شناسه خبر : 65072
دوشنبه 19 فروردين 1398 , 12:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان نماد فداکاری و صبر دفاع مقدس هستند

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت شهدا و جانبازان سرافراز است.

جانباز نماد فداکاری و صبر دوران دفاع مقدس هستند

احمد ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، با اشاره اینکه روز جانباز نمادی از فداکاری و صبر است، گفت: رشادت‌های شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس، نقش مهمی در بیمه کردن انقلاب اسلامی داشته است و باید امروز قدر دان زحمات آنان بود.

وی با بیان اینکه در استان یزد ۹ هزار و ۶۸۵ جانباز داریم، افزود: ۶ هزار و ۳۸ نفر کمتر از ۲۵ درصد،۳ هزار و ۶۹ نفر ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۴۱۰ نفر ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۱۰ نفر نیز ۷۰ درصد در استان داریم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت شهدا و جانبازان سرافراز است.

ابراهیمی افزود: تعداد ۷۰۲ آزاده در استان که تمام آن‌ها افتخار جانبازی را هم دارند.

وی بیان کرد: تعداد نخبگان جامعه جانبازان یزد ۳۷ نفر است که یک هزار و ۳۷۸ نفر از جانبازان یزد شیمیایی و دو هزار و ۴۵۰ نفر از جانبازان یزد هم اعصاب و روان هستند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های روز جانباز گفت: جشن‌های هفته جانباز  از ۱۹ تا ۲۳ فروردین در تمام شهرستان‌های یزد برگزار می‌شود و در یزد هم این جشن‌ها چهارشنبه همین هفته با حضور تمام جانبازان بالای ۲۵ درصد برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان عیادت از جانبازان در بیمارستان‌ها، برگزاری همایش دوچرخه سواری، برگزاری ویژه برنامه در مدارس شاهد، برگزاری جشن‌های هفته جانباز در مساجد، اجرای طرح علمداران حماسه، تجلیل از جانبازان شاغل و فعال در ادارات استان، اجرای ورزش‌های همگانی در سطح شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه دارت و تنیس روی میز، برگزاری مسابقات ورزشی پوچیا ویژه جانبازان قطع نخاعی، پایش سلامت جانبازان و خانواده آن‌ها و تجلیل از جانبازان بازنشسته بنیاد شهید و همچنین طلاب شاهد و ایثارگر را از جمله برنامه‌های این اداره عنوان کرد.

وی از ثبت خاطرات شهدای استان یزد خبر داد و گفت: نرم افزار شهدای یزد را در ایام الله دهه فجر سال قبل رونمایی کردیم، ولی در ارتباط با جانبازان اقدامی نشده و امیدواریم که در این زمینه با تلاش بیشتر قدم برداریم.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۲۵ نفر از مدیران کل و فرمانداران یزد که جانباز هستند، گفت: بیش از یک هزار نفر از فرزندان جانبازان یزد جویای کار هستند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد گلزار‌های شهدای یزد ساماندهی شده‌اند، گفت: مابقی هم در حال انجام است.

استان یزد ۲۱ بانوی جانباز دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi