شناسه خبر : 67943
پنجشنبه 13 تير 1398 , 11:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات شهریه مدارس شاهد

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 14 تیر ادامه دارد و ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد نیز از 5 تیر آغاز شده و تا 21 تیر ادامه خواهد داشت.

 جزئیات شهریه مدارس شاهد

محمدرضا رزاقی مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: پیش ثبت‌نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد به اتمام رسیده است و در حال حاضر مدارس در حال بررسی این پیش‌ ثبت‌نام‌ها و اعلام به خانواده‌ها برای ثبت نام قطعی برای مدارس هستند.

وی ادامه داد:‌ امسال ۶۷ هزار و ۱۴۱نفر در پایه اول ابتدایی مدرسه شاهد ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در سال گذشته ۶۱ هزار و ۸۷۸ نفر بود و از این تعداد تقریباً یک سوم دانش‌آموزان ثبت‌نام قطعی می‌شوند.

رزاقی تصریح کرد: پیش‌ثبت‌نام پایه اول ابتدایی مدارس شاهد به پایان رسیده است اما دانش‌آموزانی که فرزند شهید، جانباز بالای ۵۰ درصد جانبازی و آزاده باشند تا ۲۰ شهریور ماه می‌توانند در مدارس شاهد ثبت‌‌نام کنند و هیچ منعی وجود ندارد.

وی گفت: ثبت‌نام پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر ماه آغاز شده و تا ۱۴ تیر ادامه دارد؛ همچنین ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد از ۵ تیر آغاز و تا ۲۱ تیر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در پیش ثبت‌نام هیچ پولی از خانواده‌ها اخذ نمی‌شود، گفت: در مدارس شاهد از دانش‌آموزان طرح شاهد یعنی فرزند شهدا هیچ وجهی دریافت نمی‌شود و از فرزند جانبازان بالای ۵۰ درصد جانبازی و فرزندان آزاده، ۲۵ درصد شهریه مصوب شده دریافت می‌شود. همچنین از سایر دانش‌آموزان کمک سرانه مشارکت دانش‌آموزی دریافت می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان کمک سرانه در دوره ابتدایی حداقل ۴۵۰ هزار تومان و حداکثر ۷۷۰ هزار تومان،‌در دوره متوسطه اول حداقل ۵۳۰ هزار تومان وحداکثر ۸۷۰ هزار تومان و در دوره متوسطه دوم حداقل ۶۴۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است که این کمک سرانه متناسب با شرایط اقلیمی، فرهنگی و جغرافیایی هر منطقه تعیین می‌شود.

منبع: فارس

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi