شناسه خبر : 72346
پنجشنبه 17 بهمن 1398 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نمایشگاه تجسمی فجر به همت بنیاد شهید رونمایی شد

نمایشگاه تجسمی فجر در رشته های نقاشی، عکس، پوستر و تصویرسازی با مضامین ایثار و شهادت در گالری ایوان انتظار متروی حضرت ولیعصر (عج) رونمایی شد...

فاش نیوز - در چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشگاه تجسمی فجر با حضور تعدادی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نمایشگاه تجسمی فجر در رشته های نقاشی، عکس، پوستر و تصویرسازی با مضامین ایثار و شهادت در گالری ایوان انتظار متروی حضرت ولیعصر (عج) رونمایی شد.

 این نمایشگاه که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران برپاشده است با حضور حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکترصیمی رییس بنیادشهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، دکتر یارنسب معاونت تبلیغات بنیادشهید و امور ایثارگران و با حضور خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران افتتاح گردید.

 حجت الاسلام کاویانی راد در این رونمایی ضمن بازدید از آثار به نمایش درآمده، با حضور درجمع خبرنگاران حاضر در این نمایشگاه ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هدف از این نمایشگاه توجه عموم مردم بخصوص نسل جوان که شاید بخش هایی از تاریخ دوران انقلاب کشورمان را به یاد نداشته باشند و یا به لحاظ تصویری در سالیان دراز به واسطه عوامل مختلف ممکن است حضورشان در اذهان ضعیف شده باشد.

 وی در ادامه گفت: بنیاد تلاش کرده تا با ایجاد این نمایشگاه، حضور و حماسه سازی مردم درعرصه های مختلف شکل گیری انقلاب و دفاع از آرمان های صورت گرفته را در قالب آثاری هرچند محدود در چارچوب عکس و پوستر و با موضوعات مرتبط با این ایام در فضای هنری که محل تردد عموم هست به معرض نمایش بگذارد و فضایی را فراهم نماید تا مردم دقایقی را فارغ از دغدغه های  عادی خود،  به نکاتی توجه نمایند که شاید زندگی روزمره این اجازه را به آنان ندهد.

 کاویانی راد همچنین اظهار امیدواری کرد مجموعه این نمایشگاه با مدیریت، توسعه و تعمق بیشتر  استمرار بیابد و بستری برای جلب توجه و تمرکز عموم جامعه را فراهم سازد.

خانواده شهدا پرچمداران حرمت و حریم ایثار و شهادت

 معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به پیش رو بودن ایام الله 22 بهمن و حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران در این حماسه بزرگ نیز خاطرنشان کرد: این انقلاب شکل گیری و پیروزی خود را مرهون ایثار و شهادت است و خانواده شهدا پرچمداران حفظ حرمت و حریم ایثار و شهادت و نماد فداکاری هستند لذا طبیعی است که نسبت به ارزش هایی که محصول خون فرزندان خود هستند احساس مسوولیت نمایند.

 وی همچنین اضافه کرد: افراد مرتبط با مقوله ایثار و شهادت دونقش مهم را در این زمینه ایفا می نمایند  یکی آن که مردم را از عملکرد گذشته خود در ایجاد انقلاب یاری کرده و اجازه پشیمان شده را به آنان نمی دهند و دیگری آن که آنان را نسبت به آینده انقلاب مطمین می نمایند و اجازه نمی دهند دو لبه گازانبر شک و تردید و ناامیدی، اساس و ریشه نهالی را که آنان با خون به زمین نشانده اند را تهدید نمایند.

 گفتنی است: این نمایشگاه با تصاویر شهدای شاخص وقایع دوران انقلاب اسلامی، ‌جنگ تحمیلی و زندانیان سیاسی دوران ستم شاهی تا پایان ایام الله دهه فجر درمعرض دید عموم و علاقمندان فرهنگ ایثار و شهادت دایر خواهدبود.

 

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi