شناسه خبر : 62542
دوشنبه 19 آذر 1397 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جبهه های مصور را دریابید!

در شهر ما کوچه ها و خیابان ها، بنام شهدایی بود که وقتی زنده و سالم برگشتند، دیدند مزاری دارند و ... بعضی ها آمدند اما همسرانشان بعد سالها به گمان اینکه شوهر و مرد زندگیشان شهید شده، ازدواج مجدد کرده و بچه دار شده بودند!

معلم جانباز - درود خدا بر آزادگان سرفراز ایران اسلامی.

در شهرما کوچه ها و خیابان ها، بنام شهدایی بود که وقتی زنده و سالم برگشتند، دیدند مزاری دارند و ... بعضی ها آمدند اما همسرانشان بعد سالها به گمان اینکه شوهر و مرد زندگیشان شهید شده، ازدواج مجدد کرده و بچه دار شده بودند!

دوستی که مفقود و صلیب سرخ آماری از او نداشت، وقتی به سلامت برگشت با ازدواج همسرش با برادرش مواجه شد. خدا شاهد است هنوز هم که هنوز است از این بابت مشکل اعصاب و روان دارد. مسئولین محترم برای این عزیزان چه کردند؟ صرفا حقوقی و یا استخدام می تواند آن دردها را التیام ببخشد؟ آیا این عزیزان آزاده و جانباز که بعدها استخدام و اکنون بازنشسته و مریض هستند و هزاران گرفتاری دارند سزاوارند که بیمه تکمیلی شان حذف شود و حواله به ادارات گردد؟

 به نظر حقیر این سخنان و خاطرات جانبازان و آزادگان که
بعضا" در قالب کتاب جمع آوری شده به عنوان واحدهای درسی به صورت ضمن خدمت اجباری برای همه مسئولین اعم از نمایندگان و استانداران جوان و... بگذارند و حتی در دانشگاه ارائه شود تا در تصمیمات اثرگذار شود و بدانند جنگ و اسارت با خانواده ها، پدران و مادران، همسران و فرزندان چه کرده است.

آقای نوبخت و کارشناسان برنامه و بودجه وجدانی برخورد کنند و حتی اگر کسری بودجه ای هست از ردیف های بودجه به غیر از ایثارگران آن را جبران کنند. نوبخت و معاونینش اگر یک روز در اسارت بودند و یا یکی از اقوامشان همچنین داستانی داشت، شاید هیچ وقت اشتباه و کوتاهی به این فاحشی نمی کردند. حیف که، کسانی سکاندار اداره کشور شده اند که ایثارگران را یا فراموش کرده اند و یا دیواری کوتاهتر از ما ها ندیده اند!
اگر دولت مبلغی را برای بیمه ایثارگران می دهد، شاید کمترین کاری هست که انجام می گیرد.

جالب است صدا و سیما هم کوتاهی خودش را دارد. چه اشکالی دارد هر هفته چند برنامه داشته باشند و آزادگان و جانبازان در آنها حضور یابند و این خاطرات مصور خود را بیان کنند، چون همه مردم ما و حتی مسئولین به علت مشغله کاری کتابخوان نیستند تا به صورت کتاب مطالعه کنند. اینطور هم خاطرات ایثارگران حفظ می شود و هم جمع آوری، چرا که این خاطرات هویت جوانان و زندگی سال ها اسارت، جانبازی، ویلچرنشینی و زخم بستر و... است.

امیدواریم این فرهنگ شهادت و این رسم مردانگی و شجاعت جوانان ایران زمین به عنوان تاریخ جنگ برای آیندگان ماندگار بماند و آیندگان ما ایرانیان بخوانند ودرس بگیرند.

متاسفانه هر روز یکی دو نفر از این گوهرهای ناب وطن، سر بر خاک آستان می نهند و به شهادت می رسند ولی خاطرات اغلب آنها ثبت نشده از بین میرود. پس تا فرصت هست دلسوزان ایران زمین به فکر جمع آوری خاطرات و ناگفته های این عزیزان باشند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi