجلس شورای اسلامی برای نهایی شدن این مصوبه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم و رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 11 مهرماه با تبیین فعالیت های کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران تصریح کرد: امروز ما در ساعت 3 بعدازظهر ملاقاتی با آقای دکتر لاریجانی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت و طی آن هیئت رئیسه فراکسیون موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران را به طور جد مطرح خواهد کرد.

وی گفت:حرف ما این است که مجلس قانون را تصویب کرده است و مبنای قانون کار علمی حاصل یک کمیته 9 نفره بوده است که دو نفر از آنها از ستاد کل نیروهای مسلح بوده و هفت نفر از آنها نیز از نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی هستند.

وی افزود: پزشکیان،رنجبرزاده، امیرآبادی(اعضای هیئت رییسه مجلس)، مفتح، جعفرزاده ایمن آبادی و حسن نوروزی اعضای کمیته پیگیری موضوع کسر خدمت ایثارگران را تشکیل می دهند و این ها،افراد عادی مجلس نیستند بلکه هر کدام در تخصص های خود وارد هستند.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد:متاسفانه در مقابل این کمیته دونفر عضو از ستاد کل قرار دارند که با مقابله با قانون مصوب کسر خدمت فرزندان ایثارگران برخاسته و به دفتر مقام معظم رهبری هم منعکس کرده اند که اگر ستاد کل بخواهد به این قانون عمل کند نزدیک به 60 تا 70 هزار نفر معاف خواهند شد.

حجت الاسلام نوروزی با انتقاد از ارائه آمار نادرست و غیرکارشناسی از سوی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: حرف ما این است که شما این آمار 60 تا 70 هزار نفر را از کجا آورده اید، در حالی که پاسخ آنها به مطالبات ما این است که ما این موضوع را حدس می زنیم.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطر نشان کرد:ما هم به عنوان نماینده ملت در پاسخ به آنها می گویم که " ما هم یقین داریم که این تعداد بیش از 10 الی 15 هزار نفر نیست، اگر حدش شما قوی تر از یقین ما است، شما یک سایت را برای ثبت نام فرزندان ایثارگر باز کنید تا مشخص شود چه تعداد هستند یا اینکه از سازمان های ذیربط اطلاعات مورد نظر را بخواهید، در غیر این صورت اجازه بدهید که مجلس با افتتاح سایتی این تعداد را مورد ارزیابی قرار بدهد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:الان  برنامه پنج ساله است و 7 ماه نیز از موعد اجرای آن گذشته است، حداقل در این 5 ماه مانده، باید به این قانون عمل کنیم، در حالی که همه ایثارگران که امسال نمی خواهند فرزندان خود را معاف و یا بری کسری خدمت آنها اقدام کنند، در صورتیکه این رقم از 20 هزار نفر بیشتر بود شما قانون را متوقف کنید، اگر کمتر از این تعداد شد باید به حرف مجلس عمل کنید.

نماینده آزاده دوره دهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : ما در مقابل استدلال های ستاد کل عرض می کنیم که " راه جنگ و جهاد همچنان ادامه دارد و الان دارد پیکرهای شهدای ما، مانند حججی ها به کشور می آید و همانطوری که ما فرزند شهید حججی را می بوسیم، حدود 16 سال دیگر این کودک می خواهد برود سربازی باید همین ماده را برای او هم اجرا کنیم، فرزندان تمام کسانی که امروز پدران همان به عراق و سوریه می روند یا در لب مرزهای ما می جنگند و شهید می شوند، این ها باید بدانند که نظام پشتیبان فرزندان آنها است، نه اینکه دونفر بلند می شوند و در مقابل آنه ایستادگی می کنند و می گویند نه، نباید قانون اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: بنابراین ما این قانون را تصویب کردیم، اگر چه عمل به قانون بد بهتر از عمل نکردن به قانون و باید به قانون عمل شود.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم با ارائه آمار و ارقام در مورد مصوبات ایثارگری خاطرنشان کرد: اگر این مصوبه درباره فرزندان ایثارگران اجرا شود همین امسال تعداد آنها را می توانیم احصا کنیم و اگر تعداد زیاد بود و احتیاج به اصلاح قانون بود مصوبه را متوقف می کنیم اما اگر تعداد منطقی بود چرا ما باید رزمندگان و ایثارگران را از نظام برنجانیم.

نوروزی با انتقاد از عدم پایبندی ستاد کل نیروهای مسلح به قانون خرید خدمت فرزندان ایثارگران در سال جاری افزود: ما به آنها گوشزد کرده ایم که از موعد مقرر اجرای قانون فقط سه ماه دیگر مانده است و اگر شما به همین قانون کنید بین دو تا سه هزار نفر شامل آن خواهند شد.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: به اعتقاد بنده عده ای به خاطر اینکه خودشان در کمیته پیگیری نبوده اند با یک قانون مسلمی که مجلس به آن در برنامه ششم رای داده است تقابل می کنند و متاسفانه در کشور ما مقابله با قانون و تخلف در مقابل اجرای قانون مد و باب شده است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به بعد نظارتی مجلس تاکید کرد: مجلس باید تکلیف خود را با این قانون گریزی مشخص کند. وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم تمکین ستاد کل، رئیس مجلس می تواند از اختیارات قانونی خود برای اجرای قانون استفاده کند گفت: قطعا مطمئن هستیم که در جلسه امروز، آقای لاریجانی مطالب ما را استماع و تذکر جدی به قانون شکنان خواهند داد.

رئیس فراکسیون ایثارگران اضافه کرد: نظر رئیس مجلس در خصوص موضوع کسر خدمت فرزندان ایثارگران صد درصد مثبت است و وقتی به حرف حق برسد با قانون گریزان مماشات نخواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید به محوریت مجلس در اجرای قوانین در کشور یادآور شد: رئیس جمهور اگر از مردم رای می گیرد قطعا زمانی رئیس جمهور خواهد بود که از رهبری معظم انقلاب تنفیذ داشته باشد و علاوه بر آن همین مجلس می تواند  رئیس جمهور را استیضاح و از کار برکنار کند، این مجلس باید رای از ملت بگیرد و بعد از رای ملت است که مجلس خودش به خودش رای اعتماد می دهد، بنابراین مجلس در راس امور است و به این قانون باید رییس جمهور، دفتر مقام معظم رهبری، شورای نگهبان همه باید عمل کنند.

حجت الاسلام نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز، در مورد عدم تمکین ستاد کل و واکنش مجلس اظهار داشت: ما در این صورت تکلیف خود را مشخص خواهیم کرد، ما اگر چه راه زیادی در پیش داریم اما آنها باید به قانون عمل کنند و در این مجلس که بیش از 100 ایثارگر وجود دارد،سکوت نخواهد کرد و ما هیچ وقت رزمندگان خودمان را به حرف دونفر کنار نخواهیم گذاشت و تابع رهبر و مخلص رزمندگان هستیم و باید از خون و راه و مسیر همسنگرانمان دفاع کنیم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
این دونفر درواقع فرمایش سردار بزرگ سلیمانی مگرقبول ندارنئد که قدرت نظامی کشورپادگانی نیست وهرموقع لازم باشد ملت غیور ازهرقشری وبا هرسنی از دین وکشور حمایت ودفاع خواهند کرد مگرزمان جنگ بقول خودتان ماسربازگیری داشتم ..ملت ایران خودجوش وهمواره پشتیبان لایق آب وخاک ودین ووطن است..بهتر نیست کمی تفکر واندیشهپیشه کرده ووبهتربه قضایا بنگریم ..این کدورتها بیشک برفرهنگ ایثار تاثیرمنفی میگذارد...مگرندیدیم که پیرمرد هفتادساله جبهه میرفت..مگرندیدیم نوجوانان ما برای رفتن سرازپا نمیشناختند..شما نگران چه هستید...
بابا بقیه قوانین ایثارگران را هم اجرا نمی کنند. پس این قانونها برای چیه؟
جناب آقاي دكتر نوروزي درود وسلام برتو اي مرد ازاده وجانباز
باسلام عرض ادب خدمت تما م صد نمايندگان ايثار گر در مجلس شوراي اسلامي كه حاميان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند دررود مي فرستيم. جناب آقاي دكتر نوروزي عزير ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شمارا امين و وكيل خود مي دانيم وهمين طرح كه فرموديد اگر سايت باز شود و فرا خوان گردد ما پداران رزمندگان كه فرزندان ما واجد شرايط هستند ثبت نام مي كنيم كه آمار دقيق درست بدست آيد اما به شرط اينكه اين سايت تحت نظر و مديريت خود حضرتعالي باشد درست كردن سايت خيلي آسان است و آمار دادن خيلي راحت خود حضرتعالي بهتر ميد انيدما پير مردان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همانطور كه فرموديد اگر خداي نكرده دشمنان اسلام فكر تجاوز به اين كشور را داشته باشند همان بسيجي –ارتشي و سپاهي 16ساله قديمي هستيم كه در حال حاضر پير شده ايم كه اولين نفري خواهيم بودبراي سرنگوني ونابودي آنان در صحنه خواهيم آمد . برادر بزرگ آزاده كشور از شما خواهش مي كنيم ما رزمندگان وايثارگران هر وقت حضرتعالي اعلام بكنيد تجمع بزرگ بنام پير غلامان و رزمند گان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس حمايت از حضرتعالي وهمكاران شما و احترام گذاشتن به قانون اساسي كشور مان و حمايت از اجرا ي برنامه توسعه ششم بخصوص معافيت كسري كه حق فرزندان ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است برگزار نمايم واقعا ظلم برزگي است كه ساعتها و روز ها از وقت محترم نمايندگان مردم در مجلس ، و اعضاي محترم شوراي نگهبان و ساير نهاد ها گرفته شود و عده اي تن به اين قانون ندهند. در اخر كلام ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم
با عرض سلام وادب خدمت حاج آقا نوروزی اگر امکان دارد تا سال ۷۰ که سن بالا دارند شرایط قانون مصوب بوجه ۹۶ را دارند خرید خدمت نمائید وبعد از ان را بصورت کسری اقدام بفرمائید
جالبه جناب سرلشکرباقری خودشان از ایثارگران و در سنوات گدشته که پست مهمی نداشتن از مسئولین می نالیدند که به قشر ایثارگر توجه نداران و حالا خودشان شدن مثل همون مسئولین ایشان پیشرفت خود را مدیون همین خون های ریخته شده شهیدان و بخصوص برادر شهیدشان هستند ایا برادرتان الان بودن باهمسنگران خود اینچنین رفتارمیکردن ماازشماخواستار حل این موضوع هستیم بخدا باورکنیدگفتیم از مجلس قانون بره بیرون سرلشکر باقری پشت سر ایثارگران وحامی هستند اصلا متعجب وباورم نمیشه که هم صنف خودمان مخالف اجراباشند مگرکشوربه این عظمت لنگ این تعدادسربازه شما الان یک اگهی استخدام 5ساله باحداقل حقوق در نظام بدیدببینیدچندین برابر امار شماهاجهت خدمت به کشور خواهند امد
مديريت محترم فاش نيوز
باسلام وخسته نباشيد به همه همكاران شما كه شبانه روزي زحمت مي كشيد به خواستهاي همه اقشار از ايثارگران را در سايت خبري خودتان اطلاع رساني مي نمايد تشكر ويژه داريم لطفا در صفحه اول بار گذاري نمايد
چند نكته مهم است كه مي خواستيم پيگري شود
1 -جناب آقاي دكتر نوروزي رئيس فراكسيون و همكاران شان زحمت كشيدند با جناب آقاي دكتر لاريجاني و سردار باقري در خصوص معافيت فرزندان ايثارگران در سال 20هزار نفر مورد موافقت قرار گرفت ولي تاكنون سازمان نظام وظيفه جزئيات و ساير برنامه در خصوص معافيت فرزندان ايثار گران تاكنون اقدامي صورت نداده است تا تكليف فرزندان اين عزيزان دقيقا" مشخص شود خواهش مي كنيم مصاحبه با سردار كمالي انجام داده شود تا خانواده ايثارگران از جزئيات معافيت اين 20هزار نفر باخبرشوند .
2- از آقاي شهيدي رئيس بنياد شهيد سوال شود كه در تمام سخنراني ها ود ر رسانهاو با شعار از حمايت از ايثارگران و رزمندگان مي كنيد چرا تاكنون ماده 87 و تبصره در برنامه ششم بنياد را موظف نموده است اجراي نمايد با گذشت هشت ماه از سال 96 اجرا نكرده است مگر ما در سطح كشور از نيروي رزمنده سپاه و ارتش كه از سوي نهاد اعزام كننده درصد كمسيون پزشكي داريم چند نفر هستيم چرا مسئولين بنياد ازاين قانون شانه خالي مي كنند. با توجه به اينكه سن اين عزيزان بالاي 55 است كه اكثراين عزيزان از نظر روحي جمسي بيمار و داراي افسردگي شديد دست پنچه نرم مي كنيم جناب آقاي شهيدي چرا دستور نمي دهيد اين قانون 87 اجراشود مگر ما چقدر داريم عمر مي كنيم واقعا اين انصاف است .
3 –ما از نمايندگان محترم مجلس بخصوص نمايندگان محترم ايثار گران تقاضا داريم نظارت به برنامه هاي بنياد داشته باشند و گزارش عملكرد را باطلاع ايثارگران برسانند.و از رئيس بنيادشهيد بخواهند چرا تاكنون ماده 87 و تبصره آن اجرا نشده است
دراخر كلام ما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با ولایت زنده ایم تا زنده ایم رزمنده ایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi