شناسه خبر : 70568
یکشنبه 19 آبان 1398 , 14:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نحوه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به ایثارگران

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید از ابلاغ دستورالعمل نحوه پرداخت تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن به ایثارگران به بنیاد شهید استان‌ها خبر داد.

نحوه پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به ایثارگران

خداکرم کولیوند، مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: پس از تصویب مبلغ قابل پرداخت در قالب خرید و یا ساخت مسکن ایثارگران برای سال 1398 در هیئت محترم دولت، موضوع از آن به بانک مرکزی برای تعیین بانک‌های عامل و سهمیه هر یک از بانک‌ها ابلاغ شد؛ بانک مرکزی نیز پس از تصویب آن در شورای پول و اعتبار، بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها را مشخص و به بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس مقرر شده است در سال 1398 در شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت، مبلغ 130 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 100 میلیون تومان، سایر شهرها 85 میلیون تومان، روستاها 50 میلیون تومان و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز استان‌ها و با نرخ چهار درصد با مدت باز پرداخت 20 ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن پرداخت شود.

مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این تسهیلات نسبت به مبلغ تسهیلات سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، افزود: واجدین شرایط دریافت این تسهیلات جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، فرزند و والدین)، همسر جانبازان و آزادگان متوفی و یا قیم قانونی آنان طبق ماده 3 قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران و فرزندان جانبازان 70 درصد و بالاتر هستند.

کولیوند ادامه داد: وام مجدد صرفاً در قالب خرید به ایثارگرانی پرداخت خواهد شد که وام فعلی آنان تا سقف 20 میلیون تومان بوده و تا پایان سال 1396 تسویه شده باشد. جانبازان 70 درصدی نیز که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب هستند می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن مجدداً از این تسهیلات بهره‌مند شوند. همچنین وام مجدد صرفاً در قالب ساخت به ایثارگرانی که در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال 1390 استفاده کرده‌اند فقط برای یک بار پس از تسویه تسهیلات قبلی امکان‌پذیر است.

وی در پایان در خصوص روند ارائه تسهیلات مسکن گفت: ایثارگران ابتدا باید در سیستم اینترنتی ثبت‌نام کرده و پس از تعیین اولویت و اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران به دفاتر مربوطه مراجعه تا اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
با سلام و احترام ، نظر باینکه قیمت مسکن از ابتدای سال 98 جهش بی سابقه داشته و لازم است چندین برابر مبلغ وام توسط ایثارگران تهیه شود تا به قیمت مسکن 50 تا 60 متری برسد لذا با توجه به عدم جذب کامل وام سال 97 بدلیل جهش قیمت مسکن که روی دست بنیاد ماند پیشنهاد میگردد نسبت به اختصاص زمین به ایثارگران واجد شرایط اقدام فرمایند در غیر اینصورت با توجه به قیمت بالای مسکن و الزام ایثارگران برای تهیه مبلغ آورده چندین برابر مبلغ وام همچنان مثال سال گذشته بخش زیادی از وامها روی دست بنیاد خواهد ماند.
از مسئولان دلسوز تقاضا داریم بررسی کنند وامهای سال 97 که توسط ایثارگران جذب نشد کجا رفته است.
سلام ، مسکن مهر در شهر جدید گلبهار مشهد به متری حدود یک میلیون و هشتصد هزار تومان رسیده در حالیکه ابتدای آغاز طرح مسکن مهر با متری 300 هزار تومان قرارداد بسته شدلیکن بتدریج تورم را به قیمت تمام شده اضافه کردند یعنی معادل نرخ تورم از مبلغ سپرده عضو کسر شد. طبق ماده 15 قانون تعاون و اقتصاد جمهوری اسلامی هر شرکت تعاونی موظف است بنحوی برنامه ریزی و اقدام کند که سالیانه حداقل معادل نرخ تورم به مبلغ سپرده عضو اضافه کند اما در واقعیت شرکت تعاونی مسکن مهر خلاف قانون در جهت معکوس عمل کرده و موجب ضرر هنگفت اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر شدند که معلوم نیست مبالغ هنگفت ضرر سپرده اعضا به جیب چه کسانی واریز شده که هیچکس پاسخگو نیست؟؟؟
طرح مسکن جدید در دولت تدبیر و امید با متری دو میلیون و پانصد هزار تومان آغاز شده لذا چنانچه مثال مسکن مهر حداقل 6 برابر شود به قیمت متری 15 میلیون تومان خواهد رسید که روند رشد طبیعی مسبوق به سابقه میباشد.
طبق قانون بنیاد موظف است به جانبازان بالای 25 درصد یکصد متر زمین به قیمت منطقه ای واگذار کند اما در حال حاضر اداره کل راه و شهر سازی همکاری ندارد و مسئولان مسکن در بنیاد میگویند به جانبازان بالای 50 درصد معرفینامه زمین صادر میگردد.
اگر مسئولان قصد دارند ایثارگران خانه دار شوند و مشکلات اجاره نشینی رها شوند لازم است زمین تحویل بدهند در غیر اینصورت با وام 130 میلیون تومان هرگز قادر به خریداری خانه نخواهند شد. فقط ایثارگرانی قادر به جذب وام مسکن هستند که منزل را تبدیل به احسنت کنند یعنی منزلی که ساکن میباشند به خانه بزرگتر یا محل بهتر تعویض کنند یا به عبارت بهتر سرمایه خود را افزایش دهند. در حال حاضر مسئولان فقط بدنبال رفع تکلیف و عدد سازی آماری هستند بلکه لازم است قوانین طوری تنظیم شوند که مشکل مسکن ایثارگران بویژه جانبازان مستاجر حل شود تا از مشکلات خانه بدوشی و اجاره نشینی و صاحبخانه های بی خدا خلاص گردند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi