شناسه خبر : 71554
جمعه 06 دي 1398 , 11:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبر ویژه فاش نیوز برای سهمیه ویژه بنزین!

تعیین سهمیه ویژه ۴۰ لیتری بنزین برای جانبازان و معلولان

پس از پیگیری‌های گروه های جانبازان و درخواست های مکرر نمایندگان مجلس، با سهمیه ویژه ۴۰ لیتری جانبازان و معلولان موافقت شد.

فاش نیوز - پس از پیگیری‌های گروه های جانبازان و درخواست های مکرر نمایندگان مجلس، با سهمیه ویژه 40 لیتری جانبازان و معلولان موافقت شد.

 پس از دوندگی های بسیار در این زمینه و پیگیری های متعدد توسط پایگاه خبری فاش نیوز و گروه های جانبازان ازجمله انجمن جانبازان نخاعی، درخواست ها و گفت و گوهای مکرر با نمایندگان مجلس جهت توجه و کمک به رفع این مشکل، امروز شاهد موافقت مسئولان با سهمیه ویژه بنزین بودیم. به گزارش خبرگزاری ها پس از بررسی ها و پیگیری‌های متعدد نهادهای مسئول، با تخصیص سهمیه بنزین ویژه برای معلولان و جانبازان موافقت شده و زین پس 100 لیتر بنزین برای افراد دارای کارت سوخت ویژه درنظر گرفته خواهد شد.

 یکی از مشکلات نظام سهمیه بندی اخیر بنزین، عدم تخصیص سهمیه ویژه بنزین برای معلولان و جانبازان بود، چرا که این قشر از جامعه، به دلیل مشکلات جسمی، کمتر امکان استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارند. ماشین اگر برای افراد عادی حکم یک وسیله تسهیل یا کمک کننده را دارد، اما برای افراد دارای محدودیت حرکتی مثل جانبازان نخاعی و افراد ویلچری، حکم پا را دارد.

 افرادی که مجبور هستند برای کوچک ترین مسافتی از ماشین استفاده کنند و یا امکان استفاده از مترو و اتوبوس و ... را ندارند، با بنزین محدود، تردد و روابط اجتماعی و حضور در جامعه شان کمرنگ تر شده و باعث انزوای آنان می گردد بنابراین اختصاص بنزین بیشتر به این قشر، بسیار ضروری و حیاتی محسوب می شود.

 محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در این خصوص گفت: با توجه به درخواست مکرر معلولان و جانبازان نسبت به افزایش سهمیه بنزین، در کارگروه ویژه وزارت کشور این موضوع بررسی و اختصاص سهمیه بنزین ویژه به معلولان و جانبازان تصویب شد.

 وی افزود: در این کارگروه اختصاص سهمیه بنزین ویژه معلولان و جانبازان بررسی شد و در مرحله اول با تخصیص سهمیه بنزین برای پلاک‌های ویژه جانبازان و معلولان موافقت شده است.
نفریه گفت: این موضوع به وزارت نفت، جهت تعیین میزان سهمیه ابلاغ شده است.

 همچنین شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره سهمیه بنزین افراد دارای معلولیت اظهار کرد: سهمیه بنزین افرادی که کارت سوخت آن‌ها به عنوان جانبازان و معلولان تأیید شده از همین ماه 100 لیتر است.

 وی افزود: خودرو‌های پلاک ویژه معلولان علاوه بر 60 لیتر سهمیه شخصی، 40 لیتر بیشتر دریافت می‌کنند و برای خودرو‌های دوگانه سوز نیز علاوه بر 30 لیتر شخصی، 40 لیتر دیگر تخصیص داده شده است که در مجموع 70 لیتر می‌شود.

 رضایی تصریح کرد: کارت سوخت برخی از افراد دارای معلولیت و جانباز که از نوع کارت سوخت جانبازان و معلولان نیست، باید تغییر کند، البته سهمیه به کارت سوخت آن‌ها واریز می‌شود و تا زمانی که کارت جدید را دریافت کنند برای آن‌ها ذخیره می‌شود.

** مرادی

اینستاگرام
بنده جانباز اعصاب وروان 25 درصد هستم .
اما بعدها 3 عمل جراحی روی کمر وگردنم انجام دادم که الان تقریبا زمین گیر شده ام خلاصه بگم نمی تونم دولا خم بشم مثلا ناخن پا رو بگیرم .
تکلیف ما واسه بنزین چی میشه تشکر ؟
با سلام وخسته نباشید منظور از کارت جدید سوخت یعنی چه کارت سوخت اینجانب که فرزندم معلول است در کارت سوخت شماره پلاک ویلچری خورده و کارت هم از نوع هوشمند است یعنی باید تعویض شود یا که خیر ممنون .
سلام این سهمیه بنزین شامل جانبازان بالای ۲۵درصد هم میشود؟
خوبه آقای نفریه از بهزیستی نظر دادند . پس در کابینه دولت اقای شهیدی زخمت حمایت از جانبازان را هنوز نکشیده برای بنزین ! قطعا اگر ایشان اقدام میکردند !! بیشتر میشد به لحاظ فرهنگ ایثار در جامعه !! ولی گویا اقای نفریه بیشتر بفکر معلولان بودند و نیم نگاهی به جانبازان هم انداخته اند . سالی که نکوست از بهارش پیداست .
بابا این خبر رو که تمام خبرگزاری‌ها مخابرات کردند لا آقل شما یک تحلیل و انتقادی از اینگونه ریختن سهمیه ‌کم وکسری و نوع ریختن که یک نوع توهین هست به جانبازان قلم می زدی !!!!
توش تحلیل کوتاهی زدن که توی خبرهای دیگه نیست
دست فاش نیوز درد نکنه
این عزیزان انقدر پیگیری کردن و خبر زدن که بالاخره مسئولین بی مسئولیت متوجه شرایط سخت جانبازان شدن
دمتون با پیگیری های هر روزتون گرم
بیچاره ها انقدر با نماینده ها مصاحبه کردن که یه خبری بشه
با سلام و احترام

40 لیتر

یعنی جانبازان ویلچری معطل 60 هزار تومان بودند، توهین از این بزرگتر هم می‌شود!!!
سلام جانبازعزیز چراحرف تودهنشومیذاری برای جانبازان دارای پلاک جانبازی علاوه بر60لیتزسهمیه عمومی100لیتراضافه شده فقط متاسفانه برای معلولان عزیز40لیترعلاوه برسهمیه60لیتردرنظرگرفته شده که این هم نوعی جفابه معلولان عزیزمیباشدبایستی برای معلولان عزیزهمچون جانبازان100لیترسهمیه اختصاص داده شود باتشکرجانباز70%سیدعلی
با سلام
داش های ویلچری زحمت کشیده با ویلجر ، نمره ویلچر و کارت ویلچر به دفتر پلیس +؟؟ مراجعه و کارت سوخت را تعویض تا شامل الطاف 40 لیتر بنزین یعنی 40*1500=60 هزار تومان بشوید . وعده دیدار ما صف پلیس +10 ساعت شش صبح
سلام نه عزیزم هیچ فرقی بین جانباز و معلولین نیست همه 40 لیر و اما بد عزیزم یک جانباز 49 درصد نمی تونه پلاک جانبازی داشته باشه ولی یک معلول مادر زاد که خدا همشون حفظ کنه از بهزیستی پلاک میگیره این ظلم در حق جانبازان عزیز هست بند 70 درصدم پلاک دارم ولی رفیق دارم با 45 درصد جانبازی و یه پای مصنوعی نه
چقدر جالب!!!!!!! از تحویل خودرو سوقتان دادند به تحویل بنزین
خسته نباش شی دل آور...
شماوامثال شما چرا برای جانبازان تصمیم بگیرید؟!

مملکت ازآن حزب اللهی هاست.
والسلام.
با سلام خدمت فاش نیوز عزیز بنده ماشینم پلاک ویژه داره ولی کارت سوختش از پلاک عادی قبلیه و واریز نده راهنمایی کنید چکار کنیم. ممنونم از پیگیری های شما
هم پلاک ویژه دارم هم کارت سوخت ویژه دارم ولی سهمیه 40 لیتر نیامده.
شاها کارکردن پس از تلاش های بسیار 40 لیتر بنزین به میرسه کسی که باید از شرق یا جنوب تهران بیاید به ره دکتر اصلا راهنمایی رانندگی ارزشی برای پلاهای جانبازی نمگزه هروقت رفتی پارک کنی که تابلو پارک جانبازان داره همیشه خذا پره راهنمای رانندگی هم هیچ کاری نداره ماشینو به خاطر شرایط دوبله پارک میکنی میای میبنی شما را جریمه کرده نه اون کسی که جایی پارک من جانباز گرفته من بارها حرفم شد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi