شناسه خبر : 68716
یکشنبه 27 مرداد 1398 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی خواندنی از متن و حاشیه نشست مسئولان بنیاد با خبرنگاران

معاونین بنیاد، ازجمله عباسور، معاون بهداشت و درمان، کریمیان، مسئول روابط عمومی بنیاد، کاویانی، معاون فرهنگی، میر مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع و...جای گرفتند و با ورود رئیس بنیاد...

فاش نیوز - وارد جلسه که شدیم، بنر هم اندیشی ریاست بنیاد شهید با اصحاب رسانه حوزه ایثارگری و دفاع مقددس روی دیوار خودنمایی می کرد.

جلسه ساعت 11 اعلام شده بود و با گذشت زمان، خبرنگاران حوزه دفاع مقدس و ایثارگری از پایگاه های خبری مختلف در صندلی ها مستقر می شدند.

 در بالای سالن جلسه، معاونین بنیاد، ازجمله عباسور، معاون بهداشت و درمان، کریمیان، مسئول روابط عمومی بنیاد، کاویانی، معاون فرهنگی، میر مرادی، معاون توسعه مدیریت و منابع و... جای گرفتند و با ورود رئیس بنیاد شهید، جلسه رسما آغاز شد.

 آغاز مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت و سپس مسئول روابط عمومی شروع به اعلام برنامه کرد. ابتدا مقرر شد که تک تک خبرنگاران خود را معرفی کرده و اگر پیشنهاد یا انتقاد کوچکی دارند، بیان کنند. سپس ریاست بنیاد صحبت کند.

پس از پخش یک کلیپ، خبرنگاران روزنامه ها، صدا و سیما و پایگاه های خبری از جمله مهر، ایسنا، تسنیم، شهید نیوز، دفاع پرس، آریا، باشگاه خبرنگاران و... تک به تک خود را معرفی می کردند و نظرات آنها در آستانه روز خبرنگار جالب و شنیدنی بود. تعدادی از خبرنگاران از عدم دسترسی به سوژه های خبری و پراکندگی آنها گلایه کردند. چند تن به وضعیت رسیدگی به مزار شهدا و ضعف مدیریتی اشاره کردند و تعداد زیادی نیز مسائل درمانی و بیمه ایثارگران را پیش کشیدند تا توضیحات رئیس بنیاد را در این باب بشنوند.

  تعدادی از خبرنگاران نیز انتظارات خبرنگاران این حوزه را از بنیاد مبنی بر توجه و رسیدگی بیشتر به خبرنگاران ایثارگران و دفاع مقدس خواستار شدند و تعدادی نیز ازعدم امکان برقراری ارتباط موثر و مستمر با بنیادی ها گله داشتند و البته تعدادی نیز که با روابط عمومی بنیاد تعامل خوبی داشتند، مراتب سپاسگزاری خود را ابراز کردند.

خبرنگاران در این نشست پیشنهادات، انتقادات و صحبت های موثری را به عنوان زبان جامعه ایثارگری بیان نمودند که قابل تامل بود.

پس از صحبت های خبرنگاران، حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید صحبت خود را با تعریف از احوالات و بهبودی بیماری خویش آغاز کرد و بیان نمود که درمان های وی موثر بوده و به نظر پزشکان حال وی خوب است.

سپس به پاسخگویی نکات مطروحه خبرنگاران پرداخت و ابراز داشت که بنیاد شهید پاسخگویی بالایی داشته و تمامی معاونت های بنیاد، خدمتگزار هستند و تمام  تلاش خود را برای خدمات رسانی به کار می گیرند.

 شهیدی در توضیحات خود ادامه داد که با وجود بیش از 3 میلیون جامعه هدف، داشتن کمی نارضایتی طبیعی است و نارضایتی های مالی تنها به دلیل کمبود بودجه است که قول اختصاص آن داده شده بود اما توسط دولت پرداخت نشده است. وی با ابراز ارادت به جامعه ایثارگری گفت که با وجود مشکلات بسیار و حتی وضعیت بیماری، تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات به کار گرفته است.

 حجت الاسلام شهیدی خبرنگاران را محرم و همراه بنیاد شهید خواند و اضافه کرد که انتظار دارد خبرنگاران مسائل و مشکلاتی که شناسایی می کنند را مستقیم با بنیاد در میان بگذارند تا بنیاد برای رفع آنها اقدام کند.

حاشیه ها:

* برخلاف عنوان نشست که «هم اندیشی اصحاب رسانه با نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران» بود، که قاعدتا" می بایست با حضور مدیران مسئول و سردبیران رسانه های ایثارگری برگزار می شد؛ ولی تعدادی از خبرنگاران حوزه ایثارگران این رسانه ها و صرفا" به منظور برگزاری مراسمی به مناسبت روز خبرنگار دعوت شده بودند.

* رئیس بنیاد تصریح کرد که پزشکان معالجش از او خواسته اند بیش از 4 ساعت کار نکند.

* حجت الاسلام شهیدی باز هم آماری متفاوت از تعداد ایثارگران (سه میلیون و صد) ارائه داد، که حد اقل یکصد هزار نفر را کم کرد، بدون اینکه معاونانش هم تذکری دهند و در صدد اصلاح برآیند.

* خبرنگاری در بیان وضعیت و مشکلات خدمات درمانی بنیاد رو به رئیس بنیاد ابراز داشت که آیا هیچ کس پاسخگو نیست و ایثارگر باید بمیرد وقتی نمی تواند دارویش را تامین کند.

* خبرنگاری که ظاهر و آرایش غلیظ و رنگارنگش به هیچ وجه متناسب و در شأن جمع حاضر و حوزه ای که در آن فعالیت می کند نبود، از اینکه هیچگاه آقای شهیدی وقت ملاقات و گفت و گو به وی نمی دهد گله شدید داشت و خواهش کرد تا فرصتی برای گفت و گو بگیرد!

* خبرنگاری از رئیس بنیاد خواهش کرد که به جزئیات مطرح شده در کامنت های سایت های ایثارگری توجه کنند و عملا" رویکرد خود را بر رفع و رسیدگی به مسائل مطروحه قرار دهند.

 * خبرنگاری به نقل قول از یک خانواده شهید اظهار تاسف کرد که بنیاد پس از فوت مادر شهید در تماسی خواستار برگرداندن واکر تحویل داده شده به خانواده اش بوده است! که البته این موضوع با واکنش پاکدل، معاون تعاون و امور پشتیبانی بنیاد مواجه شد که وی خواستار ارائه مشخصات این خانواده از سوی خبرنگار مذکور و برخورد با کارمند خاطی بنیاد شد.

* در انتهای برنامه نیز پاکدل، معاون تعاون و امور پشتیبانی بنیاد شهید در پاسخ به شبهه های مالی و بحث هزینه ها و بودجه، توضیحاتی را مبنی بر بی گناه بودن بنیاد شهید به دلیل کمبود بودجه و اینکه دولت بخش قابل توجهی از بودجه را هنوز تحویل نداده است که بنیاد بتواند آن را به بیمه پرداخت کند و مشکل بیمه ایثارگران حل شود بیان کرد.

گزارش و عکس از شهید گمنام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام خیلی خوب . دست خانم محمدی درد نکنه . دختر ما که از طرف فاش نیوز رفته بود آنجا چه سوالی پرسیده از رییس بنیاد شهید ؟
با سلام
این گزارش خانم محمدی گرامی نیست
این گزارش شهید گمنامه!
تازه اون خودش عکاس هم هست
عکس خیلی از گزارش هاشو خودش میگیره
تصویر خانم محمدی را در مراسم دیدم سوال پرسیدم .
بعد خبرنگارها به حاج آقا گفتند کامنت ها را بخونه عزیزم آقایان مالک سایت نه اول باید کامنت را چاپ کند خب چی بخونه حالا آقا سید وقتی سانسور می کنید در حد سازمان کاک ب یا سازمان سیاه !
مثلاً آن پیامهای من به همسر شهید را پاک کردید و نذاشتید ببینه چه آدمهایی در موقعیت ایشان چه بلاهایی سرشان آمده یعنی چی ؟ اون علی آقا می گفت هیچی نگو آبرویتان مهم تره . ولی وجدانا آبروی کی می ره اگه صدای من به گوش عالم برسه ؟
چرا کامنت های منو سانسور می کنید آخه ؟
با سلام و سپاس
درصورتی که کامنت شما دارای محتوای درست نبوده یا کلمات یا نسبت های غیرقابل انتشار داشته باشد، از انتشار آن معذوریم
سلام دوست عزیز فاش نیوز واقعا صدای ایثارگران است اگر نظر شما حاوی تهمت و افترا و فحاشی نباشد حتما نمایش داده می شود میگید نه دوباره امتحان کنید. موفق باشید. ضمن تشکر از تمامی پرسنل خدوم سایت فاش خصوصا دکترای عزیز که خود از ایثارگران واقعی انقلاب است.
جواب این اتهام بزرگی که به من زدید بماند بر ای بعد
جناب شهیدی 40 ساعت کار هم مشکلات ایثارگران را حل نمی‌کند وقتی نمایندگان مجلس از بنیاد گله دارند که دنبال مشکلات ایثارگران نیستید ما ایثارگران شما را به خدا واگذار کردیم چون خدمات شما از کمیته امداد بدتر است. حال بگید دکتر گفت 4ساعت کار کنید خدای ما هم بزرگ است. آه مظلوم به سوهان ماند.... گر خود نبرد برنده را تیز کند.
بنام خدا
جناب حجت الاسلام حاج آقا شهیدی
با سلام وعرض ادب
کدام خدمات که شما از آن دم میزنید . بنیاد یک خدمت جدیدی به خدمات درخشان خود اضافه کرده که در هیچ اداره ی دیده نمیشه واون این است یک هفته است به جناب میر ساداتی تماس میگیریم جواب تلفن نمیدهد وگویا این خدمت شایسته به استانها سرایت کرده برای یک پرسش باید به بنیاد مراجعه کنید وکلی هزینه ماشین بدهید . من نمیدونم مسئولین بنیاد این موضوع ملاحظه نکردن یا اینکه این دستور العمل جدید است . قلب ما جانبازان شکسته است بیشتر از این نشکنید . خدایا ...... با تشکر جانباز حالت اشتغال بنیاد
سلام خدا قوت: از جناب شهيدى پرسيده شود يا از معاونش چرا بيمه تكميلى پدرو مادر عدهاى از شهدا وجانبازان قطع شده است؟
آقای شهیدی ما خانواده جانبازان از بی عدالتی ها و تبعیض های قانونی توسط شما و مجریان ناراضی هستیم
ایا این عدالت است که جانباز 5% و یا رزمنده با 6 ماه حضور در جبهه عضو هیات علمی فقط مبلغ 3میلیون تومان تفاوت ایثارگری دریافت کند و از دهها مزایای دیگر بهره مند باشد و جانباز زیر25% فاقد شغل محروم از حداقل حقوق ؟؟؟؟؟؟!
چرا این همه تبعیض ؟
از جناب شهیدی سوال کنید که وقت خانه تکانی برخی مدیران فرسوده نیست؟دوم اینکه تکلیف بیمه دی چیست آیابازهم قراردادبابیمه دی تمدیدخواهدشد؟!
از جناب شهیدی سوال کنید که وقت خانه تکانی برخی مدیران فرسوده نیست؟دوم اینکه تکلیف بیمه دی چیست آیابازهم قراردادبابیمه دی تمدیدخواهدشد؟!اگه چنین شودبایدفاتحه خواند!
سلام علیکم.چرا سه دهه بعد از پایان دفاع مقدس نمایندگان مجلس ما نتوانستند طرحهای حمایتی خوبی برای دفاع از ایثارگران و جانبازان عزیز داشته باشند؟چرا سال 92 طرح برداشتن کف جانبازی در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شد ولی عملی و اجرا نشد؟چرا یک فرزند جانباز بالای 25 که البته حقش هم هست باید در تمام جاها سهمیه داشته باشد ولی خود جانباز20و10و...سهمیه ای نداشته باشد؟چرا هزینه فرزند جانباز در دانشگاه که البته حقش هست باید رایگان باشد ولی خود جانباز20و10و...نباید رایگان باشد و هزینه بپردازد؟اصلا بحث درصد برای یک جانباز اعصاب و روان و شیمییایی و...چه مقوله و چه داستانی دارد و اصلا میتواند توجیه پذیر باشد؟چه پارامتری برای جانباز شیمییایی واعصاب و روان و...در کمیسیونها وجود دارد که پزشکانی که اصلا جبهه را ندیده اند و پزشکانی هم که دیده اند و درصد بالا دارند و گرفتند خودشون رو به ندانم کاری میزنند و با افزایش سن و عوارض درصد افزایش پیدا نمیکند؟اصلا اگر یه ماشین حتی صفر کیلومتر نه کارکرده یک نقص کوچیک در هر جایش مثلا پیچ چرخش شل باشد در جاده با سرعت حتی کم هم راه برودحتما ماشین واژگون خواهد شد و اون نقص کوچیک خودشو نمایان خواهد کرد و ضربه اش را خواهد زد و....پس حتی یک جانباز عزیز یک درصد اعصاب و روان و شیمییایی و...را هم باید دید و درک کرد و خدمات دادچونکه ظاهرش شاید خوب به نظر بیاید ولی از داخل و سر و ریه و شش و ....کلی عوارض و مشکلات دارد.چرا یک رزمنده عزیز که در عملیاتها و پاتکهای دشمن بعثی حضور داشته و میدانیم که در چنین عملیاتهایی نقل و شیرینی و نبات و کلوچه و.... پخش نمیشد بلکه انواع توپ وتانک و مسلسل و بمباران هوایی و......مواجه میشد ولی الان باید برای گرفتن حقش باید با هزینه شخصی خودش بله متاسفانه با هزینه شخصی خودش تمام راهها را برود و آخرش بی نتیجه؟مگر نمیشود مجلس مصوب کندبا یک معرفی نامه از محل اعزام کننده و درآوردن حضور ایثارگر عزیز در عملیاتهای خودمان و پاتکهای دشمن بعثی که خودش میتواند صورت سانحه باشد درصدی را تعلق و یا افزایش داد؟و هزاران چرای..............دیگر.فاش نیوز عزیز لطفا پیگیری.با تشکر.جانباز شیمیایی 15درصد
سلام. ما که در همین جلسه هم فقط از آقای شهیدی و معاونین جواب منطقی و درستی نشنیدیم .دردمندی ایثارگران رو چرا از سایت بنیاد ملاحظه نمیکنن که بخواد خبر نگار از شهیدی سوال کنه .از زمان آقای شهیدی حتی یک سال شده که بنیاد بگه اندازه کافی بود‌جه داریم ،وقتی پول درمان جانبازان رو ندارید پس پول حقوق ماده ۳۸ رو هیچوقت ندارید ،پس چرا آقایان امروز و فردا میکنن و تمام جانبازان حالت اشتغال رو سر کار گذاشتن. سال ۹۸ که حتی افزایش حقوق رو هم انجام ندادن ،
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi