شناسه خبر : 71971
پنجشنبه 26 دي 1398 , 10:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سبک زندگی شهدا باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: ترویج سبک زندگی شهدا سبب کاهش بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده و آثار مطلوبی را به همراه دارد.

حسین نصرالله در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به معنای سوق دادن مردم سمت شهادت نیست بلکه بکارگیری و ترویج سبک و سیاق زندگی شهدا مورد توجه است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب تعالی و موفقیت جامعه است همه به ویژه مسئولان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری عنوان کرد: گسترش ترویج سبک زندگی شهید باکری و امثال او، الگویی برای مسئولان به شمار می رود چرا که این شهید در دوران مسئولیت خود حتی در زمان سیل شخصا وارد عمل شد.

وی خاطر نشان کرد: گروه های جهادی در ماجرای سیل خوزستان مانند دوران دفاع مقدس وارد عمل شدند که این موضوع بیانگر توجه نسل جوان به زندگی در سبک و سیاق شهدا است.

نصراله با بیان اینکه تداوم راه شهدا آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد، ادامه داد: اگر سبک و سیاق شهدا در کشور رواج یابد مطمئنا بسیاری از معضلات و مشکلات در جامعه مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: سبک زندگی شهدا یعنی مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرده و زیر بار زور استکبار و ابرقدرتها نرویم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری گفت: برگزاری یادواره‌ها و مراسم‌های شهیدان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش موثری دارد.

وی به افزایش اطلاع رسانی به مردم در خصوص شهدا، افزود: میزان اطلاعات مردم نسبت به  موضوع ایثار، شهید و شهادت از ۲۵ درصد به ۷۵ درصد رشد یافته است.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه گفت: بازدید از خانواده شهدا به شکل نمادین و تصویری نباشد بلکه به خواسته‌ها و مشکلات آنها نیز پاسخ داده و نیازهایشان برآورده شود.

حسین توکلی کجانی افزود: خدمات رسانی به خانواده شهدا از برنامه‌های مورد توجه دولت یازدهم و دوازهم بوده و دولت تمام توان خود را برای تحقق این هدف بکار گرفته اگر چه معضلات و کمبودهایی در این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان ری نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم، عنوان کرد: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد تا موازی کاری نشود.

فرماندار ویژه شهرستان ری خاطر نشان کرد: نامگذاری تمامی میادین، محله و مناطق ری با برنامه‌ریزی انجام شود تا همزمان دو مکان به نام یک شهید نباشد.

وی تاکید کرد: تندیسی به عنوان شورای فرهنگ ایثار و شهادت ساخته تا هنگام دیدار با خانواده شهدا به آنها اهدا شود.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi