شناسه خبر : 65376
چهارشنبه 28 فروردين 1398 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگر حیات با اهدای اعضای ۲ بانوی متوفی

ایثار ماندگار، این بار با اهدای اعضای 2 بانوی متوفی

کرمانشاه- ایرنا- کرمانشاهیان این بار ایثار و فداکاری را در حیات بخشیدن به همنوعانشان معنا کردند و در اولین ماه از سال 98 ، 2 خانواده ایثارگر با اهدای عضو فرشتگان پرکشیده خود به نیازمندان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اولین ایثار ماندگار استان کرمانشاه با اهدای اعضا مرحومه «فهیمه مرادی» فرشته ماندگار 47 ساله کرمانشاهی چند بیمار نیازمند به زندگی بازگشتند.
با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده نسبت به اهدای اعضا بدن شامل 2 کلیه و کبد این ایثارگر حیات، اولین اهدای عضو کرمانشاه در سال جاری به وقوع پیوست.
همچنین دومین ایثار ماندگار استان کرمانشاه نیز در فروردین ماه امسال انجام شد که در این اقدام ارزشمند، خانواده ای ایثارگر در شهرستان هرسین با اهدای اعضا فرشته ماندگار مرحومه «زهرا توکلی هرسینی» 43 ساله اهل و ساکن شهرستان هرسین، حیات دوباره به بیماران دل خسته و نیازمند بخشیده شد.
با ایثار و فداکاری خانواده توکلی پس از تایید مرگ مغزی این بخشنده حیات، 2 کلیه و کبد وی اهدا شد.
این اولین اهدای عضوی است که در شهرستان هرسین انجام می شود.
به گفته مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.
دکتر زهرا کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: باتوجه به نیاز استان، امسال شرایط برای پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم می شود.
وی اظهار داشت: براساس شاخص ها باید سالانه 30 مورد اهدای عضو در استان ها انجام شود که در سال گذشته حدود 6 مورد اهدای اعضا در کرمانشاه انجام شده است.
به گفته او، امسال تاکنون 2 مورد اهدای عضو در استان داشته ایم.
وی تصریح کرد: در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود و افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.
کریمی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان برای ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو می کوشد، گفت: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.
اکنون 2 هزار و 680 تخت بیمارستانی در قالب 18 بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، 2 بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و 2 بیمارستان تامین اجتماعی در استان فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi