شناسه خبر : 56866
سه شنبه 07 آذر 1396 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مگر کسی 30 سال بعدِ خود را پیش بینی می کرد؟

مولود شومی شکل گرفت که به ضرر جانبازان تمام شد و آن حضور عده ای از کسانی بود که یا مادرزاد و یا بر اثر اتفاقات دیگر نقص عضو داشتند و با جعل مدرک از جمله برگه ( فرم ماده 3 ) یا (صورت سانحه) پای نحس خود را به کمیسیون از کار آفتادگی بنیاد شهید گذاشته و بنیاد را با انبوه متقاضی مواجه کرد.

مرتضی قنبری وفا - امروزه در میان ایثارگران صحبت زیادی از تبعیض موجود در ارائه خدمات از سوی حکومت در میان است.
آنچه مسلم است هم ایثارگران حق دارند و حق می گویند، هم دستان حکومتی که به بنیاد شهید موسوم هستند بیراه نمی گویند.مثلا"بنیاد بعنوان متولی اصلی ساپورتِ این قشر هستند می گویند:  آمار جانبازان زیر 25 درصد از جانبازان بالای 25 درصد بیشتر است و بنیاد یا همان حکومت، توان ساپورت تمام ایثارگران مانند جانبازان زیر 25 درصد، رزمندگان و خانواده و بستگان درجه دو شهدا را ندارد و حتی تصور آن هم از ذهن مسئولان خارج است!
اما ایثارگران چه می گویند؟
آنان می گویند چرا تبعیض؟

چرا یک جانباز باسلامتی بیشتر، درصد از کار آفتادگی بیشتری دارد و جانباز دیگری با نقص عضو زیاد درصد ناچیزی مانند 15 درصد دارد که هیچ تسهیلاتی به او تعلق نمی گیرد؟ در حالیکه اگر جانباز نبود حداقل می توانست مانند دیگران با داشتن عافیت و سلامتی کار کند.

 یک نکته را متذکر می شوم: دلایل این مسئله چیست؟ یکی از جواب ها این دلیل است: از زمان بنیاد مستضعفان و جانبازان هیچ امکاناتی به جانبازان زیر 25 درصد که حتی به آنان نام (جانباز) هم نمی دادند و (مجروح جنگی) نامیده می شدند داده نمی شد، تا زمانی که بنیادها تجمیع و بنیاد شهید و امور ایثارگران شکل امروزی گرفت، ولی باز آن زمان هم نه، بلکه از زمان ریاست جمهوری "محمود احمدی نژاد" نگاه متفاوتی به جانبازان زیر 25 درصد شکل گرفت و آنان را مستحقق گرفتن امتیازاتی نمود که بی نمونه بود تا جائیکه لفظ (مجروح جنگی) منسوخ و همه شدند (جانباز).

 این اتفاق باعث شد که دفاتر کمیسیون پزشکی بنیاد یک شبه لبریز شود از متقاضیانی که سالها با درد بی درصدی کنار آمده بودند تا در صف کمیسیون جا بگیرند و حتی جانباز 10 درصد و 15 درصد هم از رانت های دولتی بهره ببرند و به رسمیت شناخته شوند.
اگر در گذشته هر فردی به راهروی خلوت کمیسیون پزشکی بنیاد می رفت با کوچکترین نقصی درصدی می گرفت و دست خالی بر نمی گشت، اما پس از آن پزشکان بنیاد حتی با 5 درصد هم موافقت نمی کردند.

 اما یک مورد و یک مولود شومی شکل گرفت که به ضرر جانبازان تمام شد و آن حضور عده ای از کسانی بود که یا مادرزاد و یا بر اثر اتفاقات دیگر نقص عضو داشتند و با جعل مدرک از جمله برگه ( فرم ماده 3 ) یا (صورت سانحه) پای نحس خود را به کمیسیون از کار آفتادگی بنیاد شهید گذاشته و بنیاد را با انبوه متقاضی مواجه کرد. و بنیاد هم در برابر، نسبت به سخت گیری های خود افزود تا جائی که در تمیز دادن جانبازان واقعی و جعلی، از آن سوی بام فرو آفتاد!

اما نتیجه چه بود؟ این اتفاق یک فاجعه انسانی به تمام معنا بود.
گروهی از جانبازانی که با داشتن معلولیت های جنگی نقص عضو داشتند، حال بی مدرک بودند. 
مگر کسی 30 سال بعدِ خود را پیش بینی می کرد؟

 برای مثال یک فرد موجی، یا ترکش خورده با داشتن قدرت جوانی آن زمان مشکلی نداشته و عادی زندگی می کرده، اما مرور زمان،  توان او را به پائین کشیده و میزان نقص عضو را بالا برده و با داشتن سن حدودا 50 و شاید بالاتر، دچار عوارض زمان مجروحیت شده و اکنون که زمان جبران از دست دادن سلامتی خود است مدرکی در دست ندارد.!
حال پس از این اتفاقات، هم بنیاد و هم جانباز دچار بیماری ناخوشایندی شدند که متاسفانه داروی شفا بخشی برای آن یافت نشد.
بنیاد متهم به کم کاری شد و جانباز به پنهان کاری و اعتراض.
حال هر دو جبهه در مقابل هم قرار گرفته اند.
جانباز می گوید کجاست سلامتی و جوانی ام؟
بنیاد می گوید اول مدارک ارائه بده و بعد از احراز جانبازی، منتظر اعتبارات باش.
اما باز این بنیاد است که منفعل عمل می کند.

برای مثال تغییر بیمه ایران به بیمه دی چه توجیهی دارد که باعث مشکلات فراوانی برای ایثارگران شده؟
امثال چنین عواملی هستند که ایثارگران و جانبازان را دلسرد می کند.

امیدواریم.

و باز هم صبر می کنیم تا یک نسخه شفا بخشی پیدا شود تا هم بنیاد خودش را ثابت کند هم جانباز، راضی به حال خود.
اما از دولت تدبیر و امید تقاضا داریم به سرکشی به جانبازان و خانواده ایثارگران بسنده نکند و عملکردش نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد.

یا حق

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
بعد از شما اخلاصمان به اختلاس رفت!
ایمانمان رنگ باخت!
محبت ها و بردباری ها تمام شد!
و صفا و سادگی در رنگِ دنیا محو شد!
تجدد گرایی جای تحمل گرایی را گرفت !
صبر جایش را با ریال عوض کرد !
انصاف را به ناحق دار زدند تا اصناف بیایند !
حرمت چای شیرین و نان خشک را شکستند و پپرونی به خوردمان دادند !
بعد شما ایستگاهای صلواتی کافی شاپ شد و پسران از ما بهترخواننده پاپ !
بعد شما راهتان را خاکی کردند ، خیابان و کوچه به نامتان زدند ودر آن خیابان خانه های لاکچری با پارتی های مختلط شبانه گرفتند !
بعد شما اشخاص کوچک خود را در شما ضرب کردند تا منزلت نداشته شان را بدست آورند ، بر روی چفیه شما رادیکال باز کردند و میلیاردها تومان اختلاس کردند !
بعد شما وزن سایه خالصین سنگینتر شد ، و وزش باد گلویشان فندقی تر !
بعد شما عشق بی ریا بر اثر حمله قلبی دچار سکته شد ولی دوباره ‌بهمراه معرفت بسیجی در دمشق زنده شد !
بعد شما جانبازان شرمسار تشکر توهین آمیز مسولین شدند !
دیگر پاهای مصنوعیمان توان دویدن پشت سر مسولین برای امضا گرفتن را هم ندارد !
بعد شما حرکت ویلچرهای ما در حلقوم ادرکنی به بغص تبدیل شد !
بعد شما در پس غیرت مردانه مان قلبمان ترکید ولی بغصمان پا برجاست !
بعد شما عقربه های ساعت عشق در دهه شصت از کار افتاد !
بعد شما ناز ثانیه های نگاهمان به لحد دنیوی ( سقف) به عشق عند ربهم یرزقون ... و اجرآ عظیما گذشت !
شما ره یافتگان طریق الله شدید و جنت مکان ، وما ، شاید روزی دیگر ، در پس جنگ حیدری نعمتیهای کرسی دوست ،، قلمی را بر ورقی بسایند و به اندک درمی ببخشند !
کجایند فرشتگانی که شجاعت و از خود گذشتگی ما را بر جریده حسنات می نوشتند ، اکنون می باید حسنات دوران غربت ما را بنگارند . کجایند تا ببیند شیر بچه های مادرمان ایران اینچنین رها شده اند !
علاوه بر اینها بهشت را به بها می دادند نه به بهانه !!! اما بهشت را با دلار آزاد فروختند !
حاج مرتضی جان سلام . خوب و مو شکافانه بود ممنون .

یا ایهاالذین آمنو ... آمنو ؟؟؟ حضرت عباسی آمنو ؟؟؟
یا ایهالمسئولین بالمعروف .... خداوکیلی آمنو ؟؟؟
بانام ویادخدا/سلام درست می فرماییدمسئولین محترم غربالگری بفرمایندتاحق به حق داربرسدکسانی که ایثارگرهستندسروروآقای ماهستند.هستندکسانی که بابیماریهای مادرزادی و جبهه برگهای پایانی جعل دراسنادکرده که سالیان است برخوان نشسته وبه ما وامثالهم می خندندوحق حقه مارامی خورند
ما هرگز راضی به وضعیت موجود نیستیم. آخر با داشتن 20 درصد جانبازی دولت یا بنیاد یا همان حکومت چه امکاناتی به ما می دهد؟جانباز 50 درصد به بالا از این شرایط راضی نیست آن وقت بنده با 20 درصد جانبازی چگونه درخواست حق و حقوق کنم؟
اینجانب با این درصد جانبازی تا کنون حتی یک پتو یا یک ارزن از بنیاد نگرفتم در حالیکه از نظر شغلی مسضعف و مستاجر با 3 فرزند با مرارت و سختی فراوان امرار معاش می کنم .
راستی قرار بود از این پس ملاک جانبازی از 25 درصد به 20 درصد برسد.
آن هم دود شد و هوا رفت.
به خدا در ست می فرمائید من کسی را می شناسم که در حین خدمت ماشین تصادف کرد دستش شکست و بینیش را هم بچگی سگ خورده بود ولی نیمدانم چند درصد گرفته حقوق میگیره دیپلم افتخار بهش دادند وام مسکن گرفته وغیره ولی من در اطلاعات عملیان تیپ 110شهید بروجردی بودم یک روز قبل از عملیات شب هنگام در حین ماموریت شناسائی بر اثر برخورد یکی از بچه بامین که به شهادت رسید مجروح شدم که ترکش هنوز در مفصل گیجگاهیم مانده کل از لحاظ روحی و اعصاب رنج می برم به طوری که بعد مجروحست چهارماه دهنم قفل شده بود که بعد 45روز در بیمارستان امام خمینی تهران بستری شدم بازور دهنم را باز کردند الان جانباز 20% هستم وهیچ وقت مسئولین که در حقم اجحاف نمودند حلال نخواهم کرد چون باحال هوای جبهه به به کمسیون رفتم نه پارتی داشتم ونه یررو بودم با سختی گذران زندگی کردم ولی احساس سرفرازی می کنم که باصداقت زندگی کردم وبازحمت خودم روزی حلال کسب کردم .
به نظر بنده و آنچه که دورادور متوجه میشدیم وانچه مه دیدیم کمکاری وچشم پوشی مدیرانی بود که برای تثبیت موقعیت خود اولا به همرده های خود چه جبهه رفته ویا غیر درصد جانبازی اعطا کردند به بهانه اینکه ارتقاء پست داشته باشند،وافرادی هم بودند در بدنه بنیاد دنبال سوءاستفاده وپرونده سازیهای سوری در تخلیه حسابهای دارو ودرمان ودیگر موارد از تسهیلات و معرفیهای جعلی و غیره وغیره واز جمله موارد جدید باندبازی، افرادی از این طریق سرمایه های فراوانی بجیب زدند واز شهرستانها به تهران کوچ کرده و املاک میلیاردی خریدند، از حق و حقوق ایثارگران، متاسفانه اکثر قسمتها و نهادهای مرتبط با پرونده‌های ایثار به همین وضعیت عمل میکنند،
مسئولین اندک دلسوز هم بفکر تدبیر وچاره نیستند، در صورتیکه اگر چند نفر متصدی خاطی بی هیچ ملاحظه نگری مؤاخذه میشدند به این مصیبت گرفتار نمیشدیم وهم اکنون نیز اعلام میکنیم باز هم اعتبارات زیاد هست اما مافیای شکل گرفته اخیر مانع رسیدن حق و حقوق به مستحقان هستند،
راه پیشگیری وابطال پرونده‌های جعلی و ساختگی راحت هست،
اما متاسفانه مدیران کنونی برآب دفاع از حیطه مدیریتی وحیثیتی خود مدافع جاعلان و سوءاستفاده گران میشوند،
مشکل مدیران ومسئولان هستند وبس!!
با سلام خدمت مخاطبان سایت و آقای قنبری وفا
چه عجب شد پس از این همه حرف و حدیث یک نفر پیدا شد و از ماهیت بعضا جانباز نما ها سخن گفت چون همه در این مورد سکوت کرده و این جانباز نما ها با تزویر و ریا از دولت و بنیاد حقوق و مزایا و امکانات می گیرند. خود بنده میشناسم افرادی که اصلا" جبهه هم نبودند و سالم هم هستند و با مدرک سازی و نمایش ادای جانبازان را در می آورند یا شخصی در جاده شمال تصادف کرده و مرده اما شهید محسوب می شود. آیا بنیاد میخواهد با سکوت خود به این نمایش ها ادامه دهد . همه چی یکطرف تزویر و ریای آنان تمامی ندارد بصورتی که اون آقای جانباز 70 درصد سکوت کرده و صبوری پیشه میکند اما این جانباز نماها از مردم عادی هم طلبکارند.از آقای قنبری وفا که این دیوار سکوت را شکستند و به آن حمله کردند از طرف خودم سپاسگذارم . چه خوب بود نظر دیگران هم نوشته می شد و این خائن ها رسوا می شدند.خیانت این افراد تا قیامت هیچگاه قابل گذشت نیست هر چند که آنان اعتقادی به آخرت ندارند.
من ۸سال...قبل وبعداز۸سال هم درجبهه بودم!رفتم سپاه گواهی جبهه بگیرم،،،سپاه گفت پایان ماموریت درپرونده شمانیست!!!وبا تاییدیکی ازسرداران جنگ یکماه گواهی جبهه برایم صادرکردند!!!آنهم بخاطراین بودکه تاریخ مجروحیت ام درآن زمان یکماه گنجانده شود!!!!!و...خدایا...
اگر چه در مورد سوابق حضور در جبهه هم تخلف هایی هست ولی با تصویب طرح امتیاز بندی ایثارگری و ارائه تسهیلات به تناسب حضور در جبهه و جانبازی و.....بسیاری از مشکلات قابل حل بود ولی متاسفانه برخی بدون توجیه منطقی با این طرح مخالفت کرده اند . گروهی اکثریت بدون یک روز حضور در جبهه مشمول دهها تسهیلات هستند و گروهی ایثارگران واقعی محروم از حداقل معیشت .
به نام خدا و با سلام به تمامي ايثارگران عزيز
در صورت عزم جدي مسئولين بنياد و سپاه تمامي مشكلات حل شدني است تمامي پرونده هاي جانبازان را يكي يكي بررسي كرده و سوابق چبهه را نيز پيوست كنند و مجدداً براي تمامي جانبازان كميسيون پزشكي برگزار كنند.
عمر گرانمایه ماه تمام شده اندک لحظاتی باقیست از 16سالگی به 53رسیدیم شاغل بودیم بازنشسته شدیم ودوستان نسل ما همیشه انقلابی زیست در بدو جوانی جنگ وسازندگی و......اما حالا که اوضاع مالی خوب است نجومیان خوب حقوق میگیرند همیشه سفرهای خارج کشورند فرزندان دردانه انها جای پدرانشان نشسته اما با تفکر غربی چون خارج ازکشور پرورش یافته اند خلاصه عرض کنم دریا رفته میداند مصیبت های طوفان را الان منتظر یم فرحی حاصل شود ارزش ودرد ما را بفهمند که به نظر حقیر غیرممکن است چه درصد بالا وچه پایین وقتی مدیریتی کارامد نداشته باشد همه یکسان هستند وهمینقدر که غرامت جنگ بخشیده شد بودجه های فراوان خارج از کشور هزینه شده ومیشود وساخت سازهای غیر ضروری وهزاران میلیارد ریال اختلاص شده درست مدیریت میشد وووووووحالا شاید وشاید
سلام نه به کسی توهین کردم نه دروغ گفتم یک واقعیت را نقل کردم ولی نظرم ثبت نشد پس واقعیت تلخ است وناخوشایند
بنیاد چگونه باید با جانبازان جعلی برخورد کند؟ الان همه مدعی هستند و تشخیص حقیقت اصلا" ممکن نیست . متاسفانه این گروه بار خود را حسابی سفت بسته اند و چگونه میشود خدمات و امکانات داده شده را پس گرفت و در برابر 30 سال محروم کردن ، کوتاهی به جانبازان واقعی را جبران کرد.
بهتر است در این خصوص یک گروه حقیقت جو تشکیل شود و حق به حقدار برسد و جاعلین مجازات شوند . هر چند که خیلی دیر شده و فرصت جبران نیست
دیگه عمری ی نمونده دادش دکترای سپاه به کسی حتی ۵/نمیدن حداقل هزینه دار‌ و ودرمان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi