شناسه خبر : 67955
جمعه 14 تير 1398 , 14:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پدر شهید لک زایی به فرزندانش پیوست

ابوالشهداء حاج شیخ محمد لک‌زایی اعتمادی

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد لک زایی پدر سردار شهید حاج «حبیب لک زایی» به فرزندان شهیدش پیوست.

 حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد لک زایی اعتمادی، تحصیل کرده حوزه های علمیه زابل، مشهد و قم، عالمی وارسته، پرهیزگار، متقی، زاهد، انقلابی، مردمی، رزمنده، ایثارگر و عاشق اسلام، قرآن، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) بود.

وی در تمامی سال های قبل و بعد از انقلاب اسلامی، عمر با برکت خویش را صرف گسترش ارزش های اسلامی و انقلابی و خدمات دینی و فرهنگی در منطقه محروم سیستان کرد.
آن فقید سعید از مریدان و پیروان امام خمینی(ره) در مسیر انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب و نیز پیرو مقام معظم رهبری در همه این سالها بود و به انجام وظایف الهی خویش به عنوان یک عالم دینی و مردمی اشتغال داشت.
مرحوم لک زایی (اعتمادی) همراه رزمندگان در سال های دفاع مقدس و سنگ صبور خانواده های معظم شهداء و ایثارگران در همه سال های پس از دفاع مقدس بود.

وی در همه ایام مقید بود نمازها را به جماعت اقامه کند؛ جلسات قرآن را پر رونق نگه دارد؛ نام اهل بیت (علیهم السلام) را زنده نگهدارد؛ شعائر مذهبی را بر پا دارد؛ و عطر شهادت را در جامعه بپراکند.
آن فقید سعید پدر سردار شهید حاج «حبیب لک زایی»، پدربزرگ طلبه شهید «مسلم لک زایی» و ابوالزوجه روحانی شهید «نعمت الله پیغان» بود. آقای «رضا لک زایی» که ماهها گروگان تروریست های تکفیری بود نیز از فرزندان ایشان است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و آقای دکتر شریف لک زایی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم از تربیت یافتگان دامان پر مهر آن دانشمند راحل هستند.
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین  محمد لک زایی، سرانجام پس از یک عمر خدمات مستمر علمی، دینی و انقلابی، شامگاه دیروز سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در سن هشتاد سالگی در شهر "زابل" چشم از جهان فرو بست.
 

منبع: حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi