شناسه خبر : 59690
سه شنبه 29 خرداد 1397 , 15:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

علی رغم مخالفت ایثارگران

کلیات طرح افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگران تصویب شد

با وجود مخالفت شدید ایثارگران، نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده ۹۰ برنامه ششم توسعه کشور در خصوص افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگران به ۸۵ درصد را تصویب کردند.

فاش نیوز -  با وجود مخالفت شدید ایثارگران، نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده 90 برنامه ششم توسعه کشور در خصوص افزایش تراز علمی فرزندان ایثارگران به 85 درصد را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، نمایندگان مجلس روز سه شنبه 29 خرداد ماه، پس از نطق های موافق و مخالف طرح یک فوریتی بند الف ماده 90 که در خصوص نحوه و چگونگی نمره تراز علمی فرزندان ایثارگران است را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی و مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گزارشی از روند بررسی این طرح یک فوریتی ارائه کرد و اظهار داشت: در راستای ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن و در ماده 47 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اصلاحاتی به شرح ذیل صورت می گیرد.

وی گفت: سهمیه ورود با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش یابد.

تبصره 1: در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران مشمولان ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن تکمیل نگردد و 5 درصد سهمیه اختصاصی همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه پاسخگوی متقاضیان واجد شرایط نباشد، دولت مکلف است مانده ظرفیت خالی 25 درصد ایثارگران را مازاد بر 5 درصد مذکور، به همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه که شرایط لازم را داشته باشند اختصاص دهد.

مخبر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص روند بررسی طرح در کمیسیون ذیربط تبصره 2 آن را به این شرح قرائت کرد: حذف حداقل 80 درصد، حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کد رشته محل برای تمامی رشته محل های الزامی می باشد. این میزان در مورد برخی رشته های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی و دستیاری پزشکی و برخی رشته های علوم ریاضی مشتمل بر فنی و مهندسی در آزمون سراسری و در تمامی رشته محل های کلیه مقاطع تحصیلات تکمیلی 85 درصد حد نصاب شرایط علمی می باشد.

میرزاده خاطرنشان کرد: حکم این تبصره در اجرای قانون برنامه ششم بر حکم تبصره ماده 70 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران حاکم است.

سهمیه قبلی ایثارگران 40درصد بود

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: همکاران محترم، آنچه که در کمیسیون آموزش در رابطه با این طرح بیشتر مد نظر بود، دو نکته بود.

وی گفت: یکی اینکه، کلمه جانبازان قبلا برای ایجاد اشتغال در برنامه ششم کلی دیده شده بود، اما جانبازان زیر 25درصد در این طرح یکجا دیده شده اند ولی همسران و فرزندان زیر 25درصد به اضافه همسران و فرزندان رزمندگان دارای شش ماه سابقه جبهه، هر دو در یک سهمیه (علمی) قرار گرفته اند.

مخبر کمیسیون آموزش متذکر شد: نکته دوم بحث حد نصاب علمی بود که قبلا 70درصد بود، الان به 80 درصد در کل و برای پزشکی و فنی و مهندسی به 85درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: آنچه که اکنون مطرح می شود که سهمیه ایثارگران افزایش پیدا کرده است، واقعیت آن این است، یک زمانی همین ایثارگران 40درصد سهمیه (دانشگاهی) داشتند اما الان عملاً به 30درصد کاهش یافته است.

میرزاده در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بیشتر دوستانی که برای سهمیه  به کمیسیون آموزش گزارش ارائه می کردند، متذکر شده اند که هیچ وقت ایثارگران عزیز این سهمیه را پر نکرده اند و معمولاً در خیلی از زمان ها زیر 10درصد بوده است و بر مبنای گزارشی که خود سازمان سنجش و آموزش کشور در کمیسیون ارائه داده است، معمولا کمتر زمانی بوده است که ایثارگران از این سهمیه به خاطر آن حدنصاب تعیین شده، بهره مند به طور کامل بهره مند شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: در اینجا سهمیه ایثارگران به خانواده ایثارگران (5درصد) تعلق می گیرد و این آن چیزی است که با مصوبه قبلی برنامه ششم توسعه تفاوت پیدا کرده است.

 

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
آقا چرا دروغ میگید خود آقای خدایی رییس سازمان سنجش با صراحت اعلام کرد کل ظرفیت بزشکی دندون بزشکی و رشته های تاب سهمیه 25 درصد تکمیل میشن و مازادی وجود نداره....
آیا واقعا جانبازان 70 ویا 60 درصدی و یا فرزندان شهید با فرزندان جانباز 5 درصد یکسانند؟؟ متاسفانه اشتباه از ما ست که با رای به چنین نمایندگانی برگه مجوز ورود انهارا به مجلس با رای خودمان امضا کردیم از ماست که بر ماست
الله اکبر چه طور با یک جلسه دوقانون تصویب میشه چرا هر کاریو که دوست دارید میکنید الان پیش خودتون فکر میکنید قانون را اجرا میکنید این کجای قانونه که دو طرح را هم زمان تصویب کنند اونم کی یه هفته قبل اینکه اجرا بشه .
چرا ٨٥/ همون ٨٠ درصد درست بود اين ديگه خيلي بيانصافيه در حق ايثارگران
بذارید تصویب که شد زمان ابلاغ سریع برید دیوان عدالت دستور موقت بگیرید چون خلاف قانونه که برای کنکور برگزار شده تصویبش کنن.قانون عطف به ماسبق ندارن.کوتاهی تو شکایتی که کلا ده دقیقه طول می‌کشه خیانت به آینده خودتونه .گوش به زنگ باشید بعد کنکور سریع شکایت کنید.باید جلوی این خیانت طیف شمیران نشین مجلس گرفته بشه.خدا نبخشه به فراکسیون ایثارگران که حامی این طرح بود.
بالا هنوز هنوز كليات تصويب شده فردا تو جزيىات اون تبصره حذف ميشه تازه شوراي نكهبانرمونده چقدر شلوغش ميكنيد زود
کوتاه نیایدددد
بعد از تصویب باید بره شورای نگهبان
بعد
برگرده مجلس دستور اجرایی اون ارسال بشه به دولت
بعد اگه دولت قبول کرد فرستاده بشه به نهاد اجرایی یعنی وزارت علوم و سپس دستور بشه به سنجش که اجرا بشه
که سه هفته بیشتر طول میشکه
در ثانی حتی اگه همه اینکار ها رو تا 10 روز هم انجام بدن
قانونی هست به عنوان عطف ماسبق.
یعنی از نظر قانونی با توجه به زمانی که تا کنکور مونده نمیتونند شرایط برای این کنکور تغییر بدن و اگه با لابی گری هر اتفاقی غیر از این بی افته
یه کار غیر قانونی هست که هر کس که سهمیه رو داره میتونه شکایت کنه یا حتی خود بنیاد شهید اقدام کنه
طرخ یک فوریتی است جانم
الان این قانئنیه یه هفته به کنکور دارن این مسخره بازیا رو راه میندازن؟!؟؟؟؟!!!!!!
خدا لعنت کنه هرکی به افزایش تراز رای داده
آخه...چجوری میشه تو یه هفته تراز رو 1500 تا بالا آورد
چرا همه کاراتون خیلی نشدس
من که از حقم نمیگویم و کوتاه نمیام
یکسال وقتم را گذاشتم رو کنکور و الان هیچ فرصتی واسه افزایش تراز نیست
قطعا شکایت میکنم!
خدا میزتون روازتون بگیره
منهم حمایت میکنم. ....‌‌‌‌‌‌‌‌‌نمازصبحت قبول ..التماس. دعا
با اگثریت تصویب شد میدونی یعنی چه،80 هزار نفر پشت این قضیه به 5000 نفر دارند ضرر می کنند
باید سهمیه ایثارگران یکسان شود.
سلام چه خبره هم‌رزمان دلاور ...بعد نماز صبح دعا کنید..برای ظهور آقامون چیه چند روز جبهه اومدید ..شیپور وکرنا. سرمیدهید ...اما شما نام مردان بی ادعا گرفته آید.ولایتمداران ..التماس دعا..
با سلام خدمت شما عزیزان سر افراز ولایتی
سری به سایت ایثار تهران بزنید شده تابلو اعلانات عکسهای مدیر کل جدیدی تهران بزرگ با همه و هرجا وهرکس به جز خدمت به ایثارگران نکنه انتخابات در پیشه وما خبر نداریم خلاصه خدا به فریاد ایثارگران ........ برسه
چه حالی میکنند نماینده ها برو کمیسیون بیا صحن علنی مدت زمان تعریف نشده،؟؟دلهره ذینفعان به ما ربطی نداره
راي نياورد در صحن مجلس روز ٢٩ خرداد
فعلا تراز مانند سال گذشته ميباشد
حالا اخرش چطور شد
همینطور
در این زمانه پول حرف اول می زند به جای اختصاص سهمیه به فرزندان رزمندگان درصد جانبازی برایشان اعمال شود ارزشمند تراست گیرم با سهیمه فرزندانمان چهار سال یا 6 سال در دانشگاه درس خوانند بعدش بیکار ند من بعنوان یک رزمنده 4 سال خدنت در جببهه درازای خدنت خود فقط درصد جانبازی نیاز دارم نه سهمیه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi