شناسه خبر : 65723
جمعه 13 ارديبهشت 1398 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومین یادواره شهید«محبعلی فارسی» در زاهدان

دومین یادواره شهید«محبعلی فارسی» در زاهدان برگزار شد

زاهدان- ایرنا- دومین یادواره شهید «محبعلی فارسی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس پنجشنبه شب در جوار 2 شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور در این مراسم گفت: غیرت و دلاوری سردار شهید حاج محبعلی فارسی در دوران دفاع مقدس زبانزد رزمندگان ایرانی بود.
سردار سرتیپ محمد مارانی اظهار داشت: سردار محبعلی فارسی دوران جوانی و تحصیل خود را در جبهه ها گذراند و از همان دوران مسیر خود را مشخص کرده بود.
وی بیان کرد: سردار فارسی بخش زیادی از عمر خود را در بیمارستان و منزل در حالی سپری کرد که درد و رنج ناشی از جنگ همراه وی بود و سختی های زیادی را متحمل شد.
فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور گفت: سردار محب هیچگاه گله و شکایت نکرد چون از مسیری که قدم گذاشته بود اطمینان داشت.
وی بیان کرد: مدیریت و تدبیر حاج‌محب در عملیاتی هایی که حضور داشت مثال زدنی بود.
سردار سرتیپ مارانی تاکید کرد: غیرت، دلاوری، شجاعت و تعصب سردار فارسی و شهدایی همچون سردار میرحسینی در کربلای پنج بود که کمر دشمن را شکست.
وی تاکید کرد: دشمنان ایران اسلامی یقین داشته باشند که جوانان این مرز و بوم با همان قدرت و صلابت رزمندگان دوران جنگ تحمیلی در برابر تعرض بیگانگان خواهند ایستاد.
به گزارش ایرنا، سردار جانباز و آزاده محبعلی فارسی در 31 تیر سال 1367 در حالی که فرماندهی گردان 409 لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت در محور اهواز - خرمشهر در جریان عقب راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران نفر و در حال دفاع جانانه در ایستگاه حسینیه در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سوی دیگر بچه های گردان را به محاصره خود در آورده بودند پس از ساعاتی مقاومت به اسارت دشمن در آمد.
سردار فارسی در دوران اسارت خود در اردوگاه 17 و 18 تکریت مدیریت و رهبری اسرا را به نحو خردمندانه ای برعهده داشت و در تحکیم وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در مقابل فشار شکنجه های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی کرد.
محبعلی فارسی جانباز و آزاده سرافراز کشور آبان سال 1369 به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت و تازه دوران سخت رنج ها و مشقات پس از اسارتش به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.
سردار فارسی بعد از تحمل رنج های فراوان در هفته جانباز و در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین(ع) به دیار عاشقان و معبود خود پرواز کرد.
شهید محبعلی فارسی یکم شهریور سال 1338 در زابل دیده به جان گشود و قبل از اعزام به جبهه های جنگ به عنوان معلم فعالیت می کرد که پس از حضور در جبهه ها بنابر پیشنهاد سردار سلیمانی به سپاه پیوست.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi