شناسه خبر : 65496
شنبه 14 ارديبهشت 1398 , 12:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درخواست نمایندگان مجلس از شورای‌ عالی‌ فرهنگ‌ ایثار و‌ شهادت

نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی از فعال شدن شورای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استقبال کردند.

فاش نیوز - نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان ملت در بهارستان (زهرا ساعی - گودرزی)  به عنوان نماینده قوه مقننه در شورا ،بر لزوم فعال تر شدن آن تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استقبال از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای عضویت در شورای عالی ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، نظرات خود را در باره اهمیت این شورا و حضور افراد جوان و خوش فکر در آن بیان کردند.
Image result for ‫حسینی کیا مجلس‬‎
 
- حجت الاسلام و المسلمین حسینی کیا نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی استقبال از انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای عضویت در شورا خاطرنشان کرد: انتخاب دو تن از نمایندگان جوان برای شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به این دلیل بوده است که مجلس فعال سازی آن را در سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
وی با اشاره به انتخاب دو نماینده جوان از جامعه ایثارگری اظهار داشت:
امیدوارم دو نماینده جوان منتخب که از خانواده بزرگ ایثارگران هستند بتوانند هرچه بیشتر شورای عالی ایثار و شهادت را  فعال تر کنند همچنین امیدواریم رئیس جمهور و بنیاد شهید پای کار بیایند و آن را فعال تر کنند.
 
Image result for ‫مجلس پورمختار‬‎
- پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص نمایندگان جوان مجلس برای شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد:
 
 جوانان روحیه ایثارگری و شهادت طلبانه بالاتری دارند. البته توقع ما این است که این شورا و کمیسیونی که در بنیاد شهید وجود دارد در آینده تشکیل و کار عملی خود را انجام دهد و مصوبات خوبی داشته باشد  تا ما  این فرهنگ جهاد ایثار و شهادت را بتوانیم اشاعه و گسترش  بدهیم.
 
 وی اضافه کرد اخطار فرهنگ ایثار و فداکاری به طور طبیعی در جامعه وجود دارد و نمونه آن را در مبارزه با داعش شاهد بودیم و ناشی از کارکرد این شورا نیست بلکه ناشی از اثرات معنوی است که حضرت امام ره  و به خصوص مقام معظم رهبری و الهی بودن طبیعت انقلاب است  اما آنها(  اعضای شورا)  یک فعالیتی دارند و باید در این راستا فعالیت کنند.
 
 نماینده مردم کبودراهنگ در مجلس دهم متذکر شد: این انتخاب می تواند طلیعه فعال تر شدن شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور باشد.
 
عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مورد بی تحرکی شورا نیز یادآور شد: شوراهایی که در سطح عالی با حضور مقامات عالی کشور تشکیل میشود.
 
معمولا به علت درگیر شدن با کارهای متفرقه و اداری تشکیل نمیشوند و در این خصوص نمونه های فراوانی مانند شورای عالی اداری، مبارزه با مواد مخدر و ... را شاهد هستیم ولی امیدواریم با فعال شدن بنیاد شهید جلسات این شورا به طور مرتب برگزار و شاهد تغییرات خوبی در جوزه ایثار و شهادت باشیم.
 
Image result for ‫مجلس رضا شیران خراسانی‬‎
- رضا شیران خراسانی نماینده ایثارگر مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوع نگاه مجلس به مقوله فرهنگ ایثار وشهادت تاکید کرد: انتقال نسل ها،قهری است ولی آنچه که در اراده انسان ها وجود دارد، انتقال فرهنگ است. ما موظف هستیم نسبت به انتقال فرهنگ و تمدن جهاد و شهادت به نسل های بعد اقدام کنیم و آن را ترویج بدهیم.

وی ادامه داد: یکی از راه های تعالی جامعه بشری انتقال فرهنگ ایثار و فداکاری است و این فرهنگ، فرهنگ انسانیت و انسان سازی است. در فرهنگ جهاد و شهادت چیزی به نام خودخواهی، خودبینی و مال اندوزی، غرور و تکبر معنا ندارد و آن چیزی که در این فرهنگ معنا دارد، از خودگذشتگی است.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهر، محبت، اخلاص و فداکاری شاکله این فرهنگ را تشکیل می دهد، اگر چه متاسفانه امروز جهان بشریت از بی رحمی،سندگی به ستوه آمده است و در جنایت های بی شماری که در حق بشریت در نقاط مختلف جهان می شود میبینیم که چیزی به نام رحم و مروت وجود ندارد که از نمونه های آن می توان به حمله به مسجدی در نیوزلند و کلیسا در سریلانکا اشاره کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که بشریت راه اشتباهی رفته است و باید به فرهنگ متعالی و مقدس ایثار و فداکاری برگردد.

عضو کمیسیون اجتماعی در خصوص نقش قانونگذاری و نظارت مجلس در تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: مجلس در هر قانونی که وضع می کند باید یک پیوستی در جهت فعال شدن آن داشته باشد، چرا که به نوعی زیرساخت محسوب می شود. ما به عنوان قانونگذار و ناظر بر اجرای قانون در هر حوزه، اگر زیر ساخت لازم را نداشته باشیم، قانون در اجرا دچار مشکلات مختلفی خواهد شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
عجب مشکل بیمه ما حل کنید مشکل شهریه دانشگاه و برخورد بی رحمانه بنیاد را حل کنید
به امید روزی که خبر انحلال بنیاد به جانبازان برسد و جانبازان و خانواده شهدا به ارتش و سپاه ارجاع داده شوند
سلام مسئولین محترم که این ظلم وناعدالتی وتبعیض در حق رزمندگان بسیجی کردن چوابگو باشن چرا تکلیف مشخص نشده بود وایراد بیخودی دیوان این ظلم عیر قابل بخشش درحق رزمندگان بعد سی سال نمودین واکثر رزمندگان بهمن واسفند ۹۷ باز نشسته کردین حالا امروز دوباره دولت ابلاع کرده که دوباره اجرا یی بشه چه کسی مسئول این بی عدالتی است شکایت به کی بکنیم به دیوان عدالت اداری که خودشان مسبب این تبعض وظلم در حق مارزمندگان یسجی شده از دولت محترم استدعا دارم دستور بفرماین ومارا باز گردانن واین ظلم وبی عدالتی در حق ما شایسته نیست .
مهمترین روش اشاعه فرهنگ ایثار
قدر دانی از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس است .
تا وقتی رزمندگان و جانبازان زیر25 % در پیچ و خم حوداث به فراموشی سپرده شده اند هر روش دیگری اثر ندارد .
حداقل حمایت از جانبازان که بیمه درمان است با بدترین روش در حال اجراست، و تا وقتی چنین رفتاری با جانبازان می شود برای اشاعه فرهنگ ایثار نمی توان امید داشت .
کدام شوراء؟!الان چندین ماهه بیمه دی کلی برای ماها دردسرتولیدکرده وحتی هزینه هاراپرداخت نمیکنند.عدم مدیریت نادرست کلی مشکلات برای جامعه هدف درست کردندوهیجکس حرف نمیزندودفاع نمیکنند.اکثرماهاومتولیان شده ایم تماشاچی. متاسفانه شوراهای ایثارگری که برخی ازاینهابرای خودش تشکیل شده بامسوولین می نشینندوعکس سلفی میگیرندوازاین نشست وبرخواست هاهیج کاری درجهت بهترشدن وضعیت جانبازان انجام نمیدهند..همه منتظرندتااتفاقی بیافتد..تاکی بایدبیمه دی وبرخی مدیران بی لیاقت راتحمل کنیم؟!
امام خمینی (ره): نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون، در پیچ و خم زندگی روزمره خود، به فراموشی سپرده شوند....ایکاش مسئولین به این فرمایش گهرباررهبرکبیرانقلاب ،رحمت اله علیه توجه میکردند..ولی اکثرجانبازان وایثارگران فراموش شده اند..
چه مجلس وچه دولت عرضه رسیده گی به ایثارگران را ندارند و فقط حرف میزنند 2 را وجود دارد 1 --- بنیاد به وزارتخانه تبدیل شود 2 --- تمام ایثارگران به سپاه و ارتش واگذار شود .
باسلام در خصوص کارت حکمت و استفاده از امکانات فروشگاه های اتکا برای جانبازان و ایثارگران که تفاهم نامه آن بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد شهید در سال 1397 منعقد شد و قرار بود در مهر ماه 97 اجرایی شود و الان 7 ماه و اندی هم دیر شده آیا خبری دارید ؟ آیا اگر مدیران محترم بی خیال و ریلکس در مرکز مثل جناب آقای شهیدی و مدیران فرسوده و بی خاصیت استانی خود و کارمندان شان در این مصوبه ذینفع بودند هم این گونه منفعل و بی میل و رغبت پیگیر قضیه بودند ؟!! لطفا پیگیری و روشنگری بفرمایید که مقصر واقعی کیست و علت این تأخیر در اجرا کیست آیا وزارت دفاع و اتکا است یا که بنیاد شهید و یا هر سه که نکند خدای ناکرده ما گناه کسی را شسته باشیم با تشکر تقی جعفری جانباز 50 % شاهین شهر اصفهان
با سلام در قانون فرزندان شهدا از مزایا چانبازان 50درصد استفاده می کند و در حال حاضر فرزندان شهید شاغل از فوق العاده ایثارگری ماده 51بهرمند شده است و اخیرا جانبازان بالا 25درصد را که بازنشسته شدهاند از تاریخ 2/10/91راشامل می شود ولی فرزندان شهید را که بازنشسته شدهاند شامل نمشود در اجرای قانون چه فرقی بین فرزندا شهدا شاغل وبازنشسته می باشد به امید آرزو وسلامتی برای شما
باسلام بر اساس توافق اعلام شده بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال گذشته مقرر شد جانبازان و ایثارگران حقوق بگیر بنیاد شهید از نیمه دوم 1397از مزایای حکمت کارت و خدمات فروشگاه های اتکا به مانند دیگر نیروهای مسلح بهره مند گردند اما خبری نشد که هیچ ! حضرات مسئول ذیربط به روی مبارک هم نمی آورند . اگر هنر انجام کاری از دستتان ساخته نیست بستن دهانتان قبل از انجام آن و دادن وعده بیهوده که امر شاقی نیست ما که از موهبت دسترسی به این حضرات محرومیم رسانه محترم فاش نیوز اگر شما به مسئولین وزارت دفاع و بنیاد شهید دسترسی دارید به لحاظ رسالتی که این رسانه دارد سئوال بفرمایید که این داستان در کدام مرحله گیر کرده و علت خلف وعده در چیست ؟ یا سپاس و امتنان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi