شناسه خبر : 64880
یکشنبه 18 فروردين 1398 , 11:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شرارت ترامپ برای الحاق جولان اشغالی به رژیم صهیونیستی

رضا کاظمیان - بنا به اعتراف چند باره دولتمردان پیشین و فعلی آمریکا و به استناد واقعیات میدانی و به اعتبار تحلیل های صاحب نظران و اشخاص آشنا با تحولات خاورمیانه، کمترین تردیدی وجود ندارد که مسؤول ایجاد گروه های جنایتکار تروریستی و هابی ـ تکفیری و حمایت های گسترده و همه جانبه نظامی، لجستیکی و اطلاعاتی و تبلیغاتی از آنها، آمریکا و اقمار منطقه ای و اروپایی او بوده و هستند.

هیچ عقل سلیم و هیچ فرد با بصیرت و آگاه و با خردی نمی تواند حمایت های نظامی آمریکا و ارسال انواع و اقسام تسلیحات سبک و سنگین و نیز تأمین و تدارک نیازهای غیر نظامی از گروه های تروریستی و ارسال هنگفت پول و بازنگه داشتن مسیر پیوستن تروریست های وهابی و تربیت شدگان در مدارس مذهبی وهابی در پاکستان و کشورهای آسیای میانه و نیز آموزش نظامی فشرده آنها در پادگان های اردن و ترکیه و مداوای آنان در بیمارستان های رژیم صهیونیستی و خرید و بلکه غارت نفت سوریه از سوی ترکیه و سرقت آثار تاریخی سرزمین سوریه از سوی نظامیان آمریکا و فروش آنها به موزه ها و کلکسیونرهای سراسر جهان و هزاران هزار نشانه آشکار و دلیل قاطع در اثبات نقش آمریکا در ایجاد داعش و النصره وووو هزاران شاهد و مستند محکم در اثبات حمایت های گسترده آل سعود و رژیم صهیونیستی و امارات و اردن و قطر و ترکیه و کشورهایی چون انگلستان را نادیده انگارد و هیچکس نمی تواند این سوابق زشت و خونین را از صفحات تاریخ حذف و از سوابق ذهنی و یاد و خاطره جهانیان پاک کند. مهر خون رنگ جنایت و حمایت از جنایتکاران، بر پیشانی سیاه سردمداران این کشورها نقش بسته و برای همیشه باقی خواهد ماند. چند هدف عمده از تشکیل این گروه های جنایتکار مدنظر بانیان و حامیان آنها قرار داشته است.

از جمله: - تشدید اسلام هراسی از رهگذر انتساب افکار منحرف و اعمال خباثت آمیز این گروه های وحشی و جنایتکار به اسلام ناب محمدی و ترسیم چهر ه ای نادرست و غیر واقعی از اسلام عزیز با هدف ممانعت از شنیده شدن پیام نورانی و حیات بخش اسلام. - منحرف ساختن انقلاب ها و خیزش های مردمی در جهان عرب و کشورهای اسلامی و ایجاد مانع و کند کردن حرکت دومینوی سقوط حکومت های مرتجع و وابسته به استکبار و به ویژه سرسپردگان به بلوک غرب. - تضعیف محور مقاومت اسلامی در برابر اشغالگران صهیونیست و باز نگه داشتن مسیر تنفس برای این موجودیت خبیث و بیگانه، در سرزمین های اسلامی . - حذف جمهوری اسلامی از معادلات منطقه ای و قطع ارتباط ایران با حزب الله لبنان و جناح مقاومت در فلسطین و در ادامه، منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران و نزدیک ساختن عنصر تهدید و مزاحمت به مرزهای جمهوری اسلامی ایران و محدود کردن حوزه حیاتی و عرصه ژئو استراتژیکی و زئوپلتیک ایران با هدف نهایی، تغییر نظام مقدس اسلامی در ایران.

با عنایات پروردگار عالمیان، مکر و حیله دشمنان اسلام و مسلمانان، فرجام مورد انتظار مستکبران را برآورده نساخت، این بار نیز نه تنها بدخواهان سیاه چهره، به نتیجه ای که در تعقیب آن بودند نرسیدند؛ بلکه روبرو شدن با شرایط غیر قابل باوری که به آنان تحمیل شد؛ موجب وحشتشان گردیده و خواب و آرامش را از آنان ربوده است. نمی توان مصیبت های ناشی از جنایات گروه های تروریستی در منطقه و به ویژه در سوریه را نادیده گرفت. قتل عام مردم سوریه و کشتار وسیع زن و مرد و پیر و جوان این کشور و ایجاد خرابی و خسارت در بخش های وسیعی از آنجا و تحلیل بردن توان نظامی سوریه و آواره ساختن صدها هزار سوری و ایجاد هزاران مشکل و خرابی و خسارت مادی و معنوی دیگر، به هیچ وجه قابل فراموشی و چشم پوشی نیست.

اما در کنار این تلخی ها و خسارت ها، وضعیت عمومی منطقه و به ویژه سوریه، با موفقیت های بزرگ و دستاوردهای شگرفی، همراه است و آینده ای بسیار پر امید و افقی بسیار روشن را در برابر خود دارد. برخی از این نتایج عبارتند از: - تثبیت این مهم که شورش های ساخته و پرداخته بیگانگان و ایجاد گروه های فشار توسط دیگر کشور ها، در منطقه خاورمیانه و بلکه در کشورهای اسلامی، موفق نخواهد بود. این قبیل تحرکات اگر چه ممکن است در کوتاه مدت مزاحمت هایی را برای مردم و یا حکومت کشورها به وجود آورد اما در بلند مدت و به لحاظ ذات بیگانه ستیز مسلمانان و پیروی ایشان از آموزه های قرانی و اصولی چون نفی سبیل و مقابله با سلطه بیگانگان، موفقیت تام و پایدار را تجربه نخواهند کرد. - تقویت محور مقاومت و تبدیل آن از فرآیندی صرفاً سیاسی – دولتی، به جنبشی جهادی و مردمی. شرایط جدید که مردم و دولت کشورهایی چون ایران، سوریه، عراق، یمن و لبنان را در بر می گیرد؛ نه فقط امنیت، بلکه موجودیت رژیم اشغالگر قدس را به صورت جدی و مطمئن در معرض تهدید پایدار خود قرار می دهد. این توانمندی بالقوه و متراکم، به سادگی قابل مهار و منحرف ساختن نیست و آرمان آن همچنان پویا و پرشتاب باقی خواهد ماند. امری که بنا به ملاحظات قابل درک، نگرانی فزاینده رژیم های مرتجع و دست نشانده منطقه و استکبار جهانی را نیز در پی دارد. - تثبیت موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بازیگران اصلی در تحولات منطقه ای.

همگان بر این حقیقت اذعان دارند که هدف اصلی از انتخاب سوریه به عنوان محل فعالیت گروه های تروریستی، حضور این کشور در نوک پیکان مقاومت و اتحاد راهبردی آن با جمهوری اسلامی ایران بوده است. جنگ تحمیل شده به سوریه، در حقیقت تاوان دوستی دولت و ملت سوریه با دولت و مردم ایران و تاوان مقاومت در برابر زیاده خواهی های بی پایان رژیم صهیونیستی بوده است. اگر حکومت بشار اسد نیز چون برخی دیگر از حکومت های مرتجع منطقه بر حسب اراده و منافع نامشروع امریکا، با بلاهت و خیره سری، در برابر ایران صف آرائی می نمود و می پذیرفت طوق ذلت و سازش با رژیم صهیونیستی را بر گردن خود اندازد، امروز هیچ تروریستی در این سرزمین وجود نداشت. به هر تقدیر، تحمیل جنگی تمام عیار به دولت و ملت سوریه با هدف شکستن محور مقاومت و منزوی ساختن ایران در گام نخست و تحت فشار قراردادن ایران و تهدید استقلال و تمامیت ارضی و استقلال سیاسی آن در گام های بعدی بود اما خوشبختانه شاهد آن هستیم که اراده جمهوری اسلامی ایران به مثابه اراده تخلف ناپذیر الهی، بر مکر و خصومت بدخواهان بد اندیش غلبه نمود و هم اینک نه تنها ایران از منطقه خارج نشده است بلکه با برداشتن گامی بلند، حضور خود را در پشت مرزهای رژیم صهیونیستی تثبیت نموده است و هم اینک خیمه مجاهدان برپا گشته و پرچم جهاد آنان برافراشته شده است و در انتظار لحظه موعود برای آزادی قدس شریف از لوث وجود متعفن بیگانگان و پاک سازی منطقه از حضور جانیان ناخواند هستند.

و اما اهداف آمریکا از صدور فرمان الحاق جولان اشغالی: این اقدام دولت آمریکا، دست و پا زدنی نافرجام برای به تأخیر انداختن مرگ حتمی رژیم اشغالگر قدس و همچون تنفس مصنوعی برای تداوم بخشیدن به حیات نباتی این جرثومه پلید و درخت ناپاک و خبیث است. صد البته و به اعتبار شواهد و قرائن موجود، آمریکائی که ناگزیر است به حضور غیر قانونی خود در منطقه پایان دهد؛ قادر نخواهد بود با این سلسله شیطنت ها به دیگری کمک کند. حکایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، حکایت آیه 73 سوره حج است که ضمن آن خداوند کافران و کسانی را که به کافران امید بسته اند را مورد شماتت قرار می دهد و در انتها با عبارت "ضعف الطالب و المطلوب" هر دو را ضعیف و ناکارآمد می شمارد. از هر روی، اهداف آمریکا از این تصمیم غیر قانونی و مغایر با حقوق بین الملل و قواعد آمره در مناسبات جهانی را می توان در چند محور خلاصه نمود: - زدودن غبار یأس و سرخوردگی از چهره رژیم صهیونیستی، در پی شکست قطعی تروریست ها در سوریه و تثبیت حکومت بشار اسد و تقویت بیش از پیش محور مقاومت. - فراهم آوردن عمق استراتژیک برای این رژیم و دور ساختن مناطق آسیب پذیر آن، به منظور پایداری بیشتر در برابر درگیری های احتمالی آینده با سوریه و محور مقاومت. - چنین به نظر می رسد که با فارغ شدن سوریه از آثار و عواقب ناشی از حضور تروریست های بین المللی و اقدامات جنایت آمیز آنها، نخستین اقدام این کشور، تلاش برای آزاد سازی و باز پس گیری جولان به عنوان بخش جدائی ناپذیر این کشور باشد؛ و لذا این پیشدستی عجولانه و نا بخردانه با توهم جلوگیری از اقدام سوریه و القاء تمام شدن کار است. کاری که تروریست های وهابی - تکفیری موفق به انجام و تمام کردن آن نشدند. - ایجاد نوعی مشروعیت حقوقی برای رژیم صهیونیستی در ادامه دادن به اشغال جولان و مساوی قلمداد کردن هر گونه اقدام سوریه برای آزاد سازی جولان به مثابه حمله به خاک اسرائیل و زمینه سازی برای ایجاد اجماع در حمایت از اسرائیل در برابر سوریه به بهانه حمله به خاک آن کشور. - توهین و تحقیر و تخفیف هر چه بیشتر حکومت های دست نشانده در منطقه خاورمیانه، به منظور باج خواهی ها راحت تر و دوشیدن بیشتر آنها و ایجاد تشتت میان کشورها. پیام های نهفته در اقدام ترامپ: اقدام صورت گرفته از سوی ترامپ، خالی از اثر و نتیجه نیست که در بخش های قبلی به برخی از آنها اشاره کردیم.

توجه به این نتایج، چندین پیام را به ذهن متبادر می سازد . این پیام ها عبارتند از: - اثبات این حقیقت و این واقعیت که حفظ و تقویت اسرائیل تحت هر شرایط و به هر صورت ، اولویت آمریکا و دولتمردان آن است. - اثبات این حقیقت و واقعیت که آمریکا به هیچ وجه طرف قابل اعتماد و قابل اتکائی برای توجه به آن به منظور حل مشکلات منطقه ای و حل اختلافات ریشه ای با اشغالگران قدس نیست و فرض آمریکا به عنوان کشور ثالث و بی طرف در حل مناقشه با اسرائیل، به صورت اساسی و به طور کلی، فرض باطلی است. - این اقدام ترامپ، در راستای خصلت ذاتی صهیونیست هاست. خصلتی که توسعه طلبی و سلطه بر منطقه، از آموزه های پایدار سیاسی و راهبرد ثابت نظامی ـ امنیتی و حتی مبتنی بر رهیافت های غلط مذهبی آنان است. - اقدام صورت گرفته، میخ محکمی بر تابوت طرح ذلتبار سازش است. این اقدام ثابت نمود که صهیونیست ها و حامی اصلی آنها آمریکا، در مسیر توسعه سرزمینی اسرائیل، به هیچ کدام از قواعد بین المللی و حقوقی و به هیچ اصل اخلاقی و به هیچ قراردادی پایبند نیستند و هر زمان که احساس کنند می توانند با زیر پا نهادن هر قول و قرار و هر ضابطه و قانونی، تجاوز جدیدی را آغاز می نمایند.

کلام آخر: تقریباً کلیه کشورها و مجامع بین المللی این اقدام ترامپ را تقبیح و محکوم کردند. در اعتراض به این اقدام خصمانه و حماقت بار ترامپ، نوعی اجماع شکل گرفته است و مقامات و شخصیت ها و کشورهای جهان با استناد به حقوق بین الملل و با تأکید بر عواقب خطرناک این تصمیم ترامپ برای صلح و امنیت جهانی، در برابر آن صف آرائی نمودند و این تصمیم را تجاوز به حق حاکمیت سوریه دانستند. البته جدی بودن همه مقامات و تمام این دولت ها در اتخاذ و اعلام موضع مخالفت با این تصمیم، محل تردید است اما آنچه که مسلم می نماید و تا کنون طی شده است، تنها ماندن آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه مناسبات بین المللی است که در جای خود، شکستی بزرگ و مفتضحانه برای این دو رژیم خبیث محسوب می گردد. ممکن است در آینده و برای رنگ و لعاب مالیدن به چهره شکست خورده آمریکا، چند کشورک ذره بینی و جزیره ای و دورافتاده واقع در اقیانوس ها، که نه اسرائیل را می شناسند و نه با مفهوم جنگ و اشغالگری آشنایی دارند، رای خود را در قالب حراج سیاسی به آمریکا بفروشند؛ اما در مجموع شرایط حاضر می تواند برگ برنده ای برای محور مقاومت و انزوای آمریکا و نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی باشد.

غلام رضا کاظمیان پور 8 / 1 /98

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
شرارت دولت آمریکا و همراهی اروپا و استکبار جهانی بگوئید.
ترامپ مهره سیستم سرمایه داری و استکبار است.و چه او باشد یا هیلاری کلینتون یا ریگان و بوش این بلاها بر سر مردم و کشورهای متعدد توسط آنها نازل!! و اجرا میشود.
لعنت بر نظام منحوس سرمایه داری و مهره های آن در کشورهای جهان..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi