شناسه خبر : 62917
یکشنبه 14 بهمن 1397 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخنی با امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

مطالبات انباشته جانبازان و آزادگان از دولت

آقای وزیر! اطلاع دارید اختلاف حقوق نیروهای شاغل و بازنشسته وزارت تحت امر شما به حداقل ۷ میلیون می رسد؟ یعنی در حالی که برخی از بازنشستگان قبل از سال ۸۵ شما با حقوق دو و نیم میلیون تومان امرار معاش می کنند، حقوق برخی شاغلین و مخصوصا امرا و سرداران حدود ۱۰ میلیون تومان می باشد؟

احمد حقبقی خرم - در خبرها آمده بود که امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دلیل صرفه جویی، از دولت به اصطلاح تدبیر و امید لوح تقدیر و سپاس دریافت و رییس جمهور از وی تشکر کرده است. چند سئوال از امیر حاتمی:

https://cdn.isna.ir/d/2017/08/13/3/57537167.jpg

 ۱- جناب امیر حاتمی، وزیر دفاع! صرفه جویی ادعایی شما چگونه به دست آمده است؟ آیا این صرفه جویی با حذف یا به حداقل رساندن هزینه های اضافه کار ی و ماموریت های داخلی و  خارجی و بریز و بپاش اداری و تغییر دکوراسیون و... به دست آمده است؟ اگر اینگونه باشد لوح تقدیر شایسته شماست.

اما اگر صرفه جویی شما در نتیجه کاهش حقوق و مزایای کارکنان و عدم همسان سازی حقوق ها و عدم پرداخت مطالبات چندین ساله پرسنل، مخصوصا ایثارگران (آزادگان و جانبازان) بدست آمده و سپس برای خوش خدمتی، وجوه حاصل از صرفه جویی را دودستی به دولت تقدیم نموده اید؟ بدا به حال شما از پاسخ به حق الناس و تاخیر در پرداخت مطالبات نیروهای تحت وزارتتان (اعم از ارتش و سپاه و بازنشستگان این نیروها).
 آقای وزیر! اطلاع دارید اختلاف حقوق نیروهای شاغل و بازنشسته وزارت تحت امر شما به حداقل ۷ میلیون می رسد؟ یعنی در حالی که برخی از بازنشستگان قبل از سال ۸۵ شما با حقوق دو و نیم میلیون تومان امرار معاش می کنند، حقوق برخی شاغلین و مخصوصا امرا و سرداران  حدود ۱۰ میلیون تومان می باشد؟

۲- امیر  حاتمی وزیر محترم دفاع! آیا اطلاع دارید که آزادگان نیروهای مسلح مطابق ماده ۱۳ قانون حمایت از آزادگان، قریب به سی سال است مطالبات مربوط به مرخصی دوران اسارت را طلبکار می باشند و در این مدت با حجب و حیا و رعایت شرایط کشور، علیرغم داشتن نیاز فراوان به این مطالبات، با پاسخ مسئولین نظامی مبنی بر عدم وجود اعتبار و بودجه، قانع گردیده و پیگیری نکرده اند و با دولت و نظام همراهی نموده اند؟
۳- امیر حاتمی قطعا از وجود مطالبات انباشته جانبازان و آزادگان از دولت که ناشی از اجرای ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران می باشد  بی اطلاع نیستند و می دانند ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح در سال جاری جانبازان و آزادگان را برای تامین بودجه پرداخت معوقات ماده ۳۸ راهی مجلس و  دفتر نوبخت و...نمودند و آنان ادعا کردند: برای پرداخت این مطالبات بودجه و اعتبار نداریم و شما بروید از دولت تامین اعتبار کنید؟  
امیر حاتمی! این تناقض و قسم حضرت عباس عدم وجود اعتبار برای پرداخت مطالبات پرسنل  و دم خروس صرفه جویی و برگشت دادن اعتبار به دولت و دریافت لوح سپاس از دولت را چگونه جمع و جور کنیم؟! 

وای به حال مسئولی که به خاطر خوش خدمتی به مافوق، حقوق حقه زیر دست خود را پایمال نماید. روز پاسخگویی به حق الناس تاخیر در پرداخت مطالبات بحق و قانونی آنان دیر نیست؛ «وقفوهم انهم مسئولون».

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام اقای امیر حاتمی وزیر محترم دفاع
ایا شایسته است پرونده کمک معیشت جانبازان سه سال در کشوهای ارتش به دلیل عدم تامین اعتبار معطل بماند ؟!
چرا برای گرفتن حق مظلومان جنگ تلاش نکردید ؟
ایا می دانید بسیاری از رزمندگان وطن هنوز حتی یک دفترچه درمان ندارند؟
ایا می دانید مردان قهرمان ایام جنگ، اینکه در نزد خانواده های خود شرمنده اند ؟
باورکنید اجر الهی بهتر از تقدیر دولتی است .
با سلام به استحضار شما مسئولان محترم بنیاد شهید و جانبازان می رسانم اینجانب حسین نخعی جانباز 5 درصد شیمیایی راننده ی کامیون بوده و از بنیاد شهید و جانبازان تقاضا دارم که بنده را با توجه به این که حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی کفاف زندگیم را نمی دهد و با توجه به کهولت سن و عدم توانایی کافی برای تامین خرج زندگی و هزینه ی دانشگاه ازاد دخترم و تامین جهیزیه برای دختر دم بدخت دیگرم بنده را مستحق دریافت حقوق جانباز از کار افتاده بدانند و پیگیری های این جانب از طریق بنیاد نتیجه بخش باشد.
با تشکر و ابراز امیدواری راننده زحمتکش و فداکار حسین نخعی از تهران
حق همه جانبازان این است که ، امتیازات ایثارگری جانبازان شاغل بخش دولتی، به نحوی دیگر و بصورت متناضر از سوی بنیاد، برای انها نیز اجرا گردد .
سلام خدمت امیر حاتمی وزیر محترم دفاع آیا به فکر رزمندگان با شرف و با حیا هم هسیتید که بیش از سی سال است منتظر حق و حقوق خود هستند این همه قانون در مجلس تصویب شده قانون راهبرد ی جامعه ایثارگران رزمنده به دستگاهها ابلاغ شده خود جنابعالی بهتر می دانید 99 % آنها اجرا نشده کی به خو استه های رزمندگان رسیدگی می شود تعدادی از رزمندگان آرزو به دل به رحمت خدا رفتند خیلی هم بالای 50 یا 55 سال دارند یعنی در دقیقه 90 هستند همه می دانیم اوضاع اقتصاد خوب نیست ولی عمر مارزمندگان هم رو به اتمام است اگر اراده است خواهشمند است زود انجام شود واگر هم نیست نه خدا را خوش میاد و نه از نظر انسانیت در است که مسلمان برادر دینی خود را سر کار بگذارد اخیراُ ماده 87 را با فراخوان رزمندگان بدون صورت جلسه با لینی پرونده تشکیل می دهند بنده خود نیز جزء همین رزمندگان هستم 3 ماه منتظر ماندیم تا از بیمارستان شهر خودمون تماس گرفتند حدود 200 هزار تومان هزینه کردم بعد به یگانم که در سنندج بود مراجعه کردم دو روز برای تنظیم صورت جلسه در سنندج ماندم انصافاُ هم مسئول ایثارگران و هم پرسنل زیر مجموعه جناب سروان نهایت همکاری را داشتند واقعاُ از همشون تشکر می کنم ولی تا آنجائیکه بنده اطلاع یافتم هنوز امور ایثار گران نا جا ی تهران جواب پرونده های 4 ماه قبل را نداده بنده یک خواهشی دوباره از سرکار امیر طاهری عزیز دارم اگر واقعا این برنامه هم مثل سند راهبرد ی رزمندگان فقط به خاطر دل گرمی این رزمندگان بدبخت است لا اقل جلوی این کار گرفته شود چون هم سر خورده می شود هم اعتماد خودش را نسبت به مسئولین از دست می دهد و با این وضع اقتصادی نزدیک به پانصد هزارتومان هزینه بکند خدا وندا هر آن کسانیکه به فکر این قشر مضلوم هستند سر بلند و موفق بدار و آبرویش حفظ کن چون ما رزمندگان ... الهی به امید تو
باسلام آقا ول کنید اینها را اینها یکمش آدم بفکره خودشان هستند هرچه از مشکلات بنویسی حال میکنند تا زندگی بوده مظلوم همیشه زیر پا لح شده مگر نمیدانند به رزمنده 600 حقوق میدهند خودشان این حقوق را پرداخت میکنند این 600 از پول جیبی بچهای اینها کمتراست چتر نمدانند هیچوقت به این آدمها التماس نکنید شب گشنه بخوابید از خدا روزی بخواهید که اینها یکمش غربگرا و طرفدار سرمایداری هستند واسلام
با سلام خدمت امیر حاتمی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح اینجانب جانباز حالت اشتغال که از بنیاد حقوق حالت اشتغال دریافت می کنم و در هیچ جای دیگر استخدام نیستم با حقوقی که از طرف بنیاد پرداخت می شود جوابگوی هزینه بالای زندگی نیست یعنی بنیاد مطابق دستورالعمل اجرایی ماده 38 متاسفانه عمل نمی کند البته در این میان سپاه هم بی تقصیر نیست چرا که حکم حقوقی را سپاه باید صادر کند وپرداخت با بنیاد می باشد و نظارت بر اجرا که فکر کنم این قسمت مربوط به شماست که متاسفانه هیچ کدام مسئولیت خود را درست انجام نمی دهند و تقصیر را گردن دیگری می اندازند و این وسط جانباز است که در حقش اجحاف می شود چرا که ضمانت در اجرای قانون نیست شما را به خون شهدا قسم رسیدگی شود .
با عرض سلام و ادب اینجانب سجاد مقنی فرزند جانباز ۷۰ درصد میباشم بنده کارمند رسمی اداره بهزیستی میباشم آیا مزایا و تسهیلات فرزندان شاهد شامل حال بنده در حکم کارگزینی می‌شود؟؟؟ قبلا از بذل توجهات و الطاف عالی نهایت قدردانی را دارم
باسلام گرم خدمت سردار حاتمی این بنده حقیر سعادت فولادی دهقی ۲۱ ماه در جبهه های حق عیله باطل در منطقه مهران دهلران دومرحله به اثابت اولی تیر مستقم وترکش خمپاره از نا ناحیه سروگردن مجروع شدم وسه ماه بعد از ناحیه سر وسینه وموج گرفتگی دوگوش مجروع شدم وپرونده ازمحل اعزام تشکیل داده شد وهمان زمان بعد استراحت دومرتبه به منطقه سومار اعزام شدم ودرسال ۱۳۶۷ درعملیات مرصاد به دست عراقیها به اسارت گرفتار شدم ودر اسارت باتحمل شکنجه ها ومورد ضرب وشتم قرار گرفتم واز ناحیه فک وصورت وشکستن دندانهایم توسط نیروهای حزب بعث عراقی ومریضی شددی کهاز ناحیه کلیه دردها انچنانی قرار گرفتم وخیلی صحبتهای دیگر که مورد باز گو نستندو..‌‌چهچهچه ازبنیادشهید اصفهان ۲۵٪ جانبازی درسال ۱۳۷۰ دادن توسط کمسیون پزشکی قرار بود حقوقی برقراربشود که نشد ودرسال۱۳۷۵ به ارتش رفتم ودر تهران با تشخیص کمسیون پزشکی که با۳۱٪جانبازی که از ماده ۱۲۰ وماده ۱۰۸ وبند ج...قرارگرفتم وقرار شد حقوق با معوقه به اینجانب پرداخت شود که نشد وباز درسال ۱۳۸۸ مجداد به لویزان به دعوت ارتش دو مرتبه به کمیسیون پزشکی مجداد۳۱٪ جانبازی قرار گرفتم واز برج ۹...حقوق برقرارشد ولی متاسفانه معوقه پرداخت نشده چرا جناب سردار مگر ماها سربازان چه گناهی کردیم که معوقه از سال ۱۳۶۷ ازموقع اسارت تا سال ۱۳۸۸ ندادن اشتباه نشود کسانی که پارتی بازی کردن انها گرفتن ولی چون ماها هیچی نمی دانستیم به ماها ندادن لطفا خواهشمندیم شما عزیز محترم به فریاد ما کهنه سربازان جبهه وجنگ برسید ممنونم.....
سلام علیکم امیر حاتمی لطفا به فریاد این کهنه سربازان خودتان جهت گرفتن معوقه حقوقشان رسیدگی کنید یا حق سعادت فولادی دهقی جانباز۳۱٪ارتش وآزاده ۲۷ ماه اسارت یعنی این بنده ۲۴ماه خدمت قانونی و۴ ماه احتیاط و۲۷ ماه هم اسارت و۲۵٪ جانباز بنیاوشهید اصفهان ودومرحله مجروع از ناحیه سر سینه گردن دندان وموجی دوگوش ووو باکمال تشکر
باسلام. خدمت امیر حاتمی
اینجانب ناصر حیدرزاده آزاده وجانباز ۲۵ درصد استان مرکزی اراک و سال۸۵ حالت اشتغال بنیادم دریافتی من یک میلون هشت صد هزارتومان میباشد دو سال پیش درخصوص ماده ۳۸ اقدام نموده ام وبا پیگیریهای مکرر بنیاد اراک هرباربه بهانه ای از اجرای این ماده سر باز میزنن آیا بین من دیگر همرزمانم تفاوتی هست که باید اینقدر اختلاف دریافتی داشته باشیم؟ بخدا با کلی بدهی صورتم راباسیلی سرخ میکنم. عاجزانه خواهشمندم نه بخاطر خودم بلکه برای زن وبچه ام نسبت به همسانسازی دریافتی بنده اقدامی بفرمایید.
سلام وعلیکم جناب وزیر محترم آقای امیر حاتمی....بافرارسیدن سال۱۳۹۹ عیر نوروز را به شما تبریک می گویم امیداوارم سالی پر برکت برای شما وهمچنین برای آزادگان وجانبازان که معوقه حقوقشان بخصوص آزادگان عزیز که طبق تبصره ها وماده وبند که دولت جمهوری اسلامی بخشنامه کردن وهیچ کدام اجرای نشده اکثرآزادگان معوقه طلبکار هستن از موقع برقراری حقوق بنده هم آزاده وهم جانباز هستم چندین مرتبه نوشتم خدمتتان امیدوارم این دفعه طبق لطف شما عزیز وخداوند متعال دستور به واقعیت بپیوندد ان شاالله
سلام تا۸۳که هیچ حقوق حال هم بامانده۱۴۰۰بامریضی روحی جسمی ودارهای کم یاب بیمه قبول نمیکند سخت است زندگی همیشه باکمبود امیدوارم بازنشتگی ومعوقات پرداخت کنید
با سلام واحترام خدمت جناب امیرحاتمی اینجانب آزاده وجانباز۳۵٪درصدارتش که درسال ۸۸ حقوق بگیرشدم،و طبق نامه نگاریهای فراوان،درموردمعوقات ازسال۶۹تا۸۸نزدیک ۲۰سال مصادف با۲۴۰ماه حقوق معوقه طلبکارم،متآسفانه هیچ خبری نشده درصورتیکه هم اسارتیهایم باسندومدرکت تمام مطالباتشان را ازطریق دیوان عدالت که بنده هم چندین بار اقدام کردم نتیجه ای نگرفتم،و شرمندگی بچه هایمان آزارمان میدهد؟دیگر چیزی به پایان عمر پر از رنج جانبازی باقی نمانده،الآن به دردمان برسید،فردا دیر است.؟یاعلی کجایی؟ ازخوزستان،آبادان شهیدپرور وایثارومقاومت
با سلام من آزاده وجانباز30درصدهستم وزمان اسارت پاسدار رسمی بودم وبعد ازاسارت از سپاه استعفا دادم ودرحال حاضربازنشسته آموزش وپرورش هستم سال95 برا ماده 38 پرونده تشکیل دادم زمانی که قرار بود بروم کمیسیون گفتند چون که پاسدار بودی ماده 38 شاملت نمیشود لطف کنید بفرمایید چکار باید بکنم که حقم ضایع نشود ممنون از شما بزرگواران
پاداش معوق فوق العاده ایسارگری آزادگان بیکار وظیفه بگیر ارتش از ۸۵ کار دولتی ندادن عصاب روان
سلام عرض خسته نباشید من از سال 87 حقوق بگیر ارتش شدم سرباز بودم حدود 27 ماه اسارت 11ماه منطقه بودم . با تشکر از پیگری شما
افسوس وحیف که از بهترین دوران زندگیمون از دل وجان برای کسانی مایع گذاشتیم که الان که به قدرت وپست ومقام رسیدن اینطور حق وحقوقمان را بخاطر خوش خدمتی ضایع میکنند. ......افسوس
ب
مطالبات ومعوقات آزادگان جانبازان نیروهای مسلح چه شد چقدر وعده مهر99بود شد قبل ازعید 1400چه شد
با احترام و سلام به مسئولین نظام مقدس و الهی و اسلامی امیدوارم که راه شهدایمان ایثارگری همه ی همرزمان عزیزمان تا قیامت ادامه داشته باشد ان شاالله ...برادران خوب مسئول و خاصه جناب امیر حاتمی عزیز توجه داشته باشید که برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت باید نهایت تلاش راکرد ....چندرزقال پول مطالبات ایثارگران هیچ ارزشی ندارد که نظرهای متفاوتی نسبت به این انقلاب مسئولین بیان شود ...وجه ی خوبی ندارد که بسیاری بد و بد و بد است و زشت است و عواقب بد و بدتری دارد ...امیدوارم که به پیشنهاد این بنده حقیر که عضو بسیار کوچکی از. شما هستم توجه کرده و به آن عمل کنید ..توفیقتان باخدای منان....
با سلام خدمت امیر حاتمی .....احتراما به استحضار میرساند اینجانب آزاده وجانبار جنگ تحمیلی.سال.۰۵/۰۳/۱۳۶۶در مهران براثر ترکش خمپاره ازناحیه سر وگردن مجروع شدم ودربیمارستان حجتیه اصفهان بستری وتوسط دکتر توکلی متخصص مقز واعصاب مورد عمل جراحی قرارگرفتم وبعدازبهبودی وچندماهبعد مجددا درمنطقه مهران دومرتبه درمورخه ۰۵/۰۷/۱۳۶۶شبانه براثر درگیری بادشمن درحین عملیات براثرترکش خمپاره مجروع شدم وشبانه به بیمارستان کرمانشاه اعزام شدم ازآنجا هم به بیمارستان حجتیه اصفهان منتقل کردن دربیمارستان حجتیه ترکش خمپاره این دفعه به سروسینه وموجی شدن دوگوش توسط دکتر امیر توکلی ودکتر اسفندیاری متخصص مقزواعصاب وشکستگی عمل کردن.خوشبختانه ترکش درسمت راست سرم وترکش دیگری درسینه ام هردوترکشها بیرون آوردن وهنوز استخوان سرم درست نکردن وموجی شدن دوگوش که متاسفانه در امور ایثارگران ارتش تهران در پرونده اینجانب وجود خارجی ندارد چرا نمی دانم از شما امیر حاتمی محترم تقاضا مندم به وضع پرونده اینجانب درصورت امکان دستور فرمایید اقدامات لارمه را بعمل آورند چون در پروند من فقط درمورد آراده بودنم قیدکردن که در اسارت وقتی در مواقع مختلف مورد ضرب وشتم نیروها بعثی که از ناحیه شنوایی دوگوش وشکستن دندان وفک وصورت واعصاب وروان قید شده است .امیدوارم هرچه زودتر به این پرونده رسیدگی شود تا امسال مثل من به حق وحقوق ومعوقهای که اکثر ایثارگران طلبکار هستن برسند قبلاازهمکاری ومساعدت حضرتعالی کمال تشکررادارم سعادت فولادی دهقی اصفهان درضمن حدود۲۱ماه حضور درجبهه حق علیه باطل دارم.ممنون
باسلام خسته نباشید میگم به رده های بالا این جانبازان که کناهی نکردن که اینقدر شرمنده خانوادشون بشن الان بنده سی وچندسال است بنده جانباز ارتش جمهوری اسلامی هستم معکه ماها ایرونی نیستم که پاداش پایان خدمت ندن برای ماها چقدر شماها فکرخودتون هستین بابا کیه سیر میشن بابا این ملت چه کناهی کردن که اینقدر توان پس بدن دم اسلام میزنی دم از دین میزن این است کاری بکنن که بتونین فردا جواب کو این ملت شرف باشین خدا رادرنظربگیرن این ملت به خدا قسم خوب پشتبانی ازشما ها کردن جواب اینها این نیست که شما ها میدن باتشکراز جلیل شریف زاده از شهرستان اهر
با سلام باقیمانده معوقات ماده ۱۳ راپیگیر شوید با تشکرمعوقاتوماده۳۸رامیگویند پرداخت مینمایند ولی ما که ۳۰ سال در آموزش.و پرورشزحمت کشیدیم با اینکه آزاده و جانباز بودیم حالت اشتغال نشدیم مبلغماده ۱۳ فقط.واریز شدو در پاسخ میگویند شاغلید چیزی به شما تعلق نمیگیرد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi