شناسه خبر : 74780
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1399 , 15:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چطور نمی‌میرید از غصه؟!

چگونه شب با شکم انباشته از غذا سر بر بالین نهم و در اطراف من شکم هایى گرسنه و جگرهایى تشنه باشد. آیا چنان باشم که...

فاش نیوز - بسم رب الشهدا و الصدیقین، شرم کنید از تکرار نام علی(ع)
فقر برخی هموطنان پنهان‌شدنی نیست. این زندگی نیست، تنها زنده ماندن است.
شب های قدر است و مومنان به یاد حضرت علی(ع) اشک می‌ریزند؛ مردی که به او #ابوتراب می‌گفتند؛ از بس که روی زمین می‌خوابید و نامش با جوانمردی، مردم‌داری مبارزه با تکاثر وحمایت از فقرا گره خورده است.
بسیاری از مسئولین و مدیران هم در صف اول این مراسم ها هستند؛ گریه می‌کنند و می‌گویند علی(ع) الگوی ماست. «یا علی جان مقتدای من توئی»! واقعاً؟! ..
گفتن حرف‌های کلیشه‌ای و شعارهای دم‌دستی ساده است. بروید و نامه علی‌بن ابیطالب(ع) را به عثمان‌بن‌حنیف، عاملش در بصره بخوانید.
آنجا که می نویسد: «چگونه  شب با شکم انباشته از غذا سر بر بالین نهم و در اطراف من شکم هایى گرسنه و جگرهایى تشنه باشد. آیا چنان باشم که شاعر گوید: تو را این درد بس که شب با شکم سیر بخوابى و در اطراف تو گرسنگانى باشند در آرزوى پوست بزغاله اى! آیا به همین راضى باشم که مرا امیرالمؤمنین گویند و با مردم در سختی هاى روزگارشان مشارکت نداشته باشم؟ یا آنکه در سختى زندگى مقتدایشان نشوم؟»
واقعاً مقتدای شما امام علی(ع) است؟ این درجه از فقر که تنها بُرش نازکی از آن به خاطر حجب و حیای ایرانی علنی می‌شود، دردآور است؛ حتی اگر تعداد گرفتاران به آن هزار نفر باشند که خودتان آمارش را بهتر می‌دانید باز هم برازنده ی جامعه ی ما نیست. 
کاری به ریاکاری‌هایتان ندارم اما فقط می‌پُرسم چطور #مسئول هستید و نمی‌میرید از دیدن فقر مردم؟ چطور سکته نمی‌کنید؟ چطور برخی از شما می‌تواند به این راحتی اختلاس کند، دزدی کند، بعد متظاهرانه نماز بخواند و بگوید پیرو علی(ع) است؟!
به ما هم یاد بدهید که وقتی اینها را می‌بینیم قلب‌مان مثل انار شتک‌زده به دیوار، به قفسه سینه‌مان کوبیده نشود.. که گریه نکنیم.. که شب خواب‌مان ببرد. چطور نمی‌میرید از غصه؟!
محمدرضا سابقی
اینستاگرام
سلام جناب سابقی عزیز عرض شود همه اینها برمیگرددبه اینکه مسئول تغییرنام دادشدرئیس وخُب جنابعالی بهترآگاهیدحُب ریاست طلب میکندکه فقط امرکندویکی برایش دربارکنددیگری ببندد یکی صندلیش راجابجاکندوتملق وچاپلوس زیردستان آنهم فقط بخاطراینکه بهره بیشتری ازسفره انقلاب ببردوگرنه همان زیردستی نخست اینکه میداندرئیسش هیچی نمی فهمدولی چه کندکه اوهم همچون رئیسش دنیاطلب شده جناب سابقی مسئول یعنی کسیکه هم تعهدوهم تخصص داشته باشدودرهمان دهه60مسئول درجازد چراکه میداندپستی راکه بهش تقدیم کرده توان مدیریت وتخصصش رانداشته ولی تعهدکه داردوقبول نمیکندمگرمعمارکبیرانقلاب امام خمینی بارها نفرمودنددلبسته بدنیا نشویدکه دلبستگی بدنیاسَرآمدهرلغزش وگناهیست ولی چه کنیم که این بی خردان بی تععدوبی تخصص وازهمه مهمترمتظاهرکه برهمگان آشکارشده که این جماعت بنفش نه به خدا ایمان دارندونه به روز رستاخیزوآنچنان غرق ریاست طلبی ومال اندوزی شده اندکه فکرمیکنندمرگ به سُراغشان نخواهدآمدوجاودانندواینقدر کور وکر شده اندکه حتی سخن دلسوزانش را هم نمیشنودوبیسوادکه حتی نمیتوانندیانمیخواهندکه بتاریخ نگاه کنندکه برپیشینیانشان چه گذشته واگرقراربرجاودانگی بود خوب این پُست ومناصبها به شماازخدابی خبران نمیرسیدواما بازهم تاکیدکنم که حتی نمی ببنندکه درب هیچوقت روی یک پاشنه نمچرخدوهرآنچه شماعزیزان هم بگوئیدفایده ای نداردهمانندآب درهاون کوبیدن خلاصه کنم برادرجان اینان را بایستی بحال خودشان رهایشان کنیم که برسَرسُفره انقلاب به یکدیگربپرندکه صدالبته پریده اندبخاطراینکه غنیمت بیشتری ببرندچنان وحشیان و...
.
روزی روزگاری سه نفر ازاصفهان جهت رساندن باری پیاده همراه مرکبهایشان به تهران میروند وپس از تحویل بارهایشان سه نفری به چلوکبابیه نزدیک کاروانسرارفته هرنفرشان ۳پرس غذاخورده ویکیشان نزد صاحب مغازه میرود میگوید اگرکسانی اینجا غذا بخورند پول ندهند چه میکنی؟
صاحب مغازه گوید به ضرب وشتم حقم رامیگیرم
گفت اگرندادند گفت انهارا به خری سوارکرده درشهر میچرخانم تاابرویشان برود مردشکم سیرگفت هرچه خواهی کن که ماکارداریم
صاحب مغازه چندنوچه هایش صدازدوکتک مفصلی به انها دادند وبرخری سوارنموده درشهرمیچرخواندند ناگاه یکی ازانهابه دوستش گفت بیا پول این بدبختها رابده تابرویم
دوستش گفت ببین ماسواریم واینها پیاده
ماسیریم واینها گرسنه
اهل اینجاهم که نیستیم کسی مارابشناسد حال یه قاروغوری میکنن بگذاربکنن سواریتوحال کن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi