شناسه خبر : 77291
چهارشنبه 05 شهريور 1399 , 09:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باشگاه زیبایی افکار

تفکر زیبا، سخنان سنجیده و پرهیز از بیهوده گویی، باعث می شود انسان در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

فاش نیوز - گاهی پیش خودم فکر می کنم چرا اغلب ما آن قدر که برای غذای جسم خود اهتمام قائلیم، نسبت به غذای روح خود بی تفاوتیم؟ ای کاش در جامعه علاوه بر باشگاه بدن‌سازی و زیبایی اندام، باشگاه‌های زیبایی افکار هم داشتیم.

 امام علی (ع) معتقدند شخصیت هر انسانی پشت زبان او پنهان است. تفکر زیبا، سخنان سنجیده و پرهیز از بیهوده گویی، باعث می شود انسان در دنیا و آخرت سعادتمند شود. سخنان بیهوده، فقط باعث فرصت سوزی می شود.

 اگر دقت کنید، متوجه می شوید برخی افراد به خاطر حقارتی که در وجود خود احساس می‌کنند، برای جلب توجه، کسب شخصیت و پرستیژ اجتماعی اقدام به بیهوده گویی می‌کنند، اما بدتر حقیر می‌شوند! بدیهی است اشتهای زیاد برای حرف زدن، سبب ورود انسان به وادی گناهانی مثل غیبت، دروغ، تهمت و ... می‌شود. پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند: «کسی که بسیار سخن گوید، خطایش فراوان می شود و کسی که خطایش فزونی یابد، گناهانش بسیار می‌گردد و کسی که گناهانش فراوان شود، دوزخ برای او بهتر است.»

 معمولاً بیهوده گویی و زیاده گویی، سلامت و زیبایی افکار انسان را می‌زُداید و او را از یاد خدا غافل می‌کند. امام صادق (ع) به نقل از رسول خدا (ص) برای درمان بیهوده گویی می‌فرماید: «هر کس جایگاه سخنش را در میان رفتارش بشناسد، گفتارش جز در امور مفید کم می‌شود.»
 تجربه ثابت کرده بیهوده گویی، انسان را از کارهای سودمند باز می‌دارد. بهتر است خود را با کارهای مفید سرگرم کنیم. تلاش برای کسب روزی حلال، روی آوردن به علم آموزی، مطالعۀ مطالب مفید، پرداختن به امور مذهبی مثل ذکر دعا و قرآن، گوش فرا دادن به صحبت های کسانی که ما را به یاد خدا می‌اندازند و... می‌تواند راه حلی عملی برای زیبایی افکار شود.

 یادمان باشد نشست و برخاست و جدال با افراد احمق، بیهوده گو، کم ظرفیت، حسود و باری به هرجهت، روح را تباه و انسان را از زیبا فکر کردن دور می‌کند. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد چنانچه دنیا را هم در اختیار یک حسود قرار دهید، باز هم از شما متنفر خواهد بود. یک آدم وقیح چیزی برای از دست دادن ندارد. بهتر است با او بحث و جدل نکنیم، چون نه تنها به نتیجه نخواهیم رسید بلکه مجبور خواهیم شد با اعصابی درب و داغان او را ترک کنیم.

 باید تنهایی را به اجتماعی که به آن تعلق نداریم ترجیح دهیم. یادمان باشد، لزومی ندارد همۀ مردم ما را دوست داشته باشند. ما نمی‌توانیم همه چیز را عوض کنیم. قضاوت در مورد افراد جزء وظایف ما نیست. و جملات آخر اینکه:

 هوای همدیگر را داشته باشیم. همۀ انسان‌ها دغدغه و مشغلۀ خودشان را دارند. برای یکدیگر بهترین‌ها را آرزو کنیم. همدیگر را یاری کنیم تا زندگی برایمان لذت‌بخش شود، فراموش نکنیم که آدم را لحظه‌ها پیر نمی‌کنند، آدم را آدم‌ها پیر می‌کنند.

جانباز رمضانعلی کاوسی

اینستاگرام
طناب کشی با هیولا
اضطراب، خشم و یا هر فکر و هیجان آزاردهنده دیگری که دارید را به صورت یک هیولا در نظر بگیرید، که در حال مسابقه طناب کشی با او هستید.
بازنده داخل چاه میافتد و از بین می رود. سه گزینه پیش روی خود دارید:
۱. ناامیدانه تلاش کنید تا بالاخره شاید پیروز شوید. (شما هیچگاه برنده نخواهید شد. هیولا هیچگاه تسلیم نمی شود و تلاش های شما او را قوی تر می کند)
۲. تسلیم شوید و اجازه دهید شما را در چاه بیاندازد.
۳. طناب را رها کنید و بی خیال خلاص شدن از شر هیولا شوید. در اینصورت شما بازی را با انداختن هیولا در چاه نمی برید، اما انرژی شما را نخواهد گرفت. شما به حضور هیولا آنجا عادت کرده و کمتر به او فکر می کنید. یک روز ممکن است به او با ملاطفت نگاه کنید و ببینید بازی قدیمی تان با او چه *قدرتی* به شما داده است و از او *تشکر* کنید.
در زندگی بجای غصه خوردن و مرور خاطرات منفی، خیلی از موارد را باید پذیرفت تا آرامش بیشتری را به خود هدیه داد.
پس من از همین جا می گویم
تفکر زیبا، سخنان سنجیده و پرهیز از بیهوده گویی، باعث می شود انسان در دنیا و آخرت سعادتمند شود.
سلام آقای کاوسی . ممنون از نوشته خوب شما .
در حال حاضر با توجه به وضعیت بد معیشتی مردم تفکر زیبا کجای زندگی قرار دارد ؟
از کدام سخنان سنجیده و غیر بیهوده مسئولین فیض ببریم ، یک روز قرار است گشایش شود دوهفته بعد نمی شود که نمی شود !!!
با توجه به دروغهای مسئولین و وعده های سرخرمن آقایان ،
اختلاسها ، سلطانها ، صنایع محتکر خودرو ، بازار طلا ، دلار ، نون لقمه ایی سیصد هزارتومنی جماعت خلق الله کجای این سعادت وعده داده شما قرار دارند ؟
تهیه جهیزیه برای یک نو عروس از آفتابه لگن تا یخچال ساده و فرش و غیره .... غیر ممکن شده است به نظر شما آخرت مجهول کجاست ؟
از اینکه فرمایش میفرمایید بیاید تا اینچنین کنیم با دست خالی و فکر درگیر و شکم گرسنه و دختر دم بخت و پسر بیکارو همسر مریض و جامعه نگران از روز بعد ،،،،
بفرمایید ذهن متمرکز کجایی سعادتمندی ، با شما قرار دارد .
ارادتمند شما... ۷...
دکتر قنبر مبارز چطوری ؟؟؟ تغییر نام دادی ؟؟؟
نه
برای چی تغییر نام بدم ؟
آهان فکر کردی می خوام استتار کنم ?
نه دیگه لازم نیست ! از این ببعد دکتر کفایت می کند
فقط بگو من از همین جا چی می گم ? اگه گفتی ?
از نام قنبر مبارز از ژینگ هوو ،،، به دکتر تغییر نام دادی !
الان چی صدات کنیم ؟ دکتر قنبر مبارز منتقم بروسلی ... یا فقط به فقط دکتر ؟ اخه تووسایت دکتر زیاد شده قداستش کمی لوس شده !!! شمام که دست از مبارزه برداشتی بخودت میگی دکتر !!! باید بذاری دیگران بهت بگن دکتر نه خودت !
واسه من که همون قنبر مبارزی !!!
میخوای قرار بذار ای سی یو مای فرند... وری وری یاغچی !!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi