شناسه خبر : 60543
دوشنبه 29 مرداد 1397 , 15:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به بهانه اعتراض رییس بنیاد به محدودیت سهمیه ایثارگران

یکی از مهم ترین کارکردهای بنیاد نقش نظارتی آن است و این نهاد انقلابی قدرت بالفعل دارد که در تمام وزارتخانه ها حقوق قانونی ایثارگران را پبگیری و استیفا کند.

فاش نیوز -  یکی از مهم ترین کارکردهای بنیاد نقش نظارتی آن است و این نهاد انقلابی قدرت بالفعل دارد که در تمام وزارتخانه ها حقوق قانونی ایثارگران را پبگیری و استیفا کند. بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی مقدس است که قداست خود را از فرمان تأسیسش از سوی حضرت امام خمینی و نام و احترامی که ایثارگران در بین مردم و همه مسئولان دارند گرفته است. از رهبر انقلاب گرفته تا مسئولان سه قوه و همه آحاد جامعه به دیده احترام به این قشر می نگرند و به خاطر همین وجهه ای که ایثارگران در میان مردم و مسئولان دارند، دست این نهاد در بسیاری از زمینه ها حتی با پشتوانه قانون باز است تا بتواند بیشترین و بهترین رسیدگی را در حق بهترین فرزندان این آب و خاک و مجاهدان راه دین و میهن بجا آورد.

اما متاسفانه تاکنون از این وجهه و مزیت برای حل مشکلات و اصلاح امور ایثارگران استفاده درست و بجایی به عمل نیامده است، تا جایی که یکی از مهمترین اهرم های دراختیار این نهاد یعنی همان نظارتی که می تواند بر دستگاه ها برای اجرای قوانین مربوط به ایثارگران داشته باشد کاملا مغفول و برزمین مانده است به طوری که در تشکیلات عریض و طویل بنیاد تا کنون بخشی یا جایگاهی مشخص برای اعما این حق دیده نشده است. این نقیصه به قدری در عملکرد بنیاد و مسئولان آن بارز است که فریاد همه حتی مجلسی ها را هم درآورده است.

این غفلت و بی عملی مسئولان بنیاد نسبت به اهرم کارگشای نظارت به ندرت از سوی مسئولان بنیاد نقض شده که نمونه نادر آن را می توان در سخنان اخیر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص بحث های مطرح شده برای محدود شدن سهمیه ایثارگری و ضعف بنیه علمی ایثارگران مشاهده کرد.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مطرح شدن موضوع سهمیه علمی ایثارگران برای ورود به دانشگاهها و مراکز علمی، در لابلای یکس از سخنرانی هایش گفت: اخیرا مجلس شورای اسلامی موضوع سهمیه ایثارگران در کنکور را مورد بحث قرار داد و متاسفانه برخی قلم‌ ها نوشتند که با این روش افت تحصیلی خواهیم داشت؛ اما ما این حرف را نمی‌ توانیم قبول کنیم.

وی تاکید کرد: درحال حاضر حدود 9 هزار نخبه در جامعه ایثارگری وجود دارد و 1200 استاد دانشگاه و 154 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر که 20 درصد آنان دانشجوی ممتاز هستند در دانشگاه ها و مراکز علمی حضور دارند.

به گفته معاون رییس جمهور 40 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در کشور حضور دارند که 60 درصد آنان از لحاظ علمی ممتاز هستند.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید تصریح کرد: به طور مثال در آزمون پذیرش دستیاری پزشکی از میان 14 هزار داوطلب 10 نفر حائز رتبه برتر شدند که دو نفر آنها بدون احتساب سهمیه ایثارگری حائز رتبه شده بودند. همچنین از 100 نفر اول کنکور سراسری  سال جاری 22 نفر از جامعه ایثارگری حائز رتبه های برتر شدند که نفر اول رشته انسانی نیز فرزند یک جانباز است.

شاید گفته شود که حمایت از حق ایثارگران در این حد را نمی توان در حد ایفای نقش نظارتی بنیاد به حساب آورد که حرف درستی هم هست، اما این میزان واکنش حجت الاسلام شهیدی به اظهارات خلاف واقع مسئولان وزارت علوم در حمایت از قشر مظلوم ایثارگر نیز با شرایطی که تاکنون شاهد آن بوده ایم، غنیمت است و شاید نقطه امیدی برای تصحیح روند ناصحیحی باشد که تاکنون دنبال شده و بنیاد و مسئولانش در این حد هم به حمایت از مخدومان خود نپرداخته اند چه رسد به اینکه کار را به نهایت برسانند و تضییع کنندگان حقوق ایثارگران را مورد بازخواست قانونی قرار دهند!

اینستاگرام
سلام ، با تشکر از رییس محترم بنیاد که در دو مسئولیت رییس و نماینده ولی فقیه مشغول خدمت است و از دوره تصدی ایشان منشا خیرات و رسیدگی به ایثارگران بودیم اما همانگونه که فرمودند ارگانهای نظام بطور کامل قوانین را رعایت نمیکنند و همانطور که بارها عرض کردیم در بسیاری موارد کارشکنی و ضدیت نیز وجود دارد که متاسفانه بدلیل نفوذ عده ای سکولار و عقاید خرافی مشکلاتی ایجاد شده است.
صدای دهل از دور خوش است برای مثال فرزند اناث جانباز پس از دوندگی فراوان به دانشگاه شهر محل سکونتش مهمان شده اما شرط معدل بالای 15 گذاشتند یعنی دانشجوی عادی با معدل 12 قبول است اما فرزند جانباز مجبور است با وجود مشکلات مراقبت از پدر و مادر معدل بالای 15 کسب کند که وضعیت خیلی سخت و دشواری با وجود عده ای خرافاتی و کارشکن در امور انتخاب واحد و حضور و غیاب و هزاران مشکل در دانشگاه مواجه است در غیر اینصورت مهمانی لغو و میبایست علاوه بر غصه پدر و مادر و رفت و آمد و زندگی در غربت افسوس برای حضور غیر متعهدها در دانشگاه را تحمل کند.
خوشبختانه بسیاری از امتیازات و تسهیلاتی که برای زیر 25 درصد و رزمندگان وجود نداشت تصویب و اجرایی شده که ایکاش زودتر به این فکر افتاده بودند زیرا چنانچه جانباز زیر 25 درصد سهمیه داشت و ادامه تحصیل داده بود امروز شاهد حضور افراد غیر متعهد و کارشکن در پستهای مدیریتی نبودیم و آنها که توان مالی داشتند از وام مسکن بهره مند شدند.
علی ایحال از فرماندهان سپاه پاسداران و مسئولانی که باعث تصویب قوانین مربوز به زیر 25 درصد شدند کمال تشکر و قدردانی را داریم اما برخی از جانبازان بالای 25 درصد فکر میکنند امتیازات و تسهیلات زیر 25 درصد باعث شده تا سهمیه خودرو و زمین از جانبازان 25 درصد حذف شود که امیدواریم اینطور نباشد لذا تقاضا داریم مجددا سهمیه خودرو و زمین حتی الامکان بدون تسهیلات سهم بنیاد و از طریق پرداخت وام سهم بنیاد به جانبازان بالای 25 درصد مستاجر و فاقد خودرو با قید ضرورت و فوریت تعلق گیرد زیرا همگان مستحضر هستند در کشوری ثروتمند موضوع مسکن و خودرو در زندگی جانبازان بالای 25 تا 49 درصد که به تعداد محدود و برای اولین مرتبه متقاضی میباشند بسیار حیاتی است و فقدان آنها باعث مشکلات فراوان و طاقت فرسا همچنین تحمیل هزینه های گزاف به زندگی جانبازان و خانواده های رنج کشیده گردیده است.
سلام جناب اقای شهیدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران
در میان فرزندان جانبازان زیر25% هم بسیارند فرزندانی که نخبه و ممتاز هستند ولی در هیچ کجا از انها قدردانی نمی شود و تا کنون هرگز تشویق نشده اند !
در همه وزارتخانه دانش اموزان و دانشجویان ممتاز تقدیر می شوند و هدایایی هم به انها داده می شود.
چرا دانش اموز و یا دانشجوی ممتازی که پدرش جانباز زیر25% بیکار است از طرف بنیاد تقدیر نمی شود ؟ در حالیکه این دانش اموزان که در شرایط سخت تری درس خوانده اولویت بالاتری نسبت فرزندان سایر کارکنان دولت دارند
لذا پیشنهاد می شوند همانند هدیه ازدواج ، هدایای ممتازین فرزندان جانبازان فاقد شغل نیز از بنیاد پرداخت شود تا انها نیز انگیزه بیشتری برای کسب دانش پیدا کنند .
اخه ماهایی که سهمیه 25 درصد به بالا داریمو جز دانش اموزان زرنگ به حساب میایم خیلی ازمون تقدیر شده فقط شما ها موندین
اميدوارم خبر هاي شما به همين منوال و استوار پيش برود نه تنها براي اينكه درباره ايثارگران است بلكه براي بي آلايش و صريح و صادق بودنتان و حمايت از جامعه ايثارگران است ممنون
بابا اين ها همش نمايشه تو رودربايستي گير كردن وگرنه چرا يه نفر تو بنياد پيدا نميشه كه رسما جواب خدايي رو بده كه چپ و راست داره ميگه هر وقت باشه تغييرات رو اعمال مي كنم اول گفت تا رتبه ها نيومده بعد گفت تا انتخاب رشته نشده الان چون مي بينه همه چي شير تو شيره مي گه هر وقت باشه اعمال مي كنم كما اينكه تا الانش هم حرف زور و ناحق زده وگرنه حداقل ٩ ماه مانده به هر آزموني يا از زمان تعيين منابع يا از زمان ثبت نام بايد قوانين ثابت و بدون تغيير باشد نه اينكه هر وقت قانون گذار دلش خواست قانون را تغيير دهد كه نشان مي دهد تو مملكت حداقل واسه يك سال هم نمي توان برنامه ريزي كرد اين علاوه بر استرس و فشاري بود كه تو اين مدت به ما و خانواده هامون وارد شد و تو مجلس هم كلي به ناحق به خانواده شهدا و ايثارگران بي احترامي شد و مورد هجمه تعدادي افراد جاهل واقع شدند

خب الان يكي مثل من كه امسال مي خوام هر رشته اي باشه فقط دانشگاه قبول شم چيكار كنم كه طبق دفترچه خودشون با حدنصاب ٧٠ انتخاب رشته كردم اما اگر مي دونستم كه تراز تغيير كرده رشته هاي پايين تري را انتخاب مي كردم تازه كلي وقت گذاشتم و هزينه كردم واسه انتخاب رشته اما الان دستم بستست و كسي نيست كه به خدايي بگه جواب اينها رو چجور مي خواي بدي و چه فكري براشون كردي
لطفا تاييد كن فاش نيوز عزيز و لطفا پيگيري هم بفرماييد از مسئولان مربوطه تا تكليف امثال ما هم مشخص شه خيلي ممنون
اقای خدایی دارند جو سازی می کنند و حتی با این گروه های جو ساز که دست یک نماینده را می گرفتند و میرفتند پیشش هم ملاقات هایی داشته و خودش هم جزء جو ساز ها هست و با اطمینان صد درصدی میگم حتی یک تغیر خیلی کوچک مثلا تراز 70 بشود 71 هم به امسال نمیرسدو خود اقای خدایی هم این ها را خوب می داند.
شما تو انتخاب رشته باید احتمال همه چیو میدادی ...همه چیزم به کمیسیون اموزش داره که پافشاری دارن به افزایش تراز ...مطمین باش کسایی که رای دادن به مسکوت نموندن طرح برای ۲ ماه ازش دفاع میکنن اعمال بشه ..
به داده تون رسیدن تازه حرف ادغام به وسط کشیدن تا افزایش تراز به چشم نیاد
اون نماینده ای هم ک سه شنبه هر دفعه سره هر طرح اعتراض کرد ...دختره خودش کنکوریه ...مگرنه کسی دلش به حال ایثارگران نسوخته ..
وقتی رسید و تراز رفت بالا میبینید
امسال اعتراضات شدیده
شما هم مطمئن باش اونايي كه به مسكوت ماندن راي دادن مانع تصويب اون مي شن
ضمنا خدايي هم جوسازي مي كنه
در پی نارضایتی جامعه ایثارگری از بنیاد شهید استان کرمان
چند سوال اساسی جهت اگاهی جامعه ایثارگری از بنیاد شهید استان داریم انشالله با جواب سریع باعث قانع شدن اذهان خانواده معظم شهدا و ایثارگران گردید
۱-چه تعداد از فرزندان شهدا و جانبازان در سال ۹۶تا ۹۷ با توجه به سهمیه ۲۵/. جهت اشتغال به ادارات و شرکتها معرفی شدن لطفا با ذکر نام و شماره مبایل و در کجا مشغول شدن را بیان بفرمایید
۲-چرا بهداشت درمان هزینه دارو جانبازان را اگر تایید کند بعد ازچندین ماه تاخیر واریز می کندو چرا بنیاد شهید با بیمه دی که بسیاری از داروها را تایید نمی کند قراداد بسته
چرا داروخانه ها بابت دارو جانبازان مابوالتفاوت دریافت می کنند و بنیاد این هزینه را به جانبازان عودت نمی دهد
چرا بیمه نیروهای مسلح دارو جانبازان ۷۰/. تایید نمی کند بیان می دارند وظیفه بنیاد شهید می باشد بنیاد هم به بهانه عدم اعتبارهیچ اقدامی نمی کند اینجا جانباز قطع نخاع و غیره جدا از درد و گرفتاری باید نگران دارو و درمان باشند
۳- معاونت محترم فرهنگی جناب اقای ازاد وار
بفرمایید بنیاد شهید در جهت نشر فرهنگ ایثار شهادت در جامعه و اگاهی اذهان عمومی چه کارهای انجام داده اگر در این زمینه موفق بوده اید
چرا فرزند شهید و جانباز از ذکر کلمه ایثارگر در جامعه شرم دارند
چرا فرزندان ایثارگران در جامعه دانشگاهی سر خورده شدن
چرا همسر فلان مسئول شهر به جایگاه شهادت توهین می کند بنیاد شهید هیچ عکس العملی انجام نمی دهد
جناب اقای ازادوار
طبق قانون جامع خدمات کشوری واگذاری یکسری امکانات به بخش خصوصی جرم است چرا شما سالن ورزشی شهید زنگی ابادی و باشگاه ورزشی فاطمیه را به بخش خصوصی واگذار کردید در صورتیکه فرزندان ایثارگرکه از این مجموعه ها بی اطلاع هستن باید در سایر مجموعه های ورزشی سانس بخرند درامد حاصل از این دو مجموعه را کجا هزینه می کنید
جناب ازاد وار
زائرسرای معصومی که در مشهد وابسته به بنیاد شهید کرمان می باشد و باید رایگان در اختیار ابثارگران قرار بگیرد چرا باید ایثارگران باید اسکان در انجا پول پرداخت کنند
چ بنیاد شهید کرمان دارای چندین ملک تجاری واقع در هزار یک شب می باشد که ماهیانه درامد دهها میلیونی از انها دارد این پول کجا هزینه می گردد
در چندین سال گذشته بنیاد شهید ده ها میلیارد تومان از خییرین و شرکتها دریافت کرده این پول در کجا هزینه شده و چه نتیجه ایی در بر داشته
۴-چرا باید اعتبار اسایشگاه جانبازان که با پی گیری انجمن ایثارگران استان از نماینده محترم کرمان جناب دکتر پور ابراهیمی انجام گردید این اسایشگاه در جایی ساخته بشود نه مالکیت ان و نه موقعیت مکانی و نه پروانه ساخت داشته باشد ایا این دلایل سرنوشت اسایشگاه را مثل درمانگاه نمی کند
در چندین سال گذشته بنیاد شهید در جهت ورزش خانواده شهدا و جانبازان چه کارهای انجام داده
۵- چرا بنیاد شهید حاضر به همکاری با انجمن ایثارگران استان در جهت برگزاری سومین جشنواره فرهنگی ورزشی نمی باشد
امید واریم با پاسخ سریع مسئولین بنیاد شاهد اگاهی اذهان عمومی باشیم
فرزندان ایثارگران که تهران هستید چرا سر جاهاتون یخ زدید چرا نمیرید در سنجش فریاد بزنید شماها بلد نیستید مثل بقیه تجمع کنید شما حق و حقوق ندارید میخواید من از کرمانشاه بیام بجای شما اعتراض کنم
داره به شما ظلم میشه میفهمید
هیچ جای دنیا بعد از انتخاب رشته قانون رو عوض نمیکنند
وزیر علوم هم گفت که بعد اتنخاب رشته دست نمیزنیم اما این اقای خدایی دیروز یه حرف تعجب برانگیزی زد تا همه شاخ در بیارند
چرا باید یه عده برند در سنجش اعتراض کنند تا اقای خدایی از ترس اونها به حقوق شما تعدی کنه شما ها بلد نیستید برید بگید ماهم اعتراض داریم
شما بلد نیستید بنر چاپ کنید که اقای خدایی ما با قول تغییر نکردن قانون انتخاب رشته کردیم و انتخاب های زیادی رو کنار گذاشتیم
کی میخواد یخ شما اب بشه پاشید جلوی ظلم رو بگیرید
آقای خدایی از ترس تجمعات 20 نفره داره حقوق بچه های ایثارگران که انتخاب رشته کردند
رو نابود میکنه
خود وزير علوم گفته بعد از انتخاب رشته ديگه به ورودي هاي ٩٠ نميرسه من نمي دونم اين خدايي چرا كاسه داغ تر از آش شده و نمي دونم خانواده شهدا چه هيزم تري بهش فروختن كه اينجوري پيگيره از بين بردن سهميه است
هیچ هیزمه تری
فقط یه کم" انصاف" داشته باشید و واقعا "ایثارگر"، میبینید خدایی عدالت نیس که کسی با ۱۰۰هزار کشوری پزشکی قبول بشه ولی یکی با ۸هزار کشوری نتونه.الانم فقط میگن یه کم نمره بیاد بالا اونم باز با۵۰هزار قبول میشید. فقط یه کم انصاف.....
عزيزم هر تغييري مي خوان اعمال كنن بايد واسه آزمون ٩٨ باشه كه فرصت درس خوندن دارن نه يك هفته قبل كنكور
اولا که وزیر علوم گف شاید حداقل به ورودی های مهر نرسه
رییس سازمان سنجشم گف بستگی به کمیسیون داره که تعیین کنه امسال اعمال بشه یا نه ...که اگ کمیسیون تعیین کنه اعمال بشه همونجا به امضای شورای عالی و سنجش پزشکی میده و ارجاع میکنه مجلس که تو دستور کار مجلس قرار بگیره
در جواب ایشون که گفتند کمی انصاف:
خوبه شما هم کمی انصاف به خرج بدید و به این سوال پاسخ بدید ایا انصافه که پدر این بچه ها برای امنیت کشور شما روی ویلچر باشه اما پدر شما صاف و سالم راه بره؟
انصافه که یکی پدرش رو برای امنیت شما از دست داده اما شما هر روز گرمای نگاه پدرت رو احساس کنی ؟اون موقع میای علیه شون کامنت میزاری.
اونهایی که پدراشون موقع جنگ توی خونه لم داده بودند و منتظر بودند که پدرای این بچه ها به قیمت جانشون از کشور دفاع کنند حالا بچه هاشون رو دو ترم بدون هیچ گونه آزمون و هیچ گونه فیلتر علمی میفرستند اروپا پزشکی بخونند بعد انتقال بگیرند به داخل بعدش بچه های ایثارگران که به طور مشخص از فیلتر علمی گذشته اند و توانسته اند 70 درصد نمره نفر اخر رو کسب کنند بیسوادند اما دسته اول کاملا باسوادند
التماس تفکر التماس وجدان ...
به اون دوستی که جواب کمی انصاف داده
اولا تمامی جانبازان ...از ناحیه نخاعی مشکل ندیده اند و هر تغییری هم بخواد ایجاد بشه این افراد و خانواده شهدا و ازادگان اولویت شون جداست که جانبازان بالای ۵۰ درصد هستن .
هرکسی هم میدونه اوردن ۷۰ درصد نفر اخر اونم تو سهمیه ۲۵ درصد کار سختی نیس
همینطور که قبولی هایه پارسال نشون دادن با تراز ۶۵۰۰ پزشکی اوردن ظلمه واقعا .
پدر من هم جانباز ...اعزامیه داوطلب به جزیره مجنون و غواص جنگ
همه جانبازان محترم هستند و باید از حق برخوردار باشند
باید امکانات و امتیازاتی ک به خود جانباز داده میشه براساس درصد انها باشه ولی به خانواده انها واقعا ظلم که برای گروهی محدود در نظر گرفته بشه
چه بسا که جانباز زیر ۲۵ درصد هنوز که هنوز از امتیازی برخوردار نیس که در شان این فرد باشه چه بسا خانواده انها
در جواب ناشناس :
اولا شما دارید با یک دید غلط به سهمیه نگاه میکنید از نظر شما سهمیه یک جایزه است و هرکس حتی اگه 6 ماه به هر دلیلی در جنگ تحمیلی شرکت داشته الان باید بهش جایزه داد و بچه اش رو بفرستیم پزشکی بخونه
عزیزجان این سهمیه فقط و فقط برای رعایت عدالت و رفع محرومیت و محدودیت از خانواده هایی است که در جنگ تحمیلی اسیب دیده اند دقیقا مثل سهمیه مناطق زلزله زده
اون اقایی که 6ماه جبهه بوده و اسیبی ندیده وبچه هاشو تو ناز نعمت بزرگ کرده باید فرق داشته باشه با مثلا جانباز اعصاب و روان 40 درصد که با هر بهانه ای بچه هاشو کتک میزده و فضای خانه یک فضای نا ارام بوده
فکر میکنم خیلی واضح باشه
البته این بچه هایی که میخوان سهمیه ها توسعه داده بشود به همه اقشار رزمندگان در واقع اینها ضربه به جامعه علمی کشور میزنند و سهمیه برای اونها هیچ معنایی ندارد والسلام
حتما نیاز به اصلاح داره که دارن بررسی میکننش دیگ ..این همه بحث و گلایه نداره
نگران خانواده شهید و جانبازان بالایه ۵۰ درصد هم نباشید نه تراز برایه این گروه تغییر میکنه ...بلکه حتی تو اولویت هم قرار میگیرن .
همه باید تلاش کنیم ...همه باید به دنبال پیشرفت علمی کشور باشیم ..پدرانمان دیروز با اسلحه جهاد کردند و ما امروز با تلاش وپشتکار در راهه علم جهاد می کنیم
سلام . از آقای مجتهد سوال دارم من جانباز 50 درصد از ماده 38
یعنی پاداش پایان خدمت چه وقت میتوانم استفاد کنم.تا امسال از ارتش حقوق دریافت میکردم .ولی

ازسال 97 حقوقم به بنیاد انتقال شده است .لطفا راهنمای کنید.متشکرم
اگه خدايي بخواد همچين كاري كنه به ديوان عدالت شكايت مي كنيم
با جو سازان در زمینه ی سهمیه ی کنکور ایثارگران برخورد سخت قانونی صورت بگیرد.
از نماینده هایی که در نطق های خودشون اطلاعات غلط دادند شکایت شود و برخورد سخت قانونی صورت بگیرد با دروغ گفتن نمی شود ادعایی کرد.
اگر قرار بود رسیدگی بشه .....شما اولین کسی بودی که محروم بودی از سهمیه
اون فردی هم که سال ۹۴ شکایت کرد به دیوان عالی کار خاصی نکرد شکایتش بررسی شد چون فرزند یکی از قضات درجه یک بود
تاثیر ۲۵ درصد نهایی برایه ما قطعی بود .
در ضمن دیوان عالی کارش رسیدگی به اموری هستش که نهاد های دولتی و مرتبط به اون بدرستی انجامش ندن یا تخلف نکنن نه اینک بخوان قانونیو اصلاح کنن ک باعث تقویت عملکردش بشن در جامعه
الان دقیقا نماینده های ایثارگرانو متهم به دروغگویی کردی تو مجلس؟
در ضمن اونا هرکدومشون یه قانونن ...شما کارنامتو ببر خلافشو ثابت کن...ههه
سلام من دانشجو ترم سوم دانشگاه ازاد کرج در مقطع دکتری هستم مادرم بیست درصد جانبازی دارد و پدرم هشت سال رزمنده بوده .ایا تخفیف شهریه می تونم بگیرم زنگ زدم دانشگاه و بنیاد شهید گفتن این قانون اجرایی نشده .کی اجرایی می شه ممنونم
سلام من فرزندشهیدهستم از گرگان بااینکه بیشترازپنج سال است که مطلقه هستم ولی بنیاد شهید گرگان؛؛علی آباد کتول هیچ اقدامی برای کمک به من نکرده اند تروخدا حقوقم راوصل کنید مادرم درحقم کافر شده است
طبق اعلام کانال ارتباط مردمی منتسب به سردار موسی کمالی-رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح-شنبه سوم شهریور ماه،بخشنامه مربوط به قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگران،به نهادهای مربوطه ابلاغ و توجیهات لازم انجام خواهد شد.
بنا بر قانون جدید،کلیه فرزندان ایثارگر منوط به عدم غیبت و فرار،بازای هر ماه رزمندگی،هر ماه آزادگی و هر یک درصد جانبازی،مشمول 12 روز کسر از خدمت سربازی خواهند شد.
لازم به ذکر است این قانون محدودیت سنی و امتیازی نداشته و برای همه مشمولان خدمت سربازی قابل استفاده می باشد.
.
اینوپیگیری کنید که کی ابلاغ میشه دیگه
سلام بخشنامه شماره ۸۷/۸/۸/۱۷۰۲/الف ۹/ ۴/ ۱۳۷۹ ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی که تاریخ۱/۱/۱۳۵۸ تاپایان سال ۱۳۶۷ درخصوص تعیین مناطق عملیاتی و جنگی ابلاغ شده است. اگر امکان داشته باشد متن کامل این بخشنامه را میخواستم
عجب!!!!!!! واقعاً اعتراض کرده؟؟؟ من که بعید می دونم!!!! چون از زمانی که حداقل بنده یادم هست ایشون تنها معاونی گوش کن رییس جمهور بودن که همیشه و ساکت ودر همه جا درکنار ایشان هست ولی درمورد قوانینی که مصوبه حاکمیت هست ودولت اجراءنمی کنه روزه سکوت گرفته اند./.خدا بخیر کنه شاید با این اعتراض ملو!!!!(به قول اقای فردوسی پور) حتماً می خوان که ایشون رو عوض کنن!!!!!!!
با سلام خدمت شما میخواستم ازتون خواهش کنم کسر خدمت فرزندان ایثارگر را یبار دیگه پیگیری کنید .قرار بود تا اخر مرداد ماه اجرایی بشه ولی هنوز هم خبری نیست..ممنون از لطفتون
سلام علیکم ، رزمنده هستم با 37 ماه حضور داوطلبانه درجبهه ، حسب بر ششم توسعه از یک مقطع تحصیلی برخوردارشدم ه ام ، اما اخیرا اعلام نموده اند که سازمان اداری و استخدامی ارتقا مدرک تحصیلی قبول نکرده است ، تکلیف من چیست
تمام ایثارگران و رزمندگان در رابطه با سهمیه کنکور باید به نسبت مساوی بهره مند باشند چون انهایی که در زمان جنگ در جبهه های نبرد حضور داشته اند به خاطر ناملایمات و رعب و وحشتهای حاکی بر آن بشدت بر خلق و خوی رزمندگان تاثیر سوء داشته و هم اینک به بالاترین حد خود رسیده است. اگر چه هیچ درصد جانبازی ندارند اما آرزو دارند شبانه روز لحظه ای آرامش داشته تا بیاسایند....از قدیم گفته اند به دریا رفته میداند مصیبتهای دریا را.....چه بسیارند جانبازانی که با بی احتیاطی مجروح شدند و از محرکه ترس و دلهره میادین جنگ نجات یافتند و سختیهای نبرد تن به تن و کارزار رویارویی با دشمن را آنچنان ندیده اند و چه بسیارند رزمندگانی که با تحمل ناملایمات با احتیاط جنگیدند و بدون کوچکترین جراحتی جان خود را در راه دفاع جانانه از میهن در کف اخلاص گذاشتند....و هم اینک اگر چه تا کنون به حق خود نرسیده اند اما نباید عده ای از روی حسادت به انان برای رسیدن به حقشان غر بزنند و دندان نشان دهند....
به نام خدا
در حال حاضر عده ای با طرح عناوین انحرافی مانند همگن کردن سطح علمی دانشجویان دانشگاه های تراز اول کشور و یا حفظ سلامت مردم و جلوگیری از ورود افراد بی سواد به رشته های تخصصی پزشکی و تحصیلات تکمیلی و عناوین مشابه , سعی در حذف ایثارگران از عرصه های علمی و دانشگاهی و مدیریتی کشور دارند و سوء استفاده از این عناوین در شرایطی است که هیچ بررسی دقیق مستند و علمی افت تحصیلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به دلیل وجود ایثارگران حاضر در دانشگاه ها که از سهمیه استفاده کرده اند را اثبات نمیکند که بخواهیم برای رفع این اشکال این عزیزان را حذف کنیم و یا تغییری در حد نصاب از 70 % به 85 % ایجاد کنیم , که این حرکت موذیانه و ظریف عملا منجر به حذف کامل سهمیه ایثارگران خواهد شد .
به دلایل نامشخص این درصد برای ایثارگران به 85 % افزایش داده میشود ! و عجیب است که چرا جهت افزایش سطح علمی کشور سراغ سهمیه ی ایثارگران رفته اند و به راحتی بر روی سهمیه اساتید , استعداد درخشان , مناطق محروم , انتقالی از کشورهای خارجی و ... چشم بسته اند ؟!!
تمام افراد با سهمیه ایثارگران در تمام مقاطع دانشگاهی در دانشگاه از سد همان امتحاناتی میگذرند که ملاک ارتقا برای افراد با سهمیه آزاد است و بر اساس همین امتحانات فارغ التحصیل میشوند و درین امتحانات دیگر سهمیه ای مطرح نیست و اگر گفته شود که این امتحانات ملاک سنجش سطح علمی در دانشگاه ها نیست پس حتی اگر تک تک افراد به صورت آزاد وارد دانشگاه شوند باز هم باید نگران فارغ التحصیل شدن بی سوادانی باشیم که سهمیه ای هم برایشان مطرح نیست .
اگر امتحاناتی از قبیل کنکور ملاک سنجش سواد بود , نمایندگان محترم به دنبال تدوین قانون جهت حذف تدریجی آن نبودند و به نظر میرسد عده ای با دادن آدرس غلط سعی در حذف ایثارگران و امتیازات آنان در کشور دارند و در اولین قدم از حذف سهمیه آنان در مراکز علمی با سوء استفاده از شعار عدالت تحصیلی و ارتقا سطح علمی , شروع کرده اند !
دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش با ارائه لایحه ای به هیئت دولت سعی در از بین بردن سهمیه ایثارگران در کنکور مقاطع مختلف را دارند، از مسئولان محترم و رئیس بنیاد شهید جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای شهیدی درخواست داریم سفت و محکم از حقوق قانونی ایثارگران در بهره مندی از سهمیه های کنکور دفاع نمایند و نگذارند حق فرزندان شهدا و جانبازان پایمال شود، وا.. المستعان
این دکتر خدایی با چه مجوزی قوانین تصویب شده توسط حاکمیت و نهادهای قانونی را می‌خواهد لغو کند، ایشان بسیار مخالف با فرزندان ایثارگران هست از مقامات محترم در هر جایگاهی که هستند درخواست داریم از خانواده وفرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران حمایت کنند و نزارن که دکتر خدایی چنین لایحه ای را به هیئت دولت بدهد، سهمیه فرزندان شهید و جانباز و ایثارگران باید در کنکور لحاظ شود واین یک امر تصویب شده و قانونی است و
سلام ودرود برهمه از رعیس بنیاد شهید تشکر میکنیم که نمیزارن حق جانبازان ضایع شه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi