شناسه خبر : 58164
پنجشنبه 03 اسفند 1396 , 14:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدمت رسانی بنیاد شهید به ۱۹۸۰ جانباز نخاعی کشور

مسعود جوادی روز پنجشنبه در حاشیه سفر زیارتی 26 بانوی جانباز 70 درصد به مشهد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد جانباز قطع نخاعی 200 نفر دارای ضایعه نخاعی گردنی بوده و تنها قادر به حرکت دادن اندام بالای گردن هستند.

خدمت رسانی بنیاد شهید به هزار و980 جانباز قطع نخاعی کشور
وی گفت: کلیه جانبازان و خانواده های آنان در کشور علاوه بر دفترچه بیمه پایه درمان، دارای بیمه تکمیلی درمان بوده و بدون پرداخت فرانشیز از کلیه خدمات معاینه پزشک، دارو و آزمایشگاه بهره مند می شوند.
جوادی به خدمات خاص پزشکی مورد نیاز جانبازان قطع نخاع اشاره کرد و گفت: علاوه بر پوشش بیمه ای برای این عزیزان، تجهیزات با کیفیت توانبخشی، تخت، صندلی چرخدار و لوازم مصرفی پزشکی براساس سهمیه سالانه برای این ایثارگران تخصیص می یابد و هزینه ای نیز بابت خدمات پرستاری به این خانواده ها پرداخت می شود.
این مقام مسئول بر تامین کامل مایحتاج مورد نیاز و خدمات پزشکی جانبازان تاکید کرد و گفت: مشکل خانواده های جانبازان قطع نخاع، بیشتر مربوط به مسائل اجتماعی، فرهنگی، آینده زندگی جانبازان، خانواده و شکاف های بین نسلی است و معضلات فرهنگی نیز تبدیل به دغدغه عمده این اسوه های ایثار شده است.
جوادی، برگزاری اردوهای مختلف برای همفکری و آشنایی جانبازان با یکدیگر را در راستای رفع برخی دغدغه های این قشر ایثارگر عنوان کرد و گفت: در اردوی زیارتی- آموزشی چهارروزه مشهد 26 نفر از بانوان جانباز 70 درصد از 10 استان کشور حضور دارند.
520 هزار جانباز در کشور زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند.

اینستاگرام
باسلام ، خدمت كليه دوستان عزيز اين برنامه برگزاري اردوهاي زيارتي و آموزشي براي جانبازان بانوان الزامي و خيلي قابل تقدير است كاش تداوم داشته باشد و همچنين براي جانبازان نخاعي آقايان هم اجرايي شود چون بيش از ١٢ سال است كه خبري از اين اردوها نيست قابل توجه مسولين بنياد شهيد كه حركتي كنند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi