شناسه خبر : 67954
جمعه 14 تير 1398 , 14:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برخی راوی دفاع مقدس شدند که در جنگ سهمی نداشتند

مشاور وزیر کشور:

برخی راوی دفاع مقدس شدند که در جنگ سهمی نداشتند

اصفهان- مسؤول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور گفت: راویان دفاع مقدس که عوض می‌شوند، مسیر نیز تغییر می‌کند زیرا برخی راویان دفاع مقدس شدند که در جنگ سهیم نبودند.

حسین همراهی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اصفهان تصریح کرد: کسانی که در جامعه رنج کشیده‌اند باید در امور اجرایی و قانون گذاری حضور بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم معتقدند نتوانسته‌ایم عدالت و برخی اصول را پیاده کنیم گفت: یکی از این اصول مسائل مربوط به ایثارگران است.

همراهی افزود: برای اجرای قوانین ایثارگران دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و هنوز هم بعد از ۴۰ سال ما درگیر تبصره‌ها و برداشت‌های مختلف از قانون هستیم در حالی که باید با وحدت رویه مسیر حل مشکلات جامعه ایثارگری هموار شود.

مشاور وزیر کشور گفت: جامعه ایثارگری جامعه مطالبه گری شده است که البته حق آنها است چون زحمت زیادی کشیده‌اند.
وی تاکید کرد: برخی از مشکلات به دلیل تنگناهای قانون است زیرا در برخی بخش‌ها قوانین متعدد، یا قوانین پیچیده و پر تبصره مایه سردرگمی و تفسیرهای گوناگون شده است و لذا قوانین باید به زبان ساده و روشن وظایف حاکمیتی را مشخص کند.
مشاور وزیر کشور با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین موردنیاز جامعه ایثارگری، اظهار کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرماید باید افراد خوبی وارد مجلس شوند به واسطه آن است که افراد دغدغه مندی که با نیازهای جامعه ایثارگری آشنا هستند، باید در قانونگذاری در این حوزه حضورداشته است.
وی روشنگری درباره امور جامعه ایثارگری را از جمله برنامه‌های خود را عنوان کرد و ادامه داد: در اقصی نقاط جهان برای جان باختگان جنگ قوانین هست و مدیران باید جرأت کنند و با جدیت امور مربوط به ایثارگران را پیگیری کنند.
استان اصفهان با داشتن ۶ درصد جمعیت کشور؛ ۱۰ درصد جامعه ایثارگری را با بیش از ۲۳ هزار ۵۰۰ شهید، ۵۰ هزار جانباز و سه هزار و ۵۰۰ آزاده به خود اختصاص داده است.

جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اصفهان روز چهارشنبه به منظور ارائه عملکرد و بررسی برنامه‌های آتی دستگاه‌های اجرایی در استانداری اصفهان برگزار شد.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi